Speed VM - Norge tapte

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Ja, nu tenker jeg si hva som skjedde under Speed VM 2014:
For det første så tapte vi i ganske grov fashion. Tsjekkia kom inn med bedre planen noen andre og tidlig i speeden så de at de måtte bygge ressfelt og fikk dermed en stor ledelse med 9 av 10 på top 10. Samtidig angrep jeg 20min inn i speeden Erdem (1 felt unna) og drepte 98lk (alt unntatt 20) og 200spyd samtidig kom stack ifra stammen som drepte 220øks og 180lk fra en annen tyrkisk spiller, dette satt spillere fra begge sider langt bak.
Videre gjennom hele starten til adlingen begynte var Tsjekkia stor sett alene. Men på et punkt angrep Tyrkia dem i kolossale mengder. Dessverre utnytta ikke vi dette bra nok, vi burde begynt å angripe/farme spillerne og slik at vi kunne holde dem nede og adlet dem.
Tidlig så adlet deres antakelige beste spiller .FCS han Stian (Johnny Knoxville) der Tsjekkia timet 2 nukes og tog på ham som gjorde ham sjanseløs. 20minutter etter dette skjedde det med Aladeen (Chris/Hophoolio)
Nå satt Norge lang bak, 2 gode spillere ble rimma. Og i tillegg til dette sendte jeg (Olvedn.no) og Jørn (Beagle Eagle) nuke og tog mot en Tsjekker som ble stacka før dette traff, det satt oss 1/3 nuke og 1700lk ned.
Etter dette mistet og Tyrkia en spiller til Tsjekkia. men denne adlet Tyrkia tilbake, og mista igjen like før slutt. I tilleg satt de i et krampetak å adlet 2 byer av Tsjekkia, mens vi tok den største byen de hadde. Dessverre ble byen vi adlet readlet.

Og de siste 10min satt vi sjanseløse, og bare så på at Tsjekkia dro hjem seieren. Mye kunne havnet annerledes men slik ble det, oss selv satt vi med Johan, Ruben, Ole, Heine og Trym borte som svekket oss, og spillere som Sindre og Gard345 kunne kun spille halveis.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
OG her er listene

bd2a2eb6918c26b326a3d40bcb4e8b04.png




9016b9eac4da29ac8a7170769fe6d77d.png




b4dff55f48637f56e096b98d2db337a9.png


Dette var et utrolig bittert tap, men vi spilte heller ikke godt nok! MEN:

Hadde vi stilt med fullt lag fra start, samt litt flaks (Det må alltid litt flaks til) så hadde vi hatt en stor sjanse til å vinne, men tror ikke det hadde gått så veldig glatt. Tsjekkia og Tyrkia har flere dyktige spillere. (sitat Trym)


Jeg tror også vi burde lagd en bedre plan på forhånd, slik at vi visste hvem spillere i stammen som hadde hva og slik at vi kunne kordinere bedre..

Jeg og Sondre gikk jo begge på to smell med å sende noen av de første togene på speeden, men møte på stacks..

MEN jaja, vi får lære til neste gang, og det er nok ikke lenge til det kommer en lignende turnering.. Men da kanskje bare med Europa eller Scandinavia i første omgang???
 
Sist redigert av en moderator:

Kileren10

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
63
Hmm, hvordan gjennomfører dere disse rundene? Sitter dere på skype og prater (stemme), eller må dere skrive på forum? Hvor høy speed var det på denne verdenen? Rekker dere å reagere på angrep raskt nok til å backtime/snipe og sånn?

Selv har jeg ikke spilt så mye speed, og med tanke på at speeden her sikkert ikke er altfor høy, lurer jeg på hvordan dette gjøres.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Hmm, hvordan gjennomfører dere disse rundene? Sitter dere på skype og prater (stemme), eller må dere skrive på forum? Hvor høy speed var det på denne verdenen? Rekker dere å reagere på angrep raskt nok til å backtime/snipe og sånn?

Selv har jeg ikke spilt så mye speed, og med tanke på at speeden her sikkert ikke er altfor høy, lurer jeg på hvordan dette gjøres.

Vi sitter på skype, 10stykk, men siden vi er så mange så kunne KUN viktige ting komme fram, angrep tar ifra 5sek til 3min så man må være rask, men finnes metoder som dodgetool. Speed varierer fra 300-400 + og -. og mye av dette er som vanlig TW, trenger skills å gjennomføres
 

Johan j1234

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
64
Synes det er litt rart at det ikke har blitt tatt initiativ fra TW Norge ledelsen om rekrutteringen etc. til Speed VM.
 

DeletedUser

Guest

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Veldig få, vi slet med å få inn fult lag faktisk, vi var 9 for 1time, før Trym kom hjem av jobb
 

Kileren10

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
63
Vi sitter på skype, 10stykk, men siden vi er så mange så kunne KUN viktige ting komme fram, angrep tar ifra 5sek til 3min så man må være rask, men finnes metoder som dodgetool. Speed varierer fra 300-400 + og -. og mye av dette er som vanlig TW, trenger skills å gjennomføres

Når man bare er et felt fra fienden så må man med andre ord stackes da eller? Og apropos stackingen, hår i det hele tatt noen def? Planlegges dette på forhånd?

Jeg har prøvd speed noen ganger, og 300-400 er ganske fort synes jeg. Foregår farming vanligvis på vanlig måte, eller er det som oftest no-haul

Haha, blir litt nysgjerrig her ser jeg :p
 

Kileren10

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
63
Og i tillegg til dette sendte jeg (Olvedn.no) og Jørn (Beagle Eagle) nuke og tog mot en Tsjekker som ble stacka før dette traff, det satt oss 1/3 nuke og 1700lk ned.

Tenker bare på denne biten her. Da må det være noe def som proddes også
 

Johan j1234

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
64
Vet at du og Ruben prøvde Jørn, men hadde forventet et skikkelig oppslag som for en vanlig verden. Slik som det ofte er før Scandinavian wars
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Dette var planlagt speed med 5 off og 3pure deff og 2 hybrid (spyd/bue brakke lk stall)

Når du spiller alene vaksler det, som oftest nuker jeg naboene mine tidlig, akkurat som jeg gjorde med Erdem som var 1 felt unna meg, selv fikk jeg deff ifra 4 spillere som ga meg 500spyd 300sverd i starten.

Jeg har prøvd speed noen ganger, og 300-400 er ganske fort synes jeg. Foregår farming vanligvis på vanlig måte, eller er det som oftest no-haul

Farming foregår vanlig, men her kreves hurtigtast :p siden alt må gå fort, køer og angrepstiden er vanligvis under 10sek som sagt, er vanskeligere å være god speeder en god TW spiller.
 

Kileren10

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
63
Dette var planlagt speed med 5 off og 3pure deff og 2 hybrid (spyd/bue brakke lk stall)

Når du spiller alene vaksler det, som oftest nuker jeg naboene mine tidlig, akkurat som jeg gjorde med Erdem som var 1 felt unna meg, selv fikk jeg deff ifra 4 spillere som ga meg 500spyd 300sverd i starten.



Farming foregår vanlig, men her kreves hurtigtast :p siden alt må gå fort, køer og angrepstiden er vanligvis under 10sek som sagt, er vanskeligere å være god speeder en god TW spiller.

Mhm, helt klart. Mye mer stress med speed :p men er man god klarer man nok å holde hodet kaldt og tenke rasjonelt under forskjellige situasjoner.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Inniblant går alt rakråkt te (ja), hadde 8 byer og mottok 2 tog med fulle nukes i ;) ingenting jeg kunne gjøre da xD Jørn vant den og Sondre tok tredje mens jeg lo rimma
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Når man bare er et felt fra fienden så må man med andre ord stackes da eller? Og apropos stackingen, hår i det hele tatt noen def? Planlegges dette på forhånd?

Jeg, gard345, SoRandom og Sindre kjørte deff tror jeg, ellers var det bare off, slikt planlegges som oftest rett etter start når man ser posisjonen, eller en avtale på forhånd slik som jeg som hadde sagt jeg kom til å kjøre def.

Jeg har prøvd speed noen ganger, og 300-400 er ganske fort synes jeg. Foregår farming vanligvis på vanlig måte, eller er det som oftest no-haul

Scripts/Hurtigaster.

Haha, blir litt nysgjerrig her ser jeg :p

asdfgg
 

Kileren10

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
63
Ok, det er alt av spørsmål jeg klarer å tenkt meg fram til nå. Har sikkert noe med at jeg er litt søvnig også etter en nokså lang dag. Vil takke for svar, det ble grønt på dere begge :D
 
Topp