Speed VM - Norge tapte

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Ja, det er en del episoder som man kan stille spørsmål til. Jeg prøvde å få frem at jeg ikke har vært helt fornøyd med måten hun har opptrådt utad, noe som jeg mener kunne blitt gjort langt bedre. Jeg vil dog fortsatt ikke si at hun har gjort en dårlig jobb totalt sett da jeg ikke ser hele bildet.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
For få spillere er jo forsåvidt greit nok, men tidsmessig klarer jeg ikke å se for meg InnoGames har satt foten ned. Da dette vell er teamet eller deg som CM sin jobb og tid som vil bli brukt? Eller er det mye som må gjøres fra Inno's sine kontorer i Tyskland?

Mest fra vår side selvfølgelig, men også noe fra Innogames sin.
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Jeg tror ikke at det blir noe problem egentlig. Er nok flere som kan ta på seg ansvaret for administrering av speedrunder vil jeg tro.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jeg tror ikke at det blir noe problem egentlig. Er nok flere som kan ta på seg ansvaret for administrering av speedrunder vil jeg tro.

Skulle det bli aktuelt en dag så får vi se hvem i teamet som ønsker å ta på seg ansvaret. :)
 

DeletedUser

Guest
Ja, det er en del episoder som man kan stille spørsmål til. Jeg prøvde å få frem at jeg ikke har vært helt fornøyd med måten hun har opptrådt utad, noe som jeg mener kunne blitt gjort langt bedre. Jeg vil dog fortsatt ikke si at hun har gjort en dårlig jobb totalt sett da jeg ikke ser hele bildet.

Hmm, så du hopper fra "ikke fornøyd med det jeg kan vite noe om" til "hun har gjort en god jobb i mange år"? Jeg ser helt klart logikken der ja... :razz:
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Latterlig sagt Olve.

Ja, jeg motsier kanskje meg selv litt Grim. Inntrykket mitt er litt blandet, så det er nok det som er grunnen. Jeg vipper litt frem og tilbake på denne saken, men har vell kommet frem til at jeg ikke har grunnlag til å uttale meg. ;)
 

Problem?

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
De har sagt nei til speed siden 2010 (kanskje enda lengre, men da var jeg ikke i teamet) og svaret har aldri endret seg; vi er for få spillere, det tar mye tid å holde på med osv.

Hva med det tar mye tid? Vet ikke hva slags systemer Innogames har for å lage nye verdener, men når jeg lekte med privatserver sammen med noen venner tok det 10 minutter å starte servern, 5 minutter å lete oss fram til og endre alle innstillinger vi ville ha. Og så 12 timer på å oversette alt ingame fra tysk til norsk.

Her er jo allerede alt på norsk så hvor lang tid kan det da ta å starte en verden? Og hvis dette er mye mer enn 15 minutter så burde dere kanskje snakke med de som lager privatservern og be dem ta over? At det er dyrt er jo også bare tull, jeg personlig hostet en liten turnering med noen venner og da satt vi en 10 stykker på en speed 400 server som jeg hostet fra laptoppen min.

Utifra mine erfaringer og det du selv har sagt om at det er for få spillere her, så trengs det ikke noen veldig dyr server for å holde en norsk speed gående, så det kunne bare ha blitt satt opp en server som kjørte speed på .no hver /annenhver helg, ettersom hva folk ønsker med en liten PP avgift for å komme inn.
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Det hun sikter til er nok mer under selve runden. Det skjer en del regelbrudd under en speed og da kreves det at teamet er tilgjengelig. Personlig mener jeg at det ikke er værre enn å utvide teamet, skaffe en som kan moderere disse rundene. Jeg er sikker på at noen er villig til å ta på seg en slik oppgave om det er det som skulle avgjøre om vi får speed eller ikke.

Som du er inne på, det kreves jo mindre fra serverne når man er færre spillere. Så av rein nysjerrighet lurer jeg på hvordan dette fungerer? Jeg tror nemlig ikke at vi er for få spillere til å dekke utgiftene for en server som er kraftig nok til å holde vårt antall spillere. Det må da uansett være muligheter for å teste dette ut? Hoste noen testrunder i løpet av noen måneder å se hvorvidt dem taper penger på det.

At dem ikke kommer til å tjene særlig med penger er forsåvidt greit, men jeg tror at speed til .no vil gjøre felleskapet bedre, som kan bidra til at det blir større og dermed tjene mer penger på lang sikt.
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Hvis jeg ikke husker helt feil fikk noen folk fikset slik at vi fikk en runde på Sverige der vi skulle delta på. Kom det inn mange nok nordmenn på runden ville vi få speed (Litt usikker om det var det som kom til å skje). Uansett så hadde vi ikke not deltakere ifra Norge og det ble dermed avslått enda en gang.
 

Problem?

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Nå er ikke jeg noen ekspert på server, og hvordan TW har serverne sine (om de leier ferdig servere i et datasenter, eller leier plass til sine egne servere i datasenter), men hvis man plukker en fra komplett.no til 7000 kroner, så kan man jo gjøre noe regning med en.

I dette tilfellet kan man si at det koster 200 PP å melde seg på speed (aner ikke hva det pleier å koste)

200 PP = 30 kr med mobil


7000 / 30 = 233,3

Da må altså 234 spillere registrere seg på verden for at selve serveren skal være nedbetalt.
Dette er jo også bare en engangsbetaling, så når de 234 første spillerne er registrert er det bare bruksutgifter som må betales.

Den serveren jeg fant på komplett.no har også en maks strømtilførsel på 450w, selv ved maks bruk tipper den nok ikke over 400w. Og hvis vi sier at speeden som kjøres varer i 48 timer så ender vi med:

400w*48 = 19200w

19200w = 19,2kw

1 kw ≈ 1kr


Å kjøre serveren koster 19,2 kr i strøm for å kjøre 48 timer.

Dette er selvfølgelige grove tall som ikke sikkert er i nærheten av det Innogames betaler for serverne sine.

Leier de derimot server og/eller plass i et datasenter så blir jo regnskapet litt annerledes, men burde fortsatt være godt innenfor det hver speed runde kommer til å tjene inn.

Og når det kommer til regelbrudd så er det vel bare frivelige som jobber her (bortsett fra Dakapo?) så det er vel ikke noe problem å finne en til..
 
Sist redigert:

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Tror nok InnoGames har økonomien til å ha egne servere. Å leie ville vært utrolig ustabilt for et seriøst selskap.
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Hvis dere tar turen hit, kan dere se når de neste speed-rundene begynner. Det står også hvor mange gratisplasser det er, stort sett er det mellom 50-100 gratisplasser. Så her er det førstemann til mølla! Det skal sies at dersom du står klar når speeden begynner, skal det mye gjøres å ikke være blant de første som får gratisplasser.

Det er i tillegg speed-runder i flere land på andre servere. .fr og TWM med flere er nok de mest populære blant norske speedere. Hvertfall var det slik før.

Det finnes flere gode "speedere" på .no, så kanskje dere får samlet en gjeng som kan spille sammen og kanskje også vinne? Det er hvertfall en del som har kvaliteter til det og har vunnet mange runder tidligere. ;)
 
Topp