Tilbakemelding ønskes: Nye oppdrag

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Da burde de fleste av dere ha fått testet de nye oppdragene.
Hva er dommen? Har de faktisk blitt noe bedre? Noe du liker spesielt bra? Noe du synes burde forbedres?


Jeg vil gjerne ha din tilbakemelding på hva du synes om oppdragene. =)
 

DeletedUser

Guest
Liker de veldig godt! Det gjelder alle andre jeg har hørt med også
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Mye bedre enn de tidligere. Burde kanskje vært litt høyere premier for de senere oppdragene.
 

Kreiz

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
254
Liker oppdragene veldig jeg og, men er sant som Villa sier, veldig lav premie på de siste oppdragene mtp. hva man må gjøre.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Synes personlig at oppdragene har et veldig høyt fokus på tropper og en relativ rar rekkefølge. Mye fokus på forsvar og unødvendige bygninger. Litt vel høyt fokus på farming for quest å være?
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Veldig godt oppdrag beregnet på at n00bs skal få være med i spillet!

Det er en grunn for at de vil ha skjulestedet opp og mye deff! For å skåne nye spillere :)

Men som Villa sier, kunne godt tenke meg mer ress på de siste oppdragene.

Og kanskje litt rar rekkefølge, men men...

-A
 

Elimin@tor

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
129
Veldig godt oppdrag beregnet på at n00bs skal få være med i spillet!

Det er en grunn for at de vil ha skjulestedet opp og mye deff! For å skåne nye spillere :)

Men som Villa sier, kunne godt tenke meg mer ress på de siste oppdragene.

Og kanskje litt rar rekkefølge, men men...

-A

Klart det hjelper "n00bs" med å overleve ett par dager ekstra før de blir kattet ned, men dette er jo ekstremt ødeleggende for alle som har en aggressiv spillestil i starten. Fører til tribalHUGS og SIMCITY. Rimelig missfornøyd.. Tropper er det eneste aspektet ved spillet som ikke koster PP, også skal den biten av start-up bli enda mindre prioritert?

Ja, da blir tropper mindre prioritert i starten når du ikke får farmet dine naboer som har 120 poeng, mur 5 og 50 spyd og 50 sverd.
 

Donau

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
22
Gode oppdrag, men de siste oppdragene burde kanskje hatt en litt høyere belønning?
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Klart det hjelper "n00bs" med å overleve ett par dager ekstra før de blir kattet ned, men dette er jo ekstremt ødeleggende for alle som har en aggressiv spillestil i starten. Fører til tribalHUGS og SIMCITY. Rimelig missfornøyd.. Tropper er det eneste aspektet ved spillet som ikke koster PP, også skal den biten av start-up bli enda mindre prioritert?

Ja, da blir tropper mindre prioritert i starten når du ikke får farmet dine naboer som har 120 poeng, mur 5 og 50 spyd og 50 sverd.

Tenke litt på andre en seg selv hjelpe innimellom ^^

Ellers vil jeg si at oppdragene var helt greie i forhold til å hjelpe nye spillere.

Men som sakt før i denne posten er det viktig at dere ser på disse punktene til neste verden
- Belønning
- Rekke følgen
- gjerne spør spilleren om han vil gå def eller off å gi ham oppdrag der etter( Dette vil gjøre det enklere for spilleren i start fasen og få oppdrag som er tilpasset sin spiller stil istedenfor og få en blandings by)
 

Johnny Knoxville

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Et tips er å gjøre litt som de gjør på andre lignende strategispill der man kan velge en vei. Enten velger man "troppe"-veien eller "økonomi"-veien. Der troppeveien fokuserer på off og def og angripe og sånt, mens økonomiveien fokuserer på å bygge opp byen med ressfelt og vakre byggninger. Belønningene og oppdragene følger selvfølgelig sitt tema og man blir belønnet ulik da enten med tropper eller masse ressurser.
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Et tips er å gjøre litt som de gjør på andre lignende strategispill der man kan velge en vei. Enten velger man "troppe"-veien eller "økonomi"-veien. Der troppeveien fokuserer på off og def og angripe og sånt, mens økonomiveien fokuserer på å bygge opp byen med ressfelt og vakre byggninger. Belønningene og oppdragene følger selvfølgelig sitt tema og man blir belønnet ulik da enten med tropper eller masse ressurser.
(støttes)
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445

Støttes ikke og grunnen er enkel.

Om en ny spiller velger økonomi vil han bli forsvars løs nesten i start fasen og samt bli en lett men bra farm for andre mer erfarne spillere ^^

Og da er man inne på det og tenke på andre en seg selv igjen ^^
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Et tips er å gjøre litt som de gjør på andre lignende strategispill der man kan velge en vei. Enten velger man "troppe"-veien eller "økonomi"-veien. Der troppeveien fokuserer på off og def og angripe og sånt, mens økonomiveien fokuserer på å bygge opp byen med ressfelt og vakre byggninger. Belønningene og oppdragene følger selvfølgelig sitt tema og man blir belønnet ulik da enten med tropper eller masse ressurser.

Støttes!

Støttes ikke og grunnen er enkel.

Om en ny spiller velger økonomi vil han bli forsvars løs nesten i start fasen og samt bli en lett men bra farm for andre mer erfarne spillere ^^

Og da er man inne på det og tenke på andre en seg selv igjen ^^

En enkel løsning på dette kan jo være å forklare risikoen ved å fokusere på "økonomi" fremfor tropper i selve oppdragsteksten.
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Støttes!



En enkel løsning på dette kan jo være å forklare risikoen ved å fokusere på "økonomi" fremfor tropper i selve oppdragsteksten.

Joda det kan være en enkel løsning men hvorfor ha en slik løsning i utgangs punkte kan ikke økonomi inngå i defansivt noe som egentlig hører sammen ^^
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Støttes ikke og grunnen er enkel.

Om en ny spiller velger økonomi vil han bli forsvars løs nesten i start fasen og samt bli en lett men bra farm for andre mer erfarne spillere ^^

Og da er man inne på det og tenke på andre en seg selv igjen ^^

Hvorfor blir nødvendigvis spilleren forsvarsløs, selv om han/hun velger økonomi "veien"? Du kan fint ha adekvat troppeproduksjon, selv om du fokuserer på ressfelt. Når det var flere gråbyer på serverne, gikk startup gjerne på å få stallen grisehøyt, og makse ut på LK. Det er ikke nødvendigvis den beste strategien lenger, og de fleste spillerne fokuserer nå i mye større grad på å dra opp ressfeltene AKA økonomi.

Det kommer også helt an på hvordan belønningene settes opp. Alt trenger ikke være svart eller hvitt.
Det nye spillere trenger er erfaring. De blir bedre gjennom prøving og feiling, ved å lese seg opp, og ved å lære av de som har vært med i gamet en stund. Det jeg synes er mest interessant med forslaget, er at en spiller får flere valg, og det synes jeg TW trenger. I et strategispill bør det være flere veier til mål.

Og hva i all verdens rike har dette med "å tenke på andre enn seg selv"?
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Så du fåreslår at viss man F.eks får et oppdrag

Lag tre til nivå 10 og leire nivå 10 og jern nivå 8 så får man 20 spyd evt 5 lk og ress som premie?

Fair enough ^^

Men pointe blir vel at dem som går mer økonomisk og som er nye oftes kommer veldig fort opp også faller dem siden noen med en tonn tropper tar dem ut ^^

Og ja det har desverre blitt færre grå byer ikke minn meg på det pleas er grunnet at inno skal tjene penger på at folk kjøper ress ^^

Ellers vil jeg si at å tenke på andre en seg selv er at man tenker på at viss man velger økonomisk vil man kommer bakpå når det gjelder tropper. Derfor mener jeg at det er bedre og eller flytte det til def der dem egentlig i det store og hele går hånd i hånd.
 

zcztig

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
Hvis man skal få valg, så mener jeg det beste er:
- Velger man alternativet "Bygge by" bli man belønnet med tropper man kan farme med for å bygge byen videre og starte rekruttering
- velger man alternativet "rekruttere tropper" blir man belønnet med ress/startkapital man kan kickstarte bybyggingen med når man har nådd visse rekrutteringsmål.
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Så du fåreslår at viss man F.eks får et oppdrag

Men pointe blir vel at dem som går mer økonomisk og som er nye oftes kommer veldig fort opp også faller dem siden noen med en tonn tropper tar dem ut ^^

Er ikke uenig i det :) Fint med noen quest som er med på å hjelpe til at spilleren ikke automatisk blir en farm etter at nybegynnerbeskyttelsen går ut..

Men..

Den største forskjellen mellom en fersk spiller og en etablert spiller er aktivitet og effektivitet. Om en fersk spiller havner i nabolaget til en aktiv og rutinert spiller, er det uansett bare et tidsspørsmål får han/hun blir farmet eller adlet. Skills og erfaring er viktig, men aktivitet er en fryktelig god kompensasjon- Dessverre er det slik at ferske spillere mangler nettopp dette.

For at en gjennomsnittlig fersk spiller skal bli hooket, tror jeg det viktigste er å få med spilleren på det sosiale og være inkluderende.
 
Topp