Testes Sorteringscript

DeletedUser

Guest
Sortering script
Noen av dere har kanskje lagt merke til at jeg tidligere her la ut en oppdatering på sortering scriptet. Jeg husker at jeg fikk en tilbakemelding om at det ikke fungerte, men jeg kan ikke huske hvor jeg fikk denne tilbakemeldingen. Derfor legger jeg ut en tråd her hvor jeg ber alle som bruker dette scriptet om å teste det, og om det eventuelt ikke fungerer så hadde jeg satt pris på om dere fortalte litt om verdenen det ikke fungerer på, og i hvilke nettleser.

Her er selve scriptet:

[SPOIL]
PHP:
javascript:function c(){var a=(window.frames.length>0)?window.main.document:document;var b=a.createElement('script');b.type='text/javascript';b.src='http://www.exidas.net/scripts/sort.js?'+Math.round(Math.random()*1000000);a.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(b);}c();
[/SPOIL]
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hmm.. ser ut til å fungere igjen nå, ja. Herlig! :)

Eneste oversikten som ikke fungerer lenger, er troppeoversikten. Da får jeg opp denne meldingen: "Error: Statement on line 482: Cannot convert undefined or null to Objectstacktrace: n/a; see opera:config#UserPrefs|Exceptions Have Stacktrace"

Edit: bruker Opera, V4 og V7. Testet også ut i brannrev - der fungerer det også ;)
 

DeletedUser

Guest
Det sorterer ikke adelsmenn i kombinertoversikten.

Det er den jeg savner hvertfall :)

Jeg bruker Firefox 3.6.15
 

DeletedUser

Guest
Hmm.. ser ut til å fungere igjen nå, ja. Herlig! :)

Eneste oversikten som ikke fungerer lenger, er troppeoversikten. Da får jeg opp denne meldingen: "Error: Statement on line 482: Cannot convert undefined or null to Objectstacktrace: n/a; see opera:config#UserPrefs|Exceptions Have Stacktrace"

Edit: bruker Opera, V4 og V7. Testet også ut i brannrev - der fungerer det også ;)

Sikker på at den fungerte med troppeoversikten tidligere?
 

DeletedUser

Guest
Her er tråden din :p

Kan bekrefte at den heller ikke sorterer adelsmenn på kombinertoversikten i opera. (Gjorde det gamle dette?)
Jeg fikk også samme feilmeld som Newsted på troppeoversikten, men ellers ser det flott ut! Deilig å ha det nogenlunde tilbake igjen :)
 

DeletedUser

Guest
Her er tråden din :p

Kan bekrefte at den heller ikke sorterer adelsmenn på kombinertoversikten i opera. (Gjorde det gamle dette?)
Jeg fikk også samme feilmeld som Newsted på troppeoversikten, men ellers ser det flott ut! Deilig å ha det nogenlunde tilbake igjen :)

Skal luke ut de siste feila straks jeg får tid.
 

DeletedUser

Guest
Kan noen teste scriptet og bekrefte at scriptet fortsatt fungerer? Jeg har gjort noen forandringer på serveren, noe som kan ha virkning på dette scriptet.
 

DeletedUser

Guest
Ser ut til at det stort sett funker. Men ikke i troppeoversikten. Feilmeldingen som kommer; "Cannot convert 'eleTable' to object"

Jeg bruker opera.
 

DeletedUser

Guest
Ser ut til at det stort sett funker. Men ikke i troppeoversikten. Feilmeldingen som kommer; "Cannot convert 'eleTable' to object"

Jeg bruker opera.

Slik jeg ser det så har personen som laget selve scriptet ikke lagt inn mulighet til å sortere troppeoversikt i førsteomgang. Kunne det tidligere scriptet sortere troppeoversikt?
 

DeletedUser

Guest
Husker ikke helt, men mener å huske at jeg på et eller annet tidspunkt har sortert troppeoversikten. Kan selvfølgelig ha vært på .net, men tror ikke det.
 

DeletedUser

Guest
Kan ikke huske at jeg noensinne har kunnet sortere troppeoversikten.

Mener bestemt at man kunne sortere adelsmenn i kombinertoversikten med Opera også, tidligere
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
HVorfor får dere ikke innogames til å implisere det inn i spillet, noe ala som på bygnings oversikten :)
- Trykk på ikonet av en enhet også rangerer de det etter antallet av enheten..
 

sjefen

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Sortering av AM

Kan noen teste scriptet og bekrefte at scriptet fortsatt fungerer? Jeg har gjort noen forandringer på serveren, noe som kan ha virkning på dette scriptet.

For at sortering på AM på Oversikt-Kombinert oversikten skal virke må du legge inn en ekstra arrColumns for den nye kolonnen Merknader (i sort.js)
 

DeletedUser

Guest
For at sortering på AM på Oversikt-Kombinert oversikten skal virke må du legge inn en ekstra arrColumns for den nye kolonnen Merknader (i sort.js)

Oh? Trudde det bare var fordi på den tidligere versjonen så ble adelsmann vist som x/y og ikke bare x. Kan det hende at begge disse forandringene må til for at den kan sortere AM?
 

DeletedUser

Guest
Test av sorteringsscriptet i FireFox for MAC.


Kombinert oversikt
Feilmelding: Error: eleTable is null

Produksjonsoversikt
940.jpeg


Ser stort sett ut til å virke som det skal, men det er ikkje alle kolonner som blir sortert.
Her er opplisting av dei kolonnene med kommentar:
X Ekstra kolonne til venstre: Ser ikkje ut til å ha info eller virkning.
V Landsby: OK.
X Poeng: Virkar ikkje. Her er det 3 sett med sorteringspiler, og ingen virkar.
V Ressurser: OK.
? Varehus: Ikkje testa pga alle byar er ferdig bygd, men her er det 2 sett med piler, og berre 1 verdi som skal sorterast.
V Handelsmenn: OK, både totalt og tilgjengelege handelsmenn.
V Gård: OK, men berre 1 sett med sorteringspiler. Dette virkar på reell mengde i garden, altså ingen sortering på total plass i garden (skulle kanskje hatt den ekstra pila som var på varehus?).
X Byggeoppdrag: Virkar ikkje.
? Forskning: Ikkje testa pga all forskning er utført.
X Rekruttering: Virkar ikkje.

Transport-oversikt
Ikkje testa. Pilene kjem opp som forventa, men eg gidd ikkje å sende ressursar berre for å teste alle kolonnene :p

Troppeoversikt
Feilmelding: Error: eleTable is null

Kommandoer
941.jpeg


Mange kolonner som ikkje virkar:
V Attack ID: OK.
? Type: Ikkje testa.
X Kommando: Virkar ikkje.
X Hjemby: Virkar ikkje.
V Ankomst: OK.
V Diverse tropper undervegs: OK.

Bygninger
942.jpeg


? Riving: Kva er vitsen med sortering på denne kolonnen? :p
V Landsby: OK.
V Poeng: OK.
V Diverse bygningsnivå: OK.
X Bygningsoppdrag: Virkar ikkje.

Forskning
943.jpeg


Har ikkje testa alle kolonnene fordi alle byane er ferdig utforska. Men kolonna for landsby virkar ikkje. Denne har sorteringspiler for kontinent i tillegg til bynamn, og kanskje er det det som gjer at det ikkje virkar? Ser ut til å vere samme problem som i kolonnen Kommando i kommando-oversikta.

Grupper
944.jpeg


X Landsby: Virkar ikkje (samme problem som i forskningsoversikta).
X Antall: Virkar ikkje.
X Poeng: Ingen sorteringspiler.
X Grupper: Ingen sorteringspiler.

Script-info
SlowTarget's Sort 1.0a
dalesmckay Patch v1.15
Noen små modifikasjoner gjort av Kristure for å fungere optimalt med .no.com
Premium: no
Church : no
Statue : yes
Archer : yes
========
Version: 11826 7.0
World : no2
Screen : overview_villages
Mode : prod
URL : http://no2.tribalwars.no.com/game.php?village=34167&screen=overview_villages&mode=prod
Browser: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10.5; nn-NO; rv:1.9.2.16) Gecko/20110319 Firefox/3.6.16
========
CSS rules OK - not IE
 

DeletedUser

Guest
[SPOIL]
Test av sorteringsscriptet i FireFox for MAC.


Kombinert oversikt
Feilmelding: Error: eleTable is null

Produksjonsoversikt
940.jpeg


Ser stort sett ut til å virke som det skal, men det er ikkje alle kolonner som blir sortert.
Her er opplisting av dei kolonnene med kommentar:
X Ekstra kolonne til venstre: Ser ikkje ut til å ha info eller virkning.
V Landsby: OK.
X Poeng: Virkar ikkje. Her er det 3 sett med sorteringspiler, og ingen virkar.
V Ressurser: OK.
? Varehus: Ikkje testa pga alle byar er ferdig bygd, men her er det 2 sett med piler, og berre 1 verdi som skal sorterast.
V Handelsmenn: OK, både totalt og tilgjengelege handelsmenn.
V Gård: OK, men berre 1 sett med sorteringspiler. Dette virkar på reell mengde i garden, altså ingen sortering på total plass i garden (skulle kanskje hatt den ekstra pila som var på varehus?).
X Byggeoppdrag: Virkar ikkje.
? Forskning: Ikkje testa pga all forskning er utført.
X Rekruttering: Virkar ikkje.

Transport-oversikt
Ikkje testa. Pilene kjem opp som forventa, men eg gidd ikkje å sende ressursar berre for å teste alle kolonnene :p

Troppeoversikt
Feilmelding: Error: eleTable is null

Kommandoer
941.jpeg


Mange kolonner som ikkje virkar:
V Attack ID: OK.
? Type: Ikkje testa.
X Kommando: Virkar ikkje.
X Hjemby: Virkar ikkje.
V Ankomst: OK.
V Diverse tropper undervegs: OK.

Bygninger
942.jpeg


? Riving: Kva er vitsen med sortering på denne kolonnen? :p
V Landsby: OK.
V Poeng: OK.
V Diverse bygningsnivå: OK.
X Bygningsoppdrag: Virkar ikkje.

Forskning
943.jpeg


Har ikkje testa alle kolonnene fordi alle byane er ferdig utforska. Men kolonna for landsby virkar ikkje. Denne har sorteringspiler for kontinent i tillegg til bynamn, og kanskje er det det som gjer at det ikkje virkar? Ser ut til å vere samme problem som i kolonnen Kommando i kommando-oversikta.

Grupper
944.jpeg


X Landsby: Virkar ikkje (samme problem som i forskningsoversikta).
X Antall: Virkar ikkje.
X Poeng: Ingen sorteringspiler.
X Grupper: Ingen sorteringspiler.

Script-info
SlowTarget's Sort 1.0a
dalesmckay Patch v1.15
Noen små modifikasjoner gjort av Kristure for å fungere optimalt med .no.com
Premium: no
Church : no
Statue : yes
Archer : yes
========
Version: 11826 7.0
World : no2
Screen : overview_villages
Mode : prod
URL : http://no2.tribalwars.no.com/game.php?village=34167&screen=overview_villages&mode=prod
Browser: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10.5; nn-NO; rv:1.9.2.16) Gecko/20110319 Firefox/3.6.16
========
CSS rules OK - not IE

[/SPOIL]

Takker ufattelig mye. Dette er virkelig hvordan jeg ønsker å se tilbakemeldingene på scripts når jeg spør om folk kan teste. Nok en gang; TAKKER! :)
 

DeletedUser

Guest
Tok nettopp ein by som ikkje var ferdig utforska, så då testa eg sorteringsscriptet på forskning også. Det virkar ikkje på nokon av kolonnene, men her er det brukbar sortering innebygd i spelet, så det er ikkje krise.

Men Kristure, er det ein spesiell grunn til at scriptet seier at eg ikkje har premium? :p
Noen små modifikasjoner gjort av Kristure for å fungere optimalt med .no.com
Premium: no
Church : no
Statue : yes
Archer : yes
 
Topp