Strat innkaller til møte hos TW-teamet

MariusN

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
221
iaKwb3S.jpg


Edit: Ups, la den på feil sted. Strat, kan du flytte den til Off-topic? I hvert fall i løpet av et par uker?​
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Støtter MariusN! Vi har ikke bruk for en CM som aldri er tilstede. Viser bare null interesse for spillerne på TW.no
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Det virker som at vår gamle CM er mer aktiv enn vår nåværende CM. Er det slik det skal være?
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Nja, det kan diskuteres. At du er bedre enn alternativet (Strat) er det nok tho ingen tvil om :)
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Tro meg, du hadde ikke fått noen som hadde vært noe bedre enn Dakapo uansett. Ikke før de hadde vært minst ett år i jobben, i alle fall.
Du hadde vært misfornøyd uansett hvem som ble CM, det er i alle fall sikkert.
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Saken er nok så enkel at Innogames ønsket inn helt "nytt blod". Det har både de og dere som spillere fått
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Tro meg, du hadde ikke fått noen som hadde vært noe bedre enn Dakapo uansett. Ikke før de hadde vært minst ett år i jobben, i alle fall.
Du hadde vært misfornøyd uansett hvem som ble CM, det er i alle fall sikkert.

At det tar tid å sette seg inn i ting er en helt naturlig del av det å være ny i jobben, men du må være tilstedet på de plattformene som også er synlige for folk for å få forståelse for at man er ny i jobben og at en evt. gjør sitt ytterste.

At du antar at jeg hadde vært misfornøyd uavhengig av CM får stå for din kappe, det er som flere vet mange grunner til min missnøye rundt Dakapo.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Joda, jeg har fått med meg at du har en personlig vendetta mot Dakapo, men det er ikke relevant for hennes kvalifikasjoner som CM.
Saken er i alle fall den at InnoGames ikke krever like mye av CMer som mange spillere muligens tror (av den naturlige årsak at det ikke er en spesielt godt betalt jobb, med timeslønn under minstelønn i Norge).

Kombinert den lave lønnen med det faktum at det er ment som den deltidsjobb (maks noen timer per dag, med mange ting å gjøre i bakgrunnen nesten hver dag som spillere ikke ser), blir det rett og slett sånn som det er nå. Faktum er at du garantert ville kunne funnet noen som hadde vært mer "aktiv" enn nåværende CM, men det tas for gitt hvor mye Dakapo gjorde på eget intiativ i lang tid, både angående aktivitet og tilrettelegging for spillere.

Dere får se hvordan alternativet til den såkalte uutholdelige situasjonen det var å ha Dakapo som CM utfolder seg nå i tiden fremover, så vil dere muligens se hva jeg mener.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Det har vel aldri handlet om Dakapo var aktiv eller ikke, men hennes forsvar av et utdatert og dårlig regelsystem ++

Jeg vurderer ikke CM'er ut i fra alternativene, men fra den absolutte vurderingen og om de har gjort en god jobb eller ikke etter mitt perspektiv. Dakapo > Strat betyr ikke at noen av dem er gode/dårlige nødvendigvis.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Da faller vi tilbake på det at du ikke ville vært fornøyd med noen realistisk aktuelle kandidater.
 

Elimin@tor

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
129
Strat leser ikke disse postene engang, bare poster det han er nødt til å gjøre.
Rævkjører den norske serveren. Mine forventninger var 0 når det kom en verden hvor man kunne kjøpe adelsplasser for PP.
Snakk om å gjøre en grov feil eller...

Så nå har vi hverken en server for nye eller GAMLE spillere å begynne på!!
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
jeg nyter tw-pensjonist-tilværelsen. vil virkelig anbefale det for dere andre også :)
tw vil aldri bli slik det var, nå dreier alt seg om å suge penger ut av folk, uten at de får en god opplevelse tilbake.
teamet vet dette, derfor hører man ikke fra de.. å stikke opp hodet, vil være det samme som å sette en blink i panna.
ikke at de har så mye fornuftig å komme med uansett, det er Inno som styrer de som nikkedukker, og dermed er det lite teamet kan bidra med positive ting her.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
InnoGames ansetter ikke CMer for å legge planer for hvordan de skal drifte spillet videre, de ansetter CMer for å drifte spillet slik de høyere oppe har bestemt at det skal drives.
Sånn har det alltid vært, og kommer det alltid til å være. Utover det er jeg helt enig i at Inno gjør mange grove feil i sine valg for tiden, men jeg tror nok de er klar over konsekvensene av valgene de tar.

De har nok allerede gitt opp TW for mange år siden, men bare sakte men sikkert faset ut det spillere en gang likte, som var muligheten til å ha ekte konkurranse.
Nå ligger fokuset på å tjene mest mulig penger mens spillet enda eksisterer.
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
Det er ikke spillere som velger CM. Inno er et selskap som skal tjene penger, de velger hvem som skal jobbe for de. Dessuten kan ikke en CM gjøre noe annet enn det Inno vil, det er klare retningslinjer for hvordan jobben skal gjøres. Hva som er tillatt og ikke.
TW er et spill som er i ferd med å dø ut, det har ingen hensikt å syte om hva som burde gjøres. Inno har bestemt seg, så da blir det sånn.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Det er ikke spillere som velger CM. Inno er et selskap som skal tjene penger, de velger hvem som skal jobbe for de. Dessuten kan ikke en CM gjøre noe annet enn det Inno vil, det er klare retningslinjer for hvordan jobben skal gjøres. Hva som er tillatt og ikke.
TW er et spill som er i ferd med å dø ut, det har ingen hensikt å syte om hva som burde gjøres. Inno har bestemt seg, så da blir det sånn.

CMen kan gjøre MYE annet enn det Inno vil. Ikke i form av hvordan verdenene blir, og de har liten impact på hvordan de vanlige serverene blir seende ut. MEN det CMene kan gjøre er å være aktiv! Sette i gang ting på forum, svare spillere, og hjelpe de med å forstå/forklare hvorfor ting er som de er. For eksempel. Det er nok neppe Inno som bestemmer når CMen skal sette i gang endgame fasen på verdenene, dette styrer en CM selv, i Strat sitt tilfelle blir det aldri gjort, det som er hakket verre er at han på ticket sier at han har alt under kontroll, likevel nådde v25 Endgame kravet for et århundre siden. Likevel kan nye spillere joine v25. Det er ødeleggende. Nye spillere har ingen verden å spille på som ikke allerede er avgjort. Dette er svakt. Man kan si hva man vil om at CM blir styrt av instrukser av Innogames. Men det er faktisk en jobb der man kan gjøre mye selv. en CM er bindeleddet mellom spillermassen og Innogames. Om CMen purrer litt på Innogames så kan det hvertfall ikke gå saktere. Å vise seg på forum, svare og virke engasjert i arbeidet sitt er også en viktig egenskap som en CM, Strat viser vel ingen av delene. Blir litt for vagt å si at CMen bare følger Innos retningslinjer. for selv innenfor et så dårlig selskap (som jeg mener de har utviklet seg til å bli) så har de ganske frie tøyler på det som foregår på forum/support og lignende. Strat må enten bli flinkere, eller så bør han si opp stillingen på tw.no etter min mening!

EDIT: Angående v26 også, så er det veldig rart å ha den ødeleggende adelsmann kjøp funksjonen, den har vært borte siden v13. Så kanskje Dakapo kjempet hardt for å unngå en slik type funksjon. Følte det bare var verdt å merke seg.

Takk!
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Blir spennende å følge med på utviklingen til tw.no videre, som jeg sa når det gamle teamet var oppe å gå... Dere gjør(gjorde) en utrolig jobb. Det nye teamet skal ikke få hele skylden... Vi som spillere er ikke akuratt de beste motivatorne til at en CM ønsker å gjøre noe for oss heller :)

Jeg sier det enkelt og greit, gi dem litt tid, slik vi burde gjort med det gamle teamet, så vil nok ting løse seg til slutt kan vi jo håpe...

-A
 
Topp