Topp 10 - stammer

radisson

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
12
Rævslikkere. Tror noen i Utopia kan skrive under på at vi ikke er det.
Vi har mer ODA enn de fleste stammer på denne verden, noe som viser at vi kriger.

Kvalmsekker er vi ikke. Mulig BAM fikk noen gloser for de valgte å krige mot småstammer og gråbyer fremfor Utopia. Det var bare noen sannhetsord som var helt på plass.
 
Sist redigert:

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Du sier at en milepæl tråd hadde vært mer morro om det var flere stammer representert. Okei. greit.

I starten, så var det jo flere som var med å kjempe, og da var det ingen klager på denne milepæl tråden. Er da ikke vår feil at dem ikke klarer å henge med utover verdenen? Blir for dumt å stenge en tråd bare fordi ingen andre klarte å henge med.
 

DeletedUser

Guest
Å si at UTOPIA "kjempet seg til seier" blir litt feil, men jeg er enig i det Joakim sier om at de var overlegne når det gjaldt diplomati. Det var egentlig ingen i BAM! som ønsket lederrollen og det endte med at jeg som grunnlegger fikk den oppgaven. Motivasjonen min sank stadig og det endte med at jeg kun fokuserte på V18 hvor MD plagde meg en del og etter bare en uke eller to med noen tusen incs fra MD på V18 måtte jeg si stopp. Etter det har jeg hatt pause. Noen valg jeg gjorde i den perioden jeg var mindre motivert var bare helt håpløse. For eksempel det at vi gikk til krig mot TMCC er noe som gikk veldig galt - først og fremst fordi Kristoffer/Ezio var den eneste i stammen som faktisk hadde tid og motivasjon til å angripe. Aksjonen som liksom skulle knuse hele stammen på kort tid gikk rett i dass.

Det er også helt utrolig at den stammen i sør valgte å bli rekruttert av UTOPIA uten at de gjorde noen motstand. Hvordan er det mulig???? Hva er det Håkon/chaos sa til dem egentlig? Husker ikke hva stammen het nå engang. Så bra gikk det med dere (rofl) Lemmy ga seg også etter lite motstand og flere i BAM! hadde motivasjonsproblemer - det var egentlig noe jeg tenkte fra starten kom til å skje, men jeg ville prøve uansett å få til noe som kanskje kunne stanse UTOPIA. Alt så lovende ut helt til Henrik var feig nok til å stikke av til UTOPIA :p Etter det gikk det egentlig bare nedover.

Føler at jeg må si at jeg er langt fra edru akkurat nå, men tenkte jeg skulle uttale meg :gjeip:
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Historien gjentar seg selv...
Dette er en interessant tråd. Den gjenspeiler et fenomen som lever i sitt beste velgående også IRL, og blir forsterket i spill som Tribalwars. Jeg kan skrive under på at det ikke kun gjelder TW da jeg har spilt strategispill i 20 år, og fenomenet er alltid der. Tydelig, markant og tilstedeværende. (Det er en av grunnene til at jeg hevder hardnakket at spill som TW handler mye psykologi) Jeg ser det også i det daglige liv i svært mange sammenhenger, og jeg har tatt meg selv i bli en del av dette fenomentet. Jeg forsøker å la være, for jeg mener det er en svakhet i menneskets karakter. Eller kanskje det er en genetisk mekanisme som skal motvirke depresjon og nedstemthet hos oss mennesker?

Så hva er dette fenomentet jeg babler om?
En tapende side/person/idrettsutvøver/lag/arbeider vil som regel forsøke å finne ytre faktorer for å forklare hvorfor prestasjonene uteblir. De ser sjelden eller aldri på indre faktorer. Vi ønsker alle å vinne, noen mer enn andre, i en eller annen form. I TW sammenheng trenger ikke vinne bety rank 1, det kan være små mål en spiller ønsker å oppnå. F.eks komme inn på topp 100, adle 10 byer, eller rett og slett utvikle seg selv som spiller. Det handler imidlertid alltid om en form for måloppnåelse.

La meg illustrere med noen eksempler:
La meg først trekke frem et eksempel fra IRL. Jeg var salgsleder i et forsikringsselskap for et utgående salgsteam for noen år siden, og hadde budsjettansvar for 12 selgere. Som i alle salgsmiljøer var det relativt stor forskjell på prestasjonene til disse rådgiverne. Etter en måned med svært dårlige resultater samlet jeg gjengen til et salgmøte og spurte hver enkelt rundt bordet hvordan forrige måned hadde gått, og hva som var årsakene til resultatene til hver enkelt selger. Helt bevisst spurte jeg selgerne i en rekkefølge som rangerte dem fra dårligst til best (Målt på rene salgsresultater forrige måned. La meg også poengtere at det var tre selgere som var i en egen klasse, og alltid gjorde det signifikant bedre enn medianen i gruppen)
De 9 første svarene jeg fikk gikk omtrent som følger:

- Systemet var ofte nede
- Jeg var småsyk hele måneden
- Vi har for høye premienivåer. Vi har ingen mulighet til å selge bra når produktene våre er så dyre
- Vilkårene våre suger, vi må ha bedre produkter


Når jeg kom til de tre siste som alle hadde solgt over budsjett, selv i en dårlig salgsmåned, fikk jeg svar omtrent som følger:


- Jeg beklager, men innsatsen min var alt for dårlig
- Jeg kunne prestert mye bedre. Jeg var slapp med oppfølgingen
- Jeg regnet ikke på nok tilbud
- Jeg klarte rett og slett ikke å close nok kunder forrige måned, jeg må forbedre meg

Det skarpe øyet vil se at svarene til de beste selgerne begynner med JEG. De lette umiddelbart etter indre faktorer som de selv kunne kontrollere og gjøre noe med (Selv om de hadde levert over budsjett). For gjengen som ikke presterte like godt, søkte de etter ytre faktorer som logisk kunne forklare hvorfor de ikke hadde klart å levere like godt, faktorer de ikke kunne kontrollere selv.

I idrettsverden ser vi det daglig. Vinnerne ser på indre faktorer til hvordan de kan forbedre noe som allerede er tilnærmet perfekt. De som taper forklarer ofte tapet med ytre faktorer. Doping beskyldninger er et godt eksempel. Marit Bjørgen har fått to tette og en badehette av sine konkrrenter for bruk av astmamedisin - Det er klart at man ikke kan vinne mot en som bruker astmamedisin :D
Andre eksempler fra idretten er å skylde på dommeren, banen eller været. Det er jo tross alt fint å tenke på at om vi kunne forandre noen av de ytre variablene, DA hadde vi vunnet. De var jo ikke bedre enn oss i det hele tatt.
Et avsluttende eksempel eksempel fra sportsverden er fra mitt eget IRL. Jeg var en ung og fremadstormende kampsportutøver. Jeg hadde trent så hardt jeg maktet i et par år, og skulle opp i mitt første NM. JEg fikk tidenes tøffeste trekning mot et av mine idoler, en fighter som var vesentlig bedre og sterkere enn meg. Etter å ha fått grisejuling i første runde, traff jeg han med et streifespark som som gjorde at han fikk et rift i øyet, og måtte bryte kampen. Det var ren flaks fra min side, og kan sammenlignes med å slå hole in one i golf. I interbjuet etter kampen sa han noe som endret meg som person. Han skyldte ikke på uflaks, eller skade. Han sa ordrett: "Jeg må hjem å trene mer. Jeg så sparket komme, men klarte ikke å komme unna" Dette kom fra en utøver som hadde over 10 NM gull, flere EM gull og to VM gull. Han møtte en noob sammenlignet med seg selv. Forklaringen på tapet kom kontant, og gikk rett på indre faktorer.

Vi ser det samme i gaming. Taper vi i call of duty, skylder vi på camping og dårlig connection. Spiller vi strategispill skylder vi på at den andre siden er feig, umoralsk, at de rrekrutterer til seier, at diplomatiet er feigt, på PP bruk, på Innogames, på teamet - Alle mulige grunner man kan komme på som man ikke kan gjøre noe med selv.

V20 er ikke unik, fenomenet forekommer på alle servere. Historien gjentar seg selv....

Når en stamme vinner i TW, er det alltid en stor prestasjon. Det krever enormt med innsats, dedikasjon, kløkt, ferdigheter, flaks, timing og mye mye mer. Alle starter med de samme forutsetningene. Ingen ting kommer enkelt, selv ikke for Utopia.
 
Sist redigert:

Imrahil

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
102
Først og fremst flott liste. Begynt å bli ei stond sia sist no, om enn litt vel ensidig i sin konklusjon var den også underhaldande og kjærkommen (clapping)

Nu vel, ser eg har litt å svare på her sjølv, så vi får begynne i ein ende.

Det er også helt utrolig at den stammen i sør valgte å bli rekruttert av UTOPIA uten at de gjorde noen motstand. Hvordan er det mulig???? Hva er det Håkon/chaos sa til dem egentlig? Husker ikke hva stammen het nå engang. Så bra gikk det med dere (rofl) Lemmy ga seg også etter lite motstand og flere i BAM! hadde motivasjonsproblemer - det var egentlig noe jeg tenkte fra starten kom til å skje, men jeg ville prøve uansett å få til noe som kanskje kunne stanse UTOPIA. Alt så lovende ut helt til Henrik var feig nok til å stikke av til UTOPIA :p Etter det gikk det egentlig bare nedover.

Eg vil vel tru at det er stammen DL, i seinare tid DY, og rekrutteringa av Vixen og Eru til Utopia samt nokre andre til BBB du sikta til. Eg kan vel alltids komme med litt innsikt frå mitt eige synspunkt midt i det heile.

DL hadde var i starten i allianse mot Utopia, men skifta side då stammens medlem var av den oppfatning at vi spelte på lag med nokre som vi ikkje hadde tiltru til, etter at diverse mails vart lekka til ledelsen i stammen. Dette var starten på eit samarbeid mellom våre DL og Utopia. I denne perioden satt Vixen som leiar og eg som nestleiar. Vixen var sjølv venn IRL med Rator og det gjorde naturleg nok at samarbeidet med Utopia gjekk lettare. Dei folka vi hadde kontakt med i Utopia var alltid hjelpsomme, hyggelige og genuint trivelige folk å ha med å gjere. For min eigen del er det derfor eg spelar dette spelet, og gjorde til at eg klarte å svelge all tvil om at Utopia var sida å stille seg ved, og det var nok andre i stammen som følte det samme. Like fullt oppstod det situasjonar der det såg ut til å snu. Første gong måtte eg avlyse kveldsmat (gud, va eg svolten) for å få roa ned situasjonen, og den dagen klarte eg å snu Vixen frå å erklære krig mot Utopia (kan nemne at eg rykte inn etter å ha fått "post" frå Odd, nok eit eksempel på at diplomatane i Utopia har spelt korta godt).

Situasjonen var slik i DL at det var dei av oss som satt i ledelsen som hadde best kontakt med Utopia, av naturlege årsakar, både organisatoriske og via aksjonar og liknande. Vixen hadde på det tidspunktet konflikta over oppstod ein avtale med Utopia om medlemskap der seinare på verdenen, men foruten meg og eit anna medlem var ikkje dette kjend i DL. Like fullt var han meir enn villig til å gå til krig (og dermed også gi opp sin plass i Utopia).

Ein periode etter dette var Jato komt i sving og rasla med sablane. Han prøvde å overtale oss til å gå imot Utopia, men etter ei avstemning i stammen der Utopia alliansen vann fram, samt motvilje generelt i ledelsen, vart det beslutta at dette ikkje skulle skje. Ergo ville vi oppløyse samarbeidet med Milf, Utopia vart informert osv. Eit par dagar før den IAPen med Milf gjekk ut tok eg kontakt med Jato, hovudsakeleg fordi eg var i tvil korvidt det var ein god ide å fortsette ved Utopias side. Trass det gode samarbeidet tenkte eg den gong at det kanskje var noke i dette med å gå imot Utopia, og ville personleg høyre meir av det han hadde å seie. Eg visste at ved alle avstemningane vi hadde hatt om emnet så hadde utopia komt seirande ut, men eg visste og at det ikkje skal mykje til å tippe slike avstemningar ein anna veg om ein berre skrive rett innlegg i avstemningstråden - det har eg vore med på før.

Jato forsto vel at han hadde sjansen og greip den etter beste evne. Eg vart overtalt og ba han ta kontakt
med Vixen og ta ein fornya prat med han. Vixen hadde vore lite villig til å høyre etter før, men han hadde alltid tatt mi side i sakar før og eg trudde at om Jato kom til Vixen med at eg var einig med han ville han klare å snu Vixen. Det hadde eg og rett i. Dermed snudde alt seg. Vi skulle i krig mot Utopia, tross det faktum at stammens medlem per dags dato hadde vore ganske klare på at dei ønska samarbeid. Vi valgte allikavel å forhøyre oss med medlemma gjennom ein siste avstemning for å fatte ei besluttning, sjølv om vi i ledelsen meir eller mindre hadde bestemt oss allereie. Det var under dette at alt vart lekka til Utopia.

Men i stedet for å sitte stille og tafatt på sidelinjen, valgte Utopia å trekke et ess ut av ermet - dere rekrutterte flere av nøkkelspillerne i motstanderstammene, og plutselig falt hele planen min i grus. Det er et taktisk trekk som normalt kanskje vil kunne oppfattes som både "feigt" og "sleipt", men realiteten er at det også var genialt.

Og nettopp dette skjedde. Jato hadde overtalt meg ganske så greit, men eg hadde også gitt mitt løfte på at uansett kva som skjedde så ville eg under ingen omstendighet gå mot Vixen. Det var vel ein form for felles forståelse mellom oss to på det punktet. Når Utopia då legg eit tilbud på bordet han ikkje klare å takke nei til, samtidig som at eg blir tilbudt plass også så vart det berre slik. Eg kan forstå at nokre syntest dette var feigt, eg kan forstå at Jato vart sippete i og med at planane hans hadde blitt forpurra ((party)), men alt i alt føltest det rett. Så får andre meine kva dei ønska om det heile. Utopia vart eit nytt kapittel for min del, eit ganske så bra eit og, ihvertfall så langt.

Når eg gjekk inn satt eg som ultimatum for Vixen at vi under ingen omstendigheter skulle vere dei som gjekk mot gamlestammen, og det har vi levd opp til. Personlig samarbeida eg fortsatt med nokre av medlemma der ved å tilby nuking og støtte om det trengst. Andre er derimot litt vanskeligare å få kontakt med, men det får heller vere deira sitt valg. Frå mi si side har eg ihvertfall frå dag ein prøvd etter beste evne å oppretthalde det gode forholdet.

No høyrest det nesten ut som at alt eg ville mot Utopia var deira undergang, men det må sjølvsagt vere underforstått at det eg hadde hatt av kontakt med medlem der frå før var utelukkande positivt. Flotte folk heile gjengen, eg måtte diskutere lenge med meg sjølv før eg fekk meg sjølv til å tenkte på å gå imot dei. Hadde det ikkje vore for at Jato messa om at ein ikkje kom til å komme noken vei om ein alltid skulle sette vennskap først så hadde eg nok aldri snudd heller. Nu vel, eg hadde frå før hindra oss i å angripe dei, så eg følte personlig at eg hadde oppnådd ekvivalens etter det heile. B) Etter overgangen er eg ihvertfall klar på at mi oppfatning av medlemma i Utopia var korrekt, og eg er glad for at det vart slik det vart. :)


Eg trur at det kan vere ein tanke for visse å tenke over at folk har forskjellige mål her i verden. Personlig hadde eg aldri vore med på ein server frå start før og hadde egentlig som målsetning å klare å komme meg innafor top 50 ganske raskt, kanskje top 25 om eg gadd og hadde flaks nok. Hadde aldri planar om å gå so langt som eg har gjort, av den grunn at eg veit at eg blir lei. Jeklig lei. Trur nok at det er fleire som er det og. Dei eg har snakka med av Utopia allierte latar til å ha samme oppfatning. Det er ikkje alle som hadde eit ønske om å vinne, men rett og slett å klare seg godt. Samme målet som eg starta med, og eg ser ingenting gale med det. Personlig er eg meir enn fornøgd med det eg har klart på verdenen, og det har eg vore sia mi tid i DL. Det einaste eg ikkje er fornøgd med personlig er at eg veit at eg ikkje har gitt resten av Utopia gjengen det dei fortjena. Rator trakk meg fram som eksempel, og ikkje utan grunn. Motivasjonen min har vore lik null lenge, og slik er det berre. Å skylde på v18 blir feil og, for motivasjonen har ikkje vore meir til stede der. Eg gjer riktignok så godt eg makta for å ikkje skuffe Odd så alt for mykje, men eg er redd eg er seint ute på den. Å vel :gjeip:

-Kjellis/Eru Iluvatar
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Så du sier altså at du gikk over for å redde deg selv? Du kunne bare sagt det med en gang estede for å vente 1/2 år. Kanskje hadde vi sett litt annerledes på det hvis du hadde innrømmet det med en gang.

På det stadiet hadde jeg ingen anelse om kvalitetene til Chaosisalex - så nei. Årsakene har jeg allerede forklart til dere mange ganger tidligere, og de innebar aldri å redde meg selv. De første månedene var jeg aktiv. Men det duppet etterhvert, noe jeg ikke hadde planlagt. Hadde jeg i den perioden, med 100-ish (?) byer, vært inaktiv ved siden av Chaosis, hadde jeg blitt adlet ut. Som sagt, da jeg byttet var jeg aktiv, hadde ikke front mot Chaosis, og kunne trolig stått i mot lenge. Skjønner ikke hvordan du klarer å trekke den konklusjonen.

Edit: Ser jeg skrev "adlet ut tidlig". Det var nok litt dårlig formulert. Tenkte heller på da jeg fikk en dupp i aktiviteten, rundt november/desember mener jeg å huske at det var.
 

Castell0

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
216
Skjønner ikke hvordan du klarer å trekke den konklusjonen.

På samme måte som jeg ikke skjønner hvordan du klarte å trekke den konklusjonen om at du heller ville være i Utopia når du allerede var i BAM!. Du visste før du kom inn i BAM! at vi koms til å krige mot Utopia. Husker du sa til Martin når du kom inn at du ikke koms til å backstabbe han igjen siden du hadde gjort det mot han på v14. Vell vi ser jo hvordan det gikk... :LOL: Du ga oss heller aldri noen ordentlig forklaring, du bortforklarte deg bare og skrev hvor vanskelig valget var osv...
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Nå var du veldig off topic Jato!

Ellers digger jeg denne lille digresjonen vår her på forumet.

Gøy å se alle sine synspunkter og at folk engasjerer seg litt i det de skiver.

Så du har uten tvil skrevet en fin liste som har skapt reaksjoner og diskusjoner!
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
På samme måte som jeg ikke skjønner hvordan du klarte å trekke den konklusjonen om at du heller ville være i Utopia når du allerede var i BAM!. Du visste før du kom inn i BAM! at vi koms til å krige mot Utopia. Husker du sa til Martin når du kom inn at du ikke koms til å backstabbe han igjen siden du hadde gjort det mot han på v14. Vell vi ser jo hvordan det gikk... :LOL: Du ga oss heller aldri noen ordentlig forklaring, du bortforklarte deg bare og skrev hvor vanskelig valget var osv...

Uenig. Jeg har argumentert for det, og folk som vanligvis er veldig mot stammebytter så ikke noe galt med overgangen. Og nei, jeg visste faktisk ikke at BAM og UTOPIA kom til å havne i krig. Du husker vel kanskje at jeg hele tiden hadde et ønske om et samarbeid med UTOPIA? Jeg hadde søkt til UTOPIA fra starten av, men stammen var allerede full - som de fleste andre stammene var. Jeg stod vel stammeløs relativt lenge, i forhold til de fleste andre rundt samme rangering.

Skjønner heller ikke hvordan du kan mene at det var noen form for backstabbing. Jeg skrev flere ganger i BAM-chatten at jeg hadde fått tilbudet og at jeg vurderte det, uten at jeg fikk respons. Til tross for at alle var aktive på det stadiet, hadde jeg allerede da noen tanker om hvordan verdenen kom til å utvikle seg, og nå i ettertid vil jeg si at jeg hadde rett. Dog trodde jeg det var Martin (Ras) som skulle holde lengst. Utdyp gjerne hva du mener med at jeg backstabbet, da nettopp en av grunnene til at jeg forlot da jeg hadde én by istedenfor 200, var for å unngå nettopp det.

Uansett, jeg er 99,999% sikker på at den overgangen ikke forandret noe. Slik situasjonen utviklet seg, der de aller fleste nøkkelspillerne til BAM ga seg/mistet motivasjonen/ble inaktive, ville UTOPIA ha seiret uansett. Jeg hadde bare blitt en til i rekken av BAM-medlemmer som ikke klarte å holde trykket oppe helt ut. Hvorvidt diplomatiet o.l hadde forandret seg dersom jeg ikke hadde byttet er en annen diskusjon som vi aldri får svar på, men som medlem tør jeg påstå, uten å tenke meg om, at situasjonen ville ha blitt den samme.
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Men hvorfor skiftet du egentlig navn til ZuperNova?

Vet egentlig ikke. Det opprinnelige navnet synes jeg bare var tåpelig, slet med å velge navn, så søkte bare opp litt div. og satte sammen av to tilfeldige ord. Vet ikke om dette navnet var så mye bedre, har lenge vurdert nok et navnbytte.
 

DeletedUser

Guest
Uenig. Jeg har argumentert for det, og folk som vanligvis er veldig mot stammebytter så ikke noe galt med overgangen. Og nei, jeg visste faktisk ikke at BAM og UTOPIA kom til å havne i krig.

Om du hadde fulgt med litt mer så ville du ha visst at BAM og UTOPIA kom til å havne i krig etter hvert på det tidspunktet :tunge:

Du husker vel kanskje at jeg hele tiden hadde et ønske om et samarbeid med UTOPIA? Jeg hadde søkt til UTOPIA fra starten av, men stammen var allerede full - som de fleste andre stammene var. Jeg stod vel stammeløs relativt lenge, i forhold til de fleste andre rundt samme rangering.

Hadde du hatt det forferdelig kjedelig i BAM! med demotiverte medlemmer ol. så hadde jeg ikke hatt noe problem med å skjønne hvorfor du ville stikke, men situasjonen var helt annerledes. Gjengen var veldig sammensveiset, aktiv og alle var veldig hyggelige. Sånn sett er det den beste stammen jeg noen gang har vært i før motivasjonen sviktet hos flere spillere. Vi kranglet absolutt aldri om noe som helst og det er faktisk helt sant (love) Grunnen til at du stakk derimot var at du "kjente spillerne i UTOPIA bedre". Ja, det gjorde vel kanskje Martin og andre i BAM! også, men er det noen grunn til å leave? Det synes i hvert fall ikke jeg. Er det rart at vi fikk mistanker om at du bare stakk for at veien til seier skulle bli enklere?

Skjønner heller ikke hvordan du kan mene at det var noen form for backstabbing. Jeg skrev flere ganger i BAM-chatten at jeg hadde fått tilbudet og at jeg vurderte det, uten at jeg fikk respons. Til tross for at alle var aktive på det stadiet, hadde jeg allerede da noen tanker om hvordan verdenen kom til å utvikle seg, og nå i ettertid vil jeg si at jeg hadde rett. Dog trodde jeg det var Martin (Ras) som skulle holde lengst. Utdyp gjerne hva du mener med at jeg backstabbet, da nettopp en av grunnene til at jeg forlot da jeg hadde én by istedenfor 200, var for å unngå nettopp det.

Om du hadde fulgt med litt mer så ville du ha visst at BAM og UTOPIA kom til å havne i krig etter hvert. :tunge: Og påstanden din om at du hadde fått tilbudet og vurderte det, men ikke fikk respons er helt på jordet. Jeg husker helt klart en lang samtale jeg hadde med deg hvor du snakket med meg om å gå over til UTOPIA før du faktisk gjorde det. Dessuten mener jeg at det også kom opp i stammechatten hvor flere spillere oppfordret deg til å bli.

Uansett, jeg er 99,999% sikker på at den overgangen ikke forandret noe. Slik situasjonen utviklet seg, der de aller fleste nøkkelspillerne til BAM ga seg/mistet motivasjonen/ble inaktive, ville UTOPIA ha seiret uansett. Jeg hadde bare blitt en til i rekken av BAM-medlemmer som ikke klarte å holde trykket oppe helt ut. Hvorvidt diplomatiet o.l hadde forandret seg dersom jeg ikke hadde byttet er en annen diskusjon som vi aldri får svar på, men som medlem tør jeg påstå, uten å tenke meg om, at situasjonen ville ha blitt den samme.

Det eneste som er sikkert er at situasjonen ville vært en helt annen om du ikke hadde gått over. Det er godt mulig at UTOPIA hadde vunnet, men BAM! hadde vært mye sterkere med en toppspiller til på laget og en mindre toppspiller mot oss.

Litt morsomt at vi fremdeles diskuterer noe som skjedde for mange måneder siden though ^^
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Om du hadde fulgt med litt mer så ville du ha visst at BAM og UTOPIA kom til å havne i krig etter hvert på det tidspunktet

Det er mulig, men det fant aldri jeg ut av - derfor jeg var så hypp på et samarbeid med UTOPIA. ;)

Hadde du hatt det forferdelig kjedelig i BAM! med demotiverte medlemmer ol. så hadde jeg ikke hatt noe problem med å skjønne hvorfor du ville stikke, men situasjonen var helt annerledes. Gjengen var veldig sammensveiset, aktiv og alle var veldig hyggelige. Sånn sett er det den beste stammen jeg noen gang har vært i før motivasjonen sviktet hos flere spillere. Vi kranglet absolutt aldri om noe som helst og det er faktisk helt sant Grunnen til at du stakk derimot var at du "kjente spillerne i UTOPIA bedre". Ja, det gjorde vel kanskje Martin og andre i BAM! også, men er det noen grunn til å leave? Det synes i hvert fall ikke jeg. Er det rart at vi fikk mistanker om at du bare stakk for at veien til seier skulle bli enklere?

Nja, det er ikke hele bildet. Det var én av årsakene. Som jeg skrev ønsket jeg i utgangspunktet å bli med i UTOPIA, den muligheten kom først da jeg var i BAM, og jeg så på det som en god mulighet til å komme til stammen jeg egentlig ønsket å bli med i - på et tidspunkt der jeg tenkte det ikke kom til å forandre serversituasjonen. Hadde det vært senere hadde jeg ikke forlatt. Samme som Knut Nærum, som forlater Nytt på nytt for å skrive - det er det han drømte om da han var liten, og anledningen til å bytte til det han opprinnelig ønsket var fortsatt åpen. (dårlig eksempel, vet det) Uansett, jeg kan love deg at verken da jeg startet eller da jeg byttet hadde jeg seier i tankene. Det har jeg egentlig ikke hatt siste halvåret (siden jul) heller. Jeg har aldri satt meg noe mål om å vinne v20. Da jeg var aktiv ønsket jeg noe å gjøre på fritiden, det sosiale og å utvikle meg som spiller, siden jeg har mye å lære. Da skole og det sosiale IRL begynte å presse på, har det eneste ønsket mitt vært å bli ferdig her på v20. De andre medlemmene i UTOPIA kan vel bekrefte at jeg har hatt mange av-perioder siden jul, selv om jeg til tider ofte har vært på om nettene o.l.

Om du hadde fulgt med litt mer så ville du ha visst at BAM og UTOPIA kom til å havne i krig etter hvert. Og påstanden din om at du hadde fått tilbudet og vurderte det, men ikke fikk respons er helt på jordet. Jeg husker helt klart en lang samtale jeg hadde med deg hvor du snakket med meg om å gå over til UTOPIA før du faktisk gjorde det. Dessuten mener jeg at det også kom opp i stammechatten hvor flere spillere oppfordret deg til å bli.

Som jeg skrev, nei - jeg visste ikke det da. For meg var serversituasjonen helt åpen på det tidspunktene, og for alt jeg visste unne medlemmene i BAM fort være bedre i det lange løp enn det medlemmene i UTOPIA var. Har vel mange eksempler på spillere som er gode i oppstarten, men dårlig i mid- og endgame, eller som faller fra tidlig. Så for meg å forutse hvordan serveren skulle utvikle seg er som å lese gresk.

Jeg kan bekrefte at vi to snakket sammen der jeg uttrykte det jeg mente og følte. Men det var etter at jeg hadde skrevet noen ganger i BAM-chatten, iallefall 2-4 ganger. Og nei, det kom aldri noen respons - det husker jeg veldig godt. Jeg kunne kanskje vært litt tydeligere, men lite å gjøre med det nå. Jeg står for alt jeg har skrevet i de 3 siste avsnittene, og det er det samme som jeg mente for litt over et halvår siden.


Det eneste som er sikkert er at situasjonen ville vært en helt annen om du ikke hadde gått over. Det er godt mulig at UTOPIA hadde vunnet, men BAM! hadde vært mye sterkere med en toppspiller til på laget og en mindre toppspiller mot oss.

Jeg har som jeg skrev også mine tvil her. På stadiet jeg var lite aktiv, var BAM heldigvis det samme - hvis ikke ville dere ha adlet meg ut. Chaosisalex & co var ikke lite aktive på det stadiet. Hadde jeg vært i BAM, ville de ha adlet meg ut. For å sitere meg selv:
"Jeg hadde bare blitt en til i rekken av BAM-medlemmer som ikke klarte å holde trykket oppe helt ut." Som jeg tidligere har skrevet, jeg har ikke vært aktiv nok på v20 til å utgjøre noen forskjell dersom vi/jeg hadde møtt ordentlig motstand over lengre tid.

Og ja, er litt morsomt. :p
 
Topp