Topp 10 stammer

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Oooh, busted :) Jeg får prøve å holde det litt lenger skjult neste gang, eller hva Gone? :)
You catch on quick, mate!

Mister litt av poenget med å være den som "buster" når jeg skriver det til deg på skype.

[02.12.12 21.23.37] Eivind / Scar: Aah, ser den.
[02.12.12 21.23.42] Eivind / Scar: Men hvilken stamme spiller du i?
[02.12.12 21.23.44] Ole: SoF
[02.12.12 21.23.51] Ole: Jeg er Gone jeg, buddy.
[02.12.12 21.23.57] Eivind / Scar: :eek:
[02.12.12 21.24.05] Ole: Naboer vi ^^
[02.12.12 21.24.07] Eivind / Scar: Såpass ja!
[02.12.12 21.24.12] Eivind / Scar: Yeah, tydeligvis :p
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
You catch on quick, mate!

Mister litt av poenget med å være den som "buster" når jeg skriver det til deg på skype.

[02.12.12 21.23.37] Eivind / Scar: Aah, ser den.
[02.12.12 21.23.42] Eivind / Scar: Men hvilken stamme spiller du i?
[02.12.12 21.23.44] Ole: SoF
[02.12.12 21.23.51] Ole: Jeg er Gone jeg, buddy.
[02.12.12 21.23.57] Eivind / Scar: :eek:
[02.12.12 21.24.05] Ole: Naboer vi ^^
[02.12.12 21.24.07] Eivind / Scar: Såpass ja!
[02.12.12 21.24.12] Eivind / Scar: Yeah, tydeligvis :p

"Busted" - kommentaren min var ikke rettet moti at det var du som var Gone, den var heller rettet mot at du gikk ut med spillernicket jeg spilte under ;)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Når du prøver å holde det hemmelig, og jeg går ut offentlig med mitt så er det noe som virkelig ligner "sweet" revenge. Strengt tatt så ligner det mer på enda en "fail" fra din side... :rolleyes:
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Vet ikke om jeg skal le eller skrike jeg, Eivind...
Patetisk er det uansett det du nå gjør.
 

lord imp

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Vet ikke om jeg skal le eller skrike jeg, Eivind...
Patetisk er det uansett det du nå gjør.

Uansett hva du velger å gjøre så trenger du ikke informere oss om det da vi ikke vil få det med oss uansett.

Jeg vet ikke om jeg brente deg eller hva jeg gjorde men brun ble du! ;) Ville bare ikke at stakkars kompisen din skulle bli overkjørt ;)
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Symbolforklaring:
(Nykommer) - Stamme som har entret Topp20 uten å ha vært der tidligere.
+ - Stammen har steget på rangeringslisten. Tallet bak beskriver hvor mange plasser stammen har steget.
- - Stammen har sunket på rangeringslisten. Tallet bak beskriver hvor mange plasser stammen har falt.
- - Stammen beholder sin tidligere plassering på rangeringslisten.
xx - Angir antall stammemedlemmer.
x +/- x - Angir hvor mange medlemmer stammen har fått/mistet.

1 SoF - 31 + 4
Fortsetter å ligge på topp på tross av at halve v13 fant ut at de skulle angripe SoF. Spesielt Gone ble hardest rammet å sitter nå med en aldeles høy ODD såpass tidlig i spillet. Kudos til stammen som stod igjen og beviste for første gang hvorfor nettopp dere er den ledende stammen per dags dato på v13. Jeg hører rykter om at det er noen krefter innad i SoF som ønsker å gå til krig mot NAV og Winc. Til dette stiller jeg med undrende til, og spør følgende spørsmål; Hva med å rydde vekk de fiendene dere allerede har før dere involverer flere stammer til å gå mot dere? Uansett, jeg tror dere kommer til å ligge på Topp3 fram til min neste oppdatering!

2 NAV - 45 + 1
På tross av stammeforkortelsen så klarer dere å stå på egne ben uten hjelp utenfra, og det er bra! Dere har noen kjente spillernavn, og det tror jeg dere har tjent masse på. Stabil ledelse som ser ut til å ta svært mange riktige valg. Jeg vil advare dere mot å gå i "storrank-fella" ved å strø rundt dere med diverse IAPs eller allianser. Hold dere til dem dere holder dere til nå, så tror jeg det skal gå bra. Dere er å se blant Topp3 fram til min neste oppdatering.

3 Winc +7 26 + 4
Min egen stamme som har klatret mye på lista siden forrige gang. Noen flere kommentarer utover det skal jeg ikke komme med, men jeg vet at vi kommer til å henge med.

4 Cyan - 1 49 - 1
Med deres 50/49 medlemmer hadde jeg forventet å høre litt mer fra dere. Selvom dere ligger på rank.2 på ODA, så ville jeg nok forventet at dere tok litt mer initiativ mtp å nedkjempe SoF. Jeg regner likevel med at dere vil være på denne listen i lang tid fremover.

5 SMACK + 7 16 + 1
Dette er en stamme som virkelig imponerer meg. Stammen har steget 7 plasser, samtidig som at stammen kun har tatt inn en ekstra spiller siden forrige gang, tyder på at denne stammen over av kvalitet. En skummel stamme som hvertfall jeg holder et stort øye med. Blir spennende å se hva for en agenda denne stammen har, men foreløpig har det ikke vært mye å tolke da stammen ikke akkurat spammer det offentlig forumet daglig!

6 -X- - 2 39 - 6
Nok en stamme som er med i alliansen som angriper SoF. Har krigen tæret litt på kreftene, og med 6 mindre spillere så begynner folket å bli litt lei? Falt to plasseringer siden forrige gang. Dere har en god ODA, og en overraskende lav ODD, så kanskje vi begynner å se at det er noen spillere som forlater stammen for å danne sin egen mtp at det ikke ser ut som om stammen trives i krigen de nå utkjemper.

7 ~DW~ + 11 50 + 18
Den stammen på Topp20 som har steget mest på plasseringen og smtidig steget mest på antall nye medlemmer. Tyder dette på at stammeledelsen vil se stammen sin litt høyere opp på rangeringslisten at slusene er åpnet? Eller tyder dette på at stammen forbereder seg på å ta større steg fram på v13? Dere må hvertfall gjøre noe, ellers vil dere til slutt bli spist opp av større stammer.

8 J.F.F - 2 50 -
RUAB har nok en gang klart å få frem to stammer, og startet v13 første stammefamilie. Ikke overraskende ligger dere høyt på ODD, og like overraskende har dere en ikke så altfor bra ODA. Dere har sunket to plasseringer og holder dere på maksimum antall medlemmer i stammen, så hvor skal dette ende? Noen store tak må til dersom vi skal se J.F.F - stammene på Topp20 om noen uker.

9 AC + 7 42 + 4
Med Major Zod, Kenn93x og JonSnow kan dette være en stamme som etterhvert vil få "underdog"-stempelet. Med disse tre spillerne i en stamme, kan en aldri forutse hvor stammen har tenkt seg. En stamme som jeg regner med, og forventer at skal krabbe sakte men sikkert oppover for å utmerke seg mer. Jeg vil også tro at diplomaten til denne stammen kommer til å spille en stor rolle, ettersom det er et par gode stammer foran dem på rangeringen.

10 CRoW (Ny) 39
Første gang jeg så medlemmene i denne stammen tenkte jeg; "Oh my gaaad! Hansemann har kommet tilbake!!:eek:". meeeeeeeen da jeg så at det var slengt på en ekstra "n" bakpå nicket, avbestilte jeg legetimen min for å sjekke blodtrykket med en gang. Jeg har lite å si om dere i dag, men jeg anbefaler dere likevel å spille diplomat-kortene deres riktig dersom deres tid på Topp20 skal være av den langvarige sorten.

11 J.F.F. (Ny) 30
12 -EoC- + 1 37 + 8
13 B~V (Ny) 50
14 FRST - 6 29 - 3
15 Tak! - 1 29 + 4
16 4Hire - 9 38 - 10
17 B.C - 28 + 1
18 YNWA - 6 23 - 6
19 Night (Ny) 21
20 SaD (Ny) 35

Stammer som ikke lenger befinner seg på Topp20;
Ol
~LMS~
G.O.G
Anti

Det er fire stammer som ikke skulle på lista, kontra fem stammer som har fått betegnelsen (Ny). Dvs at det er en av stammene som har ligget på Topp20, men som har byttet stammenavn. Noen som vet hvilken?

Generelle bemerkninger;

1. SoF vs Cyan, G.O.G, -X- og -EoC-
Hvor lenge skal alliansen mellom disse stammene forholde seg nå som dem ser at SoF har klart å stå imot deres noe så samlede angrep? Vil det slå sprekker, eller vil dette kun være med på å forsterke alliansen? Hva med SoF, som nå har fått noen av de største stammene mot seg klare å slå tilbake når de vet at det er flere stammer som gjerne vil ha førsteplassen på rangeringslisten? Vil vi kunne se en "utmattelseskrig" hvor disse stammene slåss seg imellom og at nye stammer overtar deres rangeringer på lista? Det blir spennende å følge med på hva som som skjer!

2. Til nykommere på Top20;
Velkommen! Ikke sett dere på bakbeina riktig enda, for det er nå jobben begynner med å forsvare sine posisjoner og ved å angripe nye. Skaff dere allianser og IAP´s, og mitt tips er at dere burde begrense det. Med for mange diplomatiske avtaler vil det fort skje konflikter som dere ikke ønsker dere på dette tidspunktet. Vær kritiske, men realistiske. Dere ikke ha en allianse med stammen som leder v13 for å overleve. Ta en titt rundt på kartet deres å se hvilke stammer som ligger ved dere å dann en allianse dere imellom. Det er mitt beste tips!

mvh
Scar
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Jeg hører rykter om at det er noen krefter innad i SoF som ønsker å gå til krig mot NAV og Winc.

Hvem har du hørt det ifra? Kan vel si at, du burde sjekke kildene dine før du poster ting på forum.
 

DeletedUser

Guest
Jeg troooooor Scar setter pris på den diplomatiske delen av spillet i den tidlige fasen ;)

God liste, kompis :)
 

FightQuest

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Synes det er moro å lese hva folk hadde skrevet om Cyan, Cyan var faktisk planlagt fra v11 og godt over 50% av spillerne har mer enn normal erfaring fra v11, men som dere ser har Cyan nå merget og er borte, og jeg ser i stammene nå at folk fra Cyan ligger å har vokst stort,

//FightQuest
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Synes det er moro å lese hva folk hadde skrevet om Cyan, Cyan var faktisk planlagt fra v11 og godt over 50% av spillerne har mer enn normal erfaring fra v11, men som dere ser har Cyan nå merget og er borte, og jeg ser i stammene nå at folk fra Cyan ligger å har vokst stort,

//FightQuest

Planlagt siden v11.........jammen var det en plan som virkelig ville noe......så lang tids omhyggelig planlegging, og så kort tids effekt!!

Og "normal" erfaring......lurer da på hva unormal erfaring er?
 

DeletedUser

Guest
Planlagt siden v11.........jammen var det en plan som virkelig ville noe......så lang tids omhyggelig planlegging, og så kort tids effekt!!

Og "normal" erfaring......lurer da på hva unormal erfaring er?

Var vell ikke riktig "lang" planlegging, dette. Husker jeg riktig, ble det postet i et relativt stort forum (alliansen vs. BNPs delte forum). Her ble det sendt inn søknad fra de forskjellige spillerne som ville spille videre med folk de hadde fått kontakt med på V11. Hvor vidt dette tok lang tid, vet jeg ikke, men jeg nekter å tro at sjel, livsstil og engasjement i hytt og pine ble lagt ned. Jeg merket selv at flere som var i Cyan hadde smørt på både flesk og det som var på sine søknader. I tillegg ble effekten ikke liten - det er flere kjente navn høyt oppe fra alliansen :)

Jeg kan selv prøve å definere "normal" erfaring, utifra hva jeg mener FQ tenker på. Normal erfaring er vell at du har vært med på en server over en viss tid, der du har lært deg de forskjellige enhetene, troppeoppsett, byoppsett og diverse "skillz" (her:sniping, dodging, backtiming osv. osv. You know the drill :mehe:). I tillegg har de fått en viss oversikt over hvilke spillere som er gode, for så å bemerke seg hvem de er på V13. Så kommer terping på skillzene osv. osv. for å bli bedre. :)

Edit: Til den som valgte å gi meg negativt ryktepoeng fordi dette ikke ble planlagt til V12, men til V13:
Dette handler vell i bunn og grunn med at mange hadde et lite håp på V11, samt mange synes statsene på V12 ikke var særlig "interessante". Iallefall slik JEG såg det :)
 
Sist redigert av en moderator:

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Jeg kan selv prøve å definere "normal" erfaring, utifra hva jeg mener FQ tenker på. Normal erfaring er vell at du har vært med på en server over en viss tid, der du har lært deg de forskjellige enhetene, troppeoppsett, byoppsett og diverse "skillz" (her:sniping, dodging, backtiming osv. osv. You know the drill ). I tillegg har de fått en viss oversikt over hvilke spillere som er gode, for så å bemerke seg hvem de er på V13. Så kommer terping på skillzene osv. osv. for å bli bedre. :)


Sån å forstå ja....(happy)
 

Unholy Confessions

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
50
Jeg vil heller se KUN lister her, istedenfor store diskusjoner om usaklige ting.
Ta heller disse diskusjonene over skype, PM på forum eller i en topic det faktisk passer under.

Jeg, som mange andre, ser på disse diskusjonene som unødvendige og "off topic".


- Takk
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Jeg vil heller se KUN lister her, istedenfor store diskusjoner om usaklige ting.
Ta heller disse diskusjonene over skype, PM på forum eller i en topic det faktisk passer under.

Jeg, som mange andre, ser på disse diskusjonene som unødvendige og "off topic".


- Takk

Delvis enig.

Det å diskutere hører liksom med. Det hadde vært forferdelig kjedelig at det utelukkende var lister her uten noen form for diskusjon.

Den diskusjonen som pågår nå er unødvendig ja.
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Jeg vil heller se KUN lister her, istedenfor store diskusjoner om usaklige ting.
Ta heller disse diskusjonene over skype, PM på forum eller i en topic det faktisk passer under.

Jeg, som mange andre, ser på disse diskusjonene som unødvendige og "off topic".


- Takk

Fint at flere og flere definere hva som er unødvendigt og ikke, ville gjerne se forum uten disse "unødvendige" diskusjoner. Ville ikke bli rare greier det. Du ku jo da ha laget en liste, fremfor å kritiserer.
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Fint at flere og flere definere hva som er unødvendigt og ikke, ville gjerne se forum uten disse "unødvendige" diskusjoner. Ville ikke bli rare greier det. Du ku jo da ha laget en liste, fremfor å kritiserer.

Diskusjon hører med, men de må holde seg on topic. Komentering til lista er jo lov, som for eksempel viss der er feil informasjon, eller du bare er uenig. Derimot så er dette styret om va som er "naturlig erfaring" ingenting her å gjøre.

Å før du spør; grunnen til at jeg ikke lager liste er at jeg vet ingenting om stammene.
 
Topp