Snipe guide v21

Coon

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
64
Snipe guide v21
Da innstillingene her er helt forskjellige fra alle andre verdener så tenkte jeg at jeg måtte vise dere noen metoder, selv de mest profesjonelle TW spillerne kan lære noe av. Vi kan starte med å fortelle om innstillingene som gjør det så annerledes her på v21. Denne verdenen har en forskyvnings tid på + - 20 sekunder, dette vil si at man kan sende et tog som tilsvarer 4-5 angrep og hvert angrep kan helt tilfeldig ende opp 20 sekunder framover enn det egentlige faktiske tidspunktet det skal bruke til en by eller helt bort til 20 sekunder bak.

Et eksempel:

(HH:MM:SS)
Det faktiske treffpunktet: 02:05:00
Adels:02.04.46
Adels:02.04.52
Adels:02.04.59
Adels:02.05.08
Dette er et tog som man da sender helt likt, rett etter hverandre, men ender opp dog langt fra hverandre.

("Adelstog, hvordan å lure spilleren guide" vil komme i en senere anledning om dere liker denne snipe guiden og tenker at denne er nyttig)

Her er da de forskjellige metodene som fungerer bra å snipe på.

Cancel snipe
Denne er en enkel og en ganske safe en på denne verdenen, bom sjansen er 0,003%. Den lille prosent kan enten gjøre at en spiller har hatt superflaks og fått alt inne på en sekund, noe som er høyest usannsynlig og tror ikke noen vil klare å få til dette med et adelstog med mindre noen har veldig veldig med flaks og/eller holder på i timevis for å få det til.

Tilbake til temaet, for å gjøre cancel snipe så tar man rett og slett alle troppene i byen og sender de ut 10 sekunder før angrepet treffer, 1 min også om du vil det eller 5 sekunder så bare avbryter man fint så det treffer bak første angrepet, for eksempel om du sender angrepet 6 sekunder før adelsangrepet treffer så teller du 3 sekunder, eller 4 for å være sikker også avbryter du = SNIPEZ. Du kan også allerede sende det ut når det er 11 min til treff men jeg ser ikke vitsen i dette med de store adelsgapene som mest sannsynlig vil komme imot deg.
Så dette i seg selv er lett, men med mindre det ikke er en def by som holder på å bli adlet så vil jeg ikke anbefale cancel snipe. Grunnen til dette er fordi med de store gapene så vil de fleste splittet nukene sine (noe som skal tas opp i adelstog guiden senere, så for å få helheten er dere nødt til å vente litt på denne, men dere skjønner kanskje tegninga), og da når snipen treffer så blir alt av troppene dine du snipet med mest sannsynlig bli utslettet, spesielt om de har lest adelstog guiden min som mest sannsynlig kommer. Så denne anbefales kun med en full def by, muligens ikke da en gang. Kommer alle adelsene fra en by og du har en fin def by så vil jeg anbefale det på det sterkeste, men kanskje også bare snipe det/de siste 1/2 leddene slik at du får minimale tap så bygge opp muren og stacke opp.

Konklusjon for Cancel snipe; Er det en off by, sjekk Støtte guiden rett under. Er det en def by, snipe det siste eller to siste ledda og stack opp byen om du føler at byen fortsatt er veldig utsatt.

Støtte snipe
Denne er en enkel en. Men det trengs minst to byer og at den ene byen som ikke blir adlet er en def by. Og på denne verdenen så kan også denne være litt tricky. Plutselig så sender noen adels fra flere byer eller bare fra en. Og de kan tenke hva som helst, derfor er man nødt til å tenke hva spilleren som prøver å adle deg tenker. Er det fra en by så kan det hende at han plutselig sender nuke i første ledd og litt smått i de 3-4 andre, og da kan det være greit å snipe alle leddene, men det kan også hende at han splitter alt sammen. Om det blir splittet helt så er det mest sannsynlig et nuke foran og da er muren fucked uansett, med mindre du er en defhore og bare kan stacke opp byen til 1000, da trenger du ikke lese dette her i det hele tatt. Men til dere andre, så kan det være lurt da å snipe siste 1-2 leddene samme som i cancel snipe for å få minimale tap og deretter stacke om byen fortsatt er utsatt etter en vellykket støtte snipe. Nå til hvordan man sender en støtte snipe, og denne kan faktisk være litt vanskelig, eller med andre ord, må kanskje ha litt flaks. Er adelsangrepene på under 10 sekunders gap så er det 1/4 sjanser for at du lykkes, og det er forsåvidt stor sjanse, altså 25% sjanse for at du treffer imellom noe. Så vil man også gjerne treffe på de siste ledda og da blir sjansen litt mindre etter der igjen. Er det slik at du ikke treffer så er også avbrytningstiden helt lik som sendetiden. Den kan bli avbrutt med forskyvningstid på + - 20 sekunder så det kan komme tilbake med en gang eller man kan ha uflaks. Så støttesniping går veldig mye på flaks og ikke mye skills, men en del tenkning på hvordan fienden har tenkt, altså hva som ligger i hvilket adelsangrep.

Lurer du på hvordan man sjekker tiden, hvordan man vet nøyaktig når man skal sende angrepet? eller ca. når. Da går man på: Kart -> Pop-up (står på høyresiden i nedre hjørne) -> kryss på alt som står der (Da er det lagret, du trenger ikke fikse det noe mer) Så kommer -> Gå på byen du skal sende støtte ifra -> Ta musen over byen som blir adlet -> Der ser du tidene og da må man selvfølgelig se på den man sender med, med lengst gåtid.

Eksempel:
Den med lengst hastighet som jeg sender med i angrepet mitt, sverdmenn, og det står at med sverdmenn så tar det 34.00 min bort dit. Det vil si at forskyvningstiden da kan bli alt mellom 33.40-34.20, så når det er 34.20 min igjen til angrepet treffer så starter man å sende og håper på det beste. Da har man ca. 60 sekunder på å klare å lande en snipe så sjansen der er ganske stor, men det kan feile, og da kan det være lurt å gå tilbake til cancel snipe, om det ikke er andre utveier.

Konklusjon for Støtte snipe; trengs litt flaks og trenger å ha litt tid på seg for å rekke det, ellers veldig enkelt når man først er igang.

Jeg gir blanke
Så har vi den metoden jeg liker veldig godt som egentlig ikke er noe snipe egentlig, men som jeg tipper også mange kommer til å ville bruke, men for denne så trenger man også å se adelstoget tidligst mulig. Rett og slett bare å stacke opp byen, men på denne må man også tenke litt smart, ikke lurt å bare sende alt man har av def bort dit, plutselig kommer det et tog til og da kan det være greit med noe til overs et sted så man eventuelt kan snipe der. Nå som det er så tidlig i spillet så fungerer mest sannsynlig ikke "Jeg gir blanke" metoden på flere byer samtidig, med mindre du tilkaller stammefrender, men da er det ikke "Jeg gir blanke" metoden lengere, da er det "Jeg er en pyse som tenker smart og ikke taper en dritt tropper" metoden. Som også er veldig bra, og som jeg også ærlig skal innrømme at jeg også kommer til å bruke etterhvert med en stor front mot Aristo! Den metoden er ganske smart og sparsom metode, men den krever altså masse tid eller at man har klart å forutse at det kommer til å skje, eller bare at byen er veldig utsatt, så den burde stackes.

Konklusjon for Jeg gir blanke; Veldig lett og greit, men trenger litt tid på seg for å få til denne også en veldig sikker metode så lenge det ikke kommer 100 tusener nukes forran adelsnuke. Da kan støtte snipe være bedre.
____________________________________________________________________________________________________

Det finnes helt sikkert flere metoder, og kanskje fler smarte metoder, men for akkurat denne verdenen så tenker jeg ikke at det trengs mer enn disse 3 små guidene, håper dere likte de og at dere setter pris på de og tiden jeg brukte på dette. Dette var litt for morro og litt seriøst samtidig også, de små spekulasjonene mine om hva de andre tenker for eksempel er faktisk noe å tenke på.
#ToStegForan.
 

Coon

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
64
Takk... skal endre, men bare fint at dere på v20 som spiller i smug på v21 også har den her, fordi vet dere alle gjør det!
 

Coon

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
64
Neeei, tenkte bare å lage noe morsomt.. orker ikke de teite greiene der, men skal være snill å si noe om dere her.

Raaator; alene som har tenkt å betale en mr. for å bli dual, hmmm :D

ChaosisAlex: Ble tatt igjen av raaator i et lite sekund for lenge sida, så tok du over 1 plass igjen også kommer raaator igjen også chaos, kjempe fin bruker med hele 9 spillere har jeg hørt, bra jobba gutter, stå på og ikke la en person ta dere, selv om ifølge raaator så ligger dere langt bak på rankingen.
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
selv om ifølge raaator så ligger dere langt bak på rankingen.

Jeg har da aldri sagt annet enn at de garantert kommer til å ta meg igjen? :p Da jeg startet var ambisjonene langt unna både 1. og 2. plass, mht. aktivitet, PP-bruk etc. Vil jeg ikke si at jeg er skuffet, og uavhengig av rangering kommer jeg til å være fornøyd dersom jeg klarer å hjelpe stammen min til seier. Dersom rangering var det eneste jeg tenkte på hadde jeg blant annet ikke nuket ut masse byer og bedt Chaos og andre adle dem (har vært etter eget ønske - for min del er det samme hvem som får fiendebyene så lenge det er allierte, kan godt være en fra en annen stamme).

Har vel kanskje vært litt sleip også, en god periode hadde jeg bare en Dell 2004 (2-3 uker), samt litt ferie o.l. Incs i de periodene hadde vært VELDIG problematisk.. :| Vil vel si at jeg har sluppet billig unna på den biten, i forhold til General som vel er den eneste på denne siden som har fått kjørt seg skikkelig (?).
 
Sist redigert:

Coon

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
64
Hehe, jaja, godt svart!

Likte at du ikke ble sur for det lille jeg egentlig skrev om deg ;)
 

DeletedUser

Guest
Har vel kanskje vært litt sleip også, en god periode hadde jeg bare en Dell 2004 (2-3 uker), samt litt ferie o.l. Incs i de periodene hadde vært VELDIG problematisk.. :| Vil vel si at jeg har sluppet billig unna på den biten, i forhold til General som vel er den eneste på denne siden som har fått kjørt seg skikkelig (?).

Angrepene mot byene mine kan best beskrives med denne filmen. Er omtrent samme hendelsesforløp.

[video=youtube_share;A8yjNbcKkNY]http://youtu.be/A8yjNbcKkNY[/video]
 
Topp