Speed VM - Norge tapte

MadCrox

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
http://forum.tribalwars.no.com/showthread.php?18064-Norges-bidrag-i-speedchampionsip

For å være ærlig så har jeg og Ruben prøvd! Og hvis vi da hadde fått nok søkere hadde vi satt opp private trenings runder og kvalikk runder.. MEN NÅR INGEN SØKER, HVA SKAL VI GJØRE DA???

Jeg tok kontakt, og håpet på eventuelle øvingsrunder, men har ikke fått noe beskjed. Neste gang må vi få arrangert en skikkelig øvingsrunde, der alle .no spillerne som ville, kan være med, så man kan se hvilket utvalg .no har.
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Ja, det ville selvsagt vært det optimale og det var nok det som var planen også. Ruben og Jørn stod med åpne armer til alle som ønsket å prøve seg, men når svært få viser interesse blir vanskelig å få organisert noe.

Jeg er også forøvrig enig i at dette burde blitt annonsert bedre. Det er noe Dakapo burde gjort som CM etter min mening, men det virker litt som hun ikke lenger har det som skal til for å være CM lenger. Når det nå har kommet frem at hun ikke har videreført forslag om speed til .no kjenner jeg at min tålmodighet til Dakapo har forsvunnet.

Hun skal dog ha credz for å ha gjort en god jobb i flere år, men jeg mener det kanskje er på tide at hun gir roret videre til noen andre, som har mer motivasjon til å bidra det lille ekstra eller tar seg sammen.

- Trym
 

DeletedUser

Guest
Var mange ting som gjorde at vi ikke vant, blandt annet hadde ikke alle skaffet seg premium før start, noe eg synst var litt dårlig planlagt. Runden vi spilte var en N1 (72 poeng start) 3 timers runde, som knapt nok viser at man kan spille i det hele tatt. Skulle man funnet beste lag burde runden vert av N2 (638 poeng start) og minimum vart i 4 timer. Når de beste spillerene akkurat klarer å få akademi før runden slutter sier det seg selv.


Vi har ikke speed på .no men det er noe vi burde ha!
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Vel det er lite å gjøre med det nå... Vi mangler tilbud innenfor speed.. jeg hadde ett for 1-2 år tilbake og jeg gjennåpner det nå. Der vil folk ha anledning til å bli med på speeds så ofte de vil, spille med andre og bli bedre sammen. Det har ikke gått veien, men er ingen vits å gi opp :) jeg har trua på at neste konkurranse så vil Norge komme tilbake som en av verdens beste speednasjoner. Øvelse gjør mester, men det trengs tilbud og tilrettelegging for folk med forskjellige ferdighetsnivåer, i tillegg har ikke Speedsamfunnet vært prioritert nok, hverken fra teamet eller spillernes side. Men håper at det blir bedre framover, og håper speedinteressen holder seg stabilt :)
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Få inn en CM som viderefører forslag(som feks speed) til Innogames, istedenfor å hevde at hun har gjort det og at det ble avslåt pga for få spillere. , slik som Dakapo.

Takk
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Få inn en CM som viderefører forslag(som feks speed) til Innogames, istedenfor å hevde at hun har gjort det og at det ble avslåt pga for få spillere. , slik som Dakapo.

Takk

Haha! Såå, du vet altså bedre enn meg hva jeg har snakket med Innogames om? Det er jaggu ikke verst må jeg si.
Vi er få spillere og det er et argument nok fra Inno sin side - at du ikke liker det er så.
 
Sist redigert:

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Haha! Såå, du vet altså bedre enn meg hva jeg har snakket med Innogames om? Det er jaggu ikke verst må jeg si.
Vi er få spillere og det er et argument nok fra Inno sin side - at du ikke liker det er så.

Mener du at Jørn lyver?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Mener du at Jørn lyver?

Om han har sagt at det ikke har blitt tatt opp med Innogames ved flere anledninger så er han ikke like godt informert. Speedserver er noe vi har tatt opp med Innogames siden jeg kom inn i teamet i 2010.
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Altså skjønner ikke dette altså vi kan delta i et speed-vm men vi kan ikke få en egen Norsk speed server :|

Where is the logic here?
 

DeletedUser

Guest
Haha! Såå, du vet altså bedre enn meg hva jeg har snakket med Innogames om? Det er jaggu ikke verst må jeg si.
Vi er få spillere og det er et argument nok fra Inno sin side - at du ikke liker det er så.

Dakky da, du virker nesten litt nedlatende her. Det er ikke en god tone å ha med spillerne dine når du er CM.

Altså skjønner ikke dette altså vi kan delta i et speed-vm men vi kan ikke få en egen Norsk speed server :|

Where is the logic here?

Antakeligvis fordi det har noe med kostnadene av å holde en speed-server. Det er tross alt en viss fysisk kapasitet knyttet til det. Jeg vil tro de som liker speed også spiller det på andre nasjonale servere, slik at InnoGames ikke akkurat går glipp av kostnadene fra de spillerne.

Et mesterskap blir noe litt annet. Uten at jeg har satt meg grundig inn i det, så vil jeg tro at serverne for mesterskap er satt opp og kjører. Der stiller de landene som kan, uavhengig av hvor mange spillere som ville stilt på deres nasjonale speedrunder. Pluss, det er vel god reklame for speed med disse turneringene.

Hvis jeg skulle kommet med et forslag så er det å foreslå at man kjører en speed-runde her på TW.no, og vurderer kostnadene (servere, oppmerksomhet fra teamet, osv.) ved det opp mot fortjenesten man får gjennom premium. Funker det? Sweet! Funker det ikke? Neivel, det var synd, men da fikk man et hederlig forsøk.

(...)Hun skal dog ha credz for å ha gjort en god jobb i flere år(...)

Ahahahahaha! Trym! Dette er det morsomste som har kommet fra deg siden de gamle pokémonvideoene dine! (Med mindre jeg forveksler deg med noen andre.)
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Grimmy<3 skrev:
Ahahahahaha! Trym! Dette er det morsomste som har kommet fra deg siden de gamle pokémonvideoene dine! (Med mindre jeg forveksler deg med noen andre.)

Jeg får ikke helt fram budskapet, samt hvor finner jeg pokemonvideone? :diplomacy:
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Haha! Såå, du vet altså bedre enn meg hva jeg har snakket med Innogames om? Det er jaggu ikke verst må jeg si.
Vi er få spillere og det er et argument nok fra Inno sin side - at du ikke liker det er så.

Hvis dette stemmer trekker jeg selvsagt mine utsagn om det samme og beklager det.

Ahahahahaha! Trym! Dette er det morsomste som har kommet fra deg siden de gamle pokémonvideoene dine! (Med mindre jeg forveksler deg med noen andre.)

Jeg tror mange undervurderer hva Dakapo har gjort for .no og føler ikke vi kan uttale oss særlig om akkurat dette, med mindre du har hatt innsikt i hva som er gjort i kulissene som ikke jeg har hatt?

Når det er sagt, så kunne ting vært gjort bedre. Personlig føler jeg Dakapo har fremstått på en litt rar måte. Noe allá "Jeg har ingen intensjon om å gjøre det som er best for .no, men gjør et forsøk da det er jobben min og jeg er forpliktet til den."

Ja, det er satt litt på spissen så ikke ta deg alt for mye nær av det Dakapo, men jeg tror det ligger noe i det som du kan ta lærdom i.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jeg tror mange undervurderer hva Dakapo har gjort for .no og føler ikke vi kan uttale oss særlig om akkurat dette, med mindre du har hatt innsikt i hva som er gjort i kulissene som ikke jeg har hatt?

Når det er sagt, så kunne ting vært gjort bedre. Personlig føler jeg Dakapo har fremstått på en litt rar måte. Noe allá "Jeg har ingen intensjon om å gjøre det som er best for .no, men gjør et forsøk da det er jobben min og jeg er forpliktet til den."

Ja, det er satt litt på spissen så ikke ta deg alt for mye nær av det Dakapo, men jeg tror det ligger noe i det som du kan ta lærdom i.

Nei, jeg tar meg ikke nær av det. Jeg skjønner likevel hva du mener, selv om jeg er nødt til å si at det er feil.

Jeg kan være litt splittet i jobben min. På den ene siden skal jeg formidle hva dere ønsker, men samtidig skal jeg også følge ordre jeg får fra Innogames. Så kan en jo spørre seg; hva er egentlig best for .no? Det er et ganske vidt spørsmål uten et konkret svar, tror jeg.

Det er likevel viktig å påpeke at selv om vi har verdener med premiumfunksjoner eller ikke får speed til .no, så betyr ikke det at jeg ikke gir tilbakemeldinger eller ytrer forslag videre. Det betyr bare at de som er mine sjefer har sine grunner til å si nei, og selv om en spør om noe så betyr ikke det automatisk at en får viljen sin. Det tror jeg enkelte har lett for å glemme.

De har sagt nei til speed siden 2010 (kanskje enda lengre, men da var jeg ikke i teamet) og svaret har aldri endret seg; vi er for få spillere, det tar mye tid å holde på med osv.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
hmm dette virker da veldig rart.. de sier nei på bakgrunn av at vi er for få spillere... likevel opprettet jeg en speedgruppe for ca 1 1/2 - 2 år siden med over 50 medlemmer i gruppa som spillte jevnlig. Det er en grei andel spillere. i tillegg så er det vel mange som ikke helt vet hva speed er og som ikke har fått noe info ang det heller.. En mulighet for .no er jo å lage en liten spalte i velkomst mailen spillerne får når de begynner på en verden. slik at de får ett raskt innblikk i hvordan speed fungerer og eventuelle grupper de kan spille aktivt i.. akkurat nå vet jeg av 2 i Norge.

Jeg synes No teamet bør å større fokus på å få spillere med på speeding.. det hjelper ikke å spørre om det samme gang på gang uten å faktisk delta aktivt i å forsøke å rekruttere folk til å begynne med speeding.. blant annet ved å gi litt info om det ved serverstart og sånn infoskriv som man får på mail enkelte ganger.

Dette virker for meg som en grei måte å få fram speeden på en litt bedre måte, gjøre folk oppmerksom på at det finnes speed.

For å få speed til Norge så må både teamet og spillere samarbeide.. Om vi jobber hardt for å få speed til Norge, så kan Inno bare drømme om å avslå. Vi skal vise dem at vi fins og at vi vil ha vår egen speedserver. At vi er Norge framtidens speednasjon ;)
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Ja, det ligger nok noe i det du sier. Som jeg nevnte i posten over, så tror jeg at det ligger mye i kulissene som vi 'vanlige' spillere ikke ser, men det er godt å høre at du gjør noe og ikke bare sitter på baken og sutrer over alle klagene fra oss.

For få spillere er jo forsåvidt greit nok, men tidsmessig klarer jeg ikke å se for meg InnoGames har satt foten ned. Da dette vell er teamet eller deg som CM sin jobb og tid som vil bli brukt? Eller er det mye som må gjøres fra Inno's sine kontorer i Tyskland?
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror mange undervurderer hva Dakapo har gjort for .no og føler ikke vi kan uttale oss særlig om akkurat dette, med mindre du har hatt innsikt i hva som er gjort i kulissene som ikke jeg har hatt?

Når det er sagt, så kunne ting vært gjort bedre. Personlig føler jeg Dakapo har fremstått på en litt rar måte. Noe allá "Jeg har ingen intensjon om å gjøre det som er best for .no, men gjør et forsøk da det er jobben min og jeg er forpliktet til den."

Ja, det er satt litt på spissen så ikke ta deg alt for mye nær av det Dakapo, men jeg tror det ligger noe i det som du kan ta lærdom i.

Det kan selvfølgelig hende du har gjort en spektakulær jobb bak kulissene, samtidig som hun har brukt suverene ninja-skillz til å vise inkompetanse utad. Men jeg er veldig skeptisk til det.

Utad har hun blant annet...
  • Vært generelt sett dårlig til å opplyse om viktige ting.
  • Ikke greid å følge egne retningslinjer, både i forhold til end-game og respons på forslag/kommentarer på forumet.
  • Vært direkte kunnskapsløs i forbindelse med selve spillet (min favorittepisode er når hun mente at brakkene var like effektive på lvl 24 som på lvl 25).
  • Vært trassig og holdt seg til sine standpunkt til tross for manglende argument. Rett og slett vært vrang.
  • Brukt regelverket kreativt for å unngå kritikk, og blant annet stengt tråder når hun ble svar skyldig.

Sånn for å nevne på sparket det jeg husker. Det er jo alltids mulig at hun har blitt superflink det siste året... men jeg tviler.

Før du sier det, så er jeg klar over at jeg ikke er spesielt konstruktiv nå. Det var jeg i mitt forrige innlegg, det er viktig med variasjon :razz:
 
Topp