Spørsmål/kommentarer til runde 5

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Er det noe i innstillingene du er usikker på, eller har du noe du ønsker å si om runde 5? Ta det her. =)


Innstillingene finner du her!
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Bare jeg som ikke vet va "Stammene vil bli låst etter 21 dager." betyr?
 

DeletedUser

Guest
alltså, du bygger byggninger 4 ganger så raskt og du får 4 ganger så mye ressurser i timen.

Istedet for at du tjener 2,400 tømmet,leire og jern med alle gruvene i 30, så vil du da tjene 9.600 ress i timen :)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Hva synes dere om at det vil være et litt annerledes vinnerkrav denne runden? =)
Stammen med høyest ODA vil bli kåret som vinner - størrelsen er plutselig ikke alt lengre. Hvordan vil det bli?
 

DeletedUser

Guest
Hva synes dere om at det vil være et litt annerledes vinnerkrav denne runden? =)
Stammen med høyest ODA vil bli kåret som vinner - størrelsen er plutselig ikke alt lengre. Hvordan vil det bli?

Stort pluss. Et spennende mål å nå. Credz!
Jeg tror nok flere går off som følge av dette vinnerkravet :)
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Flott med annerledes vinnerkrav for stammer, men er d samme for spiller? Eller er d den med mest poeng av spillerene som er vinner?
 

DeletedUser

Guest
Hva synes dere om at det vil være et litt annerledes vinnerkrav denne runden? =)
Stammen med høyest ODA vil bli kåret som vinner - størrelsen er plutselig ikke alt lengre. Hvordan vil det bli?

missliker det fordi serveren kan bli avgjort midt i en verdenskrig! For min del har det lite å si om det er poeng eller ODA/OD/ODD man skal vinne på... Eneste positive er at det er variasjon i vinnerkrav, noe som er viktig :)!! Krysser bare fingra for at det ikke blir 2 stammer som har nesten like høy ODA og den ene blir kåret som vinner :)

Må si jeg likte HP4 sitt krav der det la opp til at server-slutt ble utsatt om det ikke var en vinnerstamme! Jeg tror skatter hadde vært en fin måte å avslutte en HP-server på, ettersom en stamme som dominerer vil kunne ta kontroll over skatter lett og kjapt for å vinne.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Flott med annerledes vinnerkrav for stammer, men er d samme for spiller? Eller er d den med mest poeng av spillerene som er vinner?

Litt usikker på hva du mener nå? Det er bare et vinnerkrav, og det er den stammen som har høyest ODA når runden avsluttes som vinner.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
missliker det fordi serveren kan bli avgjort midt i en verdenskrig! For min del har det lite å si om det er poeng eller ODA/OD/ODD man skal vinne på... Eneste positive er at det er variasjon i vinnerkrav, noe som er viktig :)!! Krysser bare fingra for at det ikke blir 2 stammer som har nesten like høy ODA og den ene blir kåret som vinner :)

Må si jeg likte HP4 sitt krav der det la opp til at server-slutt ble utsatt om det ikke var en vinnerstamme! Jeg tror skatter hadde vært en fin måte å avslutte en HP-server på, ettersom en stamme som dominerer vil kunne ta kontroll over skatter lett og kjapt for å vinne.

Er det midt i en verdenskrig og runden er på vei mot slutten, er det ikke verre enn å gi beskjed. Jeg er fleksibel når det kommer til HP ;)
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Litt usikker på hva du mener nå? Det er bare et vinnerkrav, og det er den stammen som har høyest ODA når runden avsluttes som vinner.

Til vanlig pleier en stamme å vinne og alle der får premiumpoeng, i tillegg bruker de 3 med høyest rank å få ekstra premium poeng.

Slik jeg tolker svaret ditt vil bare stamme vinne, og det er uvesentlig vordan enkeltspillere har gjort d
 

DeletedUser

Guest
Til vanlig pleier en stamme å vinne og alle der får premiumpoeng, i tillegg bruker de 3 med høyest rank å få ekstra premium poeng.

Slik jeg tolker svaret ditt vil bare stamme vinne, og det er uvesentlig vordan enkeltspillere har gjort d

Synes det er bra hvis det blir sånn, slik at flere bryr seg om å spille på lag heller enn å kjøre solo. Slik får vi også litt variasjon :)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Til vanlig pleier en stamme å vinne og alle der får premiumpoeng, i tillegg bruker de 3 med høyest rank å få ekstra premium poeng.

Slik jeg tolker svaret ditt vil bare stamme vinne, og det er uvesentlig vordan enkeltspillere har gjort d

Ja, men det er fortsatt bare en stamme som vinner. Selv om vinnerkravet er annerledes, vil jo de tre største spillerne få premiumpoeng som det alltid har vært.
 

DeletedUser

Guest
Og det er da de 3 største spillerne i poeng og ikke de 3 spillerne med mest ODA?
 
Topp