The dark side of v18.

anonimo

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
The dark side of v18, a story in black magic.

Delivered by - Anonimo​


Da var vi kommet så langt på v18 at ODA har tatt over teten og drar overlegent ifra. Ledelsen økes for hver dag som går og verdenen nærmer seg det kritiske punktet der ODA`s forsprang vil være for stort til å ta igjen.


I den anledningen har vi sett masse ODA spillere på forumet som gleder seg over ”seieren” og gnir det litt ekstra godt inn i ansiktet på de OIM spillerne som fortsatt er igjen. Fair enough, sånn skal det være når man har beseiret sine bitre fiender gjennom en så lang og krevende verden som v18. Men det er en hendelse jeg så det ble skrevet om på det offentlige forumet som henger litt igjen, nettopp det at Bjørneungen/Sindre skal ha vært inne og sabotert på Dilligas-kontoen.
Etter å ha tenkt på dette et par dager velger jeg å komme ut med historien om Sindre. For uansett hvor mye dere ”vanlige” medlemmer i ODA prøver å avfeie det her, er det faktisk medhold i anklagene til OIM. Dette kan komme som et sjokk for mange, da det ikke er så mange som vet om hendelsen(e), men som vi sier, mesteparten av ODA vet ikke mer en de trenger å vite, eller hva Ole? ;)


Vi kan vel starte med å gå igjennom situasjonen nevnt ovenfor. Dilligas-kontoen hadde vært under press av Felmyst i noen dager, Vegard mistet et par byer, men situasjonen var ikke kritisk. Som med så mange andre strakt ikke tiden helt til og han trengte hjelp med kv en dag. Det er da Bjørnungen/Sindre skal ha meldt seg. Kort fortalt, han ignorerer godt over 4k incs, feiltagger, markerer innkommende tog som snipet , før han så bare forlater kontoen stående tom.


Unnskyldningene han kommer med i ettertid roer ikke akkurat ned mistankene heller.



oHXJx3K.png




Helt ærlig tror (som habbo så pent påpekte) jeg ikke et sekund på det som fortelles her, hvorfor?
Fordi Sindre tidligere har vært og sabotert og drevet spionasje for ODA i OIM før. Jeg skal ikke si med sikkerhet at Sindre denne gangen saboterte på oppdrag fra ODA, men helt ærlig hadde ikke det forundret meg, en gang en juksemaker, alltid en juksemaker. Hvorfor skal man ellers sabotere for sin egen stamme, kanskje får han et kick av det, hva vet jeg.


Men hvilke hendelse(r) er det jeg begrunner disse uttalelsene på?


Det var i den tiden OIM var på topp og hadde forspranget på ODA. OIM og Dof samarbeidet og ODA sleit på flere fronter, moralen var ganske anspent og skypechatten var preget av en del krangler og uenigheter. Chaos (godt likt såklart) herjet fritt i skypechatten og gjorde egentlig sånn han ville, det til stor begeistring hos resten. Det førte til stor misnøye og blant annet en stor diskusjon der han endte med å angripe Dora-gjengen, gode tider.
Men det store vendepunktet på nedgangstidene for mange var da MD og Ann slaktet Fyllesamen, kontoen ble til tider overkjørt. Tilfeldig, nei.



gCvbOoy.png




Sindre hadde altså en god finger med i spillet der. Han spilt tidligere på FylleSamen, men tok en pause fra tw. Når han var på vei tilbake er det tydelig at han har vært i samtale med spillere i ODA, Fylle-kontoen hadde ikke byttet passord og Sindre hadde fritt spillerom i oppdrag fra ODA. Han ignorerte incs, tagget feil og ga ut informasjon angående antall tropper, plassering og stacks. Altså fikk MD og resten av ODA en lett jobb med å adle ned Fylle. Da han også hadde tilgang på informasjon fra forumet og kommandodeling kan du bare tenke deg selv hvor mye informasjon som var tilgjengelig for oss i ODA, bare en kort samtale med Sindre unna.


Jeg skal ikke ta opp denne diskusjonen, men dette sier vel mye om MD som leder og hersker i ODA. Tar ofte de letteste veiene og lusker rundt i det som ofte blir omtalt som Tribal Wars moralske gråsoner. Vi kan se på ODA som v18`ens dark side, der Ole blir deres mørke fyrste.



IkBvb1K.png




Jeg kunne gått ut med flere saker en bare denne, men av respekt av min tidligere stamme skal jeg la være. Synes bare det var viktig at akkurat det her kom ut i lyset da Dilligas får altfor mye tyn i forumet for noe som ikke er hans skyld. Det er rett og slett umotiverende å få noe slikt slengt rett i trynet, og da når i tillegg folk som tydelig ikke har noe innsikt i saken går ut og snakker nedtalende om måten Dilligas falt, synes det er på tide å faktisk være litt ærlig. For dette er direkte skittent spill, og hører i mine øyne ikke hjemme her i TW-samfunnet. Det å ødelegge noe noen har lagt så mange timer og døgn i synes jeg rett og slett er usmakelig. Håper det er flere som har det samme syne som meg på slikt spill, så kan vi håpe at vi slipper flere saker av denne kaliberen i fremtiden.
 
Sist redigert:

super lol

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Vel nå vet jeg iaf hvem jeg aldri skal stole på mere, nemlig Sindre. Han påsto at han ignorerte inc for å ha oversikt over adels, har ikke fyren hørt om filtrering av inc? Overrakser meg heller ikke at MD driver med skittent spill. Ram77 er også i storform ser jeg, stor pågangsdriver hu til at alliansen med BOL på v1 gikk til helvete.
 

super lol

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Og av det jeg vet så har Sindre vært på Fylle iaf siden tidlig Oktober
 

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
Den som saboterte fylle sammen var simen selv vær gang han avbrøyt kv eller ikke gadd å sette meg opp. Hadde simen holdt seg unna å ikke ødelagt mitt kv arbeid gang på gang ville kontoen ha greid seg fra angrepene til oda. ^^

Det med resten av tråden de bildene der nevner ikke navn/dato eller noe håndfast overhode, skal du nå noen plass med denne tråden får du gå ut med hvem du er + recorde over samtalene med et recordings program. Kan du ikke det så er ikke detta noe annet en dårlig forsøk på og kaste dritt mot md. ^^
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Nå er det sikkert et magert plaster på såret, men han er kicket ut av UTOPIA-kontoen på v20 inntil det motsatte eventuelt skulle bli bevist. Er vel ikke bare meg dette kom overraskende på, har alltid hatt et godt inntrykk av Sindre, og på v20 har han fremstått veldig positivt. Det skal også sies at det trolig vil være umulig å gjøre noe med UTOPIAs seier på v20, men det er på forespørsel fra andre som ikke har ønsket å spille på lag med han at dette er gjort. Litt synd at det skulle bli slik, men det forstår nok både dere andre og Sindre selv, ut ifra startsinnlegget. Og som sagt, ting kan komme frem som forandrer den avgjørelsen.
 
Sist redigert:

anonimo

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Den som saboterte fylle sammen var simen selv vær gang han avbrøyt kv eller ikke gadd å sette meg opp. Hadde simen holdt seg unna å ikke ødelagt mitt kv arbeid gang på gang ville kontoen ha greid seg fra angrepene til oda. ^^

Det med resten av tråden de bildene der nevner ikke navn/dato eller noe håndfast overhode, skal du nå noen plass med denne tråden får du gå ut med hvem du er + recorde over samtalene med et recordings program. Kan du ikke det så er ikke detta noe annet en dårlig forsøk på og kaste dritt mot md. ^^

MD skal få lov å svare på denne helt selv da han godt vet hva det er snakk om. Skulle det fortsatt være noe tvil etter det skal jeg gledelig gå ut med både navn, dato og flere bilder fra disse samtalene. Men til den tid synes jeg vi skal holde oss for gode for det, da det kan være sårende ovenfor personene som er involverte.
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Feilinformasjoner i tillegg..
Men det store vendepunktet på nedgangstidene for mange var da MD og Ann slaktet Fyllesamen,
Md var ikke med å knuste Fyllesamen, så det er sagt. Da jeg starta på Fyllesamen, så var det ingen som egentlig ønsket å starte på ham, og derfor startet jeg alene. Jeg sendte ut angrep på angrep. Sørget for å sende ut angrep, nonstop.. Knuste smier og tropper over hele kontoen. Etter 1 mnds tid, startet flere å følge opp, og han begynte å miste byer for alvor. Greit at MD knuser her og der, men søren heller om han skal få æren av å ta ned FylleSamen. Vil ha litt ære her jeg og :p
MD er ikke av de som har angrepet/adlet mest av Fylle, for å sette ting på riktig plass. Ikke har jeg sett noen info overhode.. Ingenting som skulle gjøre jobben min enklere. Jeg har bare gjort jobben min, ved å knuse alle byer. Så det du her sier, og beskylder oss for. Det er bare tatt ut av løse luften.

Vel..over til det som posten egentlig handler om. Nemlig beskyldningene mot Sindre, og MD. Nærmest så jeg blir kvalm av å lese dette innlegget. Jeg vemmes over alle beskyldninger. Ingen bevis.. bare antydninger. For å lage kvalme? For å gjøre den forventede seieren mindre glamorøs? ..og hvorfor legge ut under anonym bruker? Tør du ikke stå fram med dette, uten å gjemme ID?

Sindre er Sindre. Han gjør mye rart, men derfor er det vel ikke noen større sansynlighet for at dine beskyldninger stemmer, er det vel?
Du kommer med indisier, både mot Sindre og MD her. Mulig du prøver å lage krøll for ODA? Kanskje du håper at vårt gode samhold skal få en knekk på slutten av v18? Sorry altså.. du kommer ikke så langt med det der..
 

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
Hvorfor skulle MD overhode ta seg tid til å komme med noe svar her da det ikke er noe å svare på. Det eneste er et veldig tvilende bilde uten noe håndfast.
 

super lol

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Feilinformasjoner i tillegg..
Md var ikke med å knuste Fyllesamen, så det er sagt. Da jeg starta på Fyllesamen, så var det ingen som egentlig ønsket å starte på ham, og derfor startet jeg alene. Jeg sendte ut angrep på angrep. Sørget for å sende ut angrep, nonstop.. Knuste smier og tropper over hele kontoen. Etter 1 mnds tid, startet flere å følge opp, og han begynte å miste byer for alvor. Greit at MD knuser her og der, men søren heller om han skal få æren av å ta ned FylleSamen. Vil ha litt ære her jeg og :p
MD er ikke av de som har angrepet/adlet mest av Fylle, for å sette ting på riktig plass. Ikke har jeg sett noen info overhode.. Ingenting som skulle gjøre jobben min enklere. Jeg har bare gjort jobben min, ved å knuse alle byer. Så det du her sier, og beskylder oss for. Det er bare tatt ut av løse luften.

Vel..over til det som posten egentlig handler om. Nemlig beskyldningene mot Sindre, og MD. Nærmest så jeg blir kvalm av å lese dette innlegget. Jeg vemmes over alle beskyldninger. Ingen bevis.. bare antydninger. For å lage kvalme? For å gjøre den forventede seieren mindre glamorøs? ..og hvorfor legge ut under anonym bruker? Tør du ikke stå fram med dette, uten å gjemme ID?

Sindre er Sindre. Han gjør mye rart, men derfor er det vel ikke noen større sansynlighet for at dine beskyldninger stemmer, er det vel?
Du kommer med indisier, både mot Sindre og MD her. Mulig du prøver å lage krøll for ODA? Kanskje du håper at vårt gode samhold skal få en knekk på slutten av v18? Sorry altså.. du kommer ikke så langt med det der..

Ja men det at noen i ODA kanskje har info gjør dette lettere for ANDRE enn deg
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
NÅ må du lese hva jeg skriver da supermann! Det handler da for søren mer om meg enn ODA her.. og ODA ja, is awesome.. Beste stamme ever. Både når det kommer til samhold og skills :)
 

super lol

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
NÅ må du lese hva jeg skriver da supermann! Det handler da for søren mer om meg enn ODA her.. og ODA ja, is awesome.. Beste stamme ever. Både når det kommer til samhold og skills :)

Kan godt hende, men det var jaggu ikke langt unna før ODA brøt sammen og du hadde endt opp med flere tusen inc over lengre perioder
 

anonimo

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Hvorfor skulle MD overhode ta seg tid til å komme med noe svar her da det ikke er noe å svare på. Det eneste er et veldig tvilende bilde uten noe håndfast.

Det er da noe å svare på da dette er en anklagelse angående spionasje og sabotasje. Om dette bare er et dårlig forsøk på propaganda kan jo MD bekrefte det selv, da han selv vet hva som er sant/usant.
Som jeg så pent sa, jeg kan godt komme med flere og bedre bilder med både avsender og tidspunkt. Grunnen til at det var kuttet ut på den måten var da og værne personene involvert da det ikke er noe grunn å trekke de også ned i sølen.
 

phenix

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
24
Det var da veldig med sutring det skulle komme rundt diligaskontoen da.
Det har vært mye spekulasjoner og rykter rundt felmyst-kontoen, og jeg kan innrømme at jeg for første
gang spiller dual i min karriere her, nettopp på felmyst sammen med kenneth.
Det har jeg gjort nå i ca. 3 måneder.

Helt siden jeg kom begynte jeg å planlegge aksjon mot diligas, men kontoen vår var vel rank 30 og diligas 4.
Så litt forarbeid måtte gjøres. Jeg har nuket diligas regelmessig hele tiden, kartlagt alle byene og fulgt med på
hvordan de som satt der spiller. Jeg fant så svakhetene deres, og når tiden var inne smalt jeg ut disse 4k incsa
som blir nevnt hyppig her, med en klar strategi.

Disse togene dere skriver at ble snipet var dog fake, da det tok laaang tid før jeg sendte et eneste ekte tog.
Jeg sendte mye som så ut som adelstog, på over 20 timer avstand. Planen var selvfølgelig at dere skulle bli veldig busy med disse
og flytte tropper til det området.

Hele området jeg ville ha var bombet istykker før jeg i det hele tatt sendte 1 adel.
Og det var før adelen ble sendt at den kontoen knakk. Når ingen nukes blir dodget GÅR DERE TIL SLUTT TOM FOR TROPPER.
Når jeg vet hvor ALLE nukesa på kontoen er, er det verdens enkleste sak å fjerne hele den offansive-styrken til kontoen
når de som sitter der ikke dodger, og så plukke byene med kortdistanseadel.
Og dodging er noe OIM ikke makter der jeg har sendt hvertfall. Dette er ikke snakk om KV'er på diligas, sånn har det vært så lenge jeg har vært i v18, ingenting blir dodget, og jeg har drept så mange nukes i diligas-byer at det er helt latterlig.

At en KV så er inne og ignorer 4k angrep i ram-fart har INGENTING å si. Det er ikke vanskelig å gå inn og fjerne alle ignoreringer og dodge angrepet, men dette er tydeligvis ikke en mulighet engang i OIM-hodene virker det som. Dette var også en aksjon jeg planla og gjenomførte selv, jeg ba selvfølgelig om random fake- og nuke-sendinger fra andre i stammen, men dette var ikke organisert og ingen andre i ODA kjente til planen jeg la, kun Kenneth. Og jeg kan love dere at jeg ikke vet hvem Sindre er engang, så det er helt ukjent for meg at vi har hatt en finger med i spillet fra innsiden av den kontoen.

Nå håper jeg det blir slutt på bortforklaringer og sutring rundt diligas-kontoen, jeg gruste den etter å ha planlagt og forarbeidet i en lang periode, hardt arbeid gir resultater, og jeg vil tørre å påstå at INGEN i OIM kunne reddet den kontoen på det stadiet.

Slutt å syt, begynn å yt!!
 
Sist redigert:

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Slutt å tull Phenix. Jeg satt selv KV rett etter Bjørneungen. Vegard var inne selv i 10 minutter, deppa og satte den over til meg. Jeg så selv at det var ignorert, og det var jeg som fikk merke at ting var feiltagga.

Jeg har forøvrig en ganske lignende samtale med Sindre som det øverste bildet viser, så om det er interesse kan jeg dele skjermbilde via skype.
 

Herre Smurfe

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
40
Jeg liker hvordan ODA-folka drar alt vekk fra det som hendte med Dilligas og fører dette innlegget over til Fyllesamen, og hvordan de planla aksjonen mot han.
Sier kanskje litt om at dette faktisk er sant.

Det å høre hvordan du faktisk satt opp aksjonen mot Dilligas er i mine øyne uinteressant. Trenger ikke å skryte så vettu..?
Det har heller ikke noe med dette innlegget og gjøre, men det at Sindre faktisk ignorerte/feiltagge som endte med fall på kontoen.
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Det er vel bare å innfinne seg med, at uansett opplysninger eller ikke, så ville det ikke gjort noen verdens ting fra eller til, uansett. For ODA ville gjort samme jobb uansett.
 

super lol

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
De som tenker at noen prøver å sverte ODA i dette tidspunkt, kanskje fordi at Sindre kom inn i OIM 15 mai... Er derfor detta ble aktuelt NÅ og ikke tidligere
 
Topp