The Spy Who Shagged Me

DeletedUser

Guest
Ja, snakker om de som lekker informasjon fordi de er redd for å bli utslettet. Ikke deres spioner, men de som lekker til dere av frykt, eller håp om å få komme inn. Spillere som lekker info uten videre, blir heller ikke ansett i et positivt lys fra dere heller. De vil aldri fullt bli ansett som lojale, for når de lekker til en fiende når det går "dårlig" vil de mest sannsynligvis gjøre det samme når det går dårlig for den andre stammen..

Ja, her er jeg enig med deg i det meste. Hvis dette var meningen i tråden, hadde dette vært en meget god tråd, som bare kom feil ut.
Spillere som bare lekker informasjon for å redde sitt eget skinn, er det ingen som liker. Men spillere som risikerer sitt eget skinn, for å skaffe informasjon, de er viktige, og er også en del av Elite.
 

DeletedUser

Guest
Ja, her er jeg enig med deg i det meste. Hvis dette var meningen i tråden, hadde dette vært en meget god tråd, som bare kom feil ut.
Spillere som bare lekker informasjon for å redde sitt eget skinn, er det ingen som liker. Men spillere som risikerer sitt eget skinn, for å skaffe informasjon, de er viktige, og er også en del av Elite.

Det var dette som var meningen. Men jeg tror jeg la den frem noe rotete.

Det er akkurat slike spillere jeg vil nå med dette. Selv om jeg tviler på at denne tråden vil utgjøre en forskjell, så trodde jeg (i fylla) at jeg skulle få de det gjelder på andre tanker.
 

DeletedUser

Guest
Elite har minimalt av slike informasjonskilder, så for oss vil ikke dette bli noe problem.
Det er bare en ting jeg lurer på, hva har Arne Treholt og James Bond med dette å gjøre? :p
 

knallis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Arne og James har helt sikkert en masse med det og gjøre. :)
men ettersom jeg kan huske så var ikke dette noe problem i LAW. i allefall ikke før i tiden. først og fremst på grunn av at den første Kongen (Edvard ) var i mot den slags ting. han ville rett og slett ikke bruke den slags opplysninger.
Ex-con var jo mer, skal vi si liberal, på det punktet. men jeg kan ikke huske at vi rekruterte offensivt spioner.
men, mange spionerte for og redde sitt eget skinn. ikke at vi forlangte at de skulle fortelle noe, det kom av seg selv når vi angrep dem.
og når man bare setter sammen mange nok opplysninger, så kommer man som regel frem til et noenlunde riktig svar.

på en annen side aksepterte vi at det kunne være en, og annen, spion inne i stammen vår. og det var det jo av og til. men om man bare lar de holde på en stund, så avslører de seg selv.

-knallis
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Elite har minimalt av slike informasjonskilder, så for oss vil ikke dette bli noe problem.
Det er bare en ting jeg lurer på, hva har Arne Treholt og James Bond med dette å gjøre? :p

Mannen har jo svart at han var full da ;)

Alle som har vært med på diverse nachspiel-diskusjoner vet at festlige og litt usaklige sammenligninger ofte blir en del av diskusjonen.

Morro.
 

DeletedUser

Guest
http://no.wikipedia.org/wiki/Arne_Treholt

Duh.

Når det gjelder spioner har jeg vel gjort mitt syn på det ganske klart ved tidligere anledninger, men... oh well.

Jeg er ikke glad i spioner. Forræderiske kujoner. Men det betyr selvfølgelig ikke at jeg ikke vil ta i bruk informasjon hvis noen absolutt skal gi det til meg, men en slik spiller vil jeg aldri være i stand til å stole på.

Hvorfor? Vel, de aller fleste som i en eller annen form spionerer, gjør det ikke fordi de går inn i en stamme med tanke på å spionere på dem, men fordi de ønsker å bytte side. Det er jo en vanlig strategi at de som sender en søknad til en annen stamme må, ah, avtjene en periode som spion. Eventuelt bare bli der til krigen er over. Så vidt jeg vet, er ikke dette alltid begrenset til fiendestammer, men også nøytrale og i enkelte tilfeller allierte. Snakker om tillit.
 

DeletedUser

Guest
Yeye, alle vet da hvem Arne Treholt er. Om det er saklig å sammenligne det i en TW diskusjon er en annen sak. Spion eller ei.

Tviler på at alle vet hvem han er. Viser deg til undersøkelsen min som går på alder.

Dessuten må det være lov til å sammeligne hendelser i spillverdenen med det virkelige liv for synliggjøre. Nå skal jeg ta kritikk for en dårlig tråd, men det er en helt annen side av saken:p
 

DeletedUser

Guest
Tviler på at alle vet hvem han er. Viser deg til undersøkelsen min som går på alder.

Dessuten må det være lov til å sammeligne hendelser i spillverdenen med det virkelige liv for synliggjøre. Nå skal jeg ta kritikk for en dårlig tråd, men det er en helt annen side av saken:p

*applaus shanks82*

var litt av et stoff du hentet fram :)
har nå lest hele greia.
 

DeletedUser

Guest
*applaus shanks82*

var litt av et stoff du hentet fram :)
har nå lest hele greia.

Meningen var god, men tråden er dessverre ikke noe å samle på:p Men slik er det.. Alt som virker fornuftig i fylla, er sjelden det når man blir edru:-D
 

DeletedUser

Guest
Meningen var god, men tråden er dessverre ikke noe å samle på:p Men slik er det.. Alt som virker fornuftig i fylla, er sjelden det når man blir edru:-D

Hehe, kjenner til den biten.
Du får unngå å spille tw i fylla, kan gå utover ditt rykte vettu hehe:p
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Sist jeg sjekket var ikke James Bond en del av den virkelige verden... ;-)

Men ja, du trekker frem mange vitale poeng, til tross for din berusede tilstand.

Men slik som Luxury la frem her, kommer dette neppe til å påvirke spionasjen som foregår in-game. Og nei, dette skyldes ikke at det kun eksisterer lojale spioner, men heller det at de illojale/feige av gruppen, neppe leser det offentlige forumet.

- Torquemada
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Tviler på at alle vet hvem han er. Viser deg til undersøkelsen min som går på alder.

Dessuten må det være lov til å sammeligne hendelser i spillverdenen med det virkelige liv for synliggjøre. Nå skal jeg ta kritikk for en dårlig tråd, men det er en helt annen side av saken:p

Ser ut som du har gjort ditt for å få frem litt norgeshistorie da om ikke annet :D
 

DeletedUser

Guest
Ser ut som du har gjort ditt for å få frem litt norgeshistorie da om ikke annet :D

Og det verste var at i gårdagens VG kom det frem at det skal spilles inn en film om Arne Treholt! Ninjaspionen;-)

Den kommer i 2010 - gled dere! :p
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
moh

Du får stå klar til å trekke paralleller mellom filmen og TW når den kommer :D Stå klar med litt cognac så blir det nok noen underholdende tråder ut av det!
 
Topp