The Bird - BNP

DeletedUser

Guest
Kjære godtfolk

Etter timevis med nuking og overfladisk lesing til private, bagatellmessige anliggende (som eksamen), har jeg tatt meg den frihet av å intervjue vår kjære fugl. Det går rykter om at v4 nærmer seg en avslutning, og for min del så ser jeg på dette som meget dramatisk, ettersom jeg er blitt riktig så glad i dere alle sammen :flau: altså jeg bruker det som en unnskyldning til å intervjue istedenfor å lese skolesaker :rolleye:

Men over til saken. The Bird, som dere alle kjenner fra ingame og forumet, har latt seg intervjue av meg, og jeg må bare si med en gang at det har vært en fornøyelse. Det ble intervjuet i hans historie, politikk, spillerstil og meninger generelt. Enjoy!!


Hei og takk for at du tok deg tid til dette intervjuet. Hvorfor bestemte du deg for å starte på v4, og hvilke utfordringer møtte du her?

Er så lenge siden jeg startet på V4 at jeg ikke husker, tror det var fordi noen fra V2 stammen min på det tispunktet overtalte meg. Ble hvert fall med i en stamme som het OliCo med 4-5 stk fra V2. Vi var en veldig liten stamme som prøvde å holde seg i live, men etter hvert ble flere adlet og jeg ble med i Capes.

Personlig møtte jeg ikke så mange utfordringer i begynnelsen, men jeg måtte hjelpe andre medlemmer med støtte og kv. Uansett, i starten ble jeg clearet av en som het Perdikkas, og det var begynnelsen av et veldig bra sammarbeid.



Du har vært på to kontoer på v4 som skiller seg ut. The Bird, og jks6. Hvordan var din tid i Capes på denne kontoen?

Vel, det er en veldig lang historie. Jeg ble som sagt clearet av Perdikkas i begynnelsen, og han ble den som lærte meg opp i TW. Sammarbeidet vårt begynte egentlig før jeg ble med i Capes ved at vi fikk veldig god kontakt, og nabolaget vårt var veldig vanskelig å overleve i. Capes var i krig med en stamme som var mye større, og det at perdikkas var innvolvert i den krigen trakk meg automatisk inn i den. Vi måtte sammarbeide for å overleve, og ved mye kontakt via skype og pm klarte vi å kommunisere veldig bra. Det at fienden vår var veldig dyktig og aktive gjorde at det ble en langvarig krig på ca 1 år. Men det var veldig spennende, og hyggelige fiender så det var veldig gøy. Etter vi hadde vunnet over 7BULLS spillerene i nabolaget vårt følte jeg at det jeg hadde satt meg som mål å gjøre var ferdig, og jeg sluttet en liten stund etter Euphrates var nedadlet. Det som holdt meg gående i et helt år må ha vært Perdikkas og Black Rose ( lederen min i Capes ). Hun ble nesten en slags twmor for meg, og ga meg ris og ros når jeg trengte det. Pluss det at jeg visste jeg ville få støtte av Perdikkas om jeg skulle trenge det var og veldig viktig. Ellers var det et godt miljø i Capes som jeg trivdes veldig i.


Hvorfor bestemte du deg for å begynne på jks6?

Er egentlig en merkelig og veldig tilfeldig historie. Jeg ville begynne på V2 igjen i AriCa på kontoen Legolas, og den kontoen hadde tilfeldigvis 200k på V4 og. Så da snakket jeg litt med Sondre, en god twkompis, og ble med i Easy. Endte opp med at jeg kriget mot to 4mio spillere mens jeg var blodstacket. Etter hvert kom Easy med i en krig, og jeg skjønte at jeg tok opp unødvendig deff så da fikk jeg ta over Jks6. Ferden inn i Easy og inn i ledelsen var veldig kort siden jeg passet veldig godt inn der. Uansett så tok jeg over Jks6 fordi jeg var så sinnsykt irritert på eieren siden han mistet så mange byer, og jeg ble frustrert av å se på. Derfor bestemte jeg meg for å ta kontoen, og rydde opp i den.


Du var med i ledelsen i gamle Easy. Hvordan var tiden der, og hvilken innflytelse innøvde du på v4?

Tiden i Easy var helt fantastisk og jeg kommer aldri til å være i en stamme med samme samholdet vi hadde der. Fra dag en ble jeg godt tatt i mot, og jeg kjente jo allerede Sondre (som hadde tvunget meg inn der! Argh), kom i god kontakt med bla Newsted, Maria (Casey), Andres (daværende saga), knut og hubb (daværende Geirs78) , Nikko (r3born), Jostein (WalkerT), Eirik, Tony <- en forvillet amerikansk turrist.

Når jeg fikk Jks6 fikk jeg med engang min kjære dual Perdikkas til å bli med på den. Så da var kontoen nesten aktiv 24 timer i døgnet, i og med at aktivitets nivået mitt på den tiden var helt syk.. og at perdikkas jobbet om natten. Vi fikk da veldig kjapt snudd situasjonen til Jks6 og begynte å angripe Walli, ramsen og –F-. De hadde veldig mye deff, og var veldig aktive så var egentlig ganske vanskelig. Uansett så prøvde jeg ut ulike taktikker, og jeg tok alltid noen byer her og der. Siden jeg alltid nektet å gi opp en by readlet jeg kanskje en by 5-6 ganger før Walli måtte gi opp. Var sinnsykt slitsomt å hele tiden måtte readle byer jeg tok fra han. Var virkelig en fighter han Walli og en hard nøtt å knekke, også var han veldig undervurdert av alle andre. Ikke en teknisk god spiller, men en fighter. Uansett vi fikk knekt han og –F- til slutt etter mange tusen nukes, og vi skiftet fokus til dagi på Ka88. Noen runder med nukes på han og vi fikk snudd situasjonen der og.

Innflytelsen min på V4 har jeg ingen anelse om, men gjennom godt samhold vet jeg at Easy sin innflytelse på V4 var stor gjennom at vi var ranket som nr 3 og var overlegen i krigen mot –F-. Uansett mener jeg at innflytelsen min i Easy var nok like stor som enhver som var medlem av ledelsen der, og jeg ønsker ikke ta mer ære fra dem enn jeg fortjener. En herlig gjeng som jeg fortsatt har kontakt med.



Når de «beste» spillerne i Easy gikk over til BNP, ble dette møtt med mye kritikk. Hva er ditt syn rundt dette?

De beste spillerne ble med i BNP pga på det daværende tidspunkt virket det som det riktige valget. De som ikke var aktive ville nok forsvunnet fra Easy med tiden uansett. Jeg kan si at jeg skjønner kritikken at rank 3 sine aktive spillere går inn i stammen som er ranket som nr 1. Mitt syn rundt dette på daværende tidspunkt var at Easy på et eller annet tidspunkt ville komme i krig med BNP, eller så kunne vi bli med dem. Når denne problemstillingen kom opp valgte vi at det smarteste ville være å bli med i BNP. Nå i ettertid vet jeg ikke om det var den riktige beslutningen da krigen mot 7BULLS/GNI har vært veldig ensidig, og verdensbilde rundt V4 har forandret seg i en retning etter mergen. Uansett så har Easy og BNP vist seg å bli en dødlig god match og Easy lever fremdeles godt som en del av BNP.


Hva var din reaksjon når det viste seg at Varg begynte å falle?

Min reaksjon når Varg etter hvert begynte å tape mer og mer til BNP var at det var en positiv overraskelse og at V4 trengte forandring. Siden jeg spilte i de siste månedene til Varg hadde jeg ikke noe spesifikk mening rundt det, men når Varg var 3 ganger så store som rank 2 når jeg fremdeles var med i Capes likte jeg de veldig dårlig. Så det at Varg begynte å falle var noe jeg ble glad for, uansett så lå fokuset mitt på å få røsket 7BULLS ut av nabolaget mitt. Noe jeg da klarte.


Hvordan var overgangen fra Easy til å bli med i BNP?

Overgangen fra å være en del av ledelsen i Easy og være en aktiv bidragsyter mot et felleskap til å bare bli en del av en større stamme var ganske vanskelig. På en måte var det Easy i BNP, 2 stammer i en stamme for min del. Holdt fremdeles kontakten med folkene i Easy på egen chat, og BNP folkene på en annen chat. Uansett var det ig ikke noe særlig stor forandring siden vi fremdeles kjørte over –F-, og det var tendenser til krig mot 7BULLS. Det som var spennende for meg i BNP var nettopp dette og at vi endelig skulle igjen ut i krig mot en større motstander enn –F-, men motstanden fra 7BULLS var laber, og krigen ble en enveiskjøring. Egentlig gikk jeg litt lei i BNP grunnet at vi i Easy følte vi ble litt overkjørt fra BNP når vi ønsket å ta inn –Sondre-. Uansett så ga det en liten knekk på motivasjonen min, og litt etterpå sluttet jeg.


I det siste har BNP kjørt knallhardt på GNI, og det vises på statistikken. Hva er ditt synspunkt rundt dette? Kan GNI snu kampen?

GNI er opprinnelsen av SDDN og 7BULLS som så smart nok kriget mot hverandre før jeg sluttet, og det er nå restene av de medlemmene. På den tiden hadde 7BULLS 100 mill, og SDDN 60mill. Nå er det altså en samlet stamme på 93 mill dvs at 63 mill har forsvunnet etter jeg har sluttet så nei jeg har ingen tro whatsoever at GNI kommer til å snu dette. GNI har tapt byer som det suser og de gjør det enda, og for å snu trenden må nesten alle kontoene enten få nye eiere, eller så må stammen få en ny leder som kan motivere medlemmer til en større innsats. Dog tror jeg det bare ville utsatt det endelige nederlaget for GNI som jeg tror med 98% sikkerhet kommer til å tape, den eneste håpet jeg kan se for dem er indre problemer i BNP, og det tviler jeg sterkt på. Alle i BNP kjemper mot samme mål, det å vinne V4 og det skal vi klare uansett hvor hardt GNI kommer til å kjempe. GNI vil fortsette å tape i dette tempoet og forsvinne om noen måneder i flere småstammer og overgi seg til Barbi


Hvilke spillere har du hatt størst respekt for på v4?

Uten tvil alle de jeg har spilt med i Easy ledelsen som har lært meg utrolig mye som spiller, og som menneske. Men de jeg respekterer mest som fremtredende figurer på V4 har nok sluttet. Jeg vil gjerne nevne et par av dem:

Johvij ga BNP et ansikt og viste at Varg var en gjeng med mennesker som var mulige å vinne over. Alltid underholdende å lese innlegg på det offentlige forum, dog litt lite svar fra kjedelige Varg.

Black Rose som definitivt er verdt å nevne, hun tok meg inn som ”noob” fra OliCo og ga meg spillerom sammen med Perdikkas. Noe som lønte seg for meg og Capes.

Perdikkas som er min faste dual på jks6, vært der mens jeg ikke spilte, og er der enda. Sinnsykt seig spiller og dekker opp svakhetene mine. Så vi er et nokså komplett dual par vil jeg tørre å si.

Sondre som er like tulling som meg, og som er en super kul fyr som jeg har lært mye om. En perfeksjonist uten like.
Pointwhore som på mange måter var forbildet mitt i Capes

Gandreas som jeg hadde et veldig bra nabosammarbeid med, og husker veldig godt når vi gruste tiller.. Good times J
Den spilleren jeg har mest respekt på V4 i dag er Mikkel som er dual med Are på Geirs78, han er bare syk rå.



På hvilke måter har din spillerstil utviklet seg gjennom tiden her på v4?

Når jeg spilte på The Bird i Capes var jeg veldig defensiv og adlet nesten bare om natten. Fikk til og med kritikk fra en i ledelsen der pgr han mente jeg spilte feig, noe jeg i ettertid kan være enig i. Dog når man har 2-3 store motstandere som er mange ganger større enn seg selv mener jeg det er greit. Hadde mye deff, og alle nukene mine var vel nærme fienden. Så kan si jeg benyttet meg av en meget effektiv snik/natt-adlings taktikk. Fungerte veldig bra, men tok helt sinnsykt lang tid å vinne.
Når jeg tok over Jks6 endret spillestilen min seg drastisk, og den har forblitt det samme i dag. Jeg prøver alltid å tilpasse meg motstanderen for å lage mest mulig faenskap. Jeg liker å kalle spillestilen min for ”All in”. Går som regel ut på å teppebombe motstanderen over tid, og alltid ha incs ute. Mens jeg sender adels med en gang på tomme byer. Siden adelsprisen på V4 er lav har jeg ofte 20-30 tog ute når jeg kjører 100%. Da er det ofte vanskelig og demotiverende å spille mot meg. Men det spørs veldig på hvem jeg spiller mot. Prøver alltid sette meg inn i hva motstanderen tenker, og handle deretter. Når det gjelder GNI må jeg ærlig innrømme at det bare er å sende adelstog; litt som med gråbyer. Man får dem. Altså, ikke så vanskelig. Jeg som person er fornuftig, offensiv, og forsiktig, og man vet aldri hvor man har meg. Siden jeg egentlig ikke har peiling på hvor jeg har meg selv. Kan være jeg plutselig en dag tenker at nå vil jeg angripe, andre ganger planlegger jeg mer.



Du regnes blant flere for å ha de mest irriterende innleggene på forumet. Hva har du å si til dine krasse replikker på forumet?

Jeg er alltid ærlig når det gjelder meg selv, og stammen min, også prøver å provosere for å få i gang diskusjoner. Samtidig som jeg prøver å skrive på en humoristisk måte for å få motstanderen i dårlig lys. Etter jeg får diskusjoner i gang er det ofte andre fra stammen min som tar over også kan jeg evt komme med noen innlegg her og der. Var hvert fall slikt i Easy tiden, men nå må jeg rett og slett være irriterende for å få noe ut av GNI i det hele tatt, og jeg har ingen planer om å forandre det. Så lenge man viser respekt og ikke går til personangrep mener jeg det er helt greit.


Hva er ditt beste TW minne fra v4?

Det må være det øyeblikket jeg skjønte at krigen mot Euphrates og Carlito var vunnet. Etter 1 år med å være alt for aktiv for en skoleelev var jeg endelig ferdig med det. Et annet godt minne var når walli endelig ga etter. Han hadde utrolig mengder deff, og derfor tok det egentlig ganske lang tid før han forsvant. Ellers var det veldig gøy å spille på legolas, den kontoen med 200 k og adle fra 2 spillere med 4mill. Det å frustrere blod og bohic var utrolig gøy. Pluss at jeg og blood har snakket om det og han ga utrykk for at det var veldig frustrerende. Men de beste minnene er nok fra alle de jeg har snakket med på ulike chatter osv. Har vært heldig som har hatt gode medspillere som har motivert meg, og uten dem bak meg ville jeg ikke klart å gjøre dritten.


Da var vi ferdige, og tusen takk for at du tok deg tid til dette intervjuet! Er det noe/noen du vil nevne til slutt?

Tror jeg har nevnt de fleste, og håper jeg ikke har glemt noen. Uansett den som har vært viktigest for meg på v4 er perdikkas og derfor nevner jeg bare han. Så kan arbeidshesten på JKS6 få litt rampelys for engangsskyld. Også vil jeg takke Naith som tok seg bryet med å intervjue meg!

---------------

Og med det så avsluttes intervjuet av the Bird. Håper dere alle har like stor glede av å lese dette som det var for meg å sette det sammen. Jeg ønsker alle på v4 lykke til videre! :grin:

Untill next time :)
 

DeletedUser

Guest
Fint intervju og fin spiller, gleder meg til å knuse deg i morra :evil:
 

tonjepus

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Takk for omtanken birdy:LOL: Jeg har likt å være forvillet turist sammen med dere på v4!
 
Topp