Spørsmålsrunde

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
Ja, ok! Du svarte i en annen chat på et annet spørsmål 5 minutter etterpå. Deretter logget du av og sluttet å svare på meldinger.
Allikevel kan man tydelig se at du løy.

Det jeg hadde hørt om deg av andre var følgende: Themis er irriterende eller som du kalte det "en masejævel". Themis fungerer dårlig som stammespiller. Jeg hadde dessverre ikke hørt noe om at du var ulojal. Så mye som du hadde snakket om motivasjonen din til å gå mot berm antok jeg at det skulle mer til enn en liten sak om en by for at du skulle skifte side. Jeg vil ikke gjøre samme feilen igjen!
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Jeg svarte i chaten vi hadde hatt en dialog den kvelden. Hvor stoppet jeg å svare på meldinger? og hvor løy jeg?

Jeg har ledet stammer på v9, v13, v18, v23 og v24. De er alle vunnet. Er jeg ikke i ledelsen, så setter jeg høye krav til ledelsen, noe du på ingen måte innfridde. Jeg har ikke tapt en verden, så det bør jo også si litt om stammespillet og. En sak? Jeg tok opp mangel på satsing fra 80% av stammen, mangel på støttekoordinering, manglende offensiv koordinering, innaktivitet, manglende krav, manglende rådgivning, det var plenty av gode grunner for å skifte stamme.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Jeg svarte i chaten vi hadde hatt en dialog den kvelden. Hvor stoppet jeg å svare på meldinger? og hvor løy jeg?

Jeg har ledet stammer på v9, v13, v18, v23 og v24. De er alle vunnet. Er jeg ikke i ledelsen, så setter jeg høye krav til ledelsen, noe du på ingen måte innfridde. Jeg har ikke tapt en verden, så det bør jo også si litt om stammespillet og. En sak? Jeg tok opp mangel på satsing fra 80% av stammen, mangel på støttekoordinering, manglende offensiv koordinering, innaktivitet, manglende krav, manglende rådgivning, det var plenty av gode grunner for å skifte stamme.

Dette forklarer det meste til hvor ting gikk galt. :)
 

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
Jeg svarte i chaten vi hadde hatt en dialog den kvelden. Hvor stoppet jeg å svare på meldinger? og hvor løy jeg?

Jeg har ledet stammer på v9, v13, v18, v23 og v24. De er alle vunnet. Er jeg ikke i ledelsen, så setter jeg høye krav til ledelsen, noe du på ingen måte innfridde. Jeg har ikke tapt en verden, så det bør jo også si litt om stammespillet og. En sak? Jeg tok opp mangel på satsing fra 80% av stammen, mangel på støttekoordinering, manglende offensiv koordinering, innaktivitet, manglende krav, manglende rådgivning, det var plenty av gode grunner for å skifte stamme.

Fakta er at rett før denne saken satte du meg opp på beste ledere lista her i forum. Hvorfor gjorde du det om jeg hadde gjort en så jævlig dårlig jobb? Det er sant at vi pratet om inaktivitet. Der var vi på samme side. Vi hadde kun 4 stk med ordentlig aktivitet. Stammene var allerede etablert i området, og det var ingen/få vi kunne rekruttere i nærområdet takket være de etablerte stammene.

Fakta er at du sendte meg denne meldingen, som du nå sier var en løgn:
[11.01.2018 01.44.26] Pål Karlsen: Får ikke opp meldingen din, dårlig nett her

Istedenfor å svare på skype svarte du på et annet eldre spørsmål på chattråden. Da jeg svarte deg der, så sluttet du å svare der også. Dette er også fakta.

Liste over ting vi aldri pratet om:
1) offensiv koordinering med unntak av en katapult-aksjon mot Chaosisalex som var underveis da helvete brøt løs
2) Støtte koordinering
3) Manglende krav (vi pratet så vidt om krav til -st-, men de var langt unna så det fallt naturlig at det endte hos Jon)
4) Manglende rådgivning.

Ikke spre flere løgner her på forum!
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Fakta er at rett før denne saken satte du meg opp på beste ledere lista her i forum. Hvorfor gjorde du det om jeg hadde gjort en så jævlig dårlig jobb? Det er sant at vi pratet om inaktivitet. Der var vi på samme side. Vi hadde kun 4 stk med ordentlig aktivitet. Stammene var allerede etablert i området, og det var ingen/få vi kunne rekruttere i nærområdet takket være de etablerte stammene.

Fakta er at du sendte meg denne meldingen, som du nå sier var en løgn:
[11.01.2018 01.44.26] Pål Karlsen: Får ikke opp meldingen din, dårlig nett her

Istedenfor å svare på skype svarte du på et annet eldre spørsmål på chattråden. Da jeg svarte deg der, så sluttet du å svare der også. Dette er også fakta.

Liste over ting vi aldri pratet om:
1) offensiv koordinering med unntak av en katapult-aksjon mot Chaosisalex som var underveis da helvete brøt løs
2) Støtte koordinering
3) Manglende krav (vi pratet så vidt om krav til -st-, men de var langt unna så det fallt naturlig at det endte hos Jon)
4) Manglende rådgivning.

Ikke spre flere løgner her på forum!

Ja, du prøvde mye, men det har vel ikke vært flust av gode ledere her på v34 heller? :hmm:

Jeg sier ikke at jeg ikke sendte meldingen, men at jeg fikk nettet opp igjen og derfor svarte deg 5 min senere, noe jeg også har visst. På skype hadde vi ingen fortløpende dialog kontra på chattjenesten ig. som var aktiv i bruk. Jeg svarte ikke på om hvorfor jeg ikke hadde søkt til BERM, fordi jeg alt hadde sagt at jeg hadde gjort så.

1) Dette pratet vi om, fikk deg til å lage tråd på forum, selv om den var totalt død.
2)
Themis des. 20,2017 13:56
Hei, vi burde ikke fått i gang et forsvarssystem? Vi har jo flere utsatte spillere som er nokså isolert.

Et effektivt system kan minske deres risiko til minimale tap for resten av stammen

Sau1 des. 21,2017 00:06
hva slags ideer til et effektivt system har du? Vi har to ledere i stammen som (nesten) alltid er online, men om du har noen gode ideer, så er det bare å komme ned dem! :)

Themis des. 21,2017 00:09
F. eks kunne man hatt spørreundersøkelse på hvem som føler kontinuerlig støtte, og evt. hvor mye de kontinuerlig trenger og begrunnelse på hvorfor de trenger mer enn andre (ekstra utsatt, beligenhet, aktivitet, spillestil etc.)

Så kan man lage et system etter det som da behøves. Man kan få alle til å lage 100 spyd, 100 sverd, 20 speidere for hver by man har som da skal sendes til disse utsatte byene. Dette er tropper alle bør kunne stille til langvarig disposisjon når man ikke er så utsatt for risiko.

Tallene jeg nevner kan selvsagt endres, og man kan jo bidra i større grad med speidere f. eks for å gjøre det vanskeligere for innsyn for evt. fiender og dermed redusere risikoen for angrep for de evt. utsatte spillerne.

Sau1 des. 21,2017 00:11
flott forslag!

Themis des. 22,2017 11:27
Har vi snakket med Cup?

Themis des. 23,2017 17:58
......

Sau1 des. 23,2017 19:34
store praten kommer fortløpende

Tittelen var Forsvarsminister og svaret ditt kom forøvrig aldri her, bare ignorert.

3) Jeg snakket på ingen måte om krav til aktivitet? Jeg ville jo kicke halve stammen
4) Husker du diskusjonen ang. rekruttering uten å sjekke opp med stammen? Evt. snakke om gode targets å kjøre aksjon mot etc.
 

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
1) Du fikk meg ikke til å gjøre det, men du var med på å påvirke.
2) Den planen diskuterte vi litt ja. Jeg fant ut at den var mulig, men at den kanskje ikke var den beste, fordi keiser, jaggy og dory var så inaktive at det ikke var vits å bruke stammens tropper på å stacke dem opp. I tillegg ble dem nesten aldri angrepet så det var ikke stort behov.
3) Her misforstod jeg hva du mente med krav
4) du mente rådføring med stammen altså? Da var det nok en misforståelse

Beklager at det var en del misforståelser her. Du mente allikevel at jeg hadde gjort en god jobb som leder etter alt dette her. Det som endret alt var en liten sak, som du ikke kunne takle at ikke gikk 100% din vei. Punkt 1 og 2 handlet mer om forslag til offensive og defensive taktikker enn om mangel på koordinering.

Vi skrev totalt 30 meldinger til hverandre i chatten. Vi skrev vesentlig flere enn det på skype, så dette er en feil fra din side.

Om du plutselig kunne se konfronteringen min til deg på skype, så latet du i det minste som at du ikke hadde sett den. Å hevde at du var åpen med ledelsen hele veien blir da feil!
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Hvilken konfrontering mener du at jeg later som jeg ikke har sett?

Saken gikk forresten i totalt disfavør for min del.
 

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
Det gjorde den ikke. Du hadde overbevist Ludvig von Schliesen elns om å vente med å erobre byen. Det fører til at han ikke rekker å erobre innen reservasjonsfristen. Deretter kansellerer du reservasjonen hans og reserverer byen selv. I tillegg til dette så har du reservert en by langt unna deg, som ikke er i nærheten av ditt cluster, men er inne i Jons cluster og du hadde ikke kontaktet jon engang. Du hadde også reservert en 9k by rett i nærheten av byen ludvig skal ta. Når jeg konfronterer deg om situasjonen mener du at siden du har reservasjonen så er det du som skal få byen!
[10.01.2018 18.35.01] Åsmund Sauen: Ludvig videresendte en chat med deg ang. Reservasjon av by. Kan du fortelle din side av saken? Jeg vil se på det om 4 timer
[10.01.2018 19.36.34] Pål Karlsen: At han er en unge som ikke aksepterer claimereglene

Ut fra denne situasjonen ender det med at du får 2 av 3 av disse byene. Du får lov til å erobre byen langt unna og 9k byen. 9k byen har du ennå ikke erobret den dag i dag. Med andre ord hadde du allerede nok av erobringsmuligheter. Å si at det gikk i totalt disfavør blir helt feil
 

memelord

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
jzv9sp.png
 

Sau1

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
143
Haha! Det verste er at det er sant! Vi hadde måttet organisere veldig annerledes og tidligere, men ja vi kunne i alle fall ha kjempet mye bedre mot Berm! Jeg har lært utrolig mye på v34! Det sies at man lærer av feil, og så mange feil som vi har begått føler jeg at jeg nærmer meg geni-status!:D
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Det gjorde den ikke. Du hadde overbevist Ludvig von Schliesen elns om å vente med å erobre byen. Det fører til at han ikke rekker å erobre innen reservasjonsfristen. Deretter kansellerer du reservasjonen hans og reserverer byen selv. I tillegg til dette så har du reservert en by langt unna deg, som ikke er i nærheten av ditt cluster, men er inne i Jons cluster og du hadde ikke kontaktet jon engang. Du hadde også reservert en 9k by rett i nærheten av byen ludvig skal ta. Når jeg konfronterer deg om situasjonen mener du at siden du har reservasjonen så er det du som skal få byen!
[10.01.2018 18.35.01] Åsmund Sauen: Ludvig videresendte en chat med deg ang. Reservasjon av by. Kan du fortelle din side av saken? Jeg vil se på det om 4 timer
[10.01.2018 19.36.34] Pål Karlsen: At han er en unge som ikke aksepterer claimereglene

Ut fra denne situasjonen ender det med at du får 2 av 3 av disse byene. Du får lov til å erobre byen langt unna og 9k byen. 9k byen har du ennå ikke erobret den dag i dag. Med andre ord hadde du allerede nok av erobringsmuligheter. Å si at det gikk i totalt disfavør blir helt feil

1. Du svarer ikke på hvilken konfrontering jeg later som ikke har skjedd.
2. Jeg hadde på ingen måte anbefalt LVS å vente, vi snakket om ress. pakker og at varehus burde være i 30 før de aktiveres.
3. Han rakk fint å adle grått i mellomtiden.
4. Jeg kansellerte ingenting. Jeg ventet til claimen hans gikk ut, og claimet selv da han ikke overholdt fristen.
5. Jeg hadde 3 claims, som alle var berettiget og fair i forhold til det claimesystemet vi hadde. Det er da totalt disfavør når en mister berettigede claims.
6. Selvsagt har jeg ikke adlet den 9k byen, i etterkant har jeg jo skiftet side og fått langt lettere targets å ta.
 

Ludvig Von Schneidel

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
30
2. Jeg hadde på ingen måte anbefalt LVS å vente, vi snakket om ress. pakker og at varehus burde være i 30 før de aktiveres.
3. Han rakk fint å adle grått i mellomtiden.
4. Jeg kansellerte ingenting. Jeg ventet til claimen hans gikk ut, og claimet selv da han ikke overholdt fristen.

"på ingen måte" er ikke korrekt. Det er lett å forstå dine ord som en anbefaling om å vente. Vente i form av å gjøre ferdig noe annet før jeg tok fatt på claimen.
Jeg rakk å adle grått fordi jeg hadde én adels, men ikke noe off. I motsetning til deg brukte jeg ikke noen PP på resskjøp, og hadde dermed ikke samme mulighet til å ha tog og off klart. Selvfølgelig tar jeg kritikk for at min førsteby var en def-by; jeg hadde egentlig ikke planer om å spille lengre enn by nr 1. Det er selvfølgelig min feil.

Og hvorfor adlet jeg grått, lurer du kanskje på?
Fordi du høstet bonusbyer på rimmen, og for ikke å bli stengt inne av deg, og for å få en sjanse til å få en bonusby, så brukte jeg sjansen da jeg ikke ennå hadde nok off. Få dager etter hadde jeg off og flere adels, så dette hemmet ikke mine planer om å ta byen jeg claimet.

Kommentar til dine utsagn om pp-bruk: Jeg spurte hvordan du kunne mene at jeg skulle bruke like mange premiumpoeng som deg, uten å kjøpe, og uten å ha fra tidligere verdener. Du svarte: "Ved å selge? som meg." Selge? men ikke fra tidligere verdener? En ting er sikkert: dine 50K PP kom ikke fra V34.

Og når du er så godt i gang med å legitimere dine handlinger ved å påstå at du alltid sier sannheten og informerer i god tid i forkant: Dette er sitat fra deg før du adlet byen, og før du meldte deg ut av stammen: "Themis den 11.01. klokken 14:15
Gratulerer med ny by som du sikkert bruker 2 uker på å adle. Synd vi kunne produsert tropper der fra i dag av men sånn er det når egoismen råder."
Jeg ser for meg ditt svar allerede: "Her står det ikke at jeg lot deg ta byen. Jeg lovet ikke at jeg ikke skulle ta den selv, mens jeg fortsatt var i stammen, og uten å si noe som helst."


Jeg ønsker ikke å påstå at du spiller mot reglene, men jeg synes det er helt latterlig at du presenterer seg selv som ærlig og redelig, når du så tydelig spiller skittent, og skaffer deg fordeler ved å bruke pp. At du bruker pp for å stille likt med topp 20, tross late start, er et helt tragisk argument. Topp 20 bruker også drøssevis med pp, og du ignorerer, eller viser ingen forståelse for, at slike fordeler gir forskjellig utgangspunkt avhengig av om du ligger sentralt, eller på rimmen.

Dette spillet går ut på å vinne, uavhengig av om man spiller skittent eller ikke. Dette mestrer du bra, men ikke prøv å presentere deg selv om ærlig og lojal på offentlig forum. Du får ikke begge deler.



Du kan anse hele denne kommentaren som et spørsmål. Dette er tross alt spørsmålstråden.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Behovet for off for å ta byen var nok sterkt nødvendig ettersom troppene stod i støtte hos mrzhalt, så det argumentet ser jeg helt klart!
Mine bonusbyer på rimmen sperret deg inne? God logikk
Om adlingen ikke hemmet deg, så klarte du hvertfall ikke å ta byen innen tiden. Å da påstå at du har rett på byen blir bs. Ditt spørsmål om du kunne få den tilbake var helt tydelig ikke noe spørsmål.
Nei, mine 47.985 PP kom ikke fra v34, men jeg klarte fint å selge samtidig som jeg kjøpte. Utnytt markedskreftene.

Delen med sitatet, hva skal du frem til her? At du aldri fikk til å adle byen min? Kanskje jeg hadde altfor stor tro på deg når alt kommer til stykket.

Ærlig og redelig er jeg mot de som fortjener det, du gjør/gjorde ikke det. Så deg pissa jeg bare over. Jeg vil påstå at de som startet når serveren åpnet har betydelig fordeler kontra meg med den troppeprod. de kan ha hatt før jeg startet. Fordelen med å bruke PP er større i starten enn sent, så sånt sett kommer det og negativt ut for meg. Snowball-effekten.
 

Ludvig Von Schneidel

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
30
Troppene var der da jeg speidet. At de ble sendt som støtte til mrzhalt for at byen skulle bli adlet var det ingen som kom på å si til meg. Hadde jeg visst at troppene bare plutselig kom til å bli borte hadde jeg speidet konstant, og tatt byen med en gang.

Jeg ser at du fortsatt henger deg opp i at jeg formulerte min henvendelse til deg som et spørsmål. Hvor mange ganger må jeg forklare hvorfor, før du forstår at jeg modererte meg ved første henvendelse?

Du vet hva jeg skal frem til med sitatet fra deg. Du kan ikke klage på at jeg ikke adlet byen fra deg, når du selv var i alliansen da du adlet.


Ærlig og redelig er jeg mot de som fortjener det, du gjør/gjorde ikke det. Så deg pissa jeg bare over. Jeg vil påstå at de som startet når serveren åpnet har betydelig fordeler kontra meg med den troppeprod. de kan ha hatt før jeg startet. Fordelen med å bruke PP er større i starten enn sent, så sånt sett kommer det og negativt ut for meg. Snowball-effekten.

Jeg blir mer og mer overbevist om at jeg, i dine øyne, ikke fortjener det før jeg entrer en verden med noen titalls tusen pp, og slutter i jobben min for å starte på nav, slik at jeg har muligheten til å være aktiv nok til at du ikke karakteriserer meg som inaktiv. Fakta er også at ærlighet og redelighet ikke avgjøres av dine subjektive preferanser, selv om du gjerne vil det.

Og nok engang viser du at du enten ignorerer, eller ikke har forståelse for, fordelen ved å bruke PP. Du ser deg selv kun i sammenheng med de som startet fra start, og som bruker drøssevis med pp. Å snakke om at det kommer negativt ut for deg er jo det største vrøvelet jeg har hørt på V34.
 
Topp