Spørsmålsrunde

DeletedUser

Guest
Den er grei Torq. Hvordan går det med de 3-400 byene du adla før jul? Har du klart å opprette et par deffbyer blant dem? :)
 

phenix

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
24
Hva skjer med Sir Smokealot?

e02255a361aeab20bbc67fddec05f621.png
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Loppemarked, det skjer hos Egrob :D

Hvordan hadde V14 sett ut idag om Myth og SUP ikke hadde alliert seg, og alle de 3 top stammene var fiender med hverandre? (Myth, SUP og TH.)
 

Nerder av Stål

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
94
Myth hadde fått det hardest, siden det ville blitt fiender på alle sider :awesome:

Hvor mye myter, og hvor mye suppe kommer utav 20?
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Var ingen som sa det den gang da? :D

Nei jeg aner ikke, jeg hadde egentlig planer om og adle SUP fra Guttakrutt i starten før jeg tok avskjed med MyTH, forhandlingene skjedde i ettertid(en Iap kom vel på plass like før jeg forsvant). Jeg er glad at vi den dag i dag er allierte med SUP, og ikke fiender, for da hadde nok verdensbildet sett litt annerledes ut, ja.. Tror nok at de i SUP verdsetter en litt mer voksen og stabil stamme enn hva -T-H- var though. Vil si at dere hadde overtaket i en god stund før ting ble gravid snudd på hodet.

Om vi først skal kritisere allianser, så kan vi jo nevne både masserekrutteringen til RoEm rundt meg i øst, og -T-H- sine mange mailer til både de små og store stammene på kartet, både i øst, vest, nord og sør, der det ble lovd frodige beiter for de som ble med på deres korstog.. Litt søtt i grunn :mehe: .

Back on track, dette er spørsmålstråden.

Hva var årsaken til -T-H-, RoEm's og ORH's fall? Hva vil 20 gjøre nå for og stoppe at det samme skjer igjen?
 

DeletedUser

Guest
Nei jeg aner ikke, jeg hadde egentlig planer om og adle SUP fra Guttakrutt i starten før jeg tok avskjed med MyTH, forhandlingene skjedde i ettertid(en Iap kom vel på plass like før jeg forsvant). Jeg er glad at vi den dag i dag er allierte med SUP, og ikke fiender, for da hadde nok verdensbildet sett litt annerledes ut, ja.. Tror nok at de i SUP verdsetter en litt mer voksen og stabil stamme enn hva -T-H- var though. Vil si at dere hadde overtaket i en god stund før ting ble gravid snudd på hodet.

Om vi først skal kritisere allianser, så kan vi jo nevne både masserekrutteringen til RoEm rundt meg i øst, og -T-H- sine mange mailer til både de små og store stammene på kartet, både i øst, vest, nord og sør, der det ble lovd frodige beiter for de som ble med på deres korstog.. Litt søtt i grunn :mehe: .

Back on track, dette er spørsmålstråden.

Hva var årsaken til -T-H-, RoEm's og ORH's fall? Hva vil 20 gjøre nå for og stoppe at det samme skjer igjen?

Hovedårsaken til TH,RoEm og ORHs fall er i hovedsak inaktivitet, i en form eller en annen. Det startet vel med at Melis ble adlet ned mens eierene på kontoen var på ferie. Samtidig som Luapix ble kraftig fokusert i en periode, og når han da mistet nettet i en kritisk fase. Så mistet han motivasjonen. Samme skjedde med Melis når de kom tilbake. Dette fikk mange til å miste motivasjonen, og kontoer som Fyllesamen, Lambnut, Bongosteen, Legenden og Lemmy til å enten å stå uten eiere eller bli satt på slett. Alle disse kontoen var top 15 kontoer på et punkt. Dette gjorde slik at det plutselig sto 1000-1500 ferdige "gråbyer" rundt om kring. Dette førte til at MyTh/SUP har adlet store clusteret langt inne på vår side, og har ødelagt kartet som vi kjente det. Andre spillere som også har droppet i senere tid på grunn av motivasjon var, Ri0t og White Death.

Det hjalp ikke akkurat heller ikke mye når Eieren på Mab, bygde en stor front med 90% off uten å ha fårespurt seg om noe deff til å back den opp, når han selv viste at han ikke hadde mye tid.

Så jeg vil si utfallet var en blanding av uflaks (melis, luapix) som førte til at motivasjonen for v14 falt for en del spillere samt solid krigføring fra MyTH/SUP sin side.

For å hindre at det samme skjer i 20 som skjedde i ORH, så må folk være aktive og ha god kommunikasjon.
 
Sist redigert av en moderator:

phenix

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
24
Vil si manglende offansive ferdigheter gjorde at dere tapte.

Vet ikke helt det, borte i vest frontet jeg med ORLY?, og de var ikke helt elendige på off.
Hvertfall ikke killer4 og smokealot. Når disse to holdt på, sammen med ri0t fikk jeg en utfordring.

Vil heller si at problemet deres er/var manglende deff-skills. Angrepene deres var bra timet ved mange anledninger,
med flere nukes tog og støttte som landet samme sekund. Når jeg da dyttet litt tilbake derimot kollapset både
ri0t og sir smokealot.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Tror egentlig vi kan si at det var manglende skills over hele fjøla som resulterte i tapet deres.
De er alle av forskjellig ferdighetsnivå innenfor de forskjellige feltene.
 

DeletedUser

Guest
Vet ikke helt det, borte i vest frontet jeg med ORLY?, og de var ikke helt elendige på off.
Hvertfall ikke killer4 og smokealot. Når disse to holdt på, sammen med ri0t fikk jeg en utfordring.

Vil heller si at problemet deres er/var manglende deff-skills. Angrepene deres var bra timet ved mange anledninger,
med flere nukes tog og støttte som landet samme sekund. Når jeg da dyttet litt tilbake derimot kollapset både
ri0t og sir smokealot.

Nå har det seg sånn at begge de var inaktive når du adlet dem, det var ikke noe motstand bortsett fra eventuelle stacka byer. Det er en grunn til at ingen av dem prøvde å readle. Ri0t kontoen var det ingen eiere på, så var ingen som kunne vite hva som skjedde der, var ikke satt kv på noen i stammen heller.

Men ja, jeg er totalt enig at det er veldig varierende egenskaper innenfor stammen, men hadde ikke de spillerene som sluttet, sluttet. Så hadde dere fått mer kamp uten tvil.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Nå har det seg sånn at begge de var inaktive når du adlet dem, det var ikke noe motstand bortsett fra eventuelle stacka byer. Det er en grunn til at ingen av dem prøvde å readle. Ri0t kontoen var det ingen eiere på, så var ingen som kunne vite hva som skjedde der, var ikke satt kv på noen i stammen heller.
Dette har vært tilfelle for oss flere ganger også. Jeg har jo så og si ikke vært tilstedeværende på TW de siste 3 mnd. Har hatt KVer til å passe kontoen, og ellers poppet innom av og til selv for å adle noe så jeg ikke stagnerer helt. Men nå mot slutten fikk jeg altså beskjed om at ingen hadde tid til å passe på kontoen min, og jeg orket ikke prioritere TW over IRL, så da mistet jeg vel under 20 byer et sted.
At ingen er på er uansett en meget dårlig unnskyldning for at kontoer kollapser. Kan forstå at det er demotiverende å miste byer mens ingen passer på kontoen, men det er helt og holdent din egen feil for at kontoen mister byer. Evt. stammens feil dersom du har gitt noen KV og de svikter; og her mener jeg avtalt KV. Ikke kaste-KV til første person du ser online.

Men ja, jeg er totalt enig at det er veldig varierende egenskaper innenfor stammen, men hadde ikke de spillerene som sluttet, sluttet. Så hadde dere fått mer kamp uten tvil.

Det sier jo egentlig seg selv igjen. Seieren hadde tatt mye lengre tid, men vi hadde vunnet til slutt likevel. Nå er jo 20 og 21 det siste sprellet fra deres hold, vil jeg tro. Så for oss er det bare å fortsette å grave oss videre nedover til dere alle enten er adlet ned, eller slutter på egenhånd. Forhåpentligvis førstnevnte, da jeg ikke har noen andre byer å adle enn fiendebyer atm. Og jeg vil gjerne møte litt motstand der.
 
Topp