Alt i alt var oppdragene mye mer utfyllende og involverte flere viktigere oppgraderinger og rekrutteringer enn før.
Det at nybegynnere får oppdrag der rekruttering av tropper er viktig, ser jeg på som veldig bra, ettersom de da vil klare seg bedre mot angrep fra mer erfarne spillere som allerede kan dette med troppebygging. Ofte blir nybegynnere bare tatt ut med en gang pga. mangel av forståelse for hvor viktig tropper er. Derfor kan disse rekrutteringsoppdragene hjelpe til ved å få flere nybegynnere til å fortsette å spille isteden for å slutte etter å ha blitt tatt ut med en gang.
Det jeg vil trekke litt mer på er oppdragene ved oppgradering av ressursfeltene. Alle erfarne vet at ressursfeltene er viktig for å ha en rask utvikling, men det gjør jo ikke nybegynnere. Det å ha oppdrag der man oppgraderer ressursfeltene til bare f.eks lvl 12, for så å forvente en troppebygging på 4000 enheter er lite passende (Jeg husker ikke eksakte mengder og level på oppdrag). Dette fører bare til at nybegynner vil ha en tregere utvikling og lettere vil bli tatt ut igjen. Rekruttering av tropper vil gå tregt hvis man ikke har ressursene til det, så derfor mener jeg det er viktig å prioritere ressursfeltene enda mer enn hva som er gjort i oppdragene.
Det er helt klart en god forbedring med disse nye oppdragene, men hvis målet for TW-Teamet er å rekruttere nye spillere til å spille TribalWars, må vi nesten gi nybegynnerne den beste opplæringen de kan få. I tillegg tror jeg dette vil føre til mye jevnere verdener som varer lenger. For de som er redd for at oppdragene kan bli for OP for nybegynnere, vil vel det ikke være et problem. Som erfaren spiller burde man uansett klare å seire, selv om nybegynnerne vil få en større fordel en før.
Jeg er fornøyd, men det kan fortsatt komme forbedringer