Snakk om og ødelegge v11 Dakapo

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Ja det blei slik roger, at vi slo oss sammen fordi det var noe ledelsen i stammene ønsket fra så og si dag 1.

Og ærlig talt roger, istedet for å whine om at du ikke ville slå sammen stammene fordi du ikke tålte noen av spillerne der, så kan du heller gjøre noe med problemet ditt istedet for å stå å klage over alt du er uenig med. og whine som små jentunger er noe du gjør akkurat nå, så please..

Ja det kunne blitt en krig, men nei det blei aldri noen krig, for det var noe ledelsene ikke ønsket pga fremragende sammarbeid. Vi startet på bånn, KA/NA og BB4H, samt S-A-T tapte krigen, ihvertfall KA/NA var falleferdig, vi dannet WIC, og blei en supermakt alle undervurderte, men nei med fremragende sammarbeid med BNP så dominerte vi i alle fronter.

Derfor i stedet for å krige mot hverandre gjorde vi som vi hadde planlagt fra dag 1, igjen må jeg gjenta meg selv..

Så roger please.
 

DeletedUser

Guest
Ja det blei slik roger, at vi slo oss sammen fordi det var noe ledelsen i stammene ønsket fra så og si dag 1.
Så med det du sier her at uansett om medlemmene i begge stammer ønsker krig untatt ledelsen så ville dere likevel trosset igjennom en merg ?

Jeg har alldeles ikke noe problem med folkene fra wic det men jeg har et frykterlig stor problem med er hvordan en verden med så bra utgangspunkt skal vinnes bare fordi ledelsen i begge stammer er lei. Jeg kan liksom ikke se morroa hvor er gutsen deres til og kjempe for og oppnå heder og ære som tw kinda er laga på men heller bare tribalhugge en hel verden fordi dere ville bli ferdig.

Moralen er der for og beskytte dem som fremdeles har et håp om og vinne over BNP og det er faktisk mulig at dem kan greie det så hvorfor favoritisere BNP og knuse allt håp og det som driver alliansen?
 

henry001

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Dakapo...

Det er som du sier... når en verden er såpass eid av en stamme og går inn i end-game modus. Så skal den både stenges og moral fjernes normalt sett. Dette argumentere du godt for gjennom denne tråden.

Allikevel lar du deg presse til å velge at moral ikke skal fjernes..... Dette er veldig ulikt deg å bøye av for de som skriger høyest.
Ber om du følger normal praksis og selvsagt fjerner moralen.

Alle ser at den "alliansen" ikke har noen muligheten til å tar igjen BNP. Kom igjen folkens... aksepter dette. Sjekk TWstat den snakker alltid sant om situasjonen.

Når du velger ikke å fjerne moral, forlenge du levetiden til verden og gjør at BNP'erne får mindre motivasjon til å gjøre en rask avslutning.
Dette har absolutt ingen sammenheng med å gi alliansen en mulighet til å vinne.

Ber om at TW-teamet setter seg ned for å følge normal praksis.

Takk.
H.
 

The Tooth Fairy

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Må si meg enig i begge parter her, noen mener det bør fjernes og andre mener ikke.

Selv tørr jeg selv påstå at v11 er avgjort, noe klipp og lim viser at BNP leder overlegent med rett over 30mil poeng. Vel de har faktisk over 50mil. Mens 2 plass har 5.

Enough said spør du meg.. Fjern moralen og få verden over. For ærlig talt, den er avgjort.
De andre småstammene kan gjerne ha noen rutinerte og gode spillere. Men jeg tørr faktisk påstå at de ikke er i nærheten så god som flere av spillerne i BNP og de hadde ikke tatt dem uansett hva moral de hadde hatt mot hverandre.
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Skal joine inn på repetisjons diskusjonen her for å vise at det er flere som sitter å følger med fra begge sider av "krigen".

Først og fremst vil jeg bare si at jeg er for at moral skal bli værende ihvertfall ut 2012, men ved skiftet til 2013 så burde det evalueres om "alliansen" klarer å ta flere byer (ikke medtelt gråbyer) enn BNP. For om dem ikke klarer dette, så vil moralen egentlig bare "sinke" en allerede vinnende side.

**2k** jeg ser poengene dine med at "alliansen" kan ha gjort en mye bedre jobb og dette er også siden dem har kun 5-6 aktive spillere som ikke er kun 90% def. Så problemet til alliansen er ikke kun aktivitet, men også deres valg av å erobre alle gråbyer og forsette å kjøre def.

At alliansen kan adle BNP ned pga litt laber aktivitet hos enkelte spillere, ja selvfølgelig er det mulig da dem (inkludert deg selv) ikke setter opp kontovakter hver gang dem er "borte", som forsåvidt er til min forbauselse. Så det er definitivt mulighet til forbedring innad i BNP, men alliansen har hittil adlet flere gråbyer enn fiende byer og omtrent dag etter dag så opprettholder BNP et tempo ved å adle flere byer enn omtrent resten av top 10 adlere (<LINK>).

Men aktivitet... hvordan skal man definere det for at alliansen skal ha en sjangse til å nedadle BNP?... BNP har flere spillere som adler per uke omtrent like mye poeng (og nesten antall byer) som tjuende plassen av top20. Bare der burde det gå opp vekkere for alliansen burde enten kjøre mer aktivitet (og gjerne litt angreps tropper?) og kjøre mot BNP istedet for å bare forsvare seg selv med moral og mye forsvarstropper.

Det som burde skje fra tribalwars-teamet sin side er å evaluere dette oppimot et tidsperspektiv hvor man sammenligner BNP og alliansen sin adling, for å se om moral er verdt å beholde eller ikke. Jeg synes antall spillere (som ble satt på 800) var greit da nåværende antall er 1420 (kun 1214 over 26 poeng og dermed bygget 1 bygning), evt gjerne satt antallet ned mot 5-600 spillere istedet. Som sagt er jeg er for at moral beholdes i nåværende tidspunkt, men tw-teamet burde gi alliansen en tidsperiode på å bevise at dem eksisterer mer enn 90% def og bruk av moral.

sidenote: At du (**2k**) nå begynner å legge det frem at det er kun BNP og WIC sin feil ved merge.. om du var så krigerlysten osv... hvorfor forlot du S-A-T skipet i første omgang?
og nei i BNP ble det ikke 50% som var for krig mot WIC. kun 40% for 15% av spillerene brydde seg ikke.
 

cleo

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
74
Hadde ikke du og Wic ledelsen samnt BNP ledelsen absolutt skulle ha imellom en merg i deres egene ord Bare bli ferdig fordi DERE var lei. vet ikke hvordan det var i wic men i Bnp var det mere en 50% som stemte for krig mot dere. Dere fikk mergen deres det er deres egen feil at det ikke er noen og adle som det er god moral mot. Så ikke la det med og merge alle store in i en stamme gå utover dem andre spillerne her på v11 hadde begge sider bare hat baller nok ville det vært krig nå og mye og adle isteden for og merge som feige små redde jentunger.

Vet du hva Roger.
Det er ingen i ledelsen som har tvunget deg eller noen andre til å bli med når vi merget.
De som ikke ønsker en merg står fritt til å forlate stammen, og slik du fremlegger din sak tolker jeg det som at du er den første som forlater BNP.

Hvis du har vært ig den siste tiden ser du meldingen jeg sendte rundt.
Om det så må være så får moralen bli. BNP fyrer av til en offansiv med eller uten moral.
 

Shizzle

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
141
hadde ikke du og wic ledelsen samnt bnp ledelsen absolutt skulle ha imellom en merg i deres egene ord bare bli ferdig fordi dere var lei. Vet ikke hvordan det var i wic men i bnp var det mere en 50% som stemte for krig mot dere. Dere fikk mergen deres det er deres egen feil at det ikke er noen og adle som det er god moral mot. Så ikke la det med og merge alle store in i en stamme gå utover dem andre spillerne her på v11 hadde begge sider bare hat baller nok ville det vært krig nå og mye og adle isteden for og merge som feige små redde jentunger.

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmmmmeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!
 

DeletedUser

Guest
Chaos, å si at alle i ledelsen var for en merg er feil, men flertallet ønsket det, og flertallet av ledelsen bestemte i den situasjonen og det er helt ok.

Og det at moralen blir fjernet er helt ok. Selvom det er gode argument for å ikke fjerne den. Jeg vil no si at det er utrolig kjipt å sloss når man har 30% moral, og BNP har så å si vunnet i og med at vi er ca 10x enn NL isj.(total poengsum)
Og de fleste vet hvilke kvalitet det er i flere spillere her i BNP også så å tviholde på moralen nå vil kun føre til at v11 vil bli mer innaktiv. Og en innaktiv verden er utrolig kjedelig for oss som spiller der og regner med det er kjipt for twteamet også å se en verden stå stille.

Så uansett hvordan man vrir å vender på dagens situasjon så blir den ikke bedre for noen at moralen opprettholdes. Ja NL og de andre stammene vil holde ut litt lenger, men hva er poenget i det når de er i en krig det er høyst usannsynlig at de vinner?
 

Kleppe

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
101
Må inrømme jeg syntes det er veldig dumt at "BNP-alliansen" skal "straffes" for å ha knust all motstand det siste året...
 

DeletedUser

Guest
Kanskje "straff" for at ledelsen gikk imot stammens meninger :p
Skal sies at jeg ikke skjønte hvorfor flere av medlemmene ikke protsterte høyere på det, men de fleste er nok litt for glad i å vinne og vil heller vinne med 40 (nå 38) enn å vinne etter en god kamp mellom de 2 toppstammene. Regner ikke akdm og 24/7 inn i kampen, da til og med vi (FRO) som var 10 ganger mindre enn dem klarte å slå dem uten problemer.
 

DeletedUser

Guest
Særr, nå må moralen gå vekk. Jeg har sendt nærmere 10 nukes og en venn av meg har sendt 4 , bare pågrunn av moralen er det nesten umulig å fjerne de byene som ligger tett inn til meg. Jeg har ikke flere nukes midlertidig og det tar meg jo 2-3 dager å få halvparten av det jeg sendte. Ber dere derfor å vurdere å fjerne det snarrest. -Hathor
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Doctor skrev:
Chaos, å si at alle i ledelsen var for en merg er feil, men flertallet ønsket det, og flertallet av ledelsen bestemte i den situasjonen og det er helt ok.

Vel dette kan vi diskutere IG, og vi vet nok alle grunnen til hvorfor vedkommende ikke var for mergen. Men som sagt, det er ikke noe som trengs å diskuteres offentlig.

Uansett, poenget er at vi vil ha bort moralen, og de mindre spillerne ønsker ikke. Det finnes mange gode eksempler på hvorfor den bør bli fjernet. Fordi "alliansen" har en hel med deff og det er umulig å komme igjennom.

Også de endgame innstillingene, skal ikke de aktiveres på et slik tidspunkt som vi er på nå? og ikke allerede når verdenen er såpass avgjort at det er bare rester å adle opp? Bare en tanke..
 

kølla98

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Synes dere bare skal få fjernet moralen, er på tide med endgame i v11. Ellers kommer den aldri, ellerisåfall alt for sent.
 

DeletedUser

Guest
no har flertallet sagt de vil bli ferdig med v11 ettersom denne e et avgjort kapittel, både folk fra bnp og alliansen. men merkelig ikkje noe mer fra teamet. har dere innsett at avgjørelsen ble tatt litt for sent på kvelden eller?????
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Skjønner ikke hva dere stresser sånn med. Om dere missliker moralen så sterk, finnes det alltids noen spillere som ikke har 30% moral.
Nå har jo vi "vunnet" med minimalt av motstand, så fint å ha noe å bryne seg på.

Bare la de små få beholde moralen sin, de har rett på fair play.
 

suza

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
30
Huff sånne rapporter er så feil , utrolig demotiverende.

Dersom de absolutt vil ha moralen så får de ha den , men synes der er litt unødvendig å dra ut et spill alt for lang tid.


Minner meg litt om da jeg spilte monopol når var liten, når selv om jeg ikke hadde mer penger igjen og hadde ikke råd til å betale og min bror stod med 80 % av alle eiendommene, så fikk jeg låne bittelitt penger slik at du klarte meg litt til men faktumet var at jeg hadde tapt.
ja jeg fikk kanskje en eller to runder ekstra men det hjalp egentlig ikke noe på resultatet.

Skjønner godt at det er kipt å stå igjen med det korteste strået , har vært der selv så skjønner frustrasjonen.
Men det beste man kan gjøre da er å gi alt en har og vise at man kan bite karftig fra seg selv om man er i undertall
 
Sist redigert:

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Jeg ser at Dakapo allerede har tatt en avgjørelse ang dette. Men jeg vil veldig gjerne se henne kommentere denne posten og si hvorfor hun gjør som hun gjør og kommentere argumentene imot det med moral.
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Jeg ser at Dakapo allerede har tatt en avgjørelse ang dette. Men jeg vil veldig gjerne se henne kommentere denne posten og si hvorfor hun gjør som hun gjør og kommentere argumentene imot det med moral.

vi eier 65% av poengene i v11 og 53% av byene i v11 (noe jeg ble ganske overrasket over). så alt i alt, så lyser det foreløpig kun på at BNP vil vinne v11 uavhengig av moral eller ei, men moral sinker oss ned. Jeg for min del ønsker at de iallefall setter et tidsperspektiv på alt. Nå gav de etter på alliansen + fåtall fra BNP angående å beholde moralen, men de burde sette en begrensning som gjør at alliansen må bevise hvorfor den skal beholdes
 
Topp