Spørsmålsrunde

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
Jeg er ikke sur på grunn av det

Jeg er sur fordi du skrøt av hvor god du var og hvordan du skulle senke de overlegne arrogante berm-spillerne, men med en gang du får tilbud om å være en av dem så tar du sjansen og viser hvor lite målet ditt på verdenen betød for deg.

Det du har gjort på v34 har vært en stor skuffelse.

Hvordan er Coller fortsatt på 3. plass etter så mye inaktivitet?
 
Sist redigert:

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
At jeg er god har vært enkelt å bevise med den latestarten og den ranken jeg har nå. God, hvertfall relativt til resten av dere latsabber som spiller her på v34. Jeg fikk ikke tilbud, jeg søkte meg aktivt over. Og det har du fått en god utdypning i hvorfor. Du var heller ikke villig til å motarbeide den prosessen.

-Coller: Ingen utenfor BERM har klart å yte motstand i noen som helst grad. Da får han være innaktiv i fred
 

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
Man kan bevise latestarten din med pp. Du kalte den mengden Benis brukte for lite.

Du kommer her for å bevise hvor god du er i TW og det eneste du kan komme fram med er PP-bruk!
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Nå var det eneste jeg brukte PP på å kjøpe ressurser, ikke til events og dermed mye større bonuser. Så å skylde på det blir bare BS.
 

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
Det blir det jo på ingen måte.

Du brukte pp for å få et forsprang i forhold til de som ikke brukte pp. Dette forspranget har gjort at brukeren din har mye poeng i tillegg til andre valg som backstabbingen hvor du stjal byer stammen hadde clearet og at du kun tenkte på egen vekst.

Å si at pp-bruken din er irrelevant for poengsummen din når du har brukt mer enn 50k pp er idiotisk.

Spillmessig har du ikke imponert på noen områder
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Fakta er jo at jeg skjønner godt Pål sitt valg.

Grunnen til at dere taper så det suser har ingenting med folk sin PP bruk å gjøre, men det handler om fokuset deres på å faktisk finne på noe offensivt mot fiendene deres, OG det viktigste er tropper. Mange av kontoene deres eier ikke tropper, og halvparten hvis ikke mer er 100% deffhorer. Da ender det opp med at alt dere kan gjøre er å beskytte dere og i det lange løp blir dere totalt overkjørt. Uansett moral, aktivtet, PP bruk eller annet.

Ship stammene har spilt elendig på v34, dere kan klandre andre skylde på PP og alt dere ønsker. Men fakta er enkelt og greit, dere har gjort en ræva jobb offensivt mot noen andre enn brune prikker på kartet.

Dere skal ha den da, noen av dere har det virkelig i kjeften, men viser ingenting ingame.
 

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
Jeg protesterer ikke mot at oss i motstammene til Berm har gjort en elendig jobb foreløpig. Jeg poengterer bare at Pål sitt forræderi ikke var så imponerende det heller!
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Det blir det jo på ingen måte.

Du brukte pp for å få et forsprang i forhold til de som ikke brukte pp. Dette forspranget har gjort at brukeren din har mye poeng i tillegg til andre valg som backstabbingen hvor du stjal byer stammen hadde clearet og at du kun tenkte på egen vekst.

Å si at pp-bruken din er irrelevant for poengsummen din når du har brukt mer enn 50k pp er idiotisk.

Spillmessig har du ikke imponert på noen områder

Min startdato: 11.12.17
Servers startdato: 21.11.17

Mine ress. kjøp sku ta igjen 20 dager, så i stedenfor å snakke om at jeg fikk et forsprang var det vel mye mer snakk om å komme opp på samme stadiet som resten. Dette er forøvrig en kritikk du kommer med etter at jeg har skiftet stamme, og kan derfor tyde på at det faktisk er det som er det bakomliggende når du kritiserer her.

At jeg fikk raskt en 5k startby gjorde at jeg fikk et forsprang når andre var på over solide 50k poeng? Logikken ser jeg ikke, ey forskjellen på å kjøpe seg ress og det å bli boosta av stammen etter en rimming som enkelt kan sammenlignes i "forsprang".

Backstabbingen du snakker om fikk du beskjed om 2 dager før jeg flyttet på meg, jeg informerte asap at jeg ville søke til BERM, du informerte også om at du ville kicke meg. Så denne "backstabbingen" blir bare komisk. Legger ved et par meldinger for å minne deg på at jeg sa at jeg søkte meg bortover:

[10.01.2018 22.15.09] Pål Karlsen: Nye regler du kommer med nå, dette er bare piss
[10.01.2018 22.16.32] Åsmund Sauen: Det er ikke nye regler. Det var disse vi (lederne i alliansen) kom fram til, men jeg kan ha vært for dårlig på å formidle det. Tror jeg kanskje bare la det ut på skype :(
[10.01.2018 22.16.59] Pål Karlsen: Gidder ikke dette, søker BERM
[10.01.2018 22.18.23] Åsmund Sauen: ok, om du ønsker å forlate så er du fri til det. Jeg vil gjerne ha deg med, men du har ingen enerett over alliansen. Når du er i en stamme så må du høre på stammeleder. Om du nekter det, så har du ingenting å gjøre i min stamme

Jeg var snill og uthevet ditt svar, bare for at det ikke skulle være noen tvil om at du var informert.

Sau1 jan. 11, 01:20
Jeg tar ikke opp saken igjen, fordi du valgte å si at du skulle søke fienden og avsluttet kommandodelingen.

Om du har såpass lite tillit til meg, at du tror jeg ikke er ute etter ditt beste, så er det like greit at du skifter stamme nå som siden. Om jeg ikke kan stole på din lojalitet ønsker jeg deg ikke i stammen. Samme hvor mye skills du skulle ha

Bare for å ikke la deg være i tvil.

Av mine 50k PP gikk vel ca. 45k til å kjøpe ress, snittprisen lå på 100-150 (la oss si 125) dvs. at jeg kjøpte meg inn 2 mill ress. av hver totalt. Gitt hva folk har brukt på events og mer til, vil jeg si at jeg ligger i det lavere sjiktet av fordelene min PP-bruk har gitt.

Du er bare butthurt, that's the case.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Det Chaosisalex sier stemmer.

Jeg var aktiv med på å reforme stammene, jeg ga beskjed flere ganger om å ikke kjøre solo løp mot Themis eller andre. Dette ga en del spillere blanke i, hvor mange nukes ble kjørt i veggen til Pål uten mål å mening. Dere fikk kanskje ut litt frustrasjon. Men kjenner jeg Pål, noe jeg ikke gjør. Så tenker jeg han lo godt. Det gjorde i hvert fall jeg.

Jeg satt opp en plan for dere.
1. Bytt navn på stammene til noe felles.
- For å unngå situasjoner som claims for å få en fordel over andre stammer - I alliansen. I hvrtfall når jeg spurte om vi kunne ta 4 byer, som Berm (Themis, Puppet) tok 5-6 dager etter jeg spurte. Dette var i tillegg tomme byer. Skammelig. ( Ludvig Hei.)
- Roe ned smygende tetteske. Å gå offentlig ut med at han skal ta meg når vi er alliert i mange uker etter allianse er lavmål. Hvorfor brøt ingen ledere inn her? Fordi jeg gikk litt langt når det gjaldt Johnern? pff. Smygende er bare butthurt fordi hans leder egenskaper er mer dårlig enn søppel. Å det har jeg latt han høre.

2. Sett opp 2 gruppe ledere i vær stamme
- Som har oversikt over hva 4 vær i stammen har av off/def. I tillegg til at det er lettere å gi beskjed til disse potensielt 14 gruppeledere om orde de skal gi videre til sine unders. som f.eks claim liste, nuke, prenuke osvosv.
- Gjøre det lettere å koordinere angrep når det er snakk om så mange.

3. Ga beskjed om at å starte en aksjon mot Berm før dette var på plass var idiotisk. ( flere som ga blanke i dette, hvor mange byer fikk dere?

4. Don Jon gjorde ingenting, Karsk gjorde ingenting, Jaggy var afk til han startet å motarbeide reformen. Når den allerede var i gang. Smygende gidder jeg ikke nevne mer. Sau1 gjorde vel strengt tatt ikke mer enn å snakke litt her å der. ellers var han også ikke tilstede. Freshaj har null erfaring, så gjorde det jeg kunne.

Alternativet var. Å bli overkjørt av Berm. Så denne komme fra lang avstand. Når jeg forlot stammen fikk jeg PM fra en del folk.
"Du er konge" "kom tilbake du er den eneste som får ting til å rulle" "Mrzhalt for president". Mens enkelte sier alle i allianser hater meg offentlig. Så hvorfor skulle jeg giddet å fullføre prosjektet mitt? Mitt tips om dere vil vinne på v35. Ikke la ubrukelige stamme ledere styre dere. Da blir dere ræv kjørt.

Sammendrag.
Berm vant ikke fordi de spilte bra. Men fordi dere ikke gadd å gjøre mer enn å sitte på ræva å la det skje - sikter til alle stamme ledere nå. Start en katapult aksjon mot pp-horer early game til neste gang, funker ikke det, jobb med andre stammer, legg fra dere krigsøksen(Smygende tetteske), gå mot de store slemme(Berm). Lag regler for claims. Ikke la noen claime en tom by i flere uker frem i tid. som jeg har sagt x antall ganger. Det stagnerer alliansen, å hindrer vekst. Da spiller man for fienden. ;)

"Klarer man ikke få ting til å rulle, så burde man faktisk ikke ha ansvar for noe." - Simen 2018

Så vil jeg gratulere Chaosisalex for et skammelig bra diplomatisk arbeid. Pål for skammelig bra spill. Stian for forsvars koordinering(selv om det ikke var nødvendig.) Johnern for å få gratis byer av pappa. Så resten av Berm/mtk selvfølgelig.

Så vil jeg be Smygende, Ludvig, Graffyz tenke seg litt om hva dere driver med i fremtiden. Dere får ærespris fra meg i dårlig valg. Om dere ikke takler å bli snakket til når dere gjør ting som er på grensen til hjernedødt. Neivel, fortsett med det dere har drivet med på v34

Alle andre ses på v35. GG

Simen out.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Min startdato: 11.12.17
Servers startdato: 21.11.17

Mine ress. kjøp sku ta igjen 20 dager, så i stedenfor å snakke om at jeg fikk et forsprang var det vel mye mer snakk om å komme opp på samme stadiet som resten. Dette er forøvrig en kritikk du kommer med etter at jeg har skiftet stamme, og kan derfor tyde på at det faktisk er det som er det bakomliggende når du kritiserer her.

At jeg fikk raskt en 5k startby gjorde at jeg fikk et forsprang når andre var på over solide 50k poeng? Logikken ser jeg ikke, ey forskjellen på å kjøpe seg ress og det å bli boosta av stammen etter en rimming som enkelt kan sammenlignes i "forsprang".

Backstabbingen du snakker om fikk du beskjed om 2 dager før jeg flyttet på meg, jeg informerte asap at jeg ville søke til BERM, du informerte også om at du ville kicke meg. Så denne "backstabbingen" blir bare komisk. Legger ved et par meldinger for å minne deg på at jeg sa at jeg søkte meg bortover:

[10.01.2018 22.15.09] Pål Karlsen: Nye regler du kommer med nå, dette er bare piss
[10.01.2018 22.16.32] Åsmund Sauen: Det er ikke nye regler. Det var disse vi (lederne i alliansen) kom fram til, men jeg kan ha vært for dårlig på å formidle det. Tror jeg kanskje bare la det ut på skype :(
[10.01.2018 22.16.59] Pål Karlsen: Gidder ikke dette, søker BERM
[10.01.2018 22.18.23] Åsmund Sauen: ok, om du ønsker å forlate så er du fri til det. Jeg vil gjerne ha deg med, men du har ingen enerett over alliansen. Når du er i en stamme så må du høre på stammeleder. Om du nekter det, så har du ingenting å gjøre i min stamme

Jeg var snill og uthevet ditt svar, bare for at det ikke skulle være noen tvil om at du var informert.


Bare for å ikke la deg være i tvil.

Av mine 50k PP gikk vel ca. 45k til å kjøpe ress, snittprisen lå på 100-150 (la oss si 125) dvs. at jeg kjøpte meg inn 2 mill ress. av hver totalt. Gitt hva folk har brukt på events og mer til, vil jeg si at jeg ligger i det lavere sjiktet av fordelene min PP-bruk har gitt.

Du er bare butthurt, that's the case.

Hadde tatt det Pål sier til meg, om jeg var leder i alliansen. Lag regler på forskudd neste gang ;)
 

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
Pål, det at du aktivt går mot stammen du var med i er forræderi. Da jeg sa at det ikke var vits i å ha deg med om du ikke var lojal mot stammen, så var det fordi du viste at du ikke var lojal mot stammen. Du truet stadig med å gå til Berm. Når du sier at jeg hadde 2 dager på meg fra du først sa du skulle skifte stamme så er det å ta ting ut av kontekst for da jeg konfronterte deg angående dette etter at du hadde skrevet at du går over til berm klager du på at du ikke har nett og derfor ikke får mottatt mitt svar. Jeg godtar dette og skriver at vi kan diskutere det videre siden. Dette skriver jeg fordi det ikke er en tidspresset situasjon og jeg forventer at vi kan komme til en beslutning.

Så viser det seg at du plutselig tar den byen vi hadde pratet om i tillegg til at du tar en by som en i alliansen har clearet. At du ikke innser at det er å backstabbe skjønner jeg ikke.

Når det er sagt så gir 50k pp deg et større forsprang enn 20 dager.

Mrzhalt: Du sier at Pål har spilt skammelig bra. Er det da det at han forrådte oss som gjør spillet hans til så skammelig bra? Det er ikke veldig mange andre store avgjørelser han har gjort her på v34 så vidt jeg ser, så er fint å vite hva det er du synes han har gjort bra.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Han har pelt spiller etter spiller fra hverandre. Det har han gjort veldig bra. Nå ja 45k pp er veldig mye, men det forandrer ikke at han har spilt skammelig bra. Hadde du å resten av ledelsen gitt litt effort å samlet rekkene isteden for å bare se spillere falle fra hverandre, hadde saken kanskje vært en annen. Men dette ga jeg beskjed om dagen Themis stakk. IKKE KJØR SOLO LØP, SAMLE STAMMENE. blabla.
 

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
Themis ble raskt stacket og jeg ba om troppeinfo fra spillerne uten å få noen info. Vi kjørte en liten aksjon med en gang med håp om at Berm ikke hadde rukket å sende støtte. Jeg møtte blant annet mer enn 7k tk. Berm hadde gjennom å aldri ha vært på defensiven opparbeidet seg et solid deff. Deres deff var langt større enn vår mengde off. Å aksjonere mot Themis ville ha vært å sløse bort det vi hadde av off-tropper. Så uansett om vi hadde koordinert eller ikke ville resultatet vært det samme, fordi alliansen hadde meget lite off og Themis var stacket. Hva Pål gjorde i den situasjonen var ikke skammelig bra, fordi det er en lek å forsvare seg når byene er stacket

Hva mener du med at han har pelt spillere fra hverandre?
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Funfact er jo at BERM alltid har hatt mye tropper, stacket rundt omkring hele verdenen. Noe vi ser ikke har vært noe behov i etterkant da det aldri kommer nukes.

Ehh og ja Themis fikk dere kraftig smekk på pga null koordinering, og heftig sinnenuking endte opp i at de byene Pål regnet med å bli nuket på, ble nuket og deres off ble most.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Themis ble raskt stacket og jeg ba om troppeinfo fra spillerne uten å få noen info. Vi kjørte en liten aksjon med en gang med håp om at Berm ikke hadde rukket å sende støtte. Jeg møtte blant annet mer enn 7k tk. Berm hadde gjennom å aldri ha vært på defensiven opparbeidet seg et solid deff. Deres deff var langt større enn vår mengde off. Å aksjonere mot Themis ville ha vært å sløse bort det vi hadde av off-tropper. Så uansett om vi hadde koordinert eller ikke ville resultatet vært det samme, fordi alliansen hadde meget lite off og Themis var stacket. Hva Pål gjorde i den situasjonen var ikke skammelig bra, fordi det er en lek å forsvare seg når byene er stacket

Hva mener du med at han har pelt spillere fra hverandre?

Jeg ga deg info om alle off troppene til -ST- løpet av få timer(På det tidspunktet). Så at du ikke klarte å skaffe dette selv, høres veldig snodig ut. Som alt annet. Du begynner å høres ut som Don Jon. Han var aldri tilgjengelig, alltid skole, jobb, ferie eller noe. Det er jo bare tull. Grunnen til at alliansen raknet var at ingen tok tid eller ansvar for noe. punktum. At Pål stakk til Berm skjønner jeg faen meg godt også.

Når det gjelder stackinga. Så ga jeg beskjed flere ganger, ikke nuke uten mål å mening. Samle rekkene, så start en felles aksjon. Men det var jo som å snakke til døve mennesker, ledelsen altså. Dere skulle sendt ut rundskriv ut å stoppet alle angrep, ikke anbefalt folk å angripe uten mål å mening. Men jeg er jo bare en idiot alle i alliansen hatet. :) Som smygende pappeske sa "Jeg kommer ikke til å gjøre en dritt for alliansen så lenge du(Mrzhalt) er med. Nei, vet du hva. Han er den største kron idioten jeg noensinne har sett på tw. Å hva gjorde han? Ga byer til Berm. Når en som er i ledelsen spiller mot alliansen, burde det faen meg ringt en bjelle i hodet ditt å fått han fjernet.

Men jaja. Du hadde kontroll på han sa du. Så det. Jeg fikk beskjed om å adle østover av Don Jon, å de skulle adle T.T. Nektet oss i ST å adle masse byer som nevnt ovenfor. stagnerer alliansen. Så overall. stammen som gjorde mest for at Berm var ikke -ST- vi startet noen fake aksjoner å tok ut en del nukes pga latskap early game. Stammen som hjalp Berm mest var CUP med Don Jon, Smygende Pappeske & Ludvig. CUP/INX er den mest udugelige stammen jeg har sett i mine 9-10 år i tribalwars. Å det er grunnet ledelsen å dårlige valg. ikke noe annet. Om dere sier noe annet så tenk litt over dt som har skjedd siste 60 dagene ;)
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Pål, det at du aktivt går mot stammen du var med i er forræderi. Da jeg sa at det ikke var vits i å ha deg med om du ikke var lojal mot stammen, så var det fordi du viste at du ikke var lojal mot stammen. Du truet stadig med å gå til Berm. Når du sier at jeg hadde 2 dager på meg fra du først sa du skulle skifte stamme så er det å ta ting ut av kontekst for da jeg konfronterte deg angående dette etter at du hadde skrevet at du går over til berm klager du på at du ikke har nett og derfor ikke får mottatt mitt svar. Jeg godtar dette og skriver at vi kan diskutere det videre siden. Dette skriver jeg fordi det ikke er en tidspresset situasjon og jeg forventer at vi kan komme til en beslutning.

Så viser det seg at du plutselig tar den byen vi hadde pratet om i tillegg til at du tar en by som en i alliansen har clearet. At du ikke innser at det er å backstabbe skjønner jeg ikke.

Når det er sagt så gir 50k pp deg et større forsprang enn 20 dager.

Mrzhalt: Du sier at Pål har spilt skammelig bra. Er det da det at han forrådte oss som gjør spillet hans til så skammelig bra? Det er ikke veldig mange andre store avgjørelser han har gjort her på v34 så vidt jeg ser, så er fint å vite hva det er du synes han har gjort bra.

Jeg var tydelig på at jeg søkte til en annen stamme, en fiendestamme. At du da ikke kicket, kan du ikke bebreide meg for. Jeg truet ikke stadig med å gå til BERM, det var vel første og eneste gang jeg tok opp en interesse av å gå til BERM etter håndteringen av caset med Ludvig. Og ja, jeg hadde dårlig nett, men jeg fikk jo svart, og dermed også lest meldingene dine, jeg gadd bare ikke videre dialog den natten der jeg måtte vente 5 min for å lese hver melding. Det blir absurd å påstå at jeg ikke leste meldingene dine når jeg svarte på dem.

Jeg sa aldri at jeg ville gi fra meg claimen jeg hadde, når det kommer til andre byen var vel fyren ganske pissed for at han ble tvangsinnadlet. Backstabbing for meg handler om at ting kommer ut av det blå, her var det en ryddig prosess fra min side der ledelsen var orientert til enhver tid om ståa.

De 50k PPene ga meg 6 mill. ress totalt --> dvs. ressurser til å bygge en 6-8k by. Det er ikke allverdens, fordelene av min PP-bruk er nok liten relativt til de fleste andre topp 100 på denne serveren. Bare tenk på alle inventarpakkene fra vintereventet jeg ikke fikk med meg f. eks. En 30% ress. pakke ville jo alene gitt mer ress enn det de 45k PPene ga som jeg kjøpte for.
 

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
Jeg var tydelig på at jeg søkte til en annen stamme, en fiendestamme. At du da ikke kicket, kan du ikke bebreide meg for. Jeg truet ikke stadig med å gå til BERM, det var vel første og eneste gang jeg tok opp en interesse av å gå til BERM etter håndteringen av caset med Ludvig. Og ja, jeg hadde dårlig nett, men jeg fikk jo svart, og dermed også lest meldingene dine, jeg gadd bare ikke videre dialog den natten der jeg måtte vente 5 min for å lese hver melding. Det blir absurd å påstå at jeg ikke leste meldingene dine når jeg svarte på dem.

[11.01.2018 01.44.26] Pål Karlsen: Får ikke opp meldingen din, dårlig nett her

Det eneste du gjør nå er å påstå at du løy og at man er dum om man stoler på deg!

Jeg sa aldri at jeg ville gi fra meg claimen jeg hadde, når det kommer til andre byen var vel fyren ganske pissed for at han ble tvangsinnadlet. Backstabbing for meg handler om at ting kommer ut av det blå, her var det en ryddig prosess fra min side der ledelsen var orientert til enhver tid om ståa.

Vi var tydeligvis til enhver tid orientert? Du svarte ikke på meldingene jeg sendte deg. Hvordan kan du da hevde at jeg til enhver tid var informert? Hvorvidt det er backstabbing eller ikke kan diskuteres, men det var i alle fall forræderi!

De 50k PPene ga meg 6 mill. ress totalt --> dvs. ressurser til å bygge en 6-8k by. Det er ikke allverdens, fordelene av min PP-bruk er nok liten relativt til de fleste andre topp 100 på denne serveren. Bare tenk på alle inventarpakkene fra vintereventet jeg ikke fikk med meg f. eks. En 30% ress. pakke ville jo alene gitt mer ress enn det de 45k PPene ga som jeg kjøpte for.

Jeg ville nok heller sagt relativt til topp 20. når det gjelder det du sier om at en 30% resspakke nå ville gitt deg den samlede summen av det du brukte på pp, så er nok det riktig, men du tar ikke hensyn til at ressproduksjonen øker gjennom hele verden. Derfor blir det helt feil å se på situasjonen på denne måten. Når det er sagt så var du aktiv og brukte ressursene fornuftig. Det jeg ikke forstår er hva ditt "skammelige bra spill" kommer fra!
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Themis jan. 11, 01:50
Av deg

Jeg fikk da svart deg i.g. 5 min etterpå?

Svarte på alle meldingene, men det stemmer at jeg ikke bekreftet at jeg gikk til BERM når du spurte, men neste gang klarer du vel å legge sammen 2+2 når fyren fjerner alle fra kommandoer, går i mot ordrer etc.

"Mitt skammelige bra" handler vel om å komme seg ditt jeg er nå med den relativt sett late starten jeg hadde, da referer jeg til de manglende 20 dagene med troppeprod. og at jeg troppemessig har hatt utfordringer gjennom hele serveren.
 
Topp