Tilbakemeldingstråd Tilbakemeldinger på oppdateringer

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Vil daglig rangering ta for seg de som allerede er gjort, eller vil den først begynne å telle fra da den blir aktivert?
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Tribal Wars-team i dag klokken 10:05
Vi er glade for å kunngjøre at "Kapre Våpenskjoldene starter idag.!

Jeg er glad for å kunne informere teamet om at denne eventen startet i går. Runde 2 starter om 1 time.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Motstander vunnet som hjelper

Vi har introdusert ny kategori i rangeringen. Å støtte en by vil nå gi poeng til hjelpende spiller. Antallet er delt blant hjelperne basert på antallet av deres tropper som deltar i kampen. Utregningen inkluderer enheter av byens eier, som ikke vil få poeng for denne rangeringen. Disse poengene kan man få enten ved å hjelpe en annens spilelrs by elelr barbarbyer. Poengene kan man ikke få ved å hjelpe egen by. Dette nye rangeringen har ingen invirkning på eksisterende forsvars rangering.

Så man kan nå, ved hjelp av den nye oppdateringen, finne ut hvem som har mest støtte ute hos fienden sin ved hjelp av denne?
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Slik jeg tolker det, vil man altså få masse støtte-poeng dersom man setter ut trip-wires, ettersom man også får poeng for enehetene byens eier tar ut med sine tropper (?)

Trip-wires blir vel isåfall den eneste måten å kamuflere sine tap hos andre spillere på.
 

Elimin@tor

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
129
Synes dette var en bra tanke, å gi folk poeng for å hjelpe andre. Feilen her er at når dine tropper blir drept i støtte hos en lagspiller, og du flyr oppover rangstigen på beseirede motstandere i støtte, så vet fienden hvem som er tom for deff!! Hårreisende skummelt å deffe naboer i early/mid-game som frontspiller da?
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Å sende én tropp i støtte til hvert stammemedlem. Opprinnelig brukt for å bli advart dersom stammemedlemmer blir angrepet når de er offline. Man kan også sende finne ut hvor mye stammemedlemmet taper ved å sende feks 10 tropper. Om 7/10 dør, betyr det at ca 70% av forsvarsstyrken har gått tapt.

EDIT: Jeg ser at det står

Å støtte en by vil nå gi poeng til hjelpende spiller. Antallet er delt blant hjelperne basert på antallet av deres tropper som deltar i kampen.

i oppdateringen.

Dette vil vel bety at trip-wires ikke får så stor effekt allikevel.

Dette betyr vel, som du sier, at man er ganske ille ute dersom man mister mye støtte i andre byer :tunge:
 
Sist redigert:

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Apropos dette, det er ikke skjedd oversetting til norsk på denne fanen. Det står fremdeles "as supporter"
 

Elimin@tor

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
129
Stemmer, stemmer! For å passe på, på natta :) Så først nå at du antyder at man vil få like mange poeng uavhengig av antall tropper sendt til byen under angrep.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Stemmer, stemmer! For å passe på, på natta :) Så først nå at du antyder at man vil få like mange poeng uavhengig av antall tropper sendt til byen under angrep.

Som jeg etterhvert redigerte inn i posten min, hadde jeg lest oppdateringsteksten litt for raskt. Det står at poengene man får vil være basert på hvor mye man støtter med, så da blir det nok betydelig mer risikablet å støtte andre allikevel.
 

Elimin@tor

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
129
Vel, da er vi tilbake til hva jeg opprinnelig mente. Veldig skummelt. Liker ikke dette :p Kan jo plutselig bli negativt å hjelpe lagkamerater. Støtt en venn - men bli angrepet i en uke.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Antallet er delt blant hjelperne basert på antallet av deres tropper som deltar i kampen. Utregningen inkluderer enheter av byens eier, som ikke vil få poeng for denne rangeringen.

Vent nå litt.

Dette vil vel altså si at dersom én spiller støtter en annen med én tropp, så vil han fortsatt få drøssevis med støttepoeng. Slik jeg tolker teksten ovenfor er antall tropper bare relevant dersom flere personer støtter samme spiller, ettersom spilleren som blir angrepet ikke mottar noen poeng uansett.

Dermed vil det være mulig å lure motstanderen til å tro at du har mistet mer enn du har, imens det fremdeles vil være umulig å kamuflere tropper som er mistet.
 
Sist redigert:

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Om man skal sammenligne med andre (nye) tw-utregninger får man sjelden poeng av å angripe sine egne tropper. Å støtte med én tropp rett før et stammemedlem angriper derimot, bør fungere. Dette vil allikvel kun være effektivt dersom ingen andre enn deg støtter spilleren som blir angrepet.

Kun spekulasjoner selvfølgelig, men man kan jo finne ut av dette med å teste ingame :)
 
Sist redigert:

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
For da vil troppene bli fordelt prosentvis utfra antall tropper du har i byen?

Ja, slik jeg forstår det. Ettersom det kun er de som støtter som mottar poeng vil du motta masse poeng om din ene spydmann er 100% av støttetroppene. Dersom det er andre som støtter med mange tropper vil du få mindre, fordi spydmannen dermed utgjør en mindre prosent av støtteenhetene.
 

-Coller

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Tror dere overtenker dette litt :p

Vil påstå at å følge med på antall poeng folk øker med, OD og ressurser farmet har en del mer å si enn dette, så det vil ikke utgjøre noen ekstrem forskjell vil jeg tro

Trip-wires er vel som regel kun 1 spyd, og støtte OD er basert på hvor mye tropper du har sendt som støtte i forhold til hvor mye av angriperens tropper som ble drept, så trip-wires vil gi tilnærmet lik 0 støte OD
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Tror nok tw har tenkt mer på dem som er deffhorer i safe, som ikke har noe front.

Det er en bedre måte for dem å se at dem virkelig hjelper, og ikke bare sitter på safen og chiller...

Dette hjelper også stammer å se hvem som gjør noe for stammen og ikke bare seg selv.

Jeg syntes det er ett godt tiltak, men det burde gå å skjule det slik som prestasjonene. Være valgfritt å vise det liksom :)

-A
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Trip-wires er vel som regel kun 1 spyd, og støtte OD er basert på hvor mye tropper du har sendt som støtte i forhold til hvor mye av angriperens tropper som ble drept, så trip-wires vil gi tilnærmet lik 0 støte OD

Ettersom forsvarerens tropper er inkludert i utregningen, bør du få en god del støtte-OD dersom spydmannen er 100% av støttetroppene. Jeg forstår det slik at antallet støttetropper kun blir relevant dersom flere spillere støtter samme person.

Antallet er delt blant hjelperne basert på antallet av deres tropper som deltar i kampen. Utregningen inkluderer enheter av byens eier, som ikke vil få poeng for denne rangeringen.

Dette kan jo som sagt testes ingame da, så vi får nok svaret på det snart :)
 
Sist redigert:
Topp