Diskusjon Tiltak for å øke medlemsmassen på .no

Status
Stengt for ytterligere svar.

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Dette var et innlegg der jeg tok behandling fra teamet opp, denne ble slettet da jeg var bannet på det tidspunktet, men da jeg nå er en "fri" mann våger jeg å legge det ut.

Dette var jammen meg på tide, en tråd rundt "negativitet av teamet" på TW, som får stå, utrolig nok.

Alle vet at det er ytringsfrihet på dette forumet, så fremt du ikke ytrer noe teamet ikke vil at du skal ytre...

Jeg har prøvd å ta opp alt dette før, men da blitt fjernet/slettet/bannet, uten noen virkelig god grunn. Foruten at jeg var negativ mot teamet (Dakapo).

Jeg skal nå ta for meg min siste episode, den foreløpig siste i hvertfall. Det utspilte seg 31.07.13

[SPOIL]
Jeg foretok som vanlig meg tiden til å skrive et kritisk innlegg til Dakapo og hennes arbeid her på forum.

http://forum.tribalwars.no.com/showthread.php?p=303179
Sitat Opprinnelig skrevet av Dakapo Vis innlegg
Hehe! Tror du seriøst at det funker å true med at jeg skal slutte om det kommer flere verdener med premiumfunksjoner? De er ikke småbarn som du kan true med at de ikke får lørdagsgodteri om de ikke oppfører seg. Om jeg velger å slutte i protest vil ikke ha noen effekt i det hele tatt.
Nei, det handler om verdighet og hva du ønsker å representere. Du representerer InnoGames, og ved å jobbe for dem så vil det også si at du synes det er greit at de opererer slik de gjør (dog selv om du ikke nødvendigvis er enig). Konsekvensene ved at du slutter er at de evt. må finne noen nye, det vil kreve tid, og selv om sannsynligheten er liten, kanskje finne en dårligere CM enn deg. Er alltid en effekt av en oppsigelse.

For denne meldingen fikk jeg en advarsel for å "fornærme teamet/moderator."

Hun kom med denne grunnen:

"Nå har jeg sett meg lei av den holdningen du har mot meg på forumet. Forumet er ikke rette plassen på å klage over hvordan jeg gjør jobben min. Om du er så misfornøyd, så send en mail til Innogames og forklar hvorfor du er så fryktelig misfornøyd. På forumet kommer jeg ikke til å godta det lengre!"

Først og fremst må jeg si det var en meget god begrunnelse, nå vet jeg ikke hvor hun har fått det fra at forumet der andre kan utdype deres enighet eller ikke og komme med lignende utspill eller andre/nye tanker er et feil sted å ta opp et slikt emne. Men det er vel også min beste måte å nå frem med mine utspill/meninger da avstanden til Innogames i effekt er såpass stor at det har liten nytte å sende mailer til dem.

Hun referer etter spørsmål av meg til forumregel 1.1 - Oppførsel
Med påfølgende begrunnelse:
Du skaper dårlig stemning på forumet. Når du hele tiden skal motarbeide og kritisere det jeg gjør (eller ikke gjør), så skaper det dårlig stemning.

Jeg har dessuten i følge 1.6 - Straff, rett og muligheten til å gi deg advarsel, infraction og utestengelse selv om du ikke nødvendigvis bryter noen av reglene konkret.

Kritikk av meg kan du ta til Innogames. De er de eneste som kan gjøre noe med det.
Skaper dårlig stemning på forumet? Jeg retter et kritisk blikk mot deg og din jobb, at det skaper dårlig stemning på forumet kan jeg ikke se foruten at du igjen for beskyldninger om at du gjør en dårlig jobb, noe en faktisk bare må leve med som en leder.
Når det kommer til § 1-6 (Som ikke eksisterte før noen timer etterpå etter hva jeg husker) så står det at jeg kan bli straffet om jeg ikke har brutt en regel konkret, altså må jeg ha gjort noe nære opp til et regelbrudd eller brutt noe som var i nærheten av en regel for at du skulle kunne bruke denne regelen, det så jeg ikke.

Etter en nærmere begrunnelse kommer hun frem med:

Jo, du skaper dårlig stemning når du hele tiden skal hakke på meg og/eller teamet. Om du vil kan jeg godt bruke ord som "skaper konflikt" og "motarbeider samfunnet" for å bruke det som står i reglene.

Konkret betyr at du ikke er nødt til å bryte noen konkrete regler før vi gir advarsel, infraction eller utestengelse. Om du f.eks fortsetter å være negativ mot meg som CM i stedet for å sende en mail til Innogames, så kan jeg bruke den delen av reglene om jeg vil selv om jeg ikke trenger det da jeg kan bruke 1.1.
Motarbeider samfunnet ved å rette et kritisk blikk mot den med aller mest makt her, som ingen kan gjøre noe med eller som man da altså ikke kan klage på. Jeg beklager, men dette ligner mye på hva Iran/Syria driver på med. Og denne sammenligningen fører nok til en infraction vil jeg tro fordi jeg fornærmer deg eller noe. Vel, det er systemet jeg kritiserer akkurat her, at vår CM har for mye makt.

Jeg poster en ny tråd/innlegg med følgende innhold:

Ja, jeg foreslår å fjerne Dakapo fra teamet, føler at TW ville blitt mye bedre da.

Hun styrer på en negativ måte, og det er ikke "lov" til å kritisere hennes arbeid.

Dette var i følge Dakapo:

Grunn: Motarbeider teamet/CM
-------
Helt ok om det er sånn her du vil ha det, Zippymaster.
Jeg har allerede gitt beskjed om at sånne tråder og/eller innlegg ikke er ok - da kan du i hvert fall sjekke 1.1.
Jeg ser ingen regelbrudd her, foruten at Dakapo ikke ønsker å få negative tilbakemeldinger på hennes arbeid.

Så følger dette:

Sitat Opprinnelig skrevet av Dakapo
Du skal likevel følge forumreglene, noe du ikke gjør.

Sitat Opprinnelig skrevet av zippymaster
Sitat Opprinnelig skrevet av Dakapo
Det skal fortsatt ikke på forumet - ta kontakt med Innogames, som sagt.
Jeg bruker min rett til å ytre meg på forumet.
Men problemet her er at jeg har fulgt reglene på forumet.

Sitat Opprinnelig skrevet av Dakapo
Jeg har allerede sagt at du skaper dårlig stemning, og du kritikk av meg er helt greit.. men du kritiserer ikke, du er bare nedlatende og det er jeg ikke interessert i.

I tillegg lager du nå tråder om meg, noe som i hvert fall står i reglene ikke er ok.

1. Det er åpenbart kritikk. Om du er interessert i å høre den eller ikke er irrelevant.
2. Du henviser ikke til regelen hvor det står at å lage tråder om en enkeltperson er ulovlig. Hvis det mot formodning skulle være det så må jeg opplyse om at det er en vanlig praksis her på forumet at det lages tråder om forskjellige folk.

Deretter:
Sitat Opprinnelig skrevet av Dakapo
Nei, det blir ikke dårlig stemning om det blir gjort på riktig måte. Du kritiserer ikke, du er bare nedlatende og det skaper dårlig stemning. Du er ikke ute etter å "hjelpe til" med å få det bedre. Du er bare ute etter å henge meg ut på forumet, og det er ikke greit.

Sitat Opprinnelig skrevet av zippymaster
Sitat Opprinnelig skrevet av Dakapo
Jeg har allerede sagt at du skaper dårlig stemning, og du kritikk av meg er helt greit.. men du kritiserer ikke, du er bare nedlatende og det er jeg ikke interessert i.

I tillegg lager du nå tråder om meg, noe som i hvert fall står i reglene ikke er ok.
Dårlig stemning blir det gjerne når man kritiserer personer, men det er tillatt. Skal det være noe spesielt rundt deg?

Jeg bryr meg ærlig talt ikke om disse reglene som er satt opp da de minner meg svært mye om Nord-Korea.
Skal du kanskje ta inn noen andre og rådføre deg om saken siden du er så bastant & det faktisk handler om deg, innhabil muligens?
Nei, du fortsatter ditt tyrani (ja, det er kritikk, ikke dårlig stemning, for hvordan du utfører din jobb/arbeid).

Jeg poster en ny tråd med samme innhold som tidligere da jeg ikke tvinger meg til å bli holdt til taushet:

http://forum.tribalwars.no.com/showthread.php?p=303191
Ja, jeg foreslår å fjerne Dakapo fra teamet, føler at TW ville blitt mye bedre da.

Hun styrer på en negativ måte, og det er ikke "lov" til å kritisere hennes arbeid.
Reaksjonen er da følgende:

Sitat Opprinnelig skrevet av Dakapo
Kjære zippymaster,

Du har mottatt en infraction på Tribalwars.no forum.

Grunn: Motarbeider team/CM
-------
Nok nå!
-------

Denne infraction er verdt 25 poeng og kan resultere i en begrenset tilgang til forumet til den opphører. Alvorlige infractions vil aldri utløpe.

Vennlig hilsen,
Tribalwars.no forum
Kommer så følgende sak med oppfølgende advarsel:

Sitat Opprinnelig skrevet av Dakapo
Om du klarer å gi kritikk på en ordentlig måte ja.. konstruktivt kalles det. Det er ikke det du holder på med.

Sitat Opprinnelig skrevet av zippymaster
Å henge ut folk for deres ferdigheter er fullstendig tillatt.
Sier så at jeg kommer med konstruktiv kritikk, noe som blir fulgt opp med:
Sitat Opprinnelig skrevet av Dakapo
Fra deg? Aldri. Det som er problemet.
Etter dette gir jeg opp, jeg har fått en bann som varer til 14.12.13 eller engang i midten av desember. Jeg slutter på TW som en følge av alt dette (noe sikkert mange var glad for ).
[/SPOIL]


Vel, for 1 uke startet jeg igjen, desverre. Det jeg dog stusser på er at jeg fortsatt er bannet/utelatt fra forum. Jeg kan lese forum, men jeg står frem som usynlig. Jeg er fjernet fra forumet. Med 0 infractionspoint & ingen begrunnelse fra teamet. Jeg sender Dakapo et rykte med spørsmål, da jeg vet at jeg fortsatt kan gi rykter. Jeg får ingen mail, jeg sender en ny mail med spørsmål, så en ny mail med spørsmål på svar. Ingenting skjer, jeg kontakter Jeeeeeeeeright som er seniormoderator eller noe med spørsmål, men sier at dette er en sak med jeg må ta med Dakapo.

Da er mitt spørsmål: Hvordan skal jeg få kontakt med deg Dakapo? Og denne tråden handler ikke om mine "regelbrudd" og diskusjon rundt dette, men det handler om hvorfor jeg er utestengt uten å ha gjort regelbrudd & mangelen på å ytre sine meninger på dette forumet.

Det skal påpekes at jeg til slutt fikk kontakt med Dakapo, med en mail om at jeg var utestengt på ubestemt tid, grunnlaget ble dog ikke oppgitt.

Anyhow, om dere tviler på at regelen rundt "motarbeid av samfunnet" oppstod samme dag i et klokkeslett etterpå ber jeg dere titte innom mine linker eller bare når forumreglene ble endret sist. Legg spesielt merke til grunnen for siste endring.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Når det kommer til hvorfor jeg tar opp slike saker ofte er av flere grunner;

- Føler meg urettferdig behandlet
- Føler meg forhåndsdømt
- Det å lage regler for å utestenge folk er noe jeg ikke ønsker at .no skal bli linket opp mot
- Opptatt av å gjøre .no mest mulig interessant å spille
- Misbruk av makt
- Få ting frem i lyset, hvordan .no faktisk blir operert
- Få frem at det faktisk behøves en mal på hva brudd på regler fører til, og hvilken straff som hører til hvilke brudd
- En likere linje for samme regelbrudd
- En endring i hvordan .no organiseres og hvilke regler vi har

Viktig å påpeke her at jeg ikke setter fokus på straffen min, men hvordan regler blir laget og håndhevet.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Anyhow, om dere tviler på at regelen rundt "motarbeid av samfunnet" oppstod samme dag i et klokkeslett etterpå ber jeg dere titte innom mine linker eller bare når forumreglene ble endret sist. Legg spesielt merke til grunnen for siste endring.

Feil, det har stått der hele tiden. Riktignok formulert på en annen måte, men likevel.
Datoen akkurat den setningen kom inn var 29.10.12 (i sammenheng med denne tråden).


Endringen da (spoiler)
6rkkqo.png


(Grønn er ny, rød er gammel).



Dette har uansett ingenting med en diskusjon rundt hvilke tiltak vi kan gjøre for å få flere medlemmer. Tråden er viktig, men om du kun skal ha den til å handle om meg og det som skjedde for x antall mnd siden, så vil denne tråden få en kortere levetid enn hva den egentlig fortjener - opp til deg.
 
Sist redigert:

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Mitt svar til zippy:

Er poenget ditt her at tw vil få en større spillerbase om man fjerner Dakapo fra teamet? Hvis ikke ser jeg egentlig ingen grunn til hvorfor du legger denne tråden her.

zippymaster skrev:
Ja, jeg foreslår å fjerne Dakapo fra teamet, føler at TW ville blitt mye bedre da.

Hun styrer på en negativ måte, og det er ikke "lov" til å kritisere hennes arbeid.

I tilfelle du tenker på å referere til sitatet over: Dette er kun å rakke ned på noen. Med mindre du kommer med konstruktive tilbakemeldinger om hva du mener kan gjøres bedre samt hvordan det kan gjøres skaper dette (og de andre) innleggene bare dårlig stemning. Om du ser på feks Grimlock, så har han alltid detaljerte beskrivelse om hva han mener feil og hvordan han tror det kan forbedres. Jeg skal ikke ta stilling til hvilken side jeg velger i "Grimlock vs teamet", men både Grimlock og Dakapo argumenterer iallefall for seg, noe det står respekt av.

Du må da se at "Dakapo må slutte" bryter med regel 1.1 (ang oppførsel)? Om du "retter et kritisk blikk mot deg og din jobb" uten å komme med konstruktive forslag bryter dette helt klart med reglementet, spesielt når det gjøres i forum som ikke har noe med dette å gjøre. Om det ene innlegget er nok til å få deg bannet skal jeg ikke ta stilling til, men når du gjentatte ganger poster slike ting er det ikke noe tvil om at du sprer dårlig stemning iallefall.

Jeg er også for en regel som forbyr duals. Flere argumenterer for at de ikke vil ha mulighet til å spille fordi tw vil ta mye tid, men dette gjelder jo strengt tatt alle sammen. Heller en større spillerbase med mer konkurranse og noe mindre aktivitet per konto enn 5 aktive kontoer med 4 spillere på hver. Det er jo strengt tatt slik det er i dag. Med flere spillere blir det også større verdener og færre gråbyer.

Jeg foreslo forresten noen bildelenker som man kan lime inn på forskjellige fora. Kan dette være aktuelt? Helt gratis å ordne, i tillegg til at det gir masse gratis reklame
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Feil, det har stått der hele tiden. Riktignok formulert på en annen måte, men likevel.
Datoen akkurat den setningen kom inn var 29.10.12 (i sammenheng med denne tråden).


Endringen da (spoiler)
6rkkqo.png


(Grønn er ny, rød er gammel).



Dette har uansett ingenting med en diskusjon rundt hvilke tiltak vi kan gjøre for å få flere medlemmer. Tråden er viktig, men om du kun skal ha den til å handle om meg og det som skjedde for x antall mnd siden, så vil denne tråden få en kortere levetid enn hva den egentlig fortjener - opp til deg.

Da foreslår jeg at du lærer deg hva faktisk å motarbeide samfunnet består i, om det er i å prøve å få deg til å tre av eller ikke er en subjektiv mening, og jeg er av den grunn at jeg tror .no ville blitt bedre uten deg som CM.

Såklart er dette en viktig faktor i om hva vi kan gjøre for å få flere medlemmer, og beholde dem. Folk slutter pga. deg som CM, det minsker medlemsmassen, hadde dem blitt ville vi "økt" medlemsmassen, det viktigste er ikke å få folk inn på .no, men å holde dem her, og jeg mener folk leaver pga. deg og hvordan du styrer.

Saken i seg selv er fortsatt gjeldene og derfor relevant, men det var ikke selve saken jeg prøver å ta frem, men hvordan du faktisk styrer.

MasterSplinter:

Jeg kommer med mitt forslag til løsning på problemmet til .no, og det første som der må gjøres er å fjerne Dakapo. Jeg klarer ikke å se hvordan det strider mot § 1-1
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
@Zippymaster.

Er ingen som tvinger deg til å bli værende her, men likevel; her er du.. fortsatt. Om du er her pga et ørlite håp om at jeg skal fordufte pga at du mener at jeg burde gjøre det, så må jeg nok skuffe deg - det skjer ikke. :)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp