Steg for steg - oppstart

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Husker godt v7 jeg, men milevis unna var han aldri.

Spørs hvordan du definerer milevis. Hvordan definerer du milevis? Milevis er vel en lengde som går på meter, og siden avstand i TW ikke måles i meter så må du nesten forklare.
 

DeletedUser

Guest
Milevis er vel forsåvidt et begrep og brukes for å definere noe det er mye av :) Milevis kan være i avstand, i poeng, i erfaring, i ganske mye egentlig. Så milevis her vil vel strengt tatt si "overlegent langt foran" eller noe i den dur. Som zippy som sagt ikke mener at G&W var ;)
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Neida, for å lede med dobbelt så mye poeng som rank 2 er jo som kjent ikke en særlig god ledelse.

Beklager selvskryt, men give me a break.
 

DeletedUser

Guest
Det kan være et par hundre poeng i ledelse eller flere millioner. Såå bra behøver det ikke å være :p
 

DeletedUser

Guest
Mistenker at dette bare er Zippys retoriske forsøk på å si at han ikke liker startup-guider, og at det egentlig har svært lite med hvordan G&W gjorde det på v7 :p
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Veeel, det er ikke normalt å adle rank 2. Nå har du rett i at jeg faktisk gjorde nettopp det på v7, men hey - rank 2 burde jo være en av de vanskeligste å adle, ikke sant?
 

DeletedUser

Guest
Rank 2 er gjerne en av de som går for bygninger i stedet for tropper, så det er ikke nødvendigvis så stress. :)

Det er tvert imot en av de beste byene å adle siden den er så stor og siden troppene uansett ikke følger med når du adler den. Du får maks utbytte av tidligere eiers anstrengelser med andre ord, i motsetning til å adle byen til en som har fokusert på tropper, hvor halve investeringen til tidligere eier forsvinner.

Hvor vanlig det er at #1 og #2 er innen praktisk adlingsdistanse er derimot et annet poeng.
 

DeletedUser

Guest
På en nylig startet verden er jo det fullt mulig, ettersom alle starter i midten :) Og for å ha en bra kjangs på å komme så tidlig opp i poeng må du kanskje starte ganske tidlig, eller hva? ^^
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Du får det til å høres ut som om de som ligger øverst på rankinglista er poenghorer, Wynja. Jeg må si meg enig i at det kan skje at noen på topp 20 er poenghorer - kanskje til og med noen på topp 10 - men det er helt umulig å holde seg øverst på rankingen ved å poenghore. Man trenger tropper. (Med mindre man overbruker den redusert byggetid-saken), men selv da blir det vanskelig å holde følge.
 

DeletedUser

Guest
Det her var fram til første adling vi snakket om. Det er ikke snakk om å "holde seg" noe sted, bare komme dit for så å bli adlet. Jeg sa ikke at du er en poenghore, eller at rank 2 på det spesifikke tidspunktet i v7 var en poenghore.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Vel, alle de som er toppen går for off i hvertfall så er ikke så vanskelig å adle rang 2 da når det er ekstremt lett å ta ut off :p
 

DeletedUser

Guest
Tja... Spyd er jo en av de beste farmeenhetene, da (joda, jeg er klar over at den blir konka av LK, men fremdeles en av de beste) og den vi får tidligst i spillet, og det blir jo regnet som en defansiv enhet. Spillere som fokuserer helt og holdent på farming ville vel hatt en del spyd, evt. blandet med litt LK, og spyd blir jo regnet som en defansiv enhet. Sånn sett er det ikke nødvendig å satse off for å komme høyt opp, men rutinerte TW-spillere gjør nok ofte det likevel :)
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Husker dere Habla (CM'en)? Han lå på rank 1 under hele starten av w50 på .net og han brukte HC-strategi :) Alt er mulig om man bare vet hvordan man gjør ting og ikke gjør så mange valg man ender opp med å tape tid og tropper på.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Poenget var at det ikke er vanskelig å adle en rang 2 som satser off så lenge du ikke blir backtimet ;)
 

13revolvoris

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
Hvorfor gjør ikke folk det oftere, da? Hvorfor har for eksempel aldri du gjort det?

Fordi det er veldig sjeldent at to spillere på topp havner ved hverandre pga at dei sannsynnligvis har samme farmer som gjør at man får mindre ress enn dei andre. Selvsagt er det bedre viss du er eineste gode farmer i områder enn viss du er 2-3 stykk:)
 
Topp