The Endless war returns

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Ja, da var jeg back i stolen min. Følte for og skrive litt rusk om noen strategispill igjen, så får håpe du liker denne her også.


Som dere vet har jeg stor entusiasme ovenfor strategispill, da med tanken på Settlers, Stronghold og ikke minst vårt TW. Denne gangen handlet det ikke om noen av disse spillene, men en gammel kjenning. Jeg har nå utfordra mange toppspillere fra V1 til match, og til nå er det bare en som har slått meg (mange ganger, faktisk). Grimlock - du vet nok hvilket spill dette dreier seg om ;). For og ikke skrive for mye i "sløret" skal jeg komme til poenget mitt. Kampene har returnert, latskapen herjer som værst og selveste julenissen står for dør. La meg presentere, for andre gang,

Open to see ;)


Tah Big Match
Denne gangen har jeg klart og mast hull i hodet på et par karer for match. Trolig så blir det en kamp i morgen kveld rundt klokken 21.00 tiden til 00.00. Folk som vil joine da, er mest velkommne! Hvor mange som blir med,er svært usikkert. Siden det er helg er det ikke godt og vite hva foreldrene har planlagt for hva som skal skje, så vi tar det egentlig litt på sparket. Så dette er en all-in round ;). Folk som vil joine må ha spillet, og ha den nyeste clienten av Hamachi for og joine. Spørsmål ang installasjon av AoE II tas over PM (og Hamachi). Cracks finnes over hele nettet, så det skulle ikke vert noe stort problem. hamachi sin hjemmeside fungerer fint for nedlasting gratis

Anyways, back to topic. I kveldens kamp var det to som har stått hverandre veldig nært. Støttet hverandre i ryggen på V1 imot dem fientlige maktene.

Kenn93x VS Magic Dude
Britons Byzantines

Settings;

Black Forest
All standard
Speed = Fast
Explored
Giant


Referat fra kampen

Kampen starta rolig. Jeg starta med det vanlige, som var og skaffe mat til neste ages. Siden jeg var nettop hjem kommet fra hybel, tok det mer tid enn vanlig (11min/fast), som gjorde til at jeg fikk et veldig dårlig utgangspunkt. Både Magic og jeg var ganske rustne siden det har vert både uker og måneder siden vi gamet sist, så det gjorde egentlig ikke noe så stort utslag på scalaen. Det tok tid før byen min var oppe og gikk, men Magic hadde mer poeng enn meg. Siden jeg har hørt på Grimlock sine visdomsord, skal man aldri bli redd selv om fienden hadde mer poeng. Og jeg hørte på dem, og når jeg runda castel age var jeg i ledelsen igjen.

Mappet var både bra og dårlig etter mine meninger. Både jeg og MD hadde våres egne "fortress" plasser, og en "oase" i midten hvor det var gull og stein. Jeg såg mulighetene der, og skaffet meg en hær med arbeidere og sendte dem opp for og få utnytte ressursene før fienden. Hva MD drev med i mellomtiden, er et veldig godt spørsmål. Rekner med at han drev med sitt. Anyways. Tiden gikk, og jeg bygde et lass med barracks, town centers og castels der. Plutselig ble jeg flanket av en vi kjenner så altfor godt, og krigen var i gang. Jeg hadde null tropper mot hans forbaska 5 hester, som gjorde til at jeg tapte etpar barracks. Men etter en god omgang så fikk jeg formluert en god hær med både spyd og hester, som raskt kasta MD ut av midten igjen. Desverre gikk oasen veldig fort tom for ressurser, så jeg måtte flytte på meg. Men MD stod i vegen, og der ble vi stående i 15-30 min. Kampene var forferdelige, linjen av soldater gikk frem og tilbake etterhvert som dem ble støttet opp bakenifra. MD hadde bygd mye sverd og spydkastere, noe han ikke skulle gjort. Jeg sendte inn en arme med palodiner, som fort renska han bort. Da brøt hæren min igjennom, og jeg fikk sprengt opp det lille han hadde av mur. Desverre hadde han en stor mur lenger inne på banen, men den var forsåvidt så langt unna at jeg ikke fikk problemer med den.

Jeg fikk et fast fotgrep inne på hjemmlandet hans, men ble jaga ut mer og mer siden brakkene mine var for langt unna. Siden jeg ikke hadde noen god plass og bygge på, fikk jeg ikke kommet lenger inn heller. Det var som en passasje i skogen, og på den andre siden var det krigssone. Så det var veldig problematisk og vanskelig. Også der jeg hadde brutt gjennom, gikk linja frem og tilbake. Den ene gangen fikk jeg tatt 50% av "oasen" hans, men ble kasta 40% ut igjen. Sånn drev vi på, men jeg klarte og snike meg bak og bygge etpar staller, som gjorde til at jeg klarte meg der. Magic, som hadde lite gull og stein, produserte for det meste svake tropper. Jeg hadde også godt tom for gull, men nok til og kjøpe spioner. Så han hadde et veldig problem der for han ble flanka hele tiden, noe som gjorde at han ble mer og mer deffansiv etter mer han tapte.

Når det begynte og dra seg ut, og vi skjønte at dette ikke kunne gå siden det var så jamnt, begynte jeg og hogge meg igjennom skogen mot han. Med ett forstod han at noe var forferdelig galt siden jeg ikke kom med offansiver tilbake, og starta og bygge wonder. Jeg - som syns det var utrolig feigt, ble spinn hakka gæren av dette og sendte alt jeg hadde gjennom det lille hullet i skogen jeg hadde laget. Hulllet leda rett inn i byen hans, og jeg tok ut alle arbeiderene + wonderet hans. I dette øyeblikket kom det opp på skjermen "Unstoppable resigned" (magic dude). Dette ble såklart feiret med både øl og brennevin i byen min, men litt synd at det enda sånn =). Ville helst rivd alt og at det hadde stått "defeated", men sånn gikk det. En veldig interesang kamp, utrolig jevn. Du er en ringrev, Magic! Gleder meg til neste gang, var jo så at jeg begynte og svette i noen øyeblikker ;).

Prt.Scr av matchen kommer her;


aok000c.png

aok003q.png
 

DeletedUser

Guest
Heldig. Han rushar meg med crossbowmen eller knights før eg får millitære i det heile tatt :(
 

DeletedUser

Guest
Hvilken versjon spiller dere? Jeg har AoE II: Conquerors expansion 1.0 og 1.0b (men jeg får ikke 1.0b til å funke atm).

Dersom dere spiller 1.0 er jeg kanskje keen på å bli med i kveld :)

Edit; Og ja, det funker ikke å spille med forskjellige versjoner over nett, det må være helt likt.
 

DeletedUser

Guest
Forresten Kenn.
Er litt giddeslaus no, men blir sikkert med på litt avhengighetspeling i juleferien slik som i sommer :)
 

DeletedUser

Guest
Tja, jeg foretrekker nok AoE III , men AoE II er kjekt det også. ;)
 

DeletedUser

Guest
Kenny er redd for å spille mot meg :(

Honour, derimot, er ikke redd! Fryktløs, er han!
 
Topp