Tilbakemelding ønskes: Nye oppdrag

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Er ikke uenig i det :) Fint med noen quest som er med på å hjelpe til at spilleren ikke automatisk blir en farm etter at nybegynnerbeskyttelsen går ut..

Men..

Den største forskjellen mellom en fersk spiller og en etablert spiller er aktivitet og effektivitet. Om en fersk spiller havner i nabolaget til en aktiv og rutinert spiller, er det uansett bare et tidsspørsmål får han/hun blir farmet eller adlet. Skills og erfaring er viktig, men aktivitet er en fryktelig god kompensasjon- Dessverre er det slik at ferske spillere mangler nettopp dette.

For at en gjennomsnittlig fersk spiller skal bli hooket, tror jeg det viktigste er å få med spilleren på det sosiale og være inkluderende.

Joda men oppdragene sin jobb er nå og gjevne det litt ut gi dem en følelse av at dem kan nå lengre noe som er viktig. Mange gir sge grunnet at det rutinerte ofte står sammen og er dårlig med rekrutering.

På v 20 (tror jeg det var i farten) var jeg med å lage SG (søstrene grene) Der vi prioterte og lære opp nye spillere. Jeg mener flere burde gjøre det egentlig men samtidig ser jeg at man ofte vil spille sammen med dem man har spilt med før og stå sammen igjen og igjen.

Men føler jeg datt litt ut her ^^

Oppdragene er til for å løfte opp nye spillere så dem ikke skal gi seg etter 2-3 verdner siden dem ikke F.eks får et akademi ^^
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
På v 20 (tror jeg det var i farten) var jeg med å lage SG (søstrene grene) Der vi prioterte og lære opp nye spillere. Jeg mener flere burde gjøre det egentlig men samtidig ser jeg at man ofte vil spille sammen med dem man har spilt med før og stå sammen igjen og igjen.
^^

Dette er et eksempel til etterfølgelse, og et kanonbidrag for nye spillere. MYE mer verdt enn alle slags oppdrag. (Y)
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Joda men oppdragene sin jobb er nå og gjevne det litt ut gi dem en følelse av at dem kan nå lengre noe som er viktig. Mange gir sge grunnet at det rutinerte ofte står sammen og er dårlig med rekrutering.

På v 20 (tror jeg det var i farten) var jeg med å lage SG (søstrene grene) Der vi prioterte og lære opp nye spillere. Jeg mener flere burde gjøre det egentlig men samtidig ser jeg at man ofte vil spille sammen med dem man har spilt med før og stå sammen igjen og igjen.

Men føler jeg datt litt ut her ^^

Oppdragene er til for å løfte opp nye spillere så dem ikke skal gi seg etter 2-3 verdner siden dem ikke F.eks får et akademi ^^

Du har da også ett mentorsystem som kan gi opplæring også. Det mister dog litt sin mening om alle skal ha nye nick hver verden. Samt kommentarer som dette fra lærlinger:

xxx den 01.03. klokken 00:06
sim? Vet ikke hva det er. Jeg trenger egentlig ikke opplæring da
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
på v 20 var det ikke mentor system om jeg ikke tar helt feil ^^

Uansett har jeg vært så heldig at jeg har fått testet mentor system som lærling. Og hun jeg hadde var helt okay i starten men så bare slutta jeg å få oppdrag samt som hun nesten aldri svarte noe som gjorde det ekstremt vanskelig og få den opplæringen som var nødvendig ^^

Så det er absolutt noe som kan forbedres :)
 

Elimin@tor

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
129
En ting som dere ikke må se bort fra og, er at dette skal ikke bare være skreddersydd til nye spillere, men også vi som faktisk spiller her hver dag..
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Tja, de som spiller hver dag burde klare seg uten oppdrag, egentlig burde oppdrag kun være for nye brukere (maks 3 år gamle)?

Resten burde klart seg slik som vi gjorde i gamledager...

-A
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Tja, de som spiller hver dag burde klare seg uten oppdrag, egentlig burde oppdrag kun være for nye brukere (maks 3 år gamle)?

Resten burde klart seg slik som vi gjorde i gamledager...

-A

Folk lager jo en ny account per verden omtrent ^^
 

MariusN

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
221
Med så spesifikke oppdrag blir det veldig fort at Innogames dikterer startup (hva som er verdt i forhold til bonuser), i stedet for at spillere selv kan eksperimentere og beregne hva som er optimal start for deres spillestil. Det er min mening.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Takk for tilbakemeldinger så langt. Er bare å fortsette. Vær gjerne spesifikk også om det er mulig :)

Ser at flere nevner "rekkefølge" her. Har dere noen eksempler?
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Jeg liker oppdragene godt, og jeg synes spesielt det er bra at tropper prioriteres. Jeg er delvis enig med MariusN ettersom jeg ikke tror oppdrag primært er for de som eksperimenterer og finner optimal stil (selv om disse også drar nytte av oppdragene), men for de som har behov for en veiledning. Det er ikke bra hvis Inno dikterer startup, som MariusN skriver, men jeg synes ikke at disse oppdragene passer til den påstanden.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Det at mur 20 skal prioriteres er kanskje bra for nybegynnere, men vil ende opp med at ingen av de viderekomne som går ut offensivt gjør det før etter man har adlet. En omprioritering her vil være ønskelig. Gjelder "Bygge en hovedstad VI".
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jeg liker oppdragene godt, og jeg synes spesielt det er bra at tropper prioriteres. Jeg er delvis enig med MariusN ettersom jeg ikke tror oppdrag primært er for de som eksperimenterer og finner optimal stil (selv om disse også drar nytte av oppdragene), men for de som har behov for en veiledning. Det er ikke bra hvis Inno dikterer startup, som MariusN skriver, men jeg synes ikke at disse oppdragene passer til den påstanden.

Startoppdrag er nok ikke ment til å "diktere" hvordan en skal spille, men heller hjelpe nye spillere som ikke har peiling litt på vei. Så får en heller begynne å eksperimentere litt på egen hånd når en blir litt mer varm i trøya tenker jeg. :)

Derfor er det nok litt viktig at vi ser oppdragene fra en nybegynners ståsted.
 
Sist redigert:

Elimin@tor

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
129
Hva med å ikke gi belønning i form av ressurser på oppdrag? Så slipper de som ønsker å bruke andre strategier å ikke tape masse ressurser på å ikke følge "malen".
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Startoppdrag er nok ikke ment til å "diktere" hvordan en skal spille, men heller hjelpe nye spillere som ikke har peiling litt på vei. Så får en heller begynne å eksperimentere litt på egen hånd når en blir litt mer varm i trøya tenker jeg. :)

Derfor er det nok litt viktig at vi ser oppdragene fra en nybegynners ståsted.

Akkurat det jeg skrev :) "delvis enig" ble litt upresist, bare. burde skrevet uenig elns.
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Hva med å ikke gi belønning i form av ressurser på oppdrag? Så slipper de som ønsker å bruke andre strategier å ikke tape masse ressurser på å ikke følge "malen".

Husk at det er forskjell på å "tape" ressurser og å "velge å ikke få ekstra" ressurser :)
 
Sist redigert av en moderator:

Elimin@tor

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
129
Per dags dato er du tvunget til å følge oppdragene for å ha en sjans til å nå toppen i early game.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Husk at det er forskjell på å "tape" ressurser og å "velge å ikke få ekstra" ressurser :)

Å få ressurser er jo å få ressurser, å ikke gjøre det som trengs for å få disse ekstra ressursene er å "tape" ressursene, alternativkostnaden er gevinsten av å fullføre questa.
 
Topp