Tilbake på Tribal Wars etter 4 år.

DeletedUser

Guest
Spilte TW i Verden 1 da den hadde nettopp kommet ut. Da var jeg en helt okei spiller. Det jeg lurer på nå er, hvilken village ''set-up'' er det beste? Hvilken level skal hovedkvarteret være på osv.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Hk 20
Brakke 25
Stall 20
Verksted 7
Smie 20
Statue 1
Marked 22
Leirplass 30
Trehogst 30
Jerngruve 30
Gård 30
Varehus 30
Skjulested 10
Mur 20
Akademi 1
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
9.735

HQ 20
Brakke 25
Stall 20
Verksted 5
smie 20
statue 1
marked 20
Leirplass 30
Trehogst 30
Jerngruve 30
Gård 30
varehus 30
skjulested 0
Mur 20
akademi 1


10.019

HQ 20
Brakke 25
Stall 20
Verksted 15
smie 20
statue 1
marked 20
Leirplass 30
Trehogst 30
Jerngruve 30
Gård 30
varehus 30
skjulested 10
Mur 20
akademi 1
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Husker starten på V1. Halvering av ressursfelt. Ut av 30-40 byer var det svært få (3-4) akademier, bare for og få mest tropper i byene.. Good times, good times :mehe:
 

DeletedUser

Guest
Spilte TW i Verden 1 da den hadde nettopp kommet ut. Da var jeg en helt okei spiller. Det jeg lurer på nå er, hvilken village ''set-up'' er det beste? Hvilken level skal hovedkvarteret være på osv.

Det er ikke et konkret svar på det spørsmålet. Det er helt avhengig av hva du ønsker å oppnå. Hver av bygningene har tross alt et formål, og kan være nyttige.

Det vanligste er noe a lá lvl 20 HQ, lvl 5 verksted, lvl 10 marked, lvl 0 skjulested, og resten av bygningene fullt utbygd. Det da for å spare plass til tropper i byene, mens man samtidig har en funksjonell by. Men det er veldig mange forskjellige preferanser.

For eksempel så pleier jeg å ha...
  • Verkstedet på lvl 15. Hvorfor? Vel, jeg liker å få bygd opp troppene mine fortest mulig, så da er det naturlig med høyest mulig verksted. Spesielt angrepsbyene med en del rambukker og katapulter.
  • Marked på lvl 20, fordi det kan være greit å kunne sende rundt ressurser.
  • Skjulestedet på lvl 10. Når en by blir nuket har jeg da litt ressurser liggende som jeg øyeblikkelig kan bruke til å bygge opp muren.

Men det "beste" er nok å se på situasjonen sin, og se på hva man trenger. Sender man aldri ressurser? Ikke bruk marked over lvl 10. Er det i begynnelsen av en verden, du er aktiv, og trenger alle ressursene du kan få? Ingen grunn til å oppgradere de siste nivåene på varehuset, så sparer du de ressursene. Mange forsvarsbyer? Da trenger du neppe verksted på høyt nivå. Er du rett ved fronten, og i en slik situasjon at murene dine må bygges opp ofte? Kanskje du burde ha hovedkvarteret høyere enn lvl 20.

Som sagt; Mange muligheter. Jeg anbefaler deg å gjøre et bevisst valg i forhold til hva du selv føler passer din situasjon best.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Mange forsvarsbyer? Da trenger du neppe verksted på høyt nivå. Er du rett ved fronten, og i en slik situasjon at murene dine må bygges opp ofte? Kanskje du burde ha hovedkvarteret høyere enn lvl 20.

Som sagt; Mange muligheter. Jeg anbefaler deg å gjøre et bevisst valg i forhold til hva du selv føler passer din situasjon best.
Jeg er forsåvidt enig i det meste Grimlock her sier i sitt innlegg.

Det eneste jeg ønsker å påpeke er at det kan være lurt å ha Verkstedet på høyere nivåer selv om du har mange forsvarsbyer, dersom du spiller på en verden med forbedrede paladinvåpen. Da har Katapulter 10 ganger (1000%) høyere forsvarsstyrke, dersom du har en paladin med Aletheias fakkel stasjonert i samme landsby. Personlig liker jeg å rekruttere en del katapulter i alle forsvarsbyer på slike verdener, og jeg alt har fått våpenet.

Men i bunn og grunn handler alt om dine omstendigheter, og det er best å vurdere funksjonen til de forskjellige bygningene opp mot dine egne behov, slik han har oppsummert fint i innlegget ovenfor. Eksempelvis er det lurt å ha hovedkvarteret høyere dersom du ønsker å bygge opp byene dine raskest mulig, eller har byer i fronten som behøver å hive opp muren/andre bygninger raskest mulig.

Men til og med i slike situasjoner ville jeg aldri hatt hovedkvarteret høyere enn 25, da dette koster mer enn det smaker.
 

DeletedUser

Guest
10.152 by

HQ 24
Brakke 25
Stall 20
Verksted 10
smie 20
statue 1
marked 20
Leirplass 30
Trehogst 30
Jerngruve 30
Gård 30
varehus 30
skjulested 0
Mur 20
akademi 1


er meget glad i disse byene jeg.
 

DeletedUser

Guest
Jeg liker å være veldig offensiv, er det da best å ha flere 9735 byer?
 

DeletedUser

Guest
Jeg liker å være veldig offensiv, er det da best å ha flere 9735 byer?

Det spiller fint lite om hvor mye poeng du har i forhold til om hvor kraftig du vil være offansive.

for min del, kan man like greit maxe alt i byene og forsatt være blandt de mest offansive spillerene.

Det er også såpass lite forskjell på en 9735 by som en 10-10.6k by at du ikke får noe serlig forskjell på angrepene du sender på andre.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Jeg liker å være veldig offensiv, er det da best å ha flere 9735 byer?

Det har relativt lite å si. Forskjellen er jo marginalt bedre ift. hvor mye tropper du får laget dess mindre gårdplass du benytter til bygninger.
Likevel er dette ikke en WOW-forskjell, med mindre det er snakk om forskjellen mellom en 5k by og en 10k by.

Det ene er bra for å få et størst mulig nuke, men samtidig får du lite ut av bygningene i byen. Ressursfeltene er så lave at du kan ikke holde konstant produksjon av tropper uten å måtte farme ved siden av, du har mest sannsynlig lavt marked, og får da ikke fordelt ressurser dit det er mest nødvendig. Lavt hovedkvarter, så du taper bygningstid, osv.

Jeg vil anbefale deg å vurdere det selv ettersom hva du selv anser som nyttig, og er ting du faktisk bruker. Ikke bygg marked på 21 hvis du ikke sender ressurser i det hele tatt, da bygger du kun til 10, dersom du skal ha Akademi overhodet. (Eksempelvis.)
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Alltid vært fan av store poengbyer, men har fallt tilbake til 9.735 siden eg ikke bruker mye ram/kata, maks 250ram og 100kata i nukene :) samtidig hvis du vil ha masse som Wallbuster eller totalt mose bygninger er 10.019 best fordi du har 15 verksted der du kan få bygd opp ram og kata fortere ;)
 

Nikkow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
37
Er veldig idividuelt hva man liker, igså må man tillpasse seg situasjonen, jeg feks liker å ha troppe/ress prod i maks, og ikke så lav bygningshastighet så jeg bruker dette:

Hovedkvarter (Nivå 25)
Brakker (Nivå 25)
Stall (Nivå 20)
Verksted (Nivå 15)
Akademi (Nivå 1)
Smie (Nivå 20)
Samlingsplass (Nivå 1)
Statue (Nivå 1)
Marked (Nivå 15)
Hogstfelt (Nivå 30)
Leirgrav (Nivå 30)
Jerngruve (Nivå 30)
Gård (Nivå 30)
Varehus (Nivå 30)
Mur (Nivå 20)


EDIT: til den som ga meg negativt, hva er galt med denne byen? Jeg sender nesten aldri resurser, da jeg har veldig balanserte troppeoppsett, så jeg trenger ikke marked.
 
Sist redigert:
Topp