Topp 10 stammer

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
8. 20 hvor kom disse fra? Er dette en stamme som har skiftet navn eller har de rekrutert seg til topp 10 kanskje? Adlet for det meste BB-byer så vanskelig å si noe om dette er en stamme med folk som kan noe, finner man vel ut av om de kommer i krig med noen. Hvertfall ikke en stamme jeg har trua på.

Det vil framtiden vise ;)
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
På tide med en annerledes lsite. Vi vet alt om de kontroversielle stammebyttene og krigene som raser. det er ikke noe nytt og det blir isåfall å lese om noe dere allerede vet. Så hvorfor ikke bare la tallene tale for seg? Jeg lager denne raskt fordi jeg skal lage middag snart. Dette er også ment for å kunne bygges på (Do it!!!)

Vil her presentere prosentvis økning poengmessig samt rangeringsutvikling. Jeg vil også presentere topp tre "vinnere" ODd den siste måneden, topp tre vinnere ODa, og OD. Ellers litt av hvert av artig info

Om en stamme har en økning på 200 % betyr det at stammen nå har 200 % av poengene de hadde 14/07. Dvs at de i det gitte eksempelet har økt til det dobbelte, feks fra 1 million poeng til 2 millioner poeng.

1. MyTH
Prosentvis økning: 295 %
Rangeringsutvikling: Fra 2. plass til 1. plass.
Medlemmer: +2

2. -T-H-
Prosentvis økning: 165 %
Rangeringsutvikling: Fra 1. plass til 2. plass.
Medlemmer: -2

3. SUP
Prosentvis økning: 268 %
Rangeringsutvikling: Opprettholder tredjeplassen
Medlemmer: +1

4. TR
Prosentvis økning: 202 %
Rangeringsutvikling: Opprettholder fjerdeplassen
Medlemmer: -4

5. Baron
Prosentvis økning: 149 %
Rangeringsutvikling: Opprettholder femteplassen
Medlemmer: -4

6. H-A
Prosentvis økning: 278 %
Rangeringsutvikling: Fra 7. plass til 6. plass
Medlemmer: -4

7. RoEm
Prosentvis økning: 220 %
Rangeringsutvikling: Fra 6. plass til 7. plass
Medlemmer: -4

8. 20
Prosentvis økning: 388 %
Rangeringsutvikling: Fra 11. plass til 8. plass
Medlemmer: Uendret

9. BK
Prosentvis økning: 208 %
Rangeringsutvikling: Fra 9. plass ned til 11. plass og opp til 9. plass igjen
Medlemmer: +1

10. ORLY?
Prosentvis økning: 161%
Rangeringsutvikling: Fra 8. plass til 10. plass
Medlemmer: Uendret


Størst økning:

1: 20 - 388 %
2: MyTH - 295 %
3: H-A - 278 %


Minst økning:

1: Baron - 149 %
2: ORLY? - 161 %
3: -T-H- - 165 %


Flere medlemmer:
1: MyTH + 2
Delt 2: BK + 1
Delt 2: SUP + 1


Færre medlemmer:
Delt 1: TR
Delt 1: Baron
Delt 1: H-A
Delt 1: RoEm


Størst økning ODa:
1: 20 - 463 %
2: MyTH - 353 %
3: SUP - 341 %

Størst økning ODd:
1: TR - 1652 %
2: -T-H- - 665 %
3: MyTH - 355 %

Størst økning OD:
1: TR - 590 %
2: MyTH - 354 %
3: 20 - 326 %

Gjennomsnittlig økning alle stammer topp 10: 214,44 %
. Rød markering betyr under gjennomsnittet. Grønn betyr over. Snittet er beregnet ut fra totalt antall poeng til alle stammer 14/07 opp mot totalt antall poeng i skrivende stund.





Det er viktig å huske at det ikke bare er å se direkte på tallene ved en slik liste. Så tidlig i V14 er det mange stammebytter, og dette påvirker mye. Dermed vil ikke økningen nødvendigvis være en direkte konsekvens av høy aktivitet og god spilling, men det kan fungere som en pekepinn, ihvertfall senere når det blir færre stammebytter. Optimalt vil en slik liste kun være holdbar om det er 0 stammeskifter til hver stamme. Uansett stammeskifter eller ikke viser tallene en utvikling.

Kom gjerne med innspill om jeg har regnet feil noen steder, om jeg har glemt noe, eller forslag til videre arbeid med en slik liste.

Nå skal jeg lage mat. Les i vei
 
Sist redigert av en moderator:

Castell0

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
216
1. MyTH
Fortsetter å holde på førsteplassen etter en lang –T-H- ledelse. Virker som om Torquemada ved roret har gitt medlemmene ny motivasjon og at det har blitt orden i rekkene. Har vært spådd at de skulle vinne v14, og de har absolutt medlemmene til å gjøre dette. Har vært under kontinuerlig press siden oppstarten fra flere kanter, og klarer å fortsette veksten sin.

2. SUP
Har klatret seg opp på andreplassen etter å ha ligget bak –T-H- og MyTH i en lang periode. Godt strukturert stamme bestående av en sammensveiset gjeng med både rutinerte og nye spillere. Krigmessig er de helt suverene og taper nesten ikke byer, noe TR blant annet har fått erfare. Skal visst nok ha et godt motivasjonssystem for sine medlemmer.

3. -T-H-
Har mistet ledelsen de har hatt siden oppstarten, men har fortsatt de to største spillerne på v14 og mange andre i toppen. Har en god allianse i RoEm, og de fortsetter å holde trykket mot MyTH. Blir spennende å se om de trengte et lite fall på rangen eller om motivasjonen forsvant med førsteplassen, her er ingenting avgjort enda.

4. 20
En stamme som for min del består av få kjente navn, men kjenner igjen et par gjengangere. De har kommet seg inn på fjerdeplassen fort, noe som har med et par stammers fall og oppløsning, men også hatt en kraftig vekst. Vet lite eller ingenting om deres diplomati, men tror det vil være avgjørende for deres videre vekst. Var mye gråbyadlingen dessverre når jeg kikket raskt på de siste erobringene deres, begynner det å bli vanskelig å vokse videre kanskje på spillerbyer?

5. RoEm
Havnet tidlig i krig mot Baron, etter noe jeg forstod var en misforståelse via en utenforstående som hadde søkt seg inn. Baron ble oppløst, og RoEm anført av FylleSamen kom seirende ut. Har som tidligere nevnt en god allianse med –T-H- som er viktig for de begge. Mistet en del medlemmer i den velkjente sommerferien og skolestarten, mest sannsynlig grunnet inaktivitet vil jeg tro.

6. BK
En stamme bestående av flere kjente navn for min del, gode venner og tidligere duals som jeg vet kan bite fra seg og kjempe skikkelig hvis de ønsker. Ingen blant topp 50 per dags dato, men forventer å se flere av de lenger opp innen kort tid. Spørsmålet blir om tiden og motivasjonen er på tilstrekkelig. Gleder meg til å se hvordan det går med disse.

7. SUPer
Rekruttstammen til SUP, bestående av 5 medlemmer. Enkelte fra SUP har nok gått inn for å holde kontrollen og har garantert jevn dialog med sin moderstamme. Kan dessverre ikke si så mye annet, men at jeg vet det er noen nye og andre er gamle kjenninger.

8. NL
Etter en rask titt på medlemslisten må jeg med glede si at jeg ikke kjenner igjen noen av navnene her i farten. Ligger for det meste sydøst på rimmen i nærheten av enkelte RoEm-medlemmer, men har også noen byer i –T-H- sitt område. Tror dette er spillere som vil forsvinne fort, dersom de ikke setter inn støtet eller har det rette diplomatiet når moralen forsvinner. Ser dessuten ut som et av deres medlemmer har behov for støtte og at gråbyadlingen burde settes på pause en kort stund.


9. ORLY?
Vet lite om disse, men de 3 medlemmene holder til på venstre side av v14 og er skille mellom MyTH og –T-H- der. Jobber med å sikre seg området ser det ut som ved å adle grått og spillere i mindre stammer. Antar at de har et relativt rolig diplomatisk forhold med stammene rundt seg.

10. TR
På fritt fall ut av topp 10 og v14, da de måtte gi etter for presset fra SUP. Har nesten bare intern- og gråbyadlet fra første akademiet. Fjernet egne farmer og gikk ultradeffensivt, noe som de fleste er kjent med at ikke alltid lønner seg. Rekrutterte også spillere til stammen som lå innad i deres område. Deres tidligere største spillere er nesten adlet helt bort, og det antar jeg resten av stammen også snart er. Stammemedlemmene har dessuten vært helt usynlige på offentlig forum.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
men har fortsatt de to største spillerne på v14

Godt gjennomført liste, men måtte bare kommentere på akkurat dette. De har kun den største og tredjestørste. OriginalOne lånte andreplassen i en dag, men falt tilbake under meg i går.

20 er forresten alliert med -TH-.
 
Sist redigert:

Sir Crazy

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
pff, mente ikke han at all, men forventer mye av den personen som er egnet til det ja.

Er alltid tw-freaks som ikke har noe og gjøre og kjeder seg :)
 

DeletedUser

Guest
Føler jeg traff greit med en del spådommer på denne lista :p


1 -T-H- 41,951 53,227 23 2,314 26 2,047
-Stammen vi elsker å hate. Eller egentlig så er det vel ikke stammen, men den oppsatte lederskikkelsen, som er bredt mislikt over hele fjøla. Med god grunn. Nei, Sondre. Orker ikke ta noe med deg privat. Du evner jo ikek engang å svare på det eneste spørsmålet jeg stilte deg i forrige innlegg:


Ellers har stammen flere oppegående personer, som nok har æren for at stammen ligger der den ligger, sammen med en god porsjon premiumpoeng, såklart :)
Blir spennende å se hva som skjer videre, verden er jo enda ung, så vil hverken hylle eller fordømme denne stammen enda.
Hele 69 stammeskifter på dette tidspunkt, det er mye og det bør vel roes ned om dem ønsker stabilitet. Sondre derimot, kan dem lett kvitte seg med.

2 MyTH 29,616 30,648 17 1,803 17 1,803
-Se og Hør-stammen som alle vet hvem er, ser det ut til.
Vi har blitt kalt oppskrytt og har blitt skrytt opp.
Fakta er vel at vi er en del venner, som tilfeldigvis har spilt, og vunnet, en del i dette tw-spillet. Noen av oss kan t.o.m å sende raske adelstog. Vi tar også dette spillet med knusende ro og nyter å spille sammen.
Stabile medlemmer sålangt. 17stk og ingen avganger. Hvor langt det vil gå? Stay tuned!

3 Baron 26,788 27,970 17 1,645 17 1,645
-Pdd er nok dette, om man ser bort ifra alt diplomati, den stammen jeg personlig synes ser sterkest ut på papiret. Mye erfaring og suksess i denne gjengen. Har vært litt tull i starten her da 3stk forlot skuta, men what doesn't kill you, makes you stronger! Lykke til videre :)

4 =WOR= 24,004 26,193 18 1,455 18 1,455
-Med Nicehunter i spissen. En interessant gjeng som også har en del erfaring på baken. En av mine favorittfiender ifra v7 er jo her også. Kommer til å følge med dere fremover!

5 AoL 22,262 28,797 25 1,152 25 1,152
-Kjærlighetsarmeen. Siste tilskudd er Grim Reaper. Lurer på hva som har lokket ham til å starte på v14?
En del har forlatt eller blitt sparket ut allerede, noe som ikke tyder godt. Har desverre ikke tro på denne gjengen, men har ikke noe spesielt grunnlag for dette.

6 SUP 20,142 20,875 17 1,228 17 1,228
-Er vel ikke lenge før suppegjøkene hr er på topp5-lista. Erfarne, hyggelige og modne spillere her, kan nå langt om dem går inn for det.
Spørsmålet er egentlig; spiller dere av vane, eller for å vinne?

7 J.F.F 18,512 24,238 24 1,010 24 1,010
-Har alltid likt RUAB personlig. Har pratet sammen og sloss imot hverandre på flere verdener. Men må ærlig innrømme at dette JFF-prosjektet ditt er ikke noe jeg har mye til overs for, rekruttstamme til rekruttstammen osv er bare dumt i mine øyne. Men vi blir nok ikek kvitt dem med det første, om noen forsvinner, kommer det alltid nye medlemmer til JFF.

8 ST4B 17,776 17,776 12 1,481 12 1,481
-Bare 12stk, men allerede 40 stammebytter. Snodig høyt tall så tidlig.
Veldig høy ODa, rank 2 faktisk. Er det så smart så tidlig da? Kjører en high risk, high reward-stil, som jeg tror vil feile på en verden av v14's størrelse.

9 BBQ 17,219 21,881 22 995 22 995
-Realtivt annonym gjeng. Kjenner igjen noen nick dog. Vært litt prat om dere på forum, men kan ikke huske å ha sett spesielt til respons ifra deres side. Lav OD. Litt sånn "bob-bob-bob, ikke sant"-stamme pdd.

10 SA 17,143 18,983 20 949 20 949
-Her er det jo 2stk som drar hele stammen. Hvor lenge vil disse to holde seg her da? Er allerede byttet ut litt i rekkene her, men har en følelse om at det kommer til å skje ofte fremover. Shark Attack? Tror dere må fokusere en del på defense fremover.
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Er det strengt talt nødvendig med en oppdatering? De fleste har vel et relativt godt innblikk i forholdet mellom stammene og hvordan det mest sannsynlig blir videre. Lag heller spillerlister.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp