Tanker rundt en kommende runde - jobbes fortsatt med

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Tanker til HP/Classic
~~~~~~~~~~~~~​


Da har vi nok en gang begynt å tenke litt på innstillinger til en HP/Classic. Selve tanken bak innstillingene er at vi ønsker å lage en verden som ikke er helt A4, men som forhåpentligvis kan utfordre deg som spiller på en litt annen måte enn hva som har blitt gjort på en stund.

Dette er da innstillingene vi har kommet frem til så langt, men de kan selvfølgelig endre seg frem til vi har noe endelig.



  • Maks felt for adelsmenn: 15-20
  • Små stammer (max 5)
  • Redusert avstand mellom byer
  • Små gråbyer (vokser til maks 300 poeng)
  • Ingen dualer
  • Stort blindfelt i midten (gråbyer)
    - Vil dermed ikke være mulig å havne i 'core' eller 'senter' av kartet
  • Varighet: 2 mnd
  • Hastighet: 4 (hastighet) / 1,5 (enhetshastighet)
  • Sovemodus: 4 timer + 6 timer delay
    - Delay betyr at sovemodus må settes på 6 timer før den trer i kraft, og vil vare i maks 4 timer. Det er flere smådetaljer rundt dette med sovemodus, men de er ikke helt klare enda


Videre er jo selvfølgelig spørsmålet: Når du leser de foreløpige tenkte innstillingene. Er dette en verden DU kunne tenke deg å prøve ut?
 
Sist redigert:

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
Ingen dualer ? then count me in da gir jeg 100% blanke i instillinger vis det er en instilling. (støttes)
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Mulig jeg tenker feil, men vil ikke sykt mye gråbyer i senter medføre at de som starter først får en ekstrem forskjell med farmer?
 

Just Testing

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
22
Hvordan har dere tenkt å kontrollere dette med duals?

I tillegg så hadde det kanskje vært bedre å kjøre denne runden etter ferien mtp at mange(meg selv inkludert) ikke har anledning til å spille så mye i ferien, dette sier jeg spesiellt mtp. at runden kommer til å være litt utenom det vanlige ;)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Mulig jeg tenker feil, men vil ikke sykt mye gråbyer i senter medføre at de som starter først får en ekstrem forskjell med farmer?

Da får du sørge for at du er en av de første som starter da ;)


Hvordan har dere tenkt å kontrollere dette med duals?

I tillegg så hadde det kanskje vært bedre å kjøre denne runden etter ferien mtp at mange(meg selv inkludert) ikke har anledning til å spille så mye i ferien, dette sier jeg spesiellt mtp. at runden kommer til å være litt utenom det vanlige ;)

Forstår du meg om jeg sier at dette ikke er noe vi ønsker å gå i detalj på? :)
Nøyaktig når verden blir å starte er vi ikke sikker på enda.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
sier nei, fordi de innstlingene gikk ikke så bra på verden 20

Ser ikke helt hvordan HP kan dras i sammenheng med en vanlig verden? Som forøvrig ikke har så mye til felles med hverandre annet enn lav stammegrense. Eller tenkte du på noe annet?
 
Sist redigert:

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Ser fint ut dette! Om mulighetene for å adle gråbyer kan bli slått av her også ville det vært ganske artig. Ellers vil gråbyene i core bli adlet ganske raskt og mulighetene til farming vil i stor grad svekkes.
 

the vision

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Kunne vært artig at vi hadde begynt med f.eks 2 fult utbygde byer på neste classic (støttes)
 
Topp