Solaas - En erfaren

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Da har det ikke vært et intervju på en liten stund og folk begynte å etterlyse et, så derfor har det kommet enda et som dere ser, denne gangen av Solaas, spilleren som per her idag leder v11. Håper dere liker det:)

___________________________





Fortell litt om din TW historie?

Begynte å spille på W9 på.net og fikk god opplæring der av spillere som stilte store krav til aktivitet og lojalitet til stammen. Etter det tok det litt av og hadde konto på w9,W10,W11,W12 og W13 samtidig. Det ble da nødvendig å konsentrere aktiviteten og w13 ble prioritert. Her spilte jeg i nesten 3 år og oppnådde følgende Stats:

Best Rank: 21 30th May 2009
Most Points: 14,561,851 11th October 2010
Most Villages: 1,456 29th September 2

Spilte også på V1 på Norsk server og var med i Core. Gjorde det ikke så halvgalt der heller, men gikk litt tom i November 2010 og spilte ikke seriøst før jeg startet på Norsk v5. Spilt der i 16 mnd før jobb gjorde at jeg måtte slutte

Beste Rang: 13 05th September 2011
Flest Poeng: 4,250,850 07th November 2011
Flest Landsbyer: 447 07th November 201

Fikk lyst til å spille litt igjen og er her nå

Du virker som en spiller med en del erfaring og kunnskaper i TW. Tror du det har vært med å påvirke hvor langt og godt du har gjort det i v11 til nå? Eller har du vært heldig/fått en lett til nå her i v11?

Tror nok erfaring og kunnskap har hjulpet meg her. Jeg har mine egne klare oppstartskriterier der troppebygging og farming er essensielle deler av min måte å spille på. For de som er inne på forumet og ser den første listen over TOP 20 spillere vil de se at jeg var ikke med der.

Vil ikke si at jeg har fått det lett, men jeg lå unna fronten i den første store krigen og det var ikke negativt for veksten. Jeg har likevel slåss for poengene og byene mine, noe høy ODA viser.

Har du en spillerstrategi?

I grove trekk er den veldig enkel: Farme hele tiden - bygg tropper hele tiden - drep de rundt deg

V11 fikk nettopp en dramatisk snu etter at S-A-T falt, alle står og venter på en ny "verdenskrig" hva mener du om dette? Hva tror du fremtiden vil bringe?

Det vil helt sikkert komme en ny krig, det er tross alt det spillet går ut på. Mange spillere kjeder seg nå, det ser vi også av aktiviteten på forumet.

Det som blir interessant er hvem som går i allianse med hvem og hvem som eventuelt erklærer krigen. Krig blir det :)

Før S-A-T gikk under, gikk du over til WIC. Hvordan føler du det har vært? Har det vært det rette valget for deg ? og hvorfor?

I S-A-T følte jeg vel at ikke alt var bra, mye likt situasjonen i BB4H. Alt for mange spillere som kun var opptatt av egen vekst og bidro lite til fellesskapet. Det er nå en gang slik at det er stammen som må stå i fokus skal bli vekst. S-A-T ble jo i ettertid oppløst og jeg tror det var flere som så det jeg så.

Når det gjelder WIC så er ikke alt rosenrødt her heller, noen spillere adler mest grått, noen har omtrent ikke OD osv. Når det er sagt er det her jeg har flest TW - venner, både gamle fra tiden på v5 og nye jeg har truffet her.

Hvilke hendelser mener du har forandret v11 mest?

Forandret og forandret, At SAT ble oppløst og medlemmene ble spredt for alle vinder gjorde at det ble endret styrkeforhold, Samt sammenslåing av KA og BB4H

Etter ditt syn, hvilken stamme(r) har gjort det best i v11 og hvorfor?


Tja, vanskelig å si. 24/7 har holdt gjevnt trykk og gjort dett bra. Spennende å se hva WIC får til. WIC er en stamme som trenger å bevise hva de kan krig.

Nei, jeg må si at jeg er mest imponert over 24/7 pr nå. WIC og BNP må bevise at de er gode stammer der medlemmene står sammen

Hvem anser du som de mest profilerte spillerne på v11, og hva mener du om dem?


Lilo, Cleo og Chaosisalex er vel de jeg personlig kjenner best til i TW og jeg tror jeg har et godt forhold til alle dem.

Har snakket litt med Ekans, Hophooliho og Pelco i den lille tiden jeg var i S-A-T og har ingenting vondt å si om noen av dem heller. Synes egentlig det er veldig greie folk her og må fremheve Karl2 som en sympatisk lagspiller og hyggelig person. Kansje ikke den mest profilerte, men en spiller som jeg har stor sans for.

Hvilke spiller(e) tror/mener du har hatt størst innvirkning på v11? og på hvilken måte?


Ekans sin start med bruk av PP. Her er jeg litt irritert på alle som kritiserer han. Han gjorde ikke noe galt, men benyttet en mulighet som lå i spillet. Han fikk selvfølgelig en "flying start", men sånn er det. Skal en kritisere det må en kritisere alle som bruker PP

Når det kommer til Ekans, hva mener du han gjorde ut av muligheten sin med "flying start"? Kunne han ha gjort noe bedre? Eller mener du han har gjort en god jobb?

Tror nok han kunne gjort det bedre, men med all den negative kritikken han fikk synes jeg det er som forventet. Tror mange hadde gått lei og sluttet har de blitt utsatt for det samme som han.

Hadde jeg vært han ville jeg nok ha sørget for å få et cluster til et annet sted. Henry001 gjorde nok mer riktige ting enn Ekans, men som sagt - jeg er ikke sikker på at Ekans hadde den store motivasjonen

Hvis du skulle velge 10 spillere fra v11 (gjennom tidene) til å danne en drømmestamme basert på skills, hvem hadde du tatt med?

Den ble vanskelig :)

Meg Selv
Cleo
Lilo og stitch
Chaosisalex
Villarreal
Lord Even
Henry001
Karl2
Solono
Born to kill

Så får heller noen bli sur på meg

Da velger jeg å avslutte dette intervjuet ved å gi deg muligheten til å si noen få ord om det du måtte ønske og takke de spillerne du mener har fortjent litt ekstra oppmerksomhet :) + hvordan tror du v11 ser ut om 5 måneder?


Egentlig ikke så mye å si, men dersom noen blir angrepet av meg så husk at jeg er egentlig en fredelig gammel grinebiter :) Jeg spiller ikke Tribalhugs heller.

Ellers må jeg bare takke alle de hyggelige spillerne på v11 som gjør at jeg fortsatt holder på. Ingen nevnt - ingen glemt.

Om 5 mnd: Minst 1 storkrig og antakelig bare 2 store stammer som står mot hverandre. Mange har nok sluttet og nye er kommet til.

Så et hjertesukk: Det er et spill, det er greit å ville vinne, men alle bør tenke på språkbruk både på mail og forum. I utgangspunktet ønsker vi jo å ha det hyggelig her

mvh
Solaas
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Husket når han stakk fra BB4H i v11 ganske tidlig i gamet, hele stammen rakna.

Han skrev ikke mer en: Jeg stikker siden stammen ikke er god nok. Mye rage i den :p (tjuvtitta innom en konto eg fikk på v10 som og satte på v11 men slutta da)
 
Topp