Tilbakemelding ønskes: Nye oppdrag

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Å få ressurser er jo å få ressurser, å ikke gjøre det som trengs for å få disse ekstra ressursene er å "tape" ressursene, alternativkostnaden er gevinsten av å fullføre questa.

Nei. Å ikke gjøre det som trengs for å få de ekstra ressursene er å velge bort ekstra ressurser, ikke tape disse, som du også setter i hermetegn. Man velger å utsette en bonus.

men dette blir mer og mer off-topic.
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Ja du kverulerte vekk hele forslaget mitt, synes det var en god tanke jeg.

Forslaget ditt står klart og tydelig selv om det kommer andre forslag og innspill inn i etterkant. Jeg synes det er viktig å få frem at man ikke taper ressurser av å ikke gjøre oppdrag, og at hovedoppgaven til oppdragene er å veilede nye spillere. Jeg synes de nye oppdragene i større grad hjelper nye spillere til å få en fin oppstart.
 
Sist redigert av en moderator:

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Hva er vitsen med oppdrag hvis det ikke er belønning? I så fall er det jo bedre å bare gi nye spillere en oppstartsguide og heller droppe oppdragene. Selv synes jeg at det tar bort litt av gleden ved oppstart.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Det hjelper da like mye gamle spillere som nye spillere. Om de ikke hadde hjulpet gamle spillere så er det ingen vits i å ha de der.
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Startoppdrag er nok ikke ment til å "diktere" hvordan en skal spille, men heller hjelpe nye spillere som ikke har peiling litt på vei. Så får en heller begynne å eksperimentere litt på egen hånd når en blir litt mer varm i trøya tenker jeg. :)

Derfor er det nok litt viktig at vi ser oppdragene fra en nybegynners ståsted.

Ressursene hjelper like mye, men ikke veiledningen som oppdragene utgjør.
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Helt ok, litt stort fokus på deff tropper tidlig. Ville heller fokusert på off..

Greit det er nybegynner vennelig, men å gå deff er ikke akkurat trygt det heller.

Veldig lite ress enn får i forhånd til de siste oppdragenes gjøremål.

Ellers bra det er større fokus på troppe produksjon tidlig i spillet.

Men ønsker enda større verdener.
 

MariusN

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
221
Er vel ganske enkelt slik at en som går deff i første by vil bli knust av en som går full off?
 

HotFuzz

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
14
Gjerne, ettersom man ikke får ressurser av def tropper så vil man da ønske å fokusere ressursfelt over tropper.
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Ingen som vil skrive en liste til dakapo om hvordan de ønsket oppdragene skulle være?

Det er flere som er mer erfarne enn meg, og all melding til inno hjelper, skal vi basere oss på hva en engelskmann eller tysker på .net og .de ønsker? Vi er også gode nok til å finne ut hvilke oppdrag vi ønsker :)

Jeg er ikke en god nok spiller til å vite hvilke oppdrag som er greie eller ikke, erfaren ja, men ikke dermed god... Ihvertfall ikke i oppstart :)

-A
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Jeg vet ikke om det har blitt sagt før, men jeg synes ikke det bør være slik at man bruke premiumpoeng for å få gullmedalje til eventene.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Det måtte ikke det denne gangen heller. Det var 13 eller 14 ganger hjulet ble nullstilt. Du fikk derfor minst 13 gratis-spinn, og 13 minispill du kunne vinne spinn på. Du hadde derfor minst en spin i margin for å klare gullmedaljen.
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Det måtte ikke det denne gangen heller. Det var 13 eller 14 ganger hjulet ble nullstilt. Du fikk derfor minst 13 gratis-spinn, og 13 minispill du kunne vinne spinn på. Du hadde derfor minst en spin i margin for å klare gullmedaljen.

13+13=26. 25=sølvmedalje. Du blander
 

Kong Leopold

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Alt i alt var oppdragene mye mer utfyllende og involverte flere viktigere oppgraderinger og rekrutteringer enn før.

Det at nybegynnere får oppdrag der rekruttering av tropper er viktig, ser jeg på som veldig bra, ettersom de da vil klare seg bedre mot angrep fra mer erfarne spillere som allerede kan dette med troppebygging. Ofte blir nybegynnere bare tatt ut med en gang pga. mangel av forståelse for hvor viktig tropper er. Derfor kan disse rekrutteringsoppdragene hjelpe til ved å få flere nybegynnere til å fortsette å spille isteden for å slutte etter å ha blitt tatt ut med en gang.

Det jeg vil trekke litt mer på er oppdragene ved oppgradering av ressursfeltene. Alle erfarne vet at ressursfeltene er viktig for å ha en rask utvikling, men det gjør jo ikke nybegynnere. Det å ha oppdrag der man oppgraderer ressursfeltene til bare f.eks lvl 12, for så å forvente en troppebygging på 4000 enheter er lite passende (Jeg husker ikke eksakte mengder og level på oppdrag). Dette fører bare til at nybegynner vil ha en tregere utvikling og lettere vil bli tatt ut igjen. Rekruttering av tropper vil gå tregt hvis man ikke har ressursene til det, så derfor mener jeg det er viktig å prioritere ressursfeltene enda mer enn hva som er gjort i oppdragene.

Det er helt klart en god forbedring med disse nye oppdragene, men hvis målet for TW-Teamet er å rekruttere nye spillere til å spille TribalWars, må vi nesten gi nybegynnerne den beste opplæringen de kan få. I tillegg tror jeg dette vil føre til mye jevnere verdener som varer lenger. For de som er redd for at oppdragene kan bli for OP for nybegynnere, vil vel det ikke være et problem. Som erfaren spiller burde man uansett klare å seire, selv om nybegynnerne vil få en større fordel en før.

Jeg er fornøyd, men det kan fortsatt komme forbedringer :)
 
Topp