Statestikk over krigen

DeletedUser

Guest
Det tok en lang stund, men endelig kom den innrømmelsen. må jo si at vi er noen som lenge har ment akkurat det ;)

Jeg er litt usikker på hvilken innrømmelse du sikter til. WIC har riktignok vært den største stammen i en lengre periode, men har samtidig vært på den minste siden i krigen. Det er først nå nylig at det har endret seg, da alliansen bestående av RNG, BOL og H.F.O ikke lengre er i stand til å holde en nogenlunde forent front. Deres konflikt har nå også gått over fra å være en liten krangel, til å bli en aktiv krig. På det grunnlaget følte jeg at nå var en riktig tid på å dra frem en stamme som favoritt.

Subjektive oppfatninger om hvor fantastisk sin egen stamme er er av mindre interesse når jeg ser på disse statistikkene.
 

DeletedUser

Guest
En uke siden sist.

  1. WIC - 69,132 byer +256 ~ 43,5 % +0,1 %
  2. BOL - 36,015 byer -448 ~ 22,6 % -0,4 %
  3. RNG - 31,278 byer -568 ~ 19,7 % +0,3 %*
  4. H.F.O - 14,259 byer -55 ~ 9,0 % +0,0 %
  5. Viking - 4,583 byer -25 ~ 2,9 % +0,0 %
  6. COI - 2,425 byer +0 ~ 1,5 % +0,0 %

Totalt så eier WIC, Viking & COI 47,9 % ( opp 0,1 % ), mens RNG, BOL & H.F.O eier 51,3 % ( ned 0,1 % ) av de spillereide byene på V1. RNG og H.F.O eier 28,7 % ( opp 0,3 % ) av de spillereide byene.

Barbie eier nå 6.364 byer, som er 227 byer ned fra forrige uke. Med den farten vil Barbie være rimmet fra V1 om 26 uker.

*Her må jeg ha surret litt ved en tidligere måling.

  1. WIC - 62 spillere -1
  2. BOL - 37 spillere -1
  3. RNG - 38 spillere -1
  4. H.F.O - 24 spillere -1
  5. Viking - 16 spillere +1
  6. COI - 1 spiller +0

I skrivende stund finnes det 187 spillere med over 0 poeng på V1. Det er 4 ned fra for en uke siden.

0~~~~~~~~~~0​

Krigene den siste uka:

WIC, Viking & COI VS RNG, BOL & H.F.O
[spoil]Side 1:
Stammer: WIC, viking, COI
Side 2:
Stammer: RNG, BOL, H.F.O

Timeframe: Forrige uke

total erobringer:

Side 1: 847
Side 2: 1,966
Forskjell: 1,119

chart


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 388
Side 2: 39
Forskjell: 349

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 7,663,606
Side 2: 17,922,634
Forskjell: 10,259,028

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 3,794,891
Side 2: 368,673
Forskjell: 3,426,218

chart
[/spoil]

BOL VS RNG & H.F.O
[spoil]Side 1:
Stammer: BOL
Side 2:
Stammer: RNG, H.F.O

Timeframe: Forrige uke

total erobringer:

Side 1: 691
Side 2: 1,275
Forskjell: 584

chart


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 453
Side 2: 890
Forskjell: 437

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 6,801,712
Side 2: 11,120,922
Forskjell: 4,319,210

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 4,540,392
Side 2: 8,305,502
Forskjell: 3,765,110

chart
[/spoil]

Nesten ny statistikk: Antall byer erobret minus antall byer tapt. Dette tar da ikke hensyn til stammeskifter.
  1. WIC: +694
  2. RNG: +458
  3. Viking: +29
  4. H.F.O: +28
  5. BOL: -441

Det er verdt å merke seg at tidligere i uka så lå faktisk BOL på rundt -700 byer i netto den siste uka. Det er ulikt noe annet jeg kan huske å ha sett på noen .no verden så lenge det har vært aktiv motstand på begge sider i en krig.

Jeg vil våge å påstå at hvis ting fortsetter i denne trenden, uten en ny endring i diplomatiet, så er WIC en klar favoritt.

To uker siden sist.

  1. WIC - 70,136 byer +1004 ~ 43,8 % +0,3 %
  2. JPTG - 47,870+2333 ~ 29,9 % +1,2 %*
  3. BOL - 34,714 byer -1301 ~ 21,7 % -0,9 %
  4. Viking - 4,618 byer +35 ~ 2,9 % +0,0 %
  5. COI - 2,452 byer +27 ~ 1,5 % +0,0 %

Totalt så eier WIC, Viking & COI 48,2 % ( opp 0,3 % ), mens JPTG & BOL eier 51,6 % ( opp 0,3 % ) av de spillereide byene på V1.

Barbie eier nå 5.419 byer, som er 945 byer ned fra for to uker siden. Med den farten vil Barbie være rimmet fra V1 om 12 uker.

  1. WIC - 61 spillere -1
  2. JPTG - 62 spillere +0*
  3. BOL - 35 spillere -2
  4. Viking - 16 spillere +0
  5. COI - 1 spiller +0

I skrivende stund finnes det 183 spillere med over 0 poeng på V1. Det er 4 ned fra for to uker siden.

*JPTG sine tidligere statistikker er bare de kombinerte statistikkene til RNG & H.F.O.

0~~~~~~~~~~0​

Krigene den siste uka:

WIC, Viking & COI VS BOL & JPTG
[spoil]Side 1:
Stammer: WIC, viking, COI
Side 2:
Stammer: BOL, JPTG

Timeframe: 05/08/2012 10:10:00til19/08/2012 10:10:00

total erobringer:

Side 1: 1,271
Side 2: 2,912
Forskjell: 1,641

chart


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 538
Side 2: 60
Forskjell: 478

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 11,187,630
Side 2: 26,754,087
Forskjell: 15,566,457

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 5,088,990
Side 2: 556,606
Forskjell: 4,532,384

chart
[/spoil]

BOL VS JPTG
[spoil]Side 1:
Stammer: BOL
Side 2:
Stammer: JPTG

Timeframe: 05/08/2012 10:10:00til19/08/2012 10:10:00

total erobringer:

Side 1: 1,137
Side 2: 1,775
Forskjell: 638

chart


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 398
Side 2: 1,202
Forskjell: 804

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 11,337,183
Side 2: 15,416,904
Forskjell: 4,079,721

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 3,866,118
Side 2: 10,837,117
Forskjell: 6,970,999

chart
[/spoil]

Netto erobringer siste uka: Merk at dette kun er siste uka, i motsetning til resten av dagens statistikker som er fra de siste to ukene.
  1. JPTG: +874
  2. WIC: +547
  3. Viking: +25
  4. COI: +2
  5. BOL: -896

En kort vurdering av stammene:
  1. WIC viser bra vekst. Det ser ut som om mesteparten av kriginga går mot BOL. De har nå som første stamme på .no bikket 70 000 byer.
  2. JPTG har gjennomført en merge uten å miste noen spillere ser det ut til. En mildt sagt imponerende adlingsfart, med over 1500 byer erobret siste uka - med bare 155 internadlinger. Jeg har i hvertfall aldri sett noe høyere antall adlet av en stamme på .no.
  3. BOL må det sies at sliter. Jeg kan aldri huske å ha sett en aktiv stamme tape så mange byer på en uke.
  4. Viking virker det ikke som om gjør stort.
  5. COI virker det også som bare er der, selv om det nå var aktivitetstegn for første gang på en stund.
 
Sist redigert av en moderator:

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
WIC vs JPTG


Side 1:
Stammer: WIC
Side 2:
Stammer: JPTG

Timeframe: For alltid

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 130
Side 2: 16
Forskjell: 114

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 1,204,933
Side 2: 148,832
Forskjell: 1,056,101

chart
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Syns nesten du bør skille JPTG og BOL her Mikkel, er greit at WIC kriger mot begge, men de har ikke noe allianse lengre.
 

DeletedUser

Guest
Syns nesten du bør skille JPTG og BOL her Mikkel, er greit at WIC kriger mot begge, men de har ikke noe allianse lengre.

Nja. Disse statistikkene er hovedsakelig for å vise maktbalansen i rene størrelsestall. Krigsstatistikkene er bare noe jeg slenger med for å kunne se litt på hvor mye av størrelsesendringene som kommer som en direkte følge av erobringer i krig. Jeg ønsker derfor ikke å drukne innleggene med alt for mye krigsstatistikker.

Så i forhold til disse statistikkene er det mindre relevant hvem WIC erobrer av og taper byer til, så lenge det er til fiender.

Jeg skal vurdere å slenge med flere - selv om jeg i så fall vil måtte inkludere minst fire nye krigsstatistikker. Men det er som sagt litt på tiden av det jeg ønsker å se på med statistikkene jeg legger ut.

Når det er sagt så er jeg også nysgjerrig på hvor lenge denne situasjonen vil vare, da BOL virkelig ser ut til å være i trøbbel. Av de ca 190 erobringene den stammen har på TWStats siden midnatt så er rundt 180 av dem røde. Det skulle overraske meg dersom denne trenden fortsetter lenge før de aktive begynner å forlate skuta. Hvor vil de i så fall gå?
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Nja. Disse statistikkene er hovedsakelig for å vise maktbalansen i rene størrelsestall. Krigsstatistikkene er bare noe jeg slenger med for å kunne se litt på hvor mye av størrelsesendringene som kommer som en direkte følge av erobringer i krig. Jeg ønsker derfor ikke å drukne innleggene med alt for mye krigsstatistikker.

Så i forhold til disse statistikkene er det mindre relevant hvem WIC erobrer av og taper byer til, så lenge det er til fiender.

Jeg skal vurdere å slenge med flere - selv om jeg i så fall vil måtte inkludere minst fire nye krigsstatistikker. Men det er som sagt litt på tiden av det jeg ønsker å se på med statistikkene jeg legger ut.

Når det er sagt så er jeg også nysgjerrig på hvor lenge denne situasjonen vil vare, da BOL virkelig ser ut til å være i trøbbel. Av de ca 190 erobringene den stammen har på TWStats siden midnatt så er rundt 180 av dem røde. Det skulle overraske meg dersom denne trenden fortsetter lenge før de aktive begynner å forlate skuta. Hvor vil de i så fall gå?

Nå er ikke det noe uvanlig at den ene parten i en krig får ett overtak helt i starten, bol må nok omorganisere endel for å tilpasse seg den nye situasjonen. Tror nok ikke BOL skal avskrives helt enda.
 

DeletedUser

Guest
Nå er ikke det noe uvanlig at den ene parten i en krig får ett overtak helt i starten, bol må nok omorganisere endel for å tilpasse seg den nye situasjonen. Tror nok ikke BOL skal avskrives helt enda.

Det er sant at det kan snu seg, men det har gått over fire uker siden diplomatiet endret seg. Det er en stund. Men jeg tviler sterkt på at du vil finne en stamme som det har gått like dårlig med som BOL. Faktisk så utfordrer jeg deg til å finne en annen stamme på .no som har hatt like dårlige fire uker i strekk - og som ikke har endt opp rimmet, eller er i ferd med å bli rimmet. For å gi deg noe å sammenligne med hvis du skal lete;

Uke 30: -145 netto
Uke 31: -447 netto
Uke 32: -359 netto
Uke 33: -840 netto
Uke 34: Ca -175, før første dagen er omme.

Kilde. Det ser forresten ut til at TWStats sin uke starter på søndager. Huh.

Happy hunting.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Det er sant at det kan snu seg, men det har gått over fire uker siden diplomatiet endret seg. Det er en stund. Men jeg tviler sterkt på at du vil finne en stamme som det har gått like dårlig med som BOL. Faktisk så utfordrer jeg deg til å finne en annen stamme på .no som har hatt like dårlige fire uker i strekk - og som ikke har endt opp rimmet, eller er i ferd med å bli rimmet. For å gi deg noe å sammenligne med hvis du skal lete;

Uke 30: -145 netto
Uke 31: -447 netto
Uke 32: -359 netto
Uke 33: -840 netto
Uke 34: Ca -175, før første dagen er omme.

Kilde. Det ser forresten ut til at TWStats sin uke starter på søndager. Huh.

Happy hunting.

Joda, men ser man litt på hva Huff har tatt som mål/hvilke mål de adler fra, så forstår man at de har tatt innaktive spillere som lå trygt før krigen startet. Det fins fortsatt aktive spillere igjen i BOL som kan gi motstand..
 

DeletedUser

Guest
Det ser da ut som om både BM og Vman er aktive nok til å gjøre en fight ut av det. For å plukke et par av de med flest tapte byer siste uka. Det er sikkert noen "aktive" i BOL, men de virker ikke aktive nok. Hvorfor de venter, og lar stammen tape både byer og antakeligvis motivasjon er for meg uvisst.

Statistikken tyder på at de sliter - sliter mer enn det jeg kan huske å ha sett en "aktiv" stamme gjøre. Hvorvidt du ønsker å innse det er mindre relevant.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Det ser da ut som om både BM og Vman er aktive nok til å gjøre en fight ut av det. For å plukke et par av de med flest tapte byer siste uka. Det er sikkert noen "aktive" i BOL, men de virker ikke aktive nok. Hvorfor de venter, og lar stammen tape både byer og antakeligvis motivasjon er for meg uvisst.

Statistikken tyder på at de sliter - sliter mer enn det jeg kan huske å ha sett en "aktiv" stamme gjøre. Hvorvidt du ønsker å innse det er mindre relevant.

Skal ikke forsvare bol her egentlig, men hvis du hadde hatt ett snev av kunnskap om aktiviteten til de to du trekker fram og lokalisert hvordan disse to spillerne ligger i forhold til Huff, så hadde du nok sett det litt i større perspektiv. Tall er ikke bare tall bestandig.
 

DeletedUser

Guest
Skal ikke forsvare bol her egentlig, men hvis du hadde hatt ett snev av kunnskap om aktiviteten til de to du trekker fram og lokalisert hvordan disse to spillerne ligger i forhold til Huff, så hadde du nok sett det litt i større perspektiv. Tall er ikke bare tall bestandig.

Det kan godt hende at disse to ligger dårlig an. Men samtidig var de aktive i perioder før/under angrepene på seg. Derfor, aktivitet.

Hvis du hadde hatt et snev av rasjonalitet så hadde du sett at BOL i skrivende stund ikke har noen spillere som er aktive. Bare siden midnatt har de gått 104 byer i minus. Tall er ikke bare tall, nei, men de gir gode indikasjoner. Indikasjonene nå er at BOL er i ferd med å gå ned, og alle ser ut til å ville gå ned med skuta.
 

DeletedUser

Guest
pisspreik, bol skal ikke gå ned noe steder de hever hodet og står oppe, jptg har ikke styrke/vilje til å holde dette presset oppe, nå vil snart bol innta lnadområdene deres og triumfere atter en gang(love)
 

DeletedUser

Guest
pisspreik, bol skal ikke gå ned noe steder de hever hodet og står oppe, jptg har ikke styrke/vilje til å holde dette presset oppe, nå vil snart bol innta lnadområdene deres og triumfere atter en gang(love)

Bullshit (clapping) BOL lever ikke ut 2012 (yes)
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Tviler sterkt på at BOL vil holde ut. Hvem har sagt vi har begynt for alvor enda? (happy)

Å adle en konto som ligger 100% i deres område er ikke noe dere skal skryte av. Jeg skal love deg at dere aldri vil oppnå den samme suksessen når frontlinjene tetner til.
 

3xx95

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
10
Heh, mykje kan seiast om begge parter i saken her! :)

Tar JPTG først eg:

RNG:
Altså, RNG er relativt gode på angrep, det skal dem faktisk ha, men når det kjem te forsvar så er dem fleste utenom ptich og c22 eit par forvirra veggelus på vivandring. Det dem gjer da er som dem gjorde med Mamor for litt sida. Ikkje før kontoen begynner å bli grusa så er den på innadling. Dem sikrer seg byane ja, men ikkje ved forsvar som ting skal gjerast. Dei har stått og dunka mot wic i fronten, og egentlig fått god juling der, men bak fronten har resten av gjengen vokst seg svære som fjell på grått og innadling! Så jodda, setter dem stammen samla så tar dem fint ut eit par spellere, null stress det liksom. Og får dem inn eit par brukbare spellere på kontoane også, så har dem kontoer gode nok til å holde god motstand.

HFO:
HFO har eit par gode spellere, men mesteparten av dem er vomfyll (ergo, dem er byer og poeng og ikkje ein drit meir eller mindre). Men når det er sagt så har ikkje dem stanga mot den harde kjerna i verken WIC eller BOL enda, så dem har egentlig aldri fått den heilt store motstanden. Dem har spellere som windsy som biter hardt som bare nøkken om han vil, men det er vel også den einaste verkelige spelleren dem he å vifte med au.

Såh WIC:
Wic har jo vert overlegne gjennom dei sisste to åran her på v1. Det er ingen som kan sei nåkka mot meg der. Det er ganger me he leda på statestikken eit par veker, men jamnt over har dem vert stabile og gode i topp her. Ikkje stort meir å sei her! :p

BOL:
Josh, for guds skyld, me blir grisebanka verre enn dolly parton om hu sko gått opp i ringen med mike tyson! :p Det er ingen tvil igrunnen om at me fe bank! Men når det er sagt, så kan det ikkje leggast skjul på at me he spelt ei viktig rolle i krigen som har blitt utkjempa over lenger tid på v1. WIC har ikkje fått has på oss enda, me he eksistert relativt lenge, og kort og greit, så he me ikkje tapt enda? Me står enda oppe, og med over 300 mill poeng! Det er vel egentlig ikkje spesiellt dårlig det? Vi har holdt andreplassen på v1 lenge, og i mine auger he me enda den (for ser ikkje på ein merg som ein måte å gå forbi nåkken på rankingen på :p ) og det må jo strengt tatt bety at me må ha nåkka vetugt å komma med? Eg må jo ærlig innrømme at eg er veldig partisk her, men me he hatt spellere i toppklassen som har vert innom BOL! Dem slutta fordi det vart ein veldig einsidig krig, og dermed kjedelig. Mange av dem ihvertfall, mista motivasjonen. Det kan være nåkken av dem vert henta inn igjen for den saks skyld, me har enda eit par spellere som kan bite godt frå seg om dem vil! Og grunnen tell om dem vil eller ikkje kan være forskjellige. Altså, enkelte er på ferie, enkelte har ein jobb å gjere, andre derimot kan ha vert utsatt for ei ulykke (f.eks. eg kjørte ut med motorsykkel og har derfor ikkje vert den mest aktive i sisste veke, eller dei to sisste, for har ikkje hatt datamaskin sido eg var på ferie når eg kjørte ut)... altså, det er forskjellige grunner til at folk er innaktive. Og me er BOL, me bruker long tid på det meste, og me må finne ein dag der alle er motiverte og har tid, men da vil eg også påstå at me klarer å levere resultater :) Såeh, seier ikkje me er best, eller at me er dårlige, eg seier heller ikkje at me bli å vinne v1, MEN eg ber dåkk enkelt og greit ikkje avskrive oss og ta seieren på forskudd! Da kan dåkk få ein stygg overraskelse sjø ;) Det er enda eit par spillere som KAN om dem VIL! :) Og når dåkk nå er ferdige med å adle byer inne i dåkkers cluster, så kan det godt være det ikkje blir fullt så effektivt lenger heller :)


Men, men, men, men, og atter men(n, kvinner og barn)! :) Time will show ! ^^ Når det er sagt så håper eg enten wic eller BOL vinner v1, for JPTG har eg tilnerma NULL i respekt for, men kan jo være dem klarer å prestere alikevell? Men er i så fall den minst ærefulle seieren i tw's historie sett fra mitt standpunkt! :p Men as I said, time will show, og mykje kan enda skje, for det vil ta dåkk tid å adle vekk 340 mill poeng, kanskje det kjem ein dag der me har tid og lyst alle mann i BOL, da kan jo ting snu littegrann ihvertfall? :O
 

kongemanne.no

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
WIC

S-A-T så ut til å holde makten lenge. Og det så dessverre ut til at de ville seire og ikke 24/7:( Men plutselig kom WIC og eide S-A-T som nå er blitt til denne Dirty greia. Og i krigen mellom Always awake og Sick and Twiated håpet 24/7 medlemmer på at WIC skulle hjelpe dem. Men har ikke fått vite hvordan det går:hmm:
 
Topp