Stammen ~SA~ via Monsterstone

renegade90

Banned
Reaksjonspoeng
0
Innledning:

Valgte å sikre meg å gjøre ferdig et siste intervju før jeg setter kursen mot Ungarn..
~SA~ er en stamme som ligger godt oppe på ranking listen og folk var lysten på å høre litt om dem
Fikk kontakt med diplomaten som tok seg god tid til en prat

Hvordan vil du egentlig beskrive historien til stammen?
I starten var det mange svensker i ~SA~, og det var også en svenske som ledet stammen (General Michael).
Da jeg ble tatt inn i varmen her sammen med to kompiser fra en mindre stamme som raste sammen (en historie som kan leses på min profil), var ikke ~SA~ rare greiene. De hadde nylig fått ny leder, som egentlig var plantet som spion fra en stor profil i en større stamme. Meningen var nok å kuppe hele ~SA~ for innadling den gangen.
Den nye lederen så imidlertid en del gull blant all gråsteinen, og fikk stammen på fote igjen. "Nye" ~SA~ satte seg raskt i såpass respekt blant Outlaw og Skygge-folk at det ble slutt på angrepene derfra.
Derfra gikk det bare framover, og vi krøp sakte men sikkert oppover rankingen tross manges fail-spådommer. Omtrent ingen hadde tro på at denne stammen hadde noen framtid på v4.
Så kom VARG på banen, og ville merge med stammen vår. Vår leder var veldig gira på dette - vi andre i ledelsen var lunkne til forslaget. Det endte med at lederen gikk til VARG, og fubar4 ble ny stammeleder for ~SA~. En ny epoke i stammens historie startet.
Vi klatret stadig på rankingen, og flere og flere søkte seg til ~SA~.
Så ble MID oppløst, og flere av de store spillerne der søkte seg inn til oss. Samtidig spiste vi byer, og utvidet vårt område. ~SA~ klatret forbi PALS, og kapret andreplassen på ranklista.
Så vil jo tiden vise hva som skjer videre...

Utifra din erfaring, hvordan synes du en stamme bør organiseres?

En stamme bør jo ha en ledelse - eller et styre, som bestemmer de store tingene. Jeg mener stammen også bør være delt inn i flere små kampgrupper der alle gruppelederne utgjør en slags mellomledergruppe. Disse tar seg av diverse oppgaver i sine respektive grupper, og fungerer som bindeledd mellom ledelsen og kampgruppene.
På den måten vil også ledelsen frigjøre tid til å ta seg av større ting som stammens veivalg, diplomati og kartlegging.

Kan du nevne stammens allierte og evt fiender og en forklaring på hvorfor dere har valgt dem. (trenger ikke å vite alle, velg selv hvem du ønsker å nevne)

Vi har alltid hatt gode og fruktbare allianser i ~SA~, og slik er det også nå. Allianser kommer vel som regel av felles fiender, eller felles mål. Det har imidlertid vist seg at allianser ikke alltid varer evig, og diplomatiske forhold kan fort snu. Et godt eksempel på det kan vel være vårt forhold til PALS. Da jeg kom inn i min nåværende stamme i august i fjor var PALS og ~SA~ fiender. Min egen lille kampgruppe herjet vel litt med PALS-guttene i sør, og det ble inngått en IAP mellom stammene akkurat da vi skulle sette inn nådestøtet. Da var det noen i vår kampgruppe som var rimelig forbanna på vår egen ledelse.
Vi hadde så en IAP med våre tidligere fiender en stund, inntil det plutselig brøt ut krig igjen, og siden den gang har vi kost oss med både innkommende og utgående angrep med adresse PALS.

Hva gjør at din stamme er bedre enn andre sine?

Hehe...nå skal ikke jeg si at ~SA~ er best på alt da, men noe har vi vært gode på. Stammen har et godt samhold, og har alltid vært flinke på å støtte hverandre. God kommunikasjon medlemmene imellom er jo viktig, og der føler jeg vi har vært gode. I tillegg har vi hatt noen kampgrupper som har fungert meget bra i angrep, og til tider herjet med motstanderne sine.

Hva ligger bak navnet til stammen ~SA~? Sist jeg sjekket var det et spill jeg selv spiller ofte.

Det er nok helt sikkert inspirert av spillet ja. Jeg var ikke her da stammen ble stiftet, og vet ikke så mye om den prosessen. Men jeg vet at stammens profil ble kopiert fra en annen server da de startet...
Hvilken stamme ser dere som den største trusselen?
Ser vel ikke på noen stammer som noen stor trussel lengre. Det måtte vel i tilfelle bli VARG siden de er så mye større enn alle andre. Tidligere var det alltid PALS som var vår trussel, men etter hvert har det vel blitt motsatt. ;)
Når det er sagt er PALS den stammen som har gjort dette spillet mer spennende og artig for en stor del av vår stamme, og det fortjener dem honnør for.

Hva skal til for at dere tar og toppe ranking lista stammevis?

Nå er det vel ikke det vi har hovedfokus på akkurat da, og VARG er såpass mye større enn oss at det nok skal mye til for å vippe dem ned fra rankingtoppen. Når det er sagt er det ingenting som er umulig - selv ikke her i v4. Men da måtte vel VARG ha gått på en solid smell samtidig som vi finner både olje og gull samtidig. :)

Hvor lenge har du vært diplomat i stammen?
Jeg tok vel diplomatjobben da vår tidligere leder gikk til VARG like etter at årstallet vippet til 2010. Det ble litt omstruktureringer her da, og jeg gikk fra rekruttør til diplomat.

Hva skal til for at dere klarer å få VARG til å gå på et smell?
Hehe...spørs vel om det blir vi som klarer det. Det kan være de klarer det fint selv også, men er vel lite som tyder på det akkurat nå da. :)

Hvis du skulle beskrive stammen din på best mulig måte men med kun 3 setninger, hva ville det vært?
Her i ~SA~har vi alltid vært gode på å backe hverandre opp, både med støttetropper ved behov og å gi positive tilbakemeldinger når det blir gjort noe bra. I tillegg kommuniserer stammen bra via forskjellige kanaler, og dette skaper det samholdet som gjør spillet artigere for spillerne og samtidig styrker stammen enormt. Stammen består også av uredde, dyktige krigere som vet hva de skal gjøre i situasjoner som oppstår.

Noe du vil legge til helt til slutt?
Vil takke alle som har vært med på å gjøre ~SA~ til en så god og trivelig stamme å være i. Det har vært utrolig givende å samarbeide med dere alle.
Vi har også samarbeidspartnere utenfor stammen som fortjener positive ord for å stille opp. Viktig å være flere innimellom.
Til slutt vil jeg også takke våre fiender, og da i første rekke PALS. Dere har gitt oss god kamp på en fair måte, og har jo alltid vært der når vi trenger å fyre av noen nukes og litt aggresjon. :)
Uten dere hadde ikke dette spillet vært like spennende å spille...

Avsluttning:

Helt til sist må jeg si takk for ~SA~ tok seg tid til å svare ut litt offentlig :)
Og ønsker dere all lykke til videre her på v4.


NB:
Dette blir nok mitt siste intervju da jeg reiser på 1 ukers ferie..
Så rundt 22-23 vil jeg kunne ta nye intervjuer.
Så send gjerne brev til meg med forslag til intervjuer eller evt sladder.
Men send dem som privat brev her på offentlig forum profilen min.

Takk.
Renegade
 

DeletedUser

Guest
Jeg var med i ~SA~ når den startet opp under GM-007 sitt lederskap. Jeg hadde med noen kompiser( Cloudscape FTW) og noen andre.....

Men jeg har ikke mye jeg skulle sagt nå...

men jeg er skuffet over at hvis sjansen byr seg med en allianse, så tar de den (eks: VARG)

Har de glemt mottoet?

PS: halvparten av oss ble adlet i starten og mange sluttet pga mottoet og GM-007

skulle ønske jeg ikke ble sparket :(
 

DeletedUser

Guest
Inponert over hva dere har klart å bygge opp! godt jobba ;)
 

DeletedUser

Guest
"Nye" ~SA~ satte seg raskt i såpass respekt blant Outlaw og Skygge-folk at det ble slutt på angrepene derfra.

Om jeg ikke husker feil sattet The Ghost dere opp som IAP..

Men sameshit, dere er flinke
 

DeletedUser

Guest
Fint å høre fra ~SA~ krigerne og profilen Monsterstone. De skal ha for at de har snudd den svart negative og bratt stupende trenden for en tid tilbake. Det er mange faktorer som førte til det, og dere fikk nok litt drahjelp også, uten at alle hos dere er klar over det :) Dette i tilegg til friskt blod i stammen og en god egeninnsats fra dere, gir reslutater.

Du har rett hr. Monsterstone, at vi hadde konkrete planer om å rive dere ned. Jeg hadde også full kontroll på hertugtitlen en periode via andre, og alle planer var klare inklusive et skikkelig propagandakjør. Hvorfor gjorde vi så ikke det?
Det er flere grunner til det også, men de to viktigste er nok at vi så noen strategiske fordeler på sikt med dere. Ser dere på kartet i dag, så vises dette tydeligere enn da. Det andre var at dere og jeg (The Ghost) hadde et omfattende og bra samarbeid i et stort område. Jeg hjalp noen av dere en god del også, mot flere fiender i dette området på den tiden.
Vi fikk da tømt området for røde hindringer.

Jeg syntes dere har gjort en super jobb med stammen, og det er hyggelige folk i ledelsen, som faktisk skjønner opplegget.
Når man ser plasseringen deres i dag, så kanskje jeg burde revet dere i stykker likevel :D Neida.

Kudos igjen R90 og ~SA~ også seff.

Noffe.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
"Nye" ~SA~ satte seg raskt i såpass respekt blant Outlaw og Skygge-folk at det ble slutt på angrepene derfra.

Om jeg ikke husker feil sattet The Ghost dere opp som IAP..

Men sameshit, dere er flinke

Du husker riktig, ref posten ovenfor. ;) Det var vel ingen stridigheter å snakke om, men utfra videre strategi, ble det satt en IAP
 

DeletedUser

Guest
Hei folkz.

Må bare få lov til å legge til at vi PALS hadde dere ganske på kornet da første IAP satte inn. Jeg hadde blandt annet 2 fulle nukes (Som var nok til å fjerne deg monster) på den tiden da PALS satte dere som IAP første gang.

Deretter fikk dere bygge dere opp mens vi strevde med å fjerne motstandere på deres side. Og da var det deres tur til å kunne sette inn nådestøtet, men igjen ble IAP opprettet. Deretter er vi likebalanserte. Dere er klart større enn meg, men jammen klarer dere ikke å dytte meg vekk ;)
 
Topp