So long, and thanks for all the fish

DeletedUser

Guest
God kveld kjære forumbrukere!


Nok tropper har blitt drept, nok tog har blitt snipet og nok timer har blitt brukt på dette spillet (for denne gang?). Det er med tungt hjerte jeg beretter at jeg ikke lenger vil logge inn på v25 (2/5 dager nå).
I den anledning kan jeg jo oppsummere min tid her, i den hensikt at de siste ukers hendelser i større grad skal bli forståelige.

Like etter jeg startet på denne verdenen sto jeg overfor to valg:
1. Ønsker jeg å bli med i Troll, eller skal jeg prøve å bli med i Legacy, senere SL, hvor jeg faktisk kjente til noen personer?
2. Ønsker jeg å bruke såpass lang tid på dette spillet som det jo kreves og som jeg vet jeg kommer til å gjøre når jeg først begynner?

Det er jo ganske åpenbart hvilke to alternativ jeg til slutt valgte.

Starten var preget av lite action, Troll hadde ingen fiender og vi vokste fort, både i medlemmer og poeng. Da jeg innså at SL mest sannsynlig ville bli våre fiender, prøvde jeg langsomt å flytte meg mot den fronten. Jeg sto stort sett for planleggingen, og sammen med omtrent hele vestfløyen av Troll fikk vi stor suksess i aksjonene våre, og tapte få byer. På østfronten derimot mistet vi byer i hopetall. Frontspillerne våre var rett og slett ikke aktive nok, i noen tilfeller ikke gode nok, til å stå i mot hardt press fra Chavs. Det ble mye kv-sitting, og et økende problem var at det stort sett var ledelsen som måtte sitte kv, ettersom få andre meldte seg. Det var omtrent på denne tiden jeg begynte å merke at dette ikke kom til å bli en lett krig, med så mange som var uvillige til å hjelpe stammen, på tross av at vi var veldig mange medlemmer.

Denne trenden fortsatte: lite aktivitet, liten vilje til å hjelpe med kv, samt bytap - spesielt på østfronten - var meget ødeleggende for moralen, og aktiviteten ble av den grunn enda lavere. På vestfronten fortsatte vi fremrykningen, men det var ikke lenger så mange som bidro i aksjoner. Donau og Deathez merket vel dette da vi endelig hadde flyttet fronten frem til dem, og følgelig stoppet fremrykningen der.

Både O:H og Troll prøvde å få WP med seg på sin side. De ble til slutt våre fiender, men har siden måttet unngjelde for dette. Situasjonen med BB var merkelig, resten av stammen forble jo våre fiender, selv om jeg forsto det slik at det var mange som følte de hadde blitt dårlig behandlet av O:H. Men hva gjør man vel ikke for å vinne en verden.
Grodi og Marius83 ble med i Troll, jeg dro på ferie og Kjetil ble min dual, fremrykningen i sør fortsatte og vi greide å dele O:H i to deler. På tross av dette var det bokstavelig talt kun 4-5 aktive kontoer i Troll, som samtidig satt kv for resten av frontkontoene. Med O:H sin intensive faking ble dette fort slitsomt, og spesielt Grodi og Marius83 måtte gjøre mye av jobben som kv rundt omkring i stammen.

Etter mange forsøk på å få respons fra stammefrendene våre, ga vi til slutt opp. Planen var originalt å sette kontoene våre på slett, men det endte med at Grodi forlot stammen og opprettet en ny, og resten av kontoene fulgte, til tross for at ikke alle på kontoen hadde blitt konsultert først *host* *kremt*.
Det optimale hadde nok vært å få sparket ut samtlige av de inaktive kontoene fra Troll og fortsatt spillingen der, men ting går ikke alltid som planlagt. I bunn og grunn kan jeg forstå at det endte slik det gjorde, jeg var også ganske frustrert over inaktivitet, dog er jeg noe uenig i hvordan det ble gjort. Det er derimot liten tvil om at verdenen var avgjort på dette tidspunktet, og utenom at det kanskje skapte dårlig stemning hadde ikke den nye stammen mye å si for verdenens gang. Ironisk nok våknet kontoer som lenge hadde ligget i dvale opp p.g.a. av det, så noe godt kom i hvert fall ut av det.


En spesiell takk til
Myh
Erlend
Kjetil
Rv
Og selvfølgelig alle hyggelige fiender der ute, som har bidratt til at dette i mindre grad føles ut som om det har vært bortkastet tid.


So long, and thanks for all the fish,
Newsted
 

Shizzle

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
141
Flott skrevet og blir nok ikke det samme uten deg/dere. :)

Snakkes vel forhåpentligvis på en annen verden?
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Det hørtes ut som du beskrev O:H sin situasjon frem til snakket om å bryte ut av stammen kom.

Straffer seg å lage utbryterstammen uten sterke lederskikkelser og bare en gjeng med dårlig rykte som skal styre skuta (Sondre + Kjetil). Kampen var hvertfall morsom sålenge det varte, enjoy your life from now :)
 
Topp