Stammedominans på V13

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Vær vennlig å legg merke til at disse endringene ikke skjer automatisk. Det er også heller ingen garanti at dette skjer en dag eller omså en uke etter at kriteriene har blitt oppnådd. Vi vil periodevis sjekke over alle våre verdener for å se hvilke innstillinger dem har, og merke oss hvilke innstillinger som er nødt til å endres etterhvert. Ikke send en ticket eller mas på forumet å be om endringer i innstillingene etter at kriteriene har blitt oppnådd!

Det er verdt å merke seg at det ikke blir billigere gullmynter eller sånne ting før verden har startet endgame. Dette selv om medlemstallet faller under det som står under. Er verden fortsatt ikke stengt, ingen redusering.

Verden 13 har med sitt skattebaserte vinnerkriterie litt andre forutsetninger for endgame enn dominansedrevne verdener. Derfor kan endgame ta litt mer tid enn normalt før det blir implementert.
Ingenting er avgjort her ennå, og selv om det er tvilsomt, kan nye spillere fortsatt utgjøre en forskjell her.
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Selvfølgelig kan de de, men oddsen er bedre på v13 enn den har vært på andre verdener i samme situasjon pga innstillinger.
 

DeletedUser

Guest
Jeg skjønner fortsatt ikke hva resonneringen er for å ikke stenge V13 for nye spillere, selv om alle skattene ikke er sluppet. Det burde i så fall inkluderes i retningslinjene for endgame at det er andre ting som gjelder for verdener med skatter. Men så har jeg skjønt at dere ikke er så pirkete på å følge retningslinjene når dere ikke føler for det :razz:

Hva var det du siktet til i siteringen der, Jeeeeeright? Det delen med å mase på innføringer? Teknisk sett så er dette en påminnelse om at kriteriene snart er oppnådd. Ikke at de har blitt oppnådd. Dere er nå advart om at det bikker 800 spillere veldig, veldig snart. Derfor er en unnskyldning om at dere ikke følger med hele tiden veldig tynn hvis det skal være et poeng å si at dere ikke fikk med dere at det bikket 800 spillere.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Nå er jo den endgame guiden som det her referes til klart ment for verdener som avgjøres med dominanse. Verden 13 avgjøres med skatter, og intill alle de 24 skattene har blitt sluppet og en stamme har skaffet seg en klar ledelse i forhold til skatter så ser jeg på det som helt feil å aktivere end-game på verden 13.

Ellers må jeg si at jeg syntes det var spennende statistikk, og jeg håper dette fortsetter ukentlig Grimlock! :)
 

DeletedUser

Guest
@TrAnxZ: Takker :) Prøver å holde det sånn omtrent ukentlig. Ish.

Når det gjelder endgame-guiden, så er du igjen ute på hva du mener den sier, uten at den faktisk sier noe om det. Som sagt ovenfor, skal den ikke gjelde for skatt-verdener så burde det gjøres klarere.
 

DeletedUser

Guest
Som alltid så setter jeg pris på tilbakemeldinger av alle former :)

Noen generelle observasjoner:
  • Det virker som om det stadig vekk er noen fra JFF familien som går (tilbake?) til Deceit. Allikevel er det JFF som adler mest, til tross for at de totalt sett synker i antall byer.
  • Blomst gjør det bra, etter at forrige oppdatering var litt dårlig.
  • ??? driver fortsatt å bygger seg opp, tilsynelatende uten at noen bryr seg om dem.
  • Denne uka kom endelig episoden hvor Ash blir gjenforent med Charizard. Skal se den senere.
  • Endring i en skatt, men virker ikke som om noen greier å adle skatter av andre da jeg mistenker det var pga. spillerskifte.

Det er en uke siden forrige oppdatering.

Verdensdominans: Stamme - antall byer - andel av spillereide byer
  1. JFF familien - 4253 (-308) byer - 35,5 % (-3,7)
  2. Blomst - 3424 (+129) byer- 28,6 % (+0,3)
  3. Deceit - 2353 (+561) byer - 19,6 % (+4,2)

Barbie eier 6.309 byer (-246), mens det er 11.992 (+365) spillereide byer på V13.

0~~~~~~~~~0​

Medlemmer: Rangert etter størrelse
  1. JFF familien - 118 (-2)
  2. Blomst - 14 (+0)
  3. Deceit - 13 (+2)

I skrivende stund finnes det 725 spillere med over 0 poeng på V13. Det er 90 spillere ned fra forrige uke. Det er verdt å merke seg at grensen for redusert adelspris har blitt nådd med god margin.

0~~~~~~~~~0​

Erobrede byer: Antall erobrede byer minus antall tapte byer de siste syv dagene
  1. JFF familien: +273
  2. Blomst: +126
  3. Deceit: +68

0~~~~~~~~~0​

Skatter:
  1. J.F.F. - 5 (-1)
  2. Blomst - 5 (+0)
  3. Deceit - 2 (+1)

Noen som byttet stamme fra JFF til Deceit, vil jeg tro.

0~~~~~~~~~0​

Motstandere bekjempet: Målt i millioner og sortert etter stammestørrelse målt i antall byer
  • JFF familien
    • ODA - 122 (+17)
    • ODD - 151 (+11)
  • Blomst
    • ODA - 127 (+17)
    • ODD - 126 (+16)
  • Deceit
    • ODA - 131 (+7)
    • ODD - 125 (+10)

Grei vekst på alle stammene, men ingen store endringer.

0~~~~~~~~~0​

Som vanlig: Alltid koselig hvis noen forsøker å utnytte dette til propagandaformål :razz:

Jeg må også nevne at det kan bli dårlig med oppdateringer fra meg i juni og juli, da jeg har en ganske hektisk sommer foran meg. Hvis noen ønsker å fortsette oppdateringene så er de selvfølgelig velkomne til å gjøre det. Dersom man er usikker på hvor jeg finner noen av tallene, ikke nøl med å spørre.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Fikk ta på meg ansvaret på denne tråden jeg da :awesome:


Noen generelle observasjoner:
  • Det virker som om det stadig vekk er noen fra JFF familien som slutter/går ut av stammen. Allikevel er det JFF som adler mest, til tross for at de totalt sett ikke øker mest i antall byer.
  • Blomst gjør det bra OD-messig & krigsmessig.
  • ??? driver fortsatt å bygger seg opp, tilsynelatende uten at noen bryr seg om dem.
  • Denne uken har ikke forfatter sett noe Pokemon, men heller 10 episoder Home & Away, 5 episoder CSI:Miami, 5 episoder Glee, 2 episoder Rita, 2 episoder Carrie, 2 episoder The Big C, 1 episode Amish Mafia, slutten av GoT & filmen Sex and the City
  • Ingen endringer i skatt.

Det er en 10 dager siden forrige oppdatering.

Verdensdominans: Stamme - antall byer - andel av spillereide byer
  1. JFF familien - 4332 (+79) byer - 34,3 % (-1,2%)
  2. Blomst - 3867 (+443) byer- 30,7 % (+2,1%)
  3. Deceit - 2370 (+17) byer - 18,8 % (-0,8%)

Barbie eier 5.893 byer (-416), mens det er 12.614 (+622) spillereide byer på V13.

0~~~~~~~~~0​

Medlemmer: Rangert etter størrelse
  1. JFF familien - 111 (-7)
  2. Blomst - 15 (+1)
  3. Deceit - 13 (+0)

I skrivende stund finnes det 711 spillere med over 0 poeng på V13. Det er 14 spillere ned fra forrige uke. Det er verdt å merke seg at grensen for redusert adelspris har blitt nådd med god margin.

0~~~~~~~~~0​

Erobrede byer: Antall erobrede byer minus antall tapte byer de siste syv dagene
  1. JFF familien: +157
  2. Blomst: +141
  3. Deceit: +39

Altså tapet av medlemmer som har hindret J.F.F. fam. å vokse i antall landsbyer og ikke det krigsmessige forholdet deres.

0~~~~~~~~~0​

Skatter:
  1. J.F.F. - 5 (+0)
  2. Blomst - 5 (+0)
  3. Deceit - 2 (+0)

Ingen endringer i skatter, som vanlig.

0~~~~~~~~~0​

Motstandere bekjempet: Målt i millioner og sortert etter stammestørrelse målt i antall byer
  • JFF familien
    • ODA - 132 (+9)
    • ODD - 171 (+20)
  • Blomst
    • ODA - 153 (+26)
    • ODD - 165 (+39)
  • Deceit
    • ODA - 143 (+12)
    • ODD - 138 (+13)

En stor vekst blant Blomst og en nedgang på de andre stammene, svakhetstegn som dukker opp?

0~~~~~~~~~0​

Som vanlig: Alltid koselig hvis noen forsøker å utnytte dette til propagandaformål :razz:

Koz dere med faktaen.
 

DeletedUser

Guest
Ja, blomst vinner nok greit denne verdnen, hvertfall siden at gullmynter blir billigere og am kan reise lenger etter klokka 19:00 i dag en gang :)
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
2

Fikk ta på meg ansvaret på denne tråden jeg da :awesome:


Noen generelle observasjoner:
  • Det virker som om det stadig vekk er noen fra JFF familien som slutter/går ut av stammen. Allikevel er det JFF som adler mest i forhold til tap.
  • Stor nedgang i spillere.
  • ??? driver fortsatt å bygger seg opp, tilsynelatende uten at noen bryr seg om dem.
  • Jeg leter etter bolig.
  • Præbb har erobret første skatt på verden.

Det er en 6 dager siden forrige oppdatering.

Verdensdominans: Stamme - antall byer - andel av spillereide byer
  1. JFF familien - 4692 (+360) byer - 38,5 % (+4,2%)
  2. Blomst - 3891 (+24) byer- 30,2 % (-0,5%)
  3. Deceit - 2559 (+189) byer - 19,9 % (+1,12%)
Barbie eier 5.642 byer (-251), mens det er 12.883 (+622) spillereide byer på V13.

0~~~~~~~~~0​

Medlemmer: Rangert etter størrelse
  1. JFF familien - 105 (-5)
  2. Blomst - 15 (+0)
  3. Deceit - 13 (+0)

I skrivende stund finnes det 631 spillere med over 0 poeng på V13. Det er 80 spillere ned fra forrige uke. Det er verdt å merke seg at nedgangen skyldes End Game innstillingene og at en betydelig del av spillerne har sluttet (11,25%). Aktiviteten er lav på v13.

0~~~~~~~~~0​

Erobrede byer: Antall erobrede byer minus antall tapte byer de siste syv dagene
  1. Deceit: +184
  2. JFF familien: +178
  3. Blomst: +62

Blomst adler mest, men mister også mest.

0~~~~~~~~~0​

Skatter:
  1. J.F.F. - 5 (5 kopier) (+0)
  2. Blomst - 5 (4 kopier) (+0)
  3. Deceit - 3 (2 kopier) (+1)

Verdt å merke seg at kopiene av skattene har kommet ut & at Deceit har kapret en av disse av Blomst.

0~~~~~~~~~0​

Motstandere bekjempet: Målt i millioner og sortert etter stammestørrelse målt i antall byer
  • JFF familien
    • ODA - 142 (+10)
    • ODD - 185 (+14)
  • Blomst
    • ODA - 167 (+14)
    • ODD - 188 (+23)
  • Deceit
    • ODA - 155 (+12)
    • ODD - 139 (+1)

Jevn økning i OD

0~~~~~~~~~0​

Som vanlig: Alltid koselig hvis noen forsøker å utnytte dette til propagandaformål :razz:

Koz dere med faktaen.
 

Übersetzung

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
46
Flott update. For meg virker det som Deceit endelig har fått i gang noe. Det adles riktignok mye av spillerne Hårek (Innaktiv vil jeg tro?) og peran (noob, gråbyhore og innaktiv), men Deceit har faktisk fått litt fart på maskineriet og stemningen i stammen er veldig positiv.
Blomst har noen innaktive spillere og internadler madrid. De er enda klart størst. Ser for meg ut som at hovedfokuset på adlingsfronten nå er J.F.F.?

Når det gjelder ??? tar det nok ikke altfor lang tid før de kommer til å møte på noe motstand. De har som sagt her fått vokse veldig fritt, men det varer nok ikke evig.
 

DeletedUser

Guest
Vel, Peran got bræpped. Kontoen ble altså satt på slett den 21. etter at vi hadde nednuket så og si hele fyren! Hvem er den neste til å bli bræpped? Er det oss selv?
 

DeletedUser

Guest
De fem minuttene er veldig lange. Vi startet å sende fakes den 17. og nukes den 18. Vi hadde truffet med 2 nukerunder før han satte kontoen sin på slett og adlet 20 byer. He got bræpped so hard. Det var en finfin rekruttering av dere, spesielt med tanke på skatten!
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Savnet oppdatering i går, Pål Brian. Om du først sier at du skal ta på deg ansvaret, så bør du faktisk gjøre det.
 
Topp