Tha rise and fall (and rise again??).

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Så var ikke v4 over likevel. Mange fortviler. Noen med god grunn, andre med ikke så veldig god grunn. Av dem med veldig god grunn vil jeg nevne Henry og Vigdis. Henry fordi han har fartstid, og fordi han i sin storhetstid gjorde en ekstrem innsats for stammen. Men kanskje aller mest Vigdis fordi hun har stått på hele veien frem, utrettelig. Enorm innsats fra henne, selv i den aller kjedeligste fasen.

Som en kuriositet kan jeg nevne at jeg ikke har fått et eneste vondt ord fra Vigdis. Kan være hun tenkt ett og annet, eller sagt noe til andre, det vet ikke jeg, men til meg har hun ikke sagt noe. Henry har sagt litt, men i akseptable mengder. Konklusjonen jeg har trukket etter div meldinger er at høyerer og mer kraftfull klagesang, jo mindre fartstid, og jo mindre innsats er nedlagt i stammen, totalt sett.

Slik jeg ser det er det to roller en må fylle for å komme fram til seier. En må være kriger for å nedkjempe fienden, og etter det må en være kost for å sope sammen restene og rotet som krigen har etterlatt. Begge rollene er viktige, og slik jeg ser det er det kun Vigdis som har fylt begge rollene til fulle.

Så var det at alt gikk galt. Orker ikke repetere alt som skjedde for det bør være allment kjent. Men dermed ble en prosess igangsatt, som foreløpig har gitt det resultat at v4 fortsetter. Jeg sier foreløpig, for er det noe jeg har lært av v4, så er det at ingen vet hvor haren hopper. Vinnerkriteriene har nå blitt endret så mange ganger at gudene vet hva som blir det neste.

Men faktum her og nå, den 13.12.12 er at v4 fortsetter. Har fått meldinger om kollektivt slett fra BNP sin side. Om det skjer gjenstår å se. Skuffelsen hos BNP, for at den nært forestående seieren glapp i siste sekund er enorm. Og tro meg det skjønner jeg. Been there, done that. Jeg elsker BNP, det egentlige BNP, og jeg ønsket seier for BNP, selv nå.

Ansvaret for elendigheten er lagt på meg. Har fått masse meldinger, noen av relativt grov karakter, der jeg får skylden for alt. Greit å ha en syndebukk der en kan plassere egen inkompetanse i problemløsning. Istedet for å lete etter løsning har en brukt tiden på å lete etter feilene hos andre. Og det kollektive svaret dere alle (eller rettere, de av dere som har uttalt dere) har funnet er Sylphida! Ja, det er hennes feil!

Og det er greit, jeg klarer å bære det, for, takk og lov, jeg har integritet nok til å vite at det er feil.

Men jeg kan ikke, og vil heller ikke ta på meg ansvaret for dette i ensom majestet.

Her er det ingen uskyldige, og heller ingen som alene sitter med ansvaret. Og merk dere, selv om jeg blir beskylt for å bedrive med, for meg, unevnelige handlinger med Grim, og selv om jeg nå er i hans stamme, så holder jeg ham akkurat like ansvarlig for det som har skjedd. Ikke på noe tidspunkt har jeg hevdet at han er uskyldig, og det har jeg heller ikke tenkt å gjøre.

Den største feilen (hvis det er en feil) jeg har gjort slik jeg ser det, er at jeg hadde et tindrende klart bilde av hvordan det seirende BNP skulle se ut. Og det skulle være et helt BNP, der også Grim med sin konto også skulle være med. Og det har jeg jobbet for. Hardt. Det vet de som ble utsatt for innsatsen min.

Noen og hver burde gå i seg selv å tenke: Hvor gikk det galt? Hva gjorde jeg feil? Hva burde jeg gjort anderledes? Og ikke minst; Hva gjorde jeg for å finne en løsning? Og tro meg, dette er spørsmål jeg grunner på hele tiden nå om dagen.

Tribalwar=stammekrig=felles ansvar for både rise and fall.

Og om BNP ville så har de ennå kraft nok i seg for å sørge for "rise again"
 
Sist redigert:

henry001

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Sylphida og andre interessert i V4.

I kjent stil og profil snakker vi aldri direkte surt eller negativt om andre - venner eller fiender.
Det er bare trist at du har opplevd dette fra noen medlemmer. Men det jo er selvsagt frustrasjonen som tar overhånd.

Du skriver endel om ansvar for hvorfor ting ble som det ble. Her tar du alvorlig feil!
Fordi at; Maria og du forlot stammen pga dere mente det ble handlet feil, dere gikk i mot ønsket til flertallet i BNP.
En slik handling er for min del ubegripelig... det handler om demokrati! Dere gikk mot flertallet og gjore en egotripp.

Nå ble konsekvensene av handlingen din uvirkelig stor. Samtlige kontoer er blitt slettet og BNP kommer ikke til å stå som vinner.

BNP har stått som "vinner" av V4 i minst 15 måneder. Pga et kollektiv ønske om å leke med Johan, har vi sammen valgt å fortsette V4. Ikke alle har likt dette, av den enkle grunn at dette strider stikk i mot selve spillet TW, men allikevel de fleste har fortsatt holdt liv i sine kontoer. Helt utrolig at ikke flere har hoppet av.
En henvendelse til support omkring dette, og V4 ville ha blitt avsluttet og dermed leketiden vært over.

Du snakker om 2 jobber på V4. Her mener jeg du tar feil.
Hadde man virkelig hatt et ønske om å avslutte V4 ville dette ha blitt gjort. Enten ved å rekruttere Johan tidlig eller faktisk adlet hans byer fremfor gråbyer. MEN noen få hadde et sterkt ønske om å bruke V4 som en lekeplass. Ta gråbyer og nuke Johan - selvom det ikke var noen alvorlig motstand. Dette er ikke noen jobb å få kreditt eller ok for å ha gjort. Men en tillatelse og velsignelse fra BNP om at ... "greit nok - lek"" - selvom dette ikke har noe med TW å gjøre eller årsaken til hvorfor flertallet bruker tid på dette spillet.

Supports svar er ganske enkelt:
V4 ville ha blitt avsluttet, dersom dere 2 ikke hadde gått til den nydannet stammen.
Å legge skylden på noen andre enn dere to... ? Vel, husk nå hvordan det hele startet, var vi har vært gjennom. Hundrevis kanskje tusenvis av timer vi har brukt på å oppnå posisjonen.

Jeg føler at du driter nedover ryggen på alle de som aksepterte "lekeplassen", som har stått på sidelinjen og oppservert og akseptert at noen få skulle få leke seg nå på slutten. De har alle utvist en ufattelig tålmodighet, siden de aktive faktisk IKKE ønsket å avslutte V4.

Skal jeg ta noe kritikk så skal det være at Mikkel ikke bli kicket fra stammen rett etter han adlet sin første gråby. Og dermed beviste at han ga blanke i stammens ønske om å avslutte V4. Vi skulle aldri ha føyet oss for ønsket om å holde liv i en verden som i realiteten var død og vunnet.

"Rise again"? - du har totalt ute å kjøre.
Kontoene slettes av 3 soleklare årsaker:

1. Dere to har vent BNP ryggen. Dette vekker selvsagt sterke følelser.
2. Support har igjen endret vinner kriteriene, noe som ikke aksepteres.
3. Vi har brukt nok tid på dette spillet.

H.
 

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Jeg skjønner hvorfor du mener det du mener. Selv om jeg er dypt uenig og konstaterer at du ikke skjønner hva og hvorfor jeg mener som jeg gjør. Er helt naturlig at du da tillegger meg hensikter som overhodet ikke var tilsiktet.

Så da ser jeg en klar feil jeg har gjort, og det er at jeg ikke var klarere i min tale på et tidligere tidspunkt, slik at du visste hva jeg tenkte. Det er en stor feil. Til mitt forsvar så må jeg bare si at jeg pga omstendighetene og jobben jeg la den i de døgnene var så sliten og rotete i tankegangen at jeg ikke helt klarte å samle tankene til noe som jeg klart og tydelig kunne uttrykke til deg.

Men jeg er fremdeles ikke villig til å ta noe eneansvar her. Uansett. Det er mangt og meget som kunne vært gjort annerledes, fra flere enn min side.
 

DeletedUser

Guest
Det er mangt og meget som kunne vært gjort annerledes, fra flere enn min side.


I grunn ikke, alt du trengte å gjøre var å bli stammen. Da hadde dere vunnet. Er ikke noe vits i å lage en bok for å bortforklare det :p
 

DeletedUser

Guest
Skal jeg ta noe kritikk så skal det være at Mikkel ikke bli kicket fra stammen rett etter han adlet sin første gråby. Og dermed beviste at han ga blanke i stammens ønske om å avslutte V4. Vi skulle aldri ha føyet oss for ønsket om å holde liv i en verden som i realiteten var død og vunnet.

Jeg ser ikke noe stort poeng i å svare på resten du skrev (virker ikke som om det var rettet til meg). Men her må jeg bare lure.

  • Skulle alle som adlet gråbyer, tja, det siste året eller så, skulle de ha blitt sparket? I så fall hadde BNP blitt en ganske ensom stamme - men det hadde du heldigvis sluppet å oppleve, siden du ville ha vært nødt til å sparke deg selv óg.
  • Burde jeg ha blitt sparket før eller etter jeg adlet de rundt 3000 GNI byene?
  • Hvordan passer det at jeg pushet for billigere mynter inn i min diabolske plan om å gjøre alt i min makt for å utsette V4 sin avslutning?
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Om du aksepterte at folk hadde denne "lekegrinden" Henry så får du også ta konsekvensene.

Nå har jo Sylp. vært i BNP helt fra starten, så det at akkurat hun går ut av stammen burde jo kanskje få dere til å tenke over hvor det gikk fryktelig galt? Man forlater ikke en stamme man har vært i i flere år uten grunn.
 

r3born

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
Hei folkens.

Da har jeg satt min konto på v4 til sletting, for en endelikt det ble der.......

Jeg vil si at seff har det skjedd mye rart på slutten, mange kan si mye frem og tilbake....
Aktivitet, "stuntet" og kommentarene etterpå, Tw teamet (det siste kommenterer jeg lengre ned)

Men de 2 værste tingene som jeg mener har skjedd er faktisk, og det synes jeg av mitt hele hjerte, er at det skapes et inntrykk av at v4 BNP har vært et idioti og diktatorisk stamme. Jeg startet engang for 4-5 år siden som 10åring... Kom inn i datidens NWe, en kjempestamme å starte min TW liv (som nok uansett fortsetter). Var med der lenge, mange sluttet, men var innom stammer som Ære, og så tok jeg 6 mnd pause..... kom tilbake, ble " lurt" inn i Reborn, hadde 2-3 mnd med 24/7 jobbing for å overleve i datidens EASY, flotte spillere der (savner dere),vi merget med BNP pga dalende motivasjon blant endel spillere, vi fikk opp tempoet og vi hadde en kjempetid. Så ble v4 egentlig en lang marsj mot seier. Jeg mistet motivasjon pga null motstand... kom tilbake og adlet mye, så datt jeg ut... mistet endel byer, kom tilbake nå for å hjelpe vigdis med å ta hennes fortjente seier. Opplevde da at stemningen var litt anderledes men det var slik det var.

Så kom de stuntene til grimlock osv etter at det var bestemt at v4 skulle avsluttes.
De var så utrolig dårlig timet...
Og de reaksjonene vi fikk den første tiden fra deg var tydelig på at dette var alvor og ikke en stunt...
(jmf bla. de tilbakemeldingene vi fikk av deg)....

Så kommer det den tiden at vi er forbannet for at vi ser for oss en lang krig, bare fordi 1 spiller vil krige seg opp til nr 1 plassen.
(faktisk slik jeg opplevde deg før og like etter stuntet. At jeg i ettertid via skype/pm fikk det motsatte inntrykket er noe annet. Så her Grim synes jeg faktisk du kan tenke deg om og ta lærdom.)

Jeg kjenner dere kun via skype og pm, ikke irl.
Og jeg opplever dere som veldig reale, men vi har bare gått den vonde trappa ned til helvete.

Og det mest tragiske er at uten de bestante kravene om offentlig unnskyldning osv...
(Disse syntes jeg var urimelige).

Så ville vi ha klart å bli forlikte, tror jeg ;)

Jeg har også fått mye dritt på dette forumet, hva så???, dette er et spill, med mange meninger, hadde du forklart deg på forumet og så ville henry001 ha sagt sin opplevelse, jeg og andre evt. sagt mitt, men da tror jeg helvete hadde vært svalere....

Så hadde v4 vært ferdig. Latsabben, meg, hadde hatt ca 20 mill, andre rundt meg i poeng,Vigdis og du (grim) hadde fått deres velfortjenyte ære. Også henry001, som den som har vært den store, gode leder.

Nå blir det vel ingen som får æren.
Dere kan godt innbille dere det, men jeg synes ikke noen fortjener det.
Den æren jeg gir er at du adlet bra og nuket bra.. Og at vi som spillere steg sånn eller sånn mye, uintressant, for som medspiller mistet du mye cred hos meg....
Trist synes jeg, for egentlig fortjener du nok mere ære...
(at du evt vil kommentere at min evt. ærebevisning til deg ikke er så interessant, får være opp til deg og andre som leser dette..)

TW TEAMET???

Jeg vil si at jeg hadde det morro egentlig med at Grim sendte ut svar på mine få nukes.... fikk kjapt 1 k nukes i ansiktet ;)
Men jeg bestemte meg for at ettersom verdenen skulle avsluttes 12.12.12 så skulle de få treffe meg ;)
Faktisk for at han skulle få mere ODA...

Jeg trodde ikke i min villeste fantasi at teamet skulle omgjøre et vedtak som faktisk var sendt ut offentlig......
Jeg har syntes endel avgjørelser opp igjennom tiden har vært merkelige, men jeg aksepterte de pga de var Teamet.
De har altid blitt forsvart av meg, og jeg har likt deres stil. Fortsett slik.
Men ( og det er et stort MEN) dere må ikke vingle slik, det vil skape utrygghet om regler og vi vil hele tiden da lete etter noen som kan overprøve dere.
Lærdommen er, sett en slutt og avslutt, mye bedre den veien enn denne.

Ble rotete og jeg har egentlig mye mer på hjertet, men jeg bærer ikke nag utover at dette endeliktet hadde ikke mange gode spillere fortjent..

ps. grimlock du har sendt ut en mld om at forummodsa hadde sagt at v4 uansett ville bli avsluttet.
Kunne du legge ut den, for dette er noe som modsa å lære av.

ps.s. klar over at det sikkert er mye sviktende logikk her, men prøv å se meningene jeg præver å få frem, ikke logiske bristene som er der pga mitt dårlige norsk.
 

DeletedUser

Guest
@R3born: Jeg kan ikke si så mye på mesteparten av innlegget ditt. Det er dine meninger, og det er godt mulig mye av det du sier stemmer. Men det var noen små ting jeg vil kommentere på.

Så kom de stuntene til grimlock osv etter at det var bestemt at v4 skulle avsluttes.
De var så utrolig dårlig timet...
Og de reaksjonene vi fikk den første tiden fra deg var tydelig på at dette var alvor og ikke en stunt...
(jmf bla. de tilbakemeldingene vi fikk av deg)....

Jeg er usikker på hva du mener med første setningen. Det var bestemt at V4 skulle avsluttes ved 100 % dominans. Det har aldri skjedd, selv om det var veldig nærme. Det var ikke på noe vis bestemt at V4 skulle være over på et spesifikt tidspunkt.

Spesifikt hvilken reaksjoner er det du sikter til som du mener skulle få dette til å tyde på at det var alvor, og ikke et stunt?

Så kommer det den tiden at vi er forbannet for at vi ser for oss en lang krig, bare fordi 1 spiller vil krige seg opp til nr 1 plassen.
(faktisk slik jeg opplevde deg før og like etter stuntet. At jeg i ettertid via skype/pm fikk det motsatte inntrykket er noe annet. Så her Grim synes jeg faktisk du kan tenke deg om og ta lærdom.)

Jeg er nysgjerrig på hvorfor dere trodde jeg skulle ha et ønske om å kjempe meg opp til førsteplassen? Uten å vite det er det vanskelig for meg å ta så mye lærdom ut av det, kanskje annet enn at folk gjerne antar det verste.

Jeg vil si at jeg hadde det morro egentlig med at Grim sendte ut svar på mine få nukes.... fikk kjapt 1 k nukes i ansiktet ;)

Må jo gi som man får :razz:

Jeg trodde ikke i min villeste fantasi at teamet skulle omgjøre et vedtak som faktisk var sendt ut offentlig......
Jeg har syntes endel avgjørelser opp igjennom tiden har vært merkelige, men jeg aksepterte de pga de var Teamet.
De har altid blitt forsvart av meg, og jeg har likt deres stil. Fortsett slik.
Men ( og det er et stort MEN) dere må ikke vingle slik, det vil skape utrygghet om regler og vi vil hele tiden da lete etter noen som kan overprøve dere.
Lærdommen er, sett en slutt og avslutt, mye bedre den veien enn denne.

Jeg er enig i at det ble mye rot og forvirrende beskjeder fra teamet. Men samtidig så mener jeg at det i utgangspunktet ikke burde vært mulig å stemme seg til en umiddelbar seier, og at det var - fra teamet sin side - det som i utgangspunktet var feilen. At den feilen, slik jeg ser det, ble rettet opp litt i seneste laget er nok de fleste enige i. Men for min del mener jeg at å ikke avslutte V4 nå er den riktige avgjørelsen. Den er rett og slett ikke avgjort.

ps. grimlock du har sendt ut en mld om at forummodsa hadde sagt at v4 uansett ville bli avsluttet.
Kunne du legge ut den, for dette er noe som modsa å lære av.

Jeg klagde til Tracey, en Community Management Assistant på avgjørelsen om å tillate en verden å bli stemt til umiddelbar seier, uten at den minste stammen en mulighet til å kjempe seg til seier. Noe alle stammer har hatt muligheten til tidligere på TW.no.

Uten å gå inn i detaljer, så var jeg ikke spesielt imponert over Tracey, men en melding jeg fikk to minutter over midnatt natt til onsdag var følgende:
Having just received an email from Dakapo the end game isn't changing now and she intends making an announcement to that effect.

Men det ser ut til at Dakapo ombestemte seg.
 

Mosa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Jeg klarer aldri å se at du tar noe selvkritikk Grim. Her kommer det folk som har spilt i flere år og legger frem sine meninger og frustrasjon over det som har skjedd, men du feier det unna med glatte kommentarer når det passer deg.

Du burde fadern meg skamme deg over den oppførselen du viser før og etter denne striden.

TW er kun et spill, men siden vi holder på med dette over flere år så blir det ganske personlig. Men at d briljerer på forumet er det ingen tvil om. Du svarer med lange innlegg og du trekker ut det vi sier og blir kommentert i hue og ræva og skjønner at folk syns det er vanskelig å si deg imot fordi at du skal absolutt prøve å vri å vende på hvert eneste ord.
Men jeg er ganske sikker på at de fleste som gidder å lese alt dette skjønner ditt spill og at din oppførsel ikke er helt det vi hadde ventet av deg.
 

DeletedUser

Guest
Jeg klarer aldri å se at du tar noe selvkritikk Grim.

Det er fordi du ser på feil steder. Skal jeg hjelpe deg på veien, eller vil du finne det selv?

Her kommer det folk som har spilt i flere år og legger frem sine meninger og frustrasjon over det som har skjedd, men du feier det unna med glatte kommentarer når det passer deg.

Hvis det er noe de føler jeg burde kommentere på, som jeg ikke har gjort, så kan de for all del be meg om å gjøre det. Be meg selv. Jeg svarer faktisk der jeg føler jeg burde gjøre det, eller noen ber meg gjøre det. I motsetning til deg.

At de legger ut sine meninger har jeg da heller aldri sagt jeg har noe imot. Hvis du ikke tåler at de får spørsmål ved det de skriver så er det du som har et problem.

Du burde fadern meg skamme deg over den oppførselen du viser før og etter denne striden.

Coulda, shoulda, woulda. Det er din oppfatning, og du skal for all del få han den. Jeg tillater meg å være uenig, hovedsakelig fordi du oppfører deg nå på en måte jeg finner noe irriterende og noe underholdene.

TW er kun et spill, men siden vi holder på med dette over flere år så blir det ganske personlig.

Korrekt. Hvilket er to strålende grunner til at man skal ha visse forventninger til skikk og bruk, noe jeg har. At du velger å være usedvanlig ensidig her er heller ikke mitt problem. De to grunnene er da, 1) Hvis man ikke greier å oppføre seg i et spill, skal man da greie å oppføre seg i RL? 2) Det kan bli ganske personlig.

Men at d briljerer på forumet er det ingen tvil om.

Tusen takk, det var det veldig hyggelig å høre.

Du svarer med lange innlegg og du trekker ut det vi sier og blir kommentert i hue og ræva og skjønner at folk syns det er vanskelig å si deg imot fordi at du skal absolutt prøve å vri å vende på hvert eneste ord.

Jeg svarer med lange innlegg fordi jeg liker å være detaljert. Jeg pleier også å dra inn det jeg føler er relevant, og siden jeg har en greit god hukommelse så blir det fort en del. Jeg trekker derfor inn det man har sagt tidligere, ja. Hvorfor skulle jeg ikke gjøre det?

Å vri og vende. Heh. Presisjon kaller jeg det. Hvis du mener jeg tar feil i konkrete ting jeg sier så må du for all del forklare meg hvorfor, ikke bare syte og klage uten håndfaste eksempler slik som du gjør nå.

Men jeg er ganske sikker på at de fleste som gidder å lese alt dette skjønner ditt spill og at din oppførsel ikke er helt det vi hadde ventet av deg.

Det er godt å se at dine telepatiske ferdigheter er i orden, og at du kan se hva alle andre tenker. Mitt "spill", som du kaller det, er nok i veldig stor grad imaginær, noe som bare eksisterer i hodet ditt.

Men det er jo åpenbart at min oppførsel ikke er slik enkelte i BNP hadde forventet. På samme vis er ikke deres oppførsel helt den jeg hadde ventet heller. Det kommer av at de fleste ikke kjenner alle mennesker godt nok til å si hvordan de vil reagere i enhver situasjon.

Summer Glau

[spoil]
venting.png


Huh, nå føler jeg meg bedre.[/spoil]
 

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
I grunn ikke, alt du trengte å gjøre var å bli stammen. Da hadde dere vunnet. Er ikke noe vits i å lage en bok for å bortforklare det :p

Du er flink til å skrive, og jeg liker å lese det du skriver. denne gangen kommer du også med en kommentar som viser at du er slagferdig. Men bortsett fra det.. Du har ikke skjønt poenget mitt. Men det er forståelig, for du har ikke vært en del av det, så jeg forventer det forsåvidt heller ikke :)
 

DeletedUser

Guest
Fint at du liker innleggene mine :)

Du har rett i det at jeg kanskje ikke forstår hva poenget ditt er, men jeg har et helhetlig bilde, både fra forumet og ettersom jeg har fulgt med fra Johan kontoen..Så jeg kan trekke konklusjoner som jeg mener er nogelunde riktig. Jeg kommer nok ikke til å forstå hva det er du tenker akkurat her i denne situasjonen, selv om jeg har lest gjennom innlegget ditt 3 ganger har jeg ikke funnet det egentlige poenget ditt, som du også trekker frem over her. Vet vel enten for lite, eller så er det noe jeg ikke har evnen til å oppfatte...P.g.a modenhet/alder eller hva det måtte være.
 

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
I kjent stil og profil snakker vi aldri direkte surt eller negativt om andre - venner eller fiender.
Det er bare trist at du har opplevd dette fra noen medlemmer. Men det jo er selvsagt frustrasjonen som tar overhånd.

Ja, det var den kjente stilen. Selv i harde tider. Men ting har endret seg og jeg kan vel bare sitere ddin egen tekst:
"Jeg føler at du driter nedover ryggen på alle de som aksepterte "lekeplassen", som har stått på sidelinjen og oppservert og akseptert at noen få skulle få leke seg nå på slutten. De har alle utvist en ufattelig tålmodighet, siden de aktive faktisk IKKE ønsket å avslutte V4."
Ingen grov sak i forhold til annet jeg har fått høre, men relativt grov til å komme fra deg, og det indikerer at jeg hadde onde hensikter.


Du skriver endel om ansvar for hvorfor ting ble som det ble. Her tar du alvorlig feil!
Fordi at; Maria og du forlot stammen pga dere mente det ble handlet feil, dere gikk i mot ønsket til flertallet i BNP.
En slik handling er for min del ubegripelig... det handler om demokrati! Dere gikk mot flertallet og gjore en egotripp.

Ja, hvis det å stå for egne meninger er egotripp så var det det. Vi er fundamentalt uenige i hvordan BNP skulle se når seieren var et faktum. Da tok både Maria og jeg ansvar for egen sjelefred, tok vår hatt og gikk. Hadde vi fått det slik vi ville så hadde vi blitt. Så enkelt er det.

Nå ble konsekvensene av handlingen din uvirkelig stor. Samtlige kontoer er blitt slettet og BNP kommer ikke til å stå som vinner.

En sannhet med modifikasjoner...



Du snakker om 2 jobber på V4. Her mener jeg du tar feil.

Jeg snakket ikke om to jobber, men om to roller. Det er ikke første verden jeg er med på sluttfasen, og jeg vet at rollen som kost i sluttfasen er viktig. Kommer litt an på vinnerkriteriene. Er det snakk om en verden med skatter er det annerledes, men dersom en skal oppnå en gitt dominans eller en gitt poengsum, så trengs det koster i sluttfasen.


Supports svar er ganske enkelt:
V4 ville ha blitt avsluttet, dersom dere 2 ikke hadde gått til den nydannet stammen.
Å legge skylden på noen andre enn dere to... ? Vel, husk nå hvordan det hele startet, var vi har vært gjennom. Hundrevis kanskje tusenvis av timer vi har brukt på å oppnå posisjonen.

Ja jeg husker, jeg husker alt, og av og til husker jeg mer enn jeg har lyst til å huske. Kan bare repetere meg selv; Jeg hadde en klar formening om hvordan jeg ville BNP skulle se ut når seieren var et faktum. Det kunne du fint ha fikset om du ønsker å la seieren bli god for meg også. Det ønsket du imidlertid ikke, og det tok jeg konsekvensene av. Så enkelt, og likevel så komplisert.


Skal jeg ta noe kritikk så skal det være at Mikkel ikke bli kicket fra stammen rett etter han adlet sin første gråby. Og dermed beviste at han ga blanke i stammens ønske om å avslutte V4. Vi skulle aldri ha føyet oss for ønsket om å holde liv i en verden som i realiteten var død og vunnet.

Dette faller på sin egen urimelighet. Alle har adlet grått.

"Rise again"? - du har totalt ute å kjøre.
Kontoene slettes av 3 soleklare årsaker:

1. Dere to har vent BNP ryggen. Dette vekker selvsagt sterke følelser.
Har gjentatte ganger forsøkt å forklare.
2. Support har igjen endret vinner kriteriene, noe som ikke aksepteres.
Eget valg å slette, ikke mitt ansvar.
3. Vi har brukt nok tid på dette spillet.
Igjen, eget valg og egne vurderinger.

Avslutningsvis vil jeg bare si det igjen, jeg har ikke noe eneansvar for det som har skjedd. Jeg har min del av ansvaret, og det står jeg ved. Og den største feilen min var å ikke komme med klar tale til deg, og gi deg valget. Det beklager jeg, men jeg var, som jeg har prøvd å forklare, så trist og forvirra over utviklinga at jeg ikke så det klart. Og når jeg så det klart, så hadde jeg ingen tid å miste lengre.
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
BNP nå får dere pigemed slå tilbake og vise dere vinnere verdig! Slette seg selv blir for feigt, kom igjen! Nå må dere vise at dere kan ta ut disse karene, dere er større og i utgangspunktet sterkere!

Good luck, have fun!:)
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Avslutningsvis vil jeg bare si det igjen, jeg har ikke noe eneansvar for det som har skjedd.

Da vil jeg avslutningsvis si at hadde det ikke vært for at du Sylphida forlot BNP sammen med Casey, så hadde BNP vunnet. Det er klart at vi holder deg ansvarlig for dette, hadde du virkelig trodd noe annet? Hvor trangsynt er det da mulig å bli? Håpløst. Hadde Grim vært alene, så hadde BNP vunnet.

Try again.
 

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
For meg var det aldri et alternativ, er det så veldig vanskelig å forstå?
Jeg har min mening om det, og det er jeg i min fulle rett til å ha. Den er akkurat like riktig og verdifull som din.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
For meg var det aldri et alternativ, er det så veldig vanskelig å forstå?
Jeg har min mening om det, og det er jeg i min fulle rett til å ha. Den er akkurat like riktig og verdifull som din.

Hva du sier du mener betyr ingen verdens ting. Du trenger ikke være rakettforsker for å finne ut at det var du som ødela alt for BNP, og at det var dine handlinger som har ført til dette punktet. Noe du vil betvile rundt det faktum der? Bare gå rundt å fortell deg selv akkurat hva du vil Sylphida, men du tar skremmende feil hvis du mener at det ikke er din feil at dette skjedde.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Først og fremst vil jeg si at jeg kjenner igjen denne følelsen som BNP har nå. Følte det på akkurat samme måte da DN nesten mistet seieren på V9 på grunn av at to medlemmer gikk over til IP rett før slutt (vinnerkravet var å holde 25 mill i 24 timer). Det var lenge jevnt og dette tippet utfallet over til deres favør, men de kom heldigvis tilbake og DN vant. Denne følelsen er ikke særlig god, og jeg føler med de som lenge har kjempet for seieren her på V4. Likevel skiller disse verdene seg fra hverandre. BNP har her sjansen til å gjøre noe med det, selv om jeg forstår at spillerlysten er svært liten.

Når det er sagt er dere nok litt skyldige i det selv. Først og fremst har det tatt vanvittig lang tid å bli ferdig. Beste stammen og sammenlikne de med er vel Arica, der mange gjorde en jobb med å adle opp resten av verdenen og vinne. V2 var vel en langt større verden og hadde treigere speed enn V4, men så hadde de vel kanskje litt flere medlemmer. Likevel, BNP som stamme kunne og burde kanskje gjort en bedre jobb for å avslutte denne verdenen tidligere. Det har tatt lang tid, akkurat som V3 tar veldig lang tid.

BNP som en gang i tiden gikk i strupen på VARG og kjempet hardt og gjorde det veldig godt, hadde uten tvil fortjent å vinne denne verdenen, men hvor mange av de er igjen? Svært få, og de fleste kontoer ser ut til å ha fått nye eiere. Synes det er kjipt å se seieren glippe for noen av de gamle EASY-spillerne og, selv om jeg er usikker på hvor mange som er igjen av orginaleeirne på kontoene?

Det som i alle fall er sikkert er at verdenen ikke i utgangspunktet er over, og dagens BNP har fortsatt muligheten til å vise at de fortjener å vinne denne verdenen, selv om det ikke virker som at det kommer til å skje.
 

DeletedUser

Guest
Jeg føler at noen har et ganske snevert syn på handlinger og konsekvenser. En ting skjer på grunn av noe. Men hva var årsaken til at den første tingen skjedde i? Så kan man grave seg lenger, og lenger bakover.

@Villa: Veldig bra innlegg :)

Når det gjelder V2, så våger jeg å påstå at AriCa, som en stamme, gjorde en veldig god jobb på slutten. Mye bedre enn BNP. Litt harde tall, så adlet vi 22 000 byer siste året... og V2 sluttet da i begynnelsen av august. BNP har hittil i år adlet 24 000 byer. Siden mars eller april har det også vært en myntpris som tilsvarer nesten 20 adels i døgnet. På V2 kunne vi produsere, ah, 6 adels i døgnet. Vi hadde riktignok noe flere spillere, som viste at OliCo/AriCa2 tross alt var en god idé.

For ikke å nevne at vi i ledelsen pushet ganske hardt på å adle fiendebyer, og på å holde folk aktive på adlingsfronten. Vi droppet etter hvert å internadle (hvorfor skulle vi internadle? Det tjente ikke noe formål), og forbød gråbyadling i kontinenter som ikke var ved fronten. Ironisk nok så fåreslo jeg også dette i BNP for en stund siden - og du gjetter aldri hvem som syns det var en dårlig idé :LOL:
 
Topp