Diskusjon Tilbakemelding på HP

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Synes det er så vittig når flere spiller samler seg om å kverulere mest mulig over en ferdigdiskutert sak, for så å få det til å virke som at det virkelig behøves å diskutere mer. Grim er ekspert på å få en ferdigdiskutert sak til å virke som at den behøver å diskuteres ytterligere.

At mange av dere gir meg rødt rykte for at jeg sier min mening i denne tråden, gjør meg absolutt ingenting.
Spesielt når mange av disse kommentarene dreier seg om at jeg skal ha snudd noe konstruktivt om til noe negativt, når jeg faktisk ikke har kommentert på forslagene til trådstarter, men på innleggene som har kommet derpå.

Dette sammenfaller jo egentlig med det Grimlock gjør hele tiden. Forskjellen er bare at jeg ikke orker bruke tid på å pakke det inn i gull, og få mine subjektive meninger til å virke som objektive faktabaserte påstander.

Haters gonna hate. :razz:
 

DeletedUser

Guest
Synes det er så vittig når flere spiller samler seg om å kverulere mest mulig over en ferdigdiskutert sak, for så å få det til å virke som at det virkelig behøves å diskutere mer. Grim er ekspert på å få en ferdigdiskutert sak til å virke som at den behøver å diskuteres ytterligere.

At mange av dere gir meg rødt rykte for at jeg sier min mening i denne tråden, gjør meg absolutt ingenting.
Spesielt når mange av disse kommentarene dreier seg om at jeg skal ha snudd noe konstruktivt om til noe negativt, når jeg faktisk ikke har kommentert på forslagene til trådstarter, men på innleggene som har kommet derpå.

Dette sammenfaller jo egentlig med det Grimlock gjør hele tiden. Forskjellen er bare at jeg ikke orker bruke tid på å pakke det inn i gull, og få mine subjektive meninger til å virke som objektive faktabaserte påstander.

Haters gonna hate. :razz:

:LOL:

Jeg diskuterer det som er relevant til tråden. Du kommer med svar om anklager om kverulering, for så å ikke svare på det trådrelevante. Så dukker det opp det sytete innlegget her, med bare tåkeprat og uten noe som helst konkret i seg, som heller ikke har med tråden å gjøre.

Når det gjelder ryktepoeng så vil jeg foreslå en alternativ forklaring: Du skriver idiotiske innlegg, og får ryktepoeng deretter. Som du så gir hevnpoeng for, selvfølgelig.

Forskjellen på oss, Torqie, er at du som regel tar feil, og jeg som regel har rett - og at du ikke evner å innrømme det når du tar feil. Noe du gjør konstant. Du har også en noe håpløs oppfatning av "ferdigdiskutert".
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Forskjellen på oss, Torqie, er at du som regel tar feil, og jeg som regel har rett - og at du ikke evner å innrømme det når du tar feil.

Hahahaha! :LOL:
Beste jeg har lest på lenge!

Jeg vet jeg har feil fra tid til annen, men jeg klarer innrømme at jeg tar feil fra tid til annen.
Det har jeg enda til gode å se fra deg! :razz:
 

DeletedUser

Guest
Hahahaha! :LOL:
Beste jeg har lest på lenge!

Jeg vet jeg har feil fra tid til annen, men jeg klarer innrømme at jeg tar feil fra tid til annen.
Det har jeg enda til gode å se fra deg! :razz:

Antakeligvis fordi du er et av de fjolsene som går rundt og tror jeg aldri gjør det, og ikke registrerer de få gangene jeg faktisk tar feil. Beklager, jeg er nok litt for fantastisk for deg.

Når det gjelder denne tråden så lurer jeg på når du skal ta mot til deg og svare på det trådrelevante, og slutte med å kaste bort tiden din på å dumme deg ut.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Antakeligvis fordi du er et av de fjolsene som går rundt og tror jeg aldri gjør det, og ikke registrerer de få gangene jeg faktisk tar feil. Beklager, jeg er nok litt for fantastisk for deg.
Hmm, her bommer du nok fælt! Ja, det hender at du gjør det. :razz:
Jeg legger faktisk merke til at du tar feil fra tid til annen, og også at du pakker subjektive meninger så godt inn i gullpapir av argumenter, at flerparten på forumet ikke innser at det er subjektive meninger.

Og som jeg nevnte, har jeg fortsatt til gode å se at du innrømmer at du tar feil.
Så langt har jeg kun sett deg forhøye deg selv som følge av de gangene du har hatt rett.
Noe som dessverre for deg, ikke er helt det samme. :razz:

Når det gjelder denne tråden så lurer jeg på når du skal ta mot til deg og svare på det trådrelevante, og slutte med å kaste bort tiden din på å dumme deg ut.
Jeg har absolutt ingenting å utsette på selve forslaget, hvis det var det du lurte på. Har derfor heller ikke kommentert på det.

For å spesifisere, så har jeg kun kommet med mine subjektive meninger som spiller.
Og gitt tydelig uttrykk for min misnøye med folk som spiller dual. Lite annet.

Som en avsluttende kommentar, kan jeg beklage for at jeg har klaget på dere som spiller dual i denne tråden. Dette var ikke rett tråd å gjøre det i, selv om det var mange ting som gjorde at det virket som rett tråd å gjøre det i, i øyeblikket jeg skrev innleggene.

Men jeg beklager ikke for at jeg ikke har noe til overs for de som spiller dual, den retten forbeholder jeg meg å ha.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Hmm, her bommer du nok fælt! Ja, det hender at du gjør det. :razz:
Jeg legger faktisk merke til at du tar feil fra tid til annen, og også at du pakker subjektive meninger så godt inn i gullpapir av argumenter, at flerparten på forumet ikke innser at det er subjektive meninger.

Og som jeg nevnte, har jeg fortsatt til gode å se at du innrømmer at du tar feil.
Så langt har jeg kun sett deg forhøye deg selv som følge av de gangene du har hatt rett.
Noe som dessverre for deg, ikke er helt det samme. :razz:

Akk, igjen, de løse anklagene mot meg som du selvfølgelig ikke støtter opp på noe vis.

Jeg trenger ikke forhøye meg selv. Jeg er allerede 1.94, det er ubehagelig nok å sitte på fly som det er.

Jeg har absolutt ingenting å utsette på selve forslaget, hvis det var det du lurte på. Har derfor heller ikke kommentert på det.

For å spesifisere, så har jeg kun kommet med mine subjektive meninger som spiller.
Og gitt tydelig uttrykk for min misnøye med folk som spiller dual. Lite annet.

Nei, jeg sikter til de innleggene hvor folk svarer deg, som du aldri svarer, fordi det som pekes ut er der hvor du sier idiotiske ting. Som er... relativt ofte.
 

DeletedUser

Guest
jeg har feil
^Fakta^
jeg klarer innrømme at jeg tar feil
^Rykte^

Det har jeg enda til gode å se fra deg!
Jeg har til gode å se at Grimlock mangler argumentasjoner/beviser/fakta/kilder... Han er i tillegg tydelig i det han skriver og nøye med begreper som brukes! Hvis noe er utydelig tar han til og med tid til å utdype det mer eller skrive det mer tydelig. Det er værtfall mitt intrykk så lenge jeg har vært her på forummet!

Jeg utfordrer deg til å komme med et eksempel hvor det du påstår om Grimlock stemmer!
 

DeletedUser

Guest
Jeg utfordrer alle sammen til å gå back on-topic!

Challenge accepted!

Hvis det er en lærdom man skal ta fra denne runden så kan det være at det er vel og greit å sette innstillingene til å støtte opp under noe man ønsker å oppnå, som for eksempel 1v1. Men det burde støttes opp i regelverket, akkurat slike TrAnxZ (se Ole, jeg staver det riktig!) beskriver i det første innlegget.

Noen som har noen forslag på andre spesifikke temaer for en HP? Det virket jo ganske populært.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Akk, igjen, de løse anklagene mot meg som du selvfølgelig ikke støtter opp på noe vis.
Trenger da ikke støttes opp på noe vis. Jeg påpeker kun at jeg ikke har sett deg innrømme feil pdd. Og det er fakta.
Så skal det sies at jeg har lest en omfattende del av det du har skrevet på forumet, men ikke absolutt alt.

Med andre ord kan det godt hende at det har forekommet, men jeg har til gode å se det.

Nei, jeg sikter til de innleggene hvor folk svarer deg, som du aldri svarer, fordi det som pekes ut er der hvor du sier idiotiske ting. Som er... relativt ofte.
Har jeg ikke svart, er det fordi jeg ikke har lest innleggene, eller fordi jeg ikke har orket å bruke tid på å svare.
Selv om mange tydeligvis sitter av den oppfatning, er jeg altså ikke forpliktet til å svare på ting jeg ikke har noen interesse for å svare på. Mesteparten av det som har blitt sagt, er likevel etter min mening, bare tull.

Både fra min side, og alle andres side. Alle som har deltatt i denne lange, unyttige diskusjonen, har bare snakket tull.
Deg inkludert. Alt dette er bare tull. Til og med det jeg skriver nå er bare tull.

Er det morsomt å lese noe som ikke kommer til å påvirke deg på noe vis? For det er det jeg har gjort gjennom hele denne tråden. Og det er det du gjør nå når du leser mine innlegg. Uansett hva du eller noen andre sier, kommer ikke det til å forandre meg, eller forandre det jeg anser som mine meninger, og det samme gjelder deg også.

Så dette er bare bortkastet tid alt sammen, og det var også det jeg innså da denne diskusjonen startet.

Det er dessverre slik at folk mener at man er forpliktet til å forsvare sine meninger, selv om ikke det er tilfelle.
Jeg kan mene hva jeg vil, uten at jeg skal føle noe behov for aksept fra deg, eller noen andre på TW.no for å fortsette å mene det.

Og det er derfor min misnøye med duals har kommet fram så dårlig formulert. Jeg har ikke orket å pakke det inn i de mest intrikerte argumentene jeg kunne kommet på, da jeg ikke har følt noe behov for å forsvare at jeg mener det jeg mener.

Så da har jeg bare slengt ut noen "i-farta-inlegg", som mange av dere nå klager over at var "dumme" innlegg.
Noe som er helt greit for meg, jeg var ikke ute etter å overtale dere på noen måte. Da hadde jeg gjort en mer gjennomført jobb enn som så.

Jeg var kun ute etter å fortelle hva jeg mener, på en mest mulig rett-fram måte.
Og det føler jeg at jeg fikk til, det ser man jo på den hatefulle responsen jeg fikk, fra folk som følte at jeg måtte forsvare mine meninger.

Vittig. :razz:

Leser du innlegget mitt over dette, så ser du at jeg faktisk innrømmer at jeg tar feil, til og med i denne tråden.
Kanskje ikke akkurat på den måten du skulle ønske, men jeg innrømmer å ha gjort noe feil i denne tråden.

Jeg har til gode å se at Grimlock mangler argumentasjoner/beviser/fakta/kilder... Han er i tillegg tydelig i det han skriver og nøye med begreper som brukes! Hvis noe er utydelig tar han til og med tid til å utdype det mer eller skrive det mer tydelig. Det er værtfall mitt intrykk så lenge jeg har vært her på forummet!
Og det er akkurat derfor han slipper unna med å si mye merkelig også. Folk baserer alle hans innlegg på den tidligere erfaring de har av han, der han sier en god del fornuftige ting. Tar fornuftige initiativ for samfunnet, og har vært en dyktig spiller også, da han spilte.

Dette fører til at han fra tid til annen kan si nesten hva han skulle ønske, så lenge det pakkes inn godt nok i argumentasjoner og "beviser/fakta/kilder", uten at det nødvendigvis skulle være noe folk er helt enig i.
Argumentasjonene og den tidligere oppfatningen de har av Mikkel, gjør at alt han sier i kommende innlegg, er noe folk med stor sannsynlighet kommer til å støtte.

Det er slik det er. Det er neppe slik at du har vært enig i alt dine foreldre har sagt heller, men når man får nok respekt for en person, fører det dessverre til at man gir avkall på sin egen kritiske tenkning, for å ta meningene til vedkommende som dine egne.

Slik mange av oss har gjort når vi har diskutert med våre foreldre opp i gjennom tiden.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Challenge accepted!

Hvis det er en lærdom man skal ta fra denne runden så kan det være at det er vel og greit å sette innstillingene til å støtte opp under noe man ønsker å oppnå, som for eksempel 1v1. Men det burde støttes opp i regelverket, akkurat slike TrAnxZ (se Ole, jeg staver det riktig!) beskriver i det første innlegget.

Er helt enig i dette. Det virker som at alt må være festet i regelverket for at spillere skal klare å følge det unisont.
Så da er selvsagt dette neste steg for å regulere alle fremtidige runder.

Noen som har noen forslag på andre spesifikke temaer for en HP? Det virket jo ganske populært.

Det kan være hva som helst, egentlig. Hadde vært morsomt med tomannsstammer også. Der man har stammegrense på 2 medlemmer, og kun disse to kontoene kan vinne. Blir litt som "Army of Two".
 

DeletedUser

Guest
Trenger da ikke støttes opp på noe vis. Jeg påpeker kun at jeg ikke har sett deg innrømme feil pdd. Og det er fakta.
Så skal det sies at jeg har lest en omfattende del av det du har skrevet på forumet, men ikke absolutt alt.

Med andre ord kan det godt hende at det har forekommet, men jeg har til gode å se det.


Har jeg ikke svart, er det fordi jeg ikke har lest innleggene, eller fordi jeg ikke har orket å bruke tid på å svare.
Selv om mange tydeligvis sitter av den oppfatning, er jeg altså ikke forpliktet til å svare på ting jeg ikke har noen interesse for å svare på. Mesteparten av det som har blitt sagt, er likevel etter min mening, bare tull.

Både fra min side, og alle andres side. Alle som har deltatt i denne lange, unyttige diskusjonen, har bare snakket tull.
Deg inkludert. Alt dette er bare tull. Til og med det jeg skriver nå er bare tull.

Er det morsomt å lese noe som ikke kommer til å påvirke deg på noe vis? For det er det jeg har gjort gjennom hele denne tråden. Og det er det du gjør nå når du leser mine innlegg. Uansett hva du eller noen andre sier, kommer ikke det til å forandre meg, eller forandre det jeg anser som mine meninger, og det samme gjelder deg også.

Så dette er bare bortkastet tid alt sammen, og det var også det jeg innså da denne diskusjonen startet.

Det er dessverre slik at folk mener at man er forpliktet til å forsvare sine meninger, selv om ikke det er tilfelle.
Jeg kan mene hva jeg vil, uten at jeg skal føle noe behov for aksept fra deg, eller noen andre på TW.no for å fortsette å mene det.

Og det er derfor min misnøye med duals har kommet fram så dårlig formulert. Jeg har ikke orket å pakke det inn i de mest intrikerte argumentene jeg kunne kommet på, da jeg ikke har følt noe behov for å forsvare at jeg mener det jeg mener.

Så da har jeg bare slengt ut noen "i-farta-inlegg", som mange av dere nå klager over at var "dumme" innlegg.
Noe som er helt greit for meg, jeg var ikke ute etter å overtale dere på noen måte. Da hadde jeg gjort en mer gjennomført jobb enn som så.

Jeg var kun ute etter å fortelle hva jeg mener, på en mest mulig rett-fram måte.
Og det føler jeg at jeg fikk til, det ser man jo på den hatefulle responsen jeg fikk, fra folk som følte at jeg måtte forsvare mine meninger.

Vittig. :razz:

Jeg tror vi har veldig forskjellige oppfatninger av hva det vil si å diskutere. Jeg er interessert i å finne ut hva som er den beste mulige løsningen på det som diskuteres, mens du er interessert i... litt usikker her, men inntrykket jeg får er at du kun ønsker å slenge ut dine personlige meninger, uten noen som helst interesse av å endre oppfatning.

Oh well.

[spoil]
Having-Rational-Discussion.jpg
[/spoil]
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
men inntrykket jeg får er at du kun ønsker å slenge ut dine personlige meninger, uten noen som helst interesse av å endre oppfatning.

Det var tilfelle i denne tråden, men det er ikke på generell basis at jeg er slik.
Visse ting orker jeg ikke diskutere på, slik som det med duals. Så da blir det slik.

Men nok om det. Back on-topic!
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Fikk vært med på store deler av denne runden, og jeg må si at jeg likte den veldig godt. Det er selvfølgelig et par ting angående sovemodusen jeg vil kommentere.

Den brukes ikke til å sove, og er mer enn byrde enn en nytte, slik den var.
* Burde hatt lengre frist for å settes på, minimum 8 timer.
* Produksjon burde fortsette under den, sånn at man faktisk kan sove godt, uten at man taper masse på det, spesielt i oppstartfasen.
* Angrespsperre burde også settes inn. Man sover egentlig ikke særlig trygt når man vet at man blir svart på kartet for alle naboer, og folk vet sånn ca. når den er ferdig og kan time inn masse angrep uten at man får gjort noe med det selv.
* Ingen tvang. Dette er i grunn mest gjeldene når det ikke er angrepssperre. Folk (meg i alle fall) fulgte med på når folks sovemoudser gikk på, sånn at man visste når neste sannsynligvis ville komme på, om 72 timer, og kunne dermed gjøre seg klare til angrep da. Fikk aldri utnyttet dette som jeg ville selv da, siden jeg ble for opptatt IRL siste par ukene av denne runden.

Noen vil sikkert si at det er et taktisk element, men det synes jeg blir for tynt. Slik den var nå var den mer irriterende enn nyttig.

Ellers vil jeg skryte av en strålende runde. Viktig at gullmyntprisene ble senket såpass at man fikk spilt litt. Kunne også gjerne startet med litt større byer og latt runden vare litt lenger, for å pirke på noe, hehe. Håper det kommer flere slike, så kanskje jeg kan turen tilbake til HP en gang igjen.

- Quintana

(Sikkert helt irrelevant for diskusjonene over dette her, har ikke giddet å lese veggpostene her over)
 
Topp