Takk for en flott tid :)

Loki

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
72
Hei kjære medspillere :)

Da har det kommet til det punktet hvor tiden ikke lenger strekker til for Tribalwars(TW) spilling for min del.
Grunnet ny jobb og en sønn på 7 måneder så blir det svært lite tid til spilling. Derfor velger jeg nå å "legge skoene på hylla" og vil takke alle for en flott tid her på TW!

Før jeg gir meg vil jeg gjerne si noen ord om TW og mitt syns punkt for denne verdenen.
Jeg begynte å spille TW for en god del år tilbake og har sett hvordan utviklingen av TW har gått. Det er en tydelig tendens som de fleste har fått med seg at det har blitt færre spillere og i takt med dette har det blitt flere premium(kjøps) muligheter for oss spillere. Jeg snakker nå om .no. Som utdannet siviløkonom så forstår jeg godt hvorfor det har blitt slik, fra Innogames sitt stå sted, for i bunn og grunn handler dette om å tjene penger. Men fra oss spillere sitt stå sted så synes jeg denne utviklingen er trist. Dette er et spill med ett enormt potensialet for god underholdning og mye morro. For å kunne være med på denne morroa så er man nesten nødt til å betale en god slump med penger, selv om det er mulighet for å ikke gjøre det også selvsagt. Velger man å ikke investere så mye i spillet vil man heller ikke ha det så mye morro med spillet, med tanke på at det finnes andre spillere som legger en god del penger i det og adler deg før du har begynt å ha det morro. Dette synes jeg personlig er veldig synd, da spillere blir så og si tvunget til å legge inn en god del penger i spillet for å kunne bli med videre på verdenen. Jeg har selv latt meg friste av å booste opp muren for å unngå troppe tap og tap av byer. Dette koster penger og særlig hvis du gjentar dette. Denne utviklingen er trist og muligens så kan det ha sammenheng med utviklingen av antall spillere som er på .no serveren. Denne utviklingen med kostnad å spille spillet og antall spillere er tross alt parallell, tilfeldig? Neppe!

Det jeg vil frem til er at det ikke er noe galt i å innvestere penger i en hobby, som jo TW er, men at jeg synes det er synd å se at utviklingen til antall spillere på serveren bare går nedover, mens kostnaden med å spille/være med i spillet bare øker.
Fortsetter dette er det ikke tvil om hvilken retning dette spillet til slutt tar, som er veldig synd med tanke på potensialet til spillet. Det er så vanvittig mye morro man kan ha med spillet og ikke minst så bidrar spillet til en mestringsfølelse og ett sosialt samhold som er beundringsverdig.

Okei, nok om det :)
Når det gjelder v.20 så har dette vært en veldig artig og krevende verden for min del.
Jeg har spilt solo på denne kontoen helt til jeg for 1 måneds tid tilbake besluttet å ta inn en dual, Markus, på kontoen.
Dette var nok starten på min nedtrapping av TW. Men før jeg kom til det punktet hadde jeg brukt mye tid på å komme så langt som jeg hadde gjort. For en ting er sikkert om TW; har man ikke tid nok så vil man ikke komme langt. Så lenge du innehar ett viss ferdighets spekter, så står det kun på tiden du har til å spille for hvor langt du vil nå.
V.20 for min del startet med at jeg ble kontaktet av Andre(Andrek) som jeg kjente fra v.14 hvor jeg spilte under nicket Loki.
Han lurte på om jeg var interessert i å joine en pre made stamme, noe jeg takket ja til.
Til å begynne med var denne verdenen forholdsvis stille for oss i BAM!, vi forholdt oss nøytrale til de krigene som pågikk og fikk holde på med våre egene små kriger.
Jeg har fra tidligere verdener hatt en del kontakt med Odd og Håkon på Chaos og fikk etterhvert ordnet en allianse mellom BAM! Og UTOPIA som hadde som formål å ta ut DN/DONslask. Dette ble en suksess, men det motsatte kan sies om forholdet til stammene seg i mellom. Det hadde vell forsåvidt ligger i kortene ganske så lenge at det var BAM! og UTOPIA som til slutt skulle kjempe om seieren på denne verdenen. Noe som foreløpig har vist seg å være riktig. Jeg regner da med BBB som en del av UTOPIA(sånn Odd ;)).
Vi i BAM! allierte oss med Lemmy siden, mens UTOPIA skaffet seg allianse med resten av verdenen. Det viste seg fort at Lemmy skulle bli for svake for UTOPIA, noe jeg også fryktet. Dette kan ikke bare legges på Lemmy sine skuldre, men vi i BAM! må også ta ansvar for at vi lot dette skje.
Men som på så mange andre verdener så blir det utskiftinger her og der på de ulike kontoen, som gjør det vannskelig i lengden. Det skal ikke skyves under en stol at UTOPIA helt klart har hatt ett godt tak på denne krigen, mye takket Odd sin ledelse av stammen. Personlig så synes jeg UTOPIA kun har 4 kontoer som har bidratt til at dem gjør det så bra som de gjør.
Chaos kontoen er ekstremt dyktige på å utvide seg og bygge gode cluster og ikke minst dyktige i front. Zuper kontoen som jeg selv synes er mest imponerende med Henrik som solo, er en konto som er meget aktiv og med en aggressiv spille stil er dette en konto jeg har fryktet mest i front. I tillegg kommer Genral kontoen som jeg synes er ekstremt gode på det defensive, og da mener jeg EKSTREMT gode! Denne kontoen har hindret videre vekst for BAM!/Lemmy og bidratt veldig mye til at krigen er som den er. Til slutt vil jeg nevne Sennep, som jeg vet er en dyktig og ikke minst offensiv konto. Jeg har ikke sett allverden til dere selv, men det jeg har merket er at det sjeldent kommer fakes fra dere, men ofte nuke. Så fikk jeg ikke stacket byer mot dere så skrev jeg alltid ett notat om at jeg var nødt til å dodge :p
De andre kontoen på UTOPIA har selvfølgelig bidratt på sin måte, men de jeg personlig så på som en trussel var de nevnte kontoene.

På BAM! sin side så har jeg vært så heldig å få blitt kjent med flere utrolig hyggelig og dyktige folk på de ulike kontoene.
Nå er det en del originale eiere av de ulike kontoen som er skiftet ut, men det kommer stadig inn duals og nye eiere som innehar meget gode ferdigheter og et høyt aktivitet nivå. Så jeg er ikke tvil om at denne krigen kan pågå i en god stund til fremover. Og til syvende og sist så tror jeg nok det er aktiviteten og motivasjonen som avgjør hvem som går seirende ut.

Men før jeg avslutter her vil jeg gjerne si noen ord om de ulike bekjentskapene i BAM! Jeg har gjort meg.
Spite kontoen var faktisk den kontoen jeg hadde tettest samarbeid med de første månedene av denne verdenen, da hovedsakelig med Even, men også med Kjetil, som fortsatt er på kontoen :) Dette er en konto med utrolig trivelig karer, som innehar mye kunnskap om TW. Særlig ble jeg imponert over Even sine egene scripts som han til stadig nevnte for meg :)
Det som nok har felt denne kontoen er aktiviteten, hadde den vært på plass så hadde mye vært andeldes.

Creo kontoen har jeg igrunn ikke hatt allverden å gjøre med, men Ludvig og Hozan er hyggelige karer som alltid er behjelpelige når de har mulighet. Men det er kanskje det siste her som har felt denne kontoen også, mulighet til å være online. Aktivitets nivået til denne kontoen har vært svært variable, noe som også har resultert i en del tap av byer i det siste.
Men jeg er sikker på at hvis dette bedrer seg så vil kontoen hevde seg i toppen.

Med tanke på at det har kommet til en del nye medlemer i stammen som jeg ikke har like god kunnskap om, så er den siste kontoen jeg vil nevne; Spoonman. Selve kongen av BAM! Eller rettere sagt, Kris er kongen av BAM! Makan til aktivitet har jeg aldri vært borti før! Innimellom har jeg vært helt sikker på at du har vært en robot som aldri sover. Menneskelig er du ihvertall ikke :p Selv om jeg kontakter deg 3 på natts i en hverdag( jeg er oppe selv da, pga. Ungen som ligger å skriker :p)så svarer du meg med en gang alikvell. Det er gjelder faktisk alle døgnets tider, det er helt sykt! Når sover du mann!?!
Hehe, men dette er en konto/spiller som jeg hadde fryktet til de grader hvis jeg var motstander. Kris innehar meget gode TW ferdigheter og en ekstrem aktivitet. I mine øyne er du den perfekte TW spiller og du kan nå så langt du selv ønsker. Dette blir en konto UTOPIA neppe kommer til å knekke så lenge Kris er der.

Jeg nevnte så vidt min dual, Markus, som kom inn på kontoen min tidligere. Han fortjener en stor takk for alt han har gjort for meg på denne kontoen og hyggeligere type skal man lete lenge etter. Veldig glad for at du valgte å komme inn som dual og hjelpe meg med struktur og aktivitet på kontoen. Synd du også skal slutte med TW nå, men jeg ønsker deg alt vell i fremtiden :)

Jeg vil takke absolutt alle medspillere her på TW for noen fantastiske minner og år, og jeg ønsker alle masse lykke til både irl og i spillet! Hold trykket oppe og prøv å vær litt mer aktive på forum, da blir samholdet og interessen for spillet så mye bedre :)

Martin (Hiko,Loki og Ras al Ghul) out! ;)
 
Sist redigert:

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Jeg regner da med BBB som en del av BAM!

Jojo, noe måtte jo gå i surr her, Martin :)

Jeg vil takke absolutt alle medspillere her på TW for noen fantastiske minner og år, og jeg ønsker alle masse lykke til både irl og i spillet!

Var nå som søren at jeg aldri har spilt sammen med deg da..



Men nok tull fra min side :) Vært en glede å spille mot deg, Martin. Spesielt siden det så langt alltid har gått min vei. Imponerende aktivitet mtp. familie-livet ditt og imponerende hvordan du har forsvart deg.

Selv om du ikke ønsker dine motspillere hell og lykke ( :awesome: ) , så ønsker jeg i allefall deg all hell og lykke i fremtiden. Håper virkelig jeg får spille med deg en dag :)
 

Loki

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
72
Hehe, denne tråden er faktisk skrevet fra mobilen med en unge i arm kroken :p Så da ble det ikke helt korrekt skrevet ;) Men nå har jeg tross alt vært oppe med siden kl.2 også....

Når jeg skriver medspillere, så ser jeg faktisk på tidligere motspillere/fiender som medspillere av spillet Tribalwars, så det var forsåvidt ikke en feil. Men kanskje litt dårlig formulert....

Takk for det Odd. Vi har hatt mange fine stunder opp igjennom årene ;)
Vi får se om det kommer en tid hvor jeg får litt mer fritid, så vil ikke det være utenkelig ;)

Hyggelig har det uansett vært å bli kjent med deg.
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Synd å se at du må dra, men fullt forståelig!
Lykke til med familielivet, Martin! :)
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Har vel svart på det meste av det jeg har å si på PM. Husk å sjekke innom i blant! Veldig trist at du slutter, får håpe de nye eierne også kan PP'e opp murer slik som Chaosis. :)


Jeg regner da med BBB som en del av UTOPIA(sånn Odd ;)).
Det skal ikke skyves under en stol at UTOPIA helt klart har hatt ett godt tak på denne krigen, mye takket Odd sin ledelse av stammen.
Du glemte "Sånn Odd" under den siste der. (rofl)

Regel 1: Aldri skriv et innlegg uten å gi stikk til Odd.


Når jeg skriver medspillere, så ser jeg faktisk på tidligere motspillere/fiender som medspillere av spillet Tribalwars, så det var forsåvidt ikke en feil. Men kanskje litt dårlig formulert....
Har opplevd dette selv også. Sa til en eller annen lærer at en fyr ikke var klassekameraten min fordi vi ikke var venner, da fikk jeg beskjed om at klassekamerater er alle som går i klassen - snakk om tull... :|
 

DeletedUser

Guest
Tusen takk for en bemerkelsesverdig tid Martin! Vi på Creo har alltid sett opp til Ras kontoen for å være ærlig, og det er mye vi kan lære fra deg når det gjelder spillet.
Lykke til videre med familien og alt det andre også, så håper jeg at det kommer et comeback fra deg ved en senere anledning :)
 

DeletedUser

Guest
Takk for denne gang. Respekten er gjensidig.
Si ifra når vi skal ut å fiske!
 
Topp