Topp 10 - stammer

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Sorry for at det er litt lite fakta, skreiv bare hva jeg synes om de forskjellige stammene. Skal prøve å få med litt mer fakta osv neste gang, men orket ikke undersøke så mye om de forskjellige stammen i dag. Kom gjerne med konstruktiv kritikk så jeg får lagd en enda bedre liste neste gang.
Ikke noe å beklage.. ;-) Du gidder iallefall - i motsetning til de fleste andre. Godt utført er den også. Jeg liker bedre å lese om meninger enn fakta som de fleste allerede vet. :)
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Alle listene som skrives for tiden er så bra at folk flest ikke orker å skrive fordi de ikke har en sjanse på å måle seg med den nåværende kvaliteten. På sett og vis savner jeg da snittkvaliteten på listene var litt lavere, men innleggene flere :p

På den annen side er jo de listene som blir skrevet ren kvalitet, som også er kjekt.
 

Coon

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
64
Min aller første liste, håper noen liker den. Tar gjerne imot kritikk så jeg lærer til neste gang jeg skal lage noe lignende :)

1. UTOPIA
Utopia startet med å ta ut hele DSPAWN selv om DSPAWN tydeligvis hadde fått med seg veldig mange på sitt lag og brukte det til å true Utopia, men det stoppa dem ikke. Bare etter få dager så ble DSPAWN knust av Utopia. Etter første vellykkede krig så må det som oftest komme en til som ble mot SG. Disse her ble mer vanskelige, men Utopia har ikke sluttet og overraske enda, mye av SG har allerede også blitt tatt ut veldig fort av Utopia etter et par aksjoner imot dem, SG er ikke helt ute av spillet enda, men de er nok ute av verdenen om en uke eller to. Nå står da DN for tur og jeg tror neppe de kommer til å tape denne krigen heller.
Hittil så har denne stammen vært ustoppelig, er det noen som i det hele tatt kan slå denne stammen?
Disse har også 6/8 spillere med på topp 25 og har nesten dobbelt så mye som andre plassen i poeng, dette er den stammen jeg tror kommer til å vinne hele verdenen.

Utopia har hele 1,71 mil beseirede totalt hvor 795k er som forsvarer og hele 913k som angriper. Utopia ligger på første plass som angriper og der tror jeg de kommer til å fortsette å være, tror Utopia fortsatt har en god del off tropper liggende på lur og jeg venter i spenning på en ny eksplosjon.

Poeng til de 4 beste spillerne: 507.452 (Kan ikke si annet enn sykt..)
Totalpoeng: 661.770 (også alt for sykt, ta også ro ned litt så andre kan få sjansen til å ta dere igjen!)

2. DN
Vet ikke mye om denne stammen, ser ut til at denne stammen ligger på hele andre plass på grunn av to stykker. DN kriger nå mot Utopia og jeg er ganske spent på hvordan dette kommer til å gå, er veldig spent på DonSlask og Natasha romanoff, kanskje de overrasker?
Perfect Art forlot denne stammen for ikke så lenge siden og ble med i Utopia, hvorfor eller hvordan aner jeg ikke. Hørt rykter om at Perfect Art kjente folk fra Utopia og det var derfor de forlot.
DN har en total på 1,40 mil beseirede motstandere hvor 850k av dem er som angriper. Tipper mye av dette har gått mot Utopia og som forsvarer har vel også vært mest fra Utopia med hele 775k. Tror DN vil overleve en god stund til og at disse ikke blir lett å ta ut, vi får se hvor lenge de klarer å stå imot, veldig spent på dette framover.

Poeng til de 4 beste spillerne: 295.447
Totalpoeng: 321.519

3. BAM
Ut ifra det jeg vet så var Bam veldig nøytrale i starten, hørte faktisk at de ville være nøytrale. Hvorfor vet jeg ikke, muligens for å spare opp en del tropper også sprenge skalaen noe de ikke er langt unna. De har i totalt 1,08 mil i beseirede motstandere hvor hele 842k av dem er som angriper. Ut ifra hva jeg ser så tror jeg folk er redde for å angripe BAM, med mindre de har tenkt smart med diplomatiet og sluppet billig unna hittil. Jeg tror Bam fortsatt holder på en god del off tropper og forsvar har de nok også en del av.

Poeng til de 4 beste spillerne: 276.048
Totalpoeng: 344.416

4. Lemmy
Hørt litt om at dette er en stamme som har godt samhold og står sterkt sammen. Jeg vet ikke mye om Lemmy sitt diplomati, usikker på om de har noe i det hele tatt. Lemmy har 1,42mil i totaltbeseirede hvor det er ca. halvt som er i angrep og halvt som er i forsvar. Ser ut som dere tenker å ha litt mer def enn off, men tiden får vise om jeg tar feil i dette.

Poeng til de 4 beste spillerne: 233.560
Totalpoeng: 363.433

5. SG
SG er en stamme som føk til værs ganske fort. Jeg har ikke respekt for denne stammen utifra hva jeg har sett og hørt, de har utnyttet allianser og adlet folk innad i stammen sin. SG i min mening har bare kjørt skittent spill hele veien så jeg er glad for at disse nå snart er ute av verdenen. 2,12 mil i totalt beseirede hvor nesten 1,5 mil er som forsvarer. SG har blitt ganske hardt rammet av nukes og lignende så dette forstår jeg godt. Litt overrasket over at mange av de i SG fortsatt lever etter å ha tatt så mye som forsvarer, nesten over det dobbelte av hva andre plassen har.

Poeng til de 4 beste spillerne: 191.252
Totalpoeng: 235.136

6. BBB
Broder/søster stammen til UTOPIA. BBB har bare 4 medlemmer og har et veldig strengt rekrutterings system. Tror ikke BBB vil få inn flere medlemmer enn de allerede har, kanskje 1-2 til litt senere ut i verden.
BBB står sterkt med UTOPIA og jeg tror at hvis det bare er en stamme som kan vinne, så vil nok denne havne på en andre plass på slutten av verdenen. BBB har litt over kanten av 550k beseirede i total, veldig sterk stamme og tror de har mye mer å gi.

Poeng til de 4 beste spillerne: 176.671
Totalpoeng: 176.671
(Liker antallet poeng)

7. DL
Min egen stamme, ikke like gøy å snakke om sin egen stamme.

Poeng til de 4 beste spillerne: 162.261 (hva skjer med morsomme tall?)
Totalpoeng: 229.524

8. EPK
Vet ikke mye om disse annet enn at de kriger en del mot HPLØS. Noen av de har greit antall med poeng, men vet ikke mye om selve spillerne. Noen av de kan se helt greit gode ut, vi får se senere ut i verdenen hvordan det går med disse.
EPK har såvidt under 300k i beseirede motstandere i total som gir dem en 17. plass der. Trodde disse skulle være litt høyere oppe enn som så, kanskje de har en god del tropper på lager.

Poeng til de 4 beste spillerne: 132.659
Totalpoeng: 179.982

9. NrMo
De sier på stammesiden demmes at de søker seriøse spillere, for min del ser det ikke sånn ut om man leser hele stammesiden til NrMo. Hvis de søker seriøse spillere så synes jeg at de burde endre stammesiden demmes til noe mer ordentlig. NrMo har nesten 250k beseirede i total, helt greit antall i forhold til poengene. Tror ikke de har så mye tropper på lager for tida.

Poeng til de 4 beste spillerne: 99.859
Totalpoeng: 105.339

10. SR
Andre stammen med bare 4 stk i stammen som er på topp 10, vet ingenting om denne stammen og jeg aner ikke hvem noen av spillerne er dessverre. ca. 215k i totalt beseirede, små imponert. Ser ut som disse folka har kjempet en del for byene sine.

Poeng til de 4 beste spillerne: 79.063
Totalpoeng: 79.063
 

DONslask

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
103
fin liste + to you!

2. DN
Vet ikke mye om denne stammen, ser ut til at denne stammen ligger på hele andre plass på grunn av to stykker. DN kriger nå mot Utopia og jeg er ganske spent på hvordan dette kommer til å gå, er veldig spent på DonSlask og Natasha romanoff, kanskje de overrasker?
Perfect Art forlot denne stammen for ikke så lenge siden og ble med i Utopia, hvorfor eller hvordan aner jeg ikke. Hørt rykter om at Perfect Art kjente folk fra Utopia og det var derfor de forlot.
DN har en total på 1,40 mil beseirede motstandere hvor 850k av dem er som angriper. Tipper mye av dette har gått mot Utopia og som forsvarer har vel også vært mest fra Utopia med hele 775k. Tror DN vil overleve en god stund til og at disse ikke blir lett å ta ut, vi får se hvor lenge de klarer å stå imot, veldig spent på dette framover.

Poeng til de 4 beste spillerne: 295.447
Totalpoeng: 321.519

ikke sikker på at den siste tingen stemmer, da Bam/Lemmy/bbb/utopia er allys og kjører på sammen så skal det mye til om vi klarer oss veldig lenge, men er lov å prøve!
 

lycurgus

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Flott liste! Kult at du tar deg tiden.

[B skrev:
8. EPK[/B]
Vet ikke mye om disse annet enn at de kriger en del mot HPLØS.

Stusser dog litt over denne påstanden. Det kan vel strengt tatt ikke kalles en krig når angrepene bare går den ene veien? Dette burde jo du som stammeoverhode i broderstammen til HPLØS/AM vite bedre enn de fleste andre (giggle)
 

lycurgus

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
HPLØS er broderstammen ja, men det er ikke AM. Når han skriver HPLØS/AM mener han enten at det er samme stamme, eller at begge er broderstammene til AV/DL. Ingen av delene stemmer.

Dette gjør det bare enda merkeligere at det står at vi har kriget med HPLØS. Vi har tatt de AM byene som lå i nærheten av clusteret vårt og jeg trodde derfor det var dette han refererte til og at AM byttet navn til HPLØS samtidig som AV byttet navn til DL.

Hvis AM ikke er HPLØS har vi faktisk aldri hatt et inc fra de eller sendt et angrep på de. Noe som isåfall underbygger min påstand om at dette er noe lederen for DL/HPLØS virkelig burde vite ..
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Dette gjør det bare enda merkeligere at det står at vi har kriget med HPLØS. Vi har tatt de AM byene som lå i nærheten av clusteret vårt og jeg trodde derfor det var dette han refererte til og at AM byttet navn til HPLØS samtidig som AV byttet navn til DL.

Hvis AM ikke er HPLØS har vi faktisk aldri hatt et inc fra de eller sendt et angrep på de. Noe som isåfall underbygger min påstand om at dette er noe lederen for DL/HPLØS virkelig burde vite ..

Det du skriver er delvis rett, jeg trodde også at begge stammene byttet navn. En i SG hadde en spion/insider/kontakt i AM (Vet ikke om resten av SG visste om dette engang), og generelt sett merket vi/de (de som i AV/DL) at det var behov for en opprydding - det var altså dette som skjedde. De motiverte og bidragsytende spillerne opprettet derfor en ny stamme, HPLØS, som altså er en oppryddet versjon av AM - men AM-stammen eksisterer fortsatt. Denne nye stammen tok dermed over AM sin rolle, og dette løste en rekke problemer - blant annet mht. nye medlemmer, ang. ledelsen i stammen og en bedre kontroll over medlemmene - jeg vil si det var til alles beste.

Videre kan jeg si at jeg vet veldig lite om hva som skjer mellom DL/HPLØS/AM og EPK, annet enn at dere har adlet et par byer fra dem slik jeg forstod det. At dere aldri har fått innkommende fra dem stemmer vel kun delvis, i og med at HPLØS bestå av et par av de gamle AM-spillerne (uten at jeg vet hvem som har angrepet). Dersom halvparten av medlemmene i UTOPIA danner en utbryterstamme kan man vel på sett og vis si at de er i krig med DN (kommer an på situasjonen, men du skjønner poenget). Det var vel også opprinnelig AM som begynte å angripe dere, grunnet en disputt tilknyttet en flyktning som dere kjenner godt, og selvfølgelig vil beskytte.

For til slutt å komme med en konklusjon, er nok dette en formuleringsfeil. Du kan ikke benekte at det har vært konflikter mellom AM og dere i EPK. Går fort litt i surr når man skriver mye og lenge. ;)
 

Coon

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
64
En krig med HPLØS og DL mot EPK er det.

Det er offisielt en krig, vi får bare vente å se når den bryter ordentlig ut :)
Dere får nok se en dag at å adle folk i AM var en stor feil.
 

Imrahil

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
102
Rangeringane vart tatt rundt 15.00, så ikkje skyt meg om dei ikkje stemme no. Om noko er feil må de gjerne informere meg om det, og har du tips så er det og ønska. :awesome:


1 UTOPIA (0)
Antall medlemmer: 8
Poeng til de 4 beste spillerne 634.351
Totalt antall poeng: 809.134

Stammen som leda klart, og har vel meir eller mindre hatt samme plass frå dag ein. Var nok den mest frykta stammen før oppstart, og dei har levd opp til forventningane. Ilag med broderstammen BBB har dei idag 4 av 5 på top 5, dei leda krigsrankingen og ligge godt an til å vinne verdenen. Det har vore ein del snakk om diplomatiet deira, men frå mitt synspunkt har dei gjort nøyaktig det dei har hatt behov for å gjere for å vinne, og det er ikkje noko meir negativt i det enn andre strategiar. Veldig lite å sette fingeren på når det gjelde desse folka. Dei har vist overbevisande styrke i dei krigane dei har deltat i, og har som samarbeidspartner gjort som forventa. Flotte folk. Stå på vidare!

2 BAM! (+1)
Antall medlemmer: 7
Poeng til de 4 beste spillerne 361.032
Totalt antall poeng: 454.446

Eg såg for meg at dette kunne bli ein av dei store utfordrarane til Utopia, men dei har tydelegvis starta eit samarbeid. Ser ut som at det går bra og, om ein tar DNs status i betrakting. Så vidt eg veit så var dei ein del av alliansen til SG i starten, men dei trakk seg vel kanskje ut når SG møtte veggen. Stammen er på mange måtar svært lik Utopia, dei har vore dominerande i krigane dei har deltatt i, og likt Utopia er dei satt saman av svært, svært gode (og hyggelige) folk. Dei har veldig lav ODD i forhold til ODA, så det er nok ein del deff stasjonert i denne stammen. Om diplomatiet deira i henhold til Utopia kjem til å vare etter at heile det tidlegare DN er nedadla er tvilsomt, så det blir nok litt action i nord framover. Eg er meget spent på korleis denne stammen kjem til å utvikle seg. :mehe:

3 Lemmy (+1)
Antall medlemmer: 8
Poeng til de 4 beste spillerne 275.536
Totalt antall poeng: 417.529

Eg har nok ikkje så god kjennskap til den gjengen her, kan vel kanskje ha noko å gjere med min geografiske plassering. Er dog ein del kjente namn i stammen her, og ein del nye (for min del ihvertfall). Dei har ilag med dei to over vore i krig mot DN i det siste, og det ser ut som at dei fekk eit godt utbytte frå den krigen. Dei har samarbeida Utopia over lengre tid. Inntil vidare kjem dei nok til klare seg fint med DN og SG byar, men spørsmålet er vel om dei kjem til å gå imot BAM! eller Utopia, då det ser ut som at dei kanskje må gjere det om ikkje så alt for lang tid.

4 BBB (+2)
Antall medlemmer: 4
Poeng til de 4 beste spillerne 211.380
Totalt antall poeng: 211.380

Broderstammen til Utopia her. Eg kunne sverge på at det var ein av dåkke på top fem når eg starta med den lista her, men ser ut som at Generalen har blitt skyvd ned ein plass. Det vitnar uansett ein del om Utopia, når dei har fire utruleg gode spelarar som kan takast opp til "hovudstammen" skulle det bli behov for det. Eg kan ikkje sjå for meg at dei her kjem til å bryte med Utopia, men den vil kanskje oppløysast før eller seinare, då eg ikkje ser for meg at dei kjem til å få så mangen fleire medlem, og Utopia nok kjem til å ta opp nokre frå tid til annen. Uansett ein viktig ressurs for Utopia.

5 SG (0)
Antall medlemmer: 8
Poeng til de 4 beste spillerne 209.223
Totalt antall poeng: 259.289

Stakkars SG. Dei var faktisk komt godt igang og låg på ein relativt overbevisande andre plass på rankingen for ei tid sia. Dei fekk samla saman ei stor gruppe stammar mot Utopia m/ allierte, men etter nokre aksjonar frå Utopia alliansens side var det ganske over og ut. Det var nok ein ganske viktig seier for Utopia, den var sopass overlegen at fleire som vurderte å ta side mot dei nok har tenkt seg om igjen. Sjølv om det har vore sagt mykje dårleg om SG, både om krigarevnen og litt om rekruttering, så har dei ein del dei bør rosast for og. Først og fremst tok jo Magnar og gjengen på seg ansvaret med å trene opp fleire nye spelarar, og det er dessverre ikkje mange nok stammar som gjer det no til dags. Tapet deira kom jo av ein grunn, det er jo berre å sjekke ODD for å sjå det, forhalda tatt i betraktning syntest eg at dei har gjort ein god jobb. Syntest det er kjekt å sjå at dei helde ut og fortsette å krige til tross for alt dette, kven veit, kanskje dei kjem seg igjen.

6 DL (+1)
Antall medlemmer: 7
Poeng til de 4 beste spillerne 183.253
Totalt antall poeng: 250.315

Egen stamme. Som eg har sagt tidlegare så er den meget kos, og eg delar ut melk og kjeks. At ikkje fleire har meldt sin interesse angåande medlemsskap etter at eg avslørte det forbløffar meg fortsatt.

7 EPK (+1)
Antall medlemmer: 7
Poeng til de 4 beste spillerne 144.886
Totalt antall poeng: 195.321

Utmerka dessert, men er det ein utmerka stamme? Dei klarte seg godt mot AM i den tid eg var der, adla litt i alle retningane. Så vidt eg veit var det min feil at "krigen" braut ut, men eg har ikkje sett så mykje til den sjølv. (giggle) Jaja, nå som Vixy har fått stell på HPLØS trur eg nok at dåkke kjem til å sjå litt meir motstand. Anna enn at rekruttøren dåkkas er ein hyggelig type så veit eg ikkje så meget om dåkke, dessverre. Vi blir vel meir kjente no framover :warrior:

8 NrMo (+1)
Antall medlemmer: 6
Poeng til de 4 beste spillerne 107.099
Totalt antall poeng: 115.062

Her er eg relativt blank. NrMo er søskenstammen til ein vi er i krig med, men av ein eller anna grunn er vi ikkje i krig med dei. Dei mista eit stort medlem for ikkje mange dagane sia, noko som nok satt dei litt tilbake. Ellers ser det ut som at stammen har hatt det relativt roleg, og er nok neppe blanda inn i krigar. Så vil vel tiden vise om det blir noko action på den fronten.

Det skal seiast at dei har den klassiske useriøse stammeprofilen som berre ber om seriøse spelarar. I min erfaring så er det berre noko du kan satse på etter at du har vist at du er noko. Men det er sikkert morosamt for dei involverte. :party:

9 HPLØS (ny)
Antall medlemmer: 5
Poeng til de 4 beste spillerne 96.702
Totalt antall poeng: 98.466

Nesten like kos som broderstammen, men trur ikkje du får verken melk eller kjeks her. (no)

10 L2 (ny)
Antall medlemmer: 4
Poeng til de 4 beste spillerne 94.010
Totalt antall poeng: 94.010

Basert på TWstats så har denne stammen hatt ei turbulent fortid, men det verkar som at den har komt seg på rett kjøl. Basert på namnet så ser det ut som å vere ein understamme til Lemmy, isåfall hadde det kanskje vore eit sjakktrekk å informere om det på stammeprofilen. Ser ut som at dei har nippa litt forsiktig av SG i det siste, uten for store vansker. Det ser ut som at dei har nokre fine adelsmål etter SG og, med finfin tilgang til rimmen.
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Flott liste Imrahil!

Siden min dual nettopp lagde en topp 25 spiller liste tenkte jeg å slenge ut en liste også, og føler ikke det var nødvendig med enda en spiller liste så peiser på med en stamme liste istedenfor.

Dette er en helt ok liste hovedsaklig av mine egne meninger om de forskjellige stammene innenfor topp 10. Regner nok med å lage en topp 25 spiller liste også snart.

1. UTOPIA

Stammen som har vært rank 1 siden etter dag 1 på v20. Leder med en foreløpig solid ledelse poengmessig. En stamme som jeg mener har gjort de riktige valgene for at de er kommet så langt som de har kommet idag. De har prestert godt krigsmessig og de har også vært kloke på diplomatiet.
Enn finner også mange rutinerte spillere i denne stammen, noe den også er kjent for. Samarbeider tett med stammen BBB som alle vet, folk liker å kalle dem for understammen/broder stammen dems, men egentlig er det bare en utvidelse av stammen UTOPIA.
Har også rekrutert spillere som ZuperNova fra BAM! som er globalt rangert som nr 2, og Perfect Art fra DN som er rangert som nr 5 på verdenen.
Gode og solide rekruteringer som gjør dem enda et skritt nærmere målet dems, altså å vinne.
Blir spennende å følge med i tiden fremover hvordan de klarer seg.

2. BAM!

Wow, de er nå rangert som NR 2 og har en fin ledelse over 3 plassen spør du meg, det er også viktig å legge til at de bare har 6 medlemmer.
Dette er en stamme som har blitt regnet med som en like god stamme som Utopia siden start av v20, de har ligget innenfor det gode selskap på topp 5, men etter den siste ukens sprell og aksjoner mot DN, så har de virkelig adlet seg enda større. Noe som mulig har gitt dem stor selvtillit, og ikke minst UTROLIG god kontroll på k45, hele stammen ligger vakkert plassert langs hele kontinentet og det blir en utrolig fight for dem som ønsker å adle seg inn på dem. Ikke bare fordi de ligger så fint som de ligger, men de har utrolig mange dyktige spillere som har vært ute en vinter natt en eller to ganger for mye før..
Diplomatiet dems er jeg heller litt usikker på, men enn kan se at de uten tvil gjorde et godt valg når dem valgte å samarbeide med UTOPIA og Lemmy imot DN.
Jeg håper å se mer ifra dere videre på v20. Det er en stamme med dyktige spillere som sagt, og ikke minst en dyktig ledelse med vinner innstinktet til å stikke av sted med hele seieren her. Så aktivitet og motivasjon tror jeg blir avgjørende for denne stammen i lengden. Nå som DN er borte snart, hvertfall tidligere DN spillere. Så blir det mindre adlingsmål og det blir spennende å se hva denne stammen velger å gjøre med den situasjonen.

3. Lemmy

Stammen som er helt oppe på nord-vest på kartet. Helt siden start har jeg sett på denne stammen som en utfordring (hvis de en dag blir hvem som helst sin fiende). De har noen gode spillere såvidt jeg har fått med meg, og et par gjengangere ifra tidligere verdener som de fleste sikkert ser, hvis de ser på medlemslisten. De har et imponerende stamme cluster og jeg mener og tror de har god kontroll på kontinent 44. Men jeg må ærlig innrømme at dette ikke er en direkte favoritt per dags dato til å stikke av med en seier her på v20. Jeg tror at valg av diplomati vil være avgjørende for dem i fremtiden. Vil også legge til at dette er den stammen med 2 mest spillerbyer på v20, som betyr at de ligger på 2 plass på verdens dominansen. De har BAM! pustende i nakken der, de lå en bit foran dem for en uke tilbake, men bam har adlet seg kraftig opp siden den gang.
Aktivitet og taktiske valg er avgjørende her, det er hvertfall min mening, håper jeg blir positivt overasket over hvor langt dere kan nå her på v20.

4. BBB

Egentlig ikke så mye å fortelle om denne stammen, i og med det går i mye av det samme som UTOPIA. Denne stammen ble opprettet for de spillerne som egentlig skulle eller ville være med i UTOPIA før verdenen startet. + et par andre tilskudd som har passet fint inn på laget vårt. Har kontoer som innebærer gode kvaliteter, og noen utrolig hyggelige folk. Må skyrte av spesielt General112 her, ufattelig hyggelig kar, som nå er Hertug i BBB og styrer der.
De har selvsagt da et godt samarbeid med UTOPIA og det vil de ha til verdenen er over.
Må også legge til at stammen bare har 4 medlemmer, og likevell har rank 4. Veldig imponerende.

5. SG

Her finner vi SG, dette er en stamme som ble sett på som en "underdog" her på v20 for noen uker tilbake. Hadde noen av spillerne godt rangert på ranken. Valget av diplomati og ulike hendelser som har skjedd ang denne stammen har vært avgjørende for veksten dems.
De hadde et solid tak på 2 plassen, men har ramlet ned litt etter at de har møtt god og stor motstand ifra UTOPIA, DL (Tidligere AV) og HPLØS (Tidligere AM). Må også si at TØK også har vært innblandet i angrep her.
For ikke så lenge siden forsvant stammens store drivkraft og kilde til gode samarbeidspartnere, da snakker jeg selvsagt om WeirdAldo.
Jeg må si at det er utrolig trist for stammen at denne kontoen er borte, spesielt ikke bare kontoen, men at hovedeierene sluttet fra kontoen før de ble adlet ned.
Det blir spennende å følge med hvordan denne stammen kommer til å utvikle seg i fremtiden, kan dere hente dere inn igjen eller ikke? Hvem vet, kanskje bare holde seg rolige og bygge seg opp bak kulissene? Da kan alt skje! Spennende :)
Noe jeg også ser på som en utfordring for dere er at dere ligger litt plassert over alt på kartet, godt dere har gode avtaler med mindre stammen som ligger rundt dere, som gjør dere mer mobile mtp angrep og forsvar. BD er vell også broder/søsken stammen deres.

6. DL

Dette var da tidligere AV, som nå heter "De Lovløse". De har et par spillere jeg har sett på tidligere verdener og et par jeg ikke har sett. Utifra det jeg har erfart så er dette spillere som er motivert og som har stå-på vilje til å klare det de ønsker.
Samarbeidet vell i all hovedsak med SG tidligere, men etter ulike hendelser som skjedde (skal ikke snakke for mye om dette, iom jeg ikke har satt meg så veldig inn i den saken).
De valgte derimot å samarbeide med UTOPIA, et godt valg for veksten dems, og for fremtiden dems på v20 (Tror jeg). Virker som en utrolig sammensveiset gjeng, og de har imponert krigsmessig. Høy ODA og høy ODD. Ligger også veldig fint plassert sør på kartet frem og tilbake fra 55 og 54.
Dere har også plenty av adlingsmål både øst, vest, nord og sør. Så her er det bare å kjøre på.
Hva fremtiden vil bringe vet jeg ei, men jeg tror også at et sterkt diplomati vil være avgjørende for denne stammen.

7. EPK

Wow, dere ligger enda såpass høyt rangert!
Dette er en gøy stamme spør du meg. Såvidt jeg vet så er dette en stamme som ble laget av en vennegjeng, skolekamerater eller lignende. De har gjort et par rekruteringer såvidt jeg har fulgt med som har gjort at dem har skaffet seg litt uvenner, blant annet AM, som de har kriget mot og gjort det BRA?! Jeg ser hvertfall ikke AM på kartet lengre.
De ligger plassert veldig fint oppimot CORE i k54 innesperret mellom stammer som SG, HPLØS|DL og UTOPIA.. Jeg må heller ikke glemme O.S
Denne stammen har også vært veldig mye frem og tilbake mtp diplomati, eller ikke direkte men inndirekte. Jeg tror de har vansker å vite hvem de skal samarbeide med for slik jeg har forstått det så har ikke alle her (hvertfall diplomaten) ikke så veldig god eller stor erfaring på tw. Som gjør valgene om hva som er lurest for å nå lengst vanskelig for dem.
Jeg håper denne stammen holder ut lengre på v20, for slike stammer er artige, venner som ikke er direkte tw-veteraner som kan prestere bra på TW, er moro :) Kanskje det drar flere spillere til tw.no hvis de ser at det meste er mulig uten nødvendigvis mange års erfaring ! :)
Stammen har eller litt mer ODA enn ODD, ikke spesielt mye. Men noe som tilsier i mine øyner at det er flere spillere her som burde sitte med en del tropper, som gir dem store muligheter.

8. HPLØS

De håpløse sier klart og tydelig på stamme profilen sin at de er broderstammen til DL. De har 5 medlemmer og de ligger fint plassert opp imot sine allierte og gir store og gode muligheter for ekspandering videre med tanke på fiender rundt seg. Jeg har ikke så mye å si om denne stammen siden jeg ikke kjenner igjen noen spesielle medlemmer jeg kjenner igjen fra før. Men jeg tror at det er avgjørende for dem at de beholder DL som broderstamme for videre suksess på v20. Samt er det også viktig og avgjørende for denne stammen at de har et sterkt diplomati.

9. NrMo

En stamme som ligger plassert med rimmen i et fint cluster av k54. Jeg kjenner ikke noe spesielt til verken diplomatiet dems eller spillerene dems heller. De ligger rett ved HPLØS sin største spiler og deres spillere så jeg tror at forholdet dems til HPLØS vil være avgjørende for deres videre vekst her på v20. Diplomati er altså en avgjørende faktor for denne stammen. Vil de overleve eller ikke, det vet jeg ikke. Men det er fult mulig at de har noen medlemmer med potensiale til å nå langt? Hvem vet, spennende å se hvor lenge dem holder seg innenfor det gode selskap på topp 10.

10. L2

En spennende stamme, ser at Majorpain er i denne stammen, som altså er en spiller som presterte bra på v13 som enn kan se på medaljene hans. Ellers ser jeg også at jokke b2 er her. Denne spilleren var da en av frontfigurene i nedelaget til stammene AP, Dspawn osv i starten av V20, om noen husker dette. Lurer på hvilken rolle han har i denne stammen.
Stammen ligger å lurer i Nord-vest hovedsaklig men har også noen spillere i Nord-øst.
Altså kontinent 44 og 45.
Min spådom er at hvis dere ikke har noe forhold til Lemmy mtp IAP eller Ally, så tror jeg ikke at dere vil overleve så lenge her på v20. Med mindre dere har gode forhold til flere av de mindre stammene under dere som O.S, SG, BD, King eller lignende.
Dere har en fordel da, og det er Moral. Noe mange andre stammer også har, så vi får se hvordan dere klarer å utnytte dette i fremtiden og hvilken retning stammen tar mtp diplomati.
 

Coon

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
64
Mange lister når altså!

Sykt at alle disse kommer nå på en gang her, bra initiativ, bra liste!
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Et lite forslag til en mal for topp 10 stamme-listene som kanskje gjør det enklere/morsommere å skrive. Kun et forslag, og selvfølgelig er det bare å gjøre forandringer etter ønske og behov. Er kun et utkast, som jeg skrev relativt raskt. Så med antydninger til gjentagelser osv er det selvfølgelig bare å droppe punkter.

Stamme: Stammenavn (evt. poeng, plassering og OD - men dette er ikke nødvendig)

Stammen sin situasjon: (diplomati, rolle [deffere, front osv], plassering o.l)

Stammens styrke(r): Godt samarbeid, gode enkeltspillere,

Stammens svakhet(er): Dårlig kommunikasjon, lite aktivitet, lite endgame-erfaring, få adelsmenn, bruker ikke PP osv

Stammen sitt gjennombrudd: Usikker på denne. Kan være et tidspunkt, en adlingsperiode, en forandring i diplomatiet (noen mener kanskje at f.eks Lemmy hadde en usynlig rolle helt til det ble erklært krig mellom de og BAM, mot UTOPIA-siden?) eller lignende.

Spiller(e) som skiller seg ut: Sier seg selv, kom gjerne med begrunnelse.

En eller flere hendelser der stammen har gjort en veldig god jobb: Dette kan for eksempel være en aksjon, organisering av deff med en aksjon mot seg, noe i startsfasen, samlingen av spillere før verdenen begynte o.l. Altså mer konkret enn under "stammens styrker". Gjerne hendelser som har hatt en viss betydning.

En eller flere hendelser der stammen definitivt burde ha gjort en bedre jobb: Samme som over, bare med negativt fortegn. Mer konkret enn "stammens svakheter". Dette kan for eksempel være at en spiller ikke fikk KV med en aksjon mot seg, at en spiller ikke deltok under en aksjon og lignende, at man ikke fikk koordinert det man skulle offensivt eller defensivt fordi spillerne hadde vært KV for hverandre o.l. Gjerne hendelser som har hatt en viss betydning.

Vet ikke hva dette gjør med lengden på listene, men de blir ikke nødvendigvis lengre. Denne typen oppsett, som prisutdelingene, tillater at man kan skrive i punkter og dermed droppe det man ikke føler for å skrive om på en enklere måte - samtidig slipper man å lure på hva man skal skrive om, fordi man allerede har ledetråder å følge.

Er forresten bedre å skrive en topp 3 eller topp 5-liste enn ikke å skrive i det hele tatt. Er virkelig dødt på forumet nå, dessverre. Topp 25-lister er mer ønskelig, og selv om man ikke vet så mye om mange av spillerne kan man jo enten kontakte spillerne og forhøre seg litt, lese tidligere lister eller rett og slett skrive at man vet lite om dem/droppe spillerne - som sagt er det bedre med en kortere liste dersom alternativet er ingen liste. ;-)
 
Sist redigert:

Coon

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
64
Her bruker du lang tid på det der, istedenfor å bare skrive en slik liste..
 

Coon

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
64
Greit da, men tenk.. Nå stopper du å skrive på forumet i en ukes tid. Det vil gjøre at du har fått noen timer på å gjøre andre ting, så kommer du å skriver en topp liste, det gjør opp for at du tar deg en ukes tid fri fra forumet, fordi om du hadde vært her så hadde du kanskje brukt litt litt over en time(r) på forumet (?)
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Har ikke veldig lyst til å ta en pause fra forumet i en uke for å skrive en liste, som uansett ikke blir bra.. Tror ikke det er rette veien å gå, burde være mulig å få frem en liste eller to uten at det skal hemme den øvrige aktiviteten på forumet.
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
La meg bare sitere en liste fra verden 7, for å vise hvordan en gjennomsnittlig liste så ut på den tiden:

1 Autro - Skifte i ledelsen for litt siden hørtes det ut som. Er i grunn ikke så oppdatert på alt som skjer i K54, men tror Autro er en stamme å regne med.
2 HG - I krig med VA. Klarer seg ganske så bra, og det begynner å røyne på troppemessig for en del VA-spillere i K44 etter hvert på grunn av HG. Stå på.
3 -IB- - Tror ikke denne stammen vil klare seg i lengden, er rett og slett litt for mye konkurranse i K55, men hvem vet?
4 Legend - Dyktige spillere som kan nå langt. Får seg en (tre..) stor prøvelse nå. Overlever de den, så kommer de til å nå langt.
5 VS - Noen kjente nick, men veldig mange spillere og lav kvalitet på mesteparten. Tror ikke denne stammen overlever vinteren.
6 Snipe -
7 K101NY - Hehe, her snakker vi megafail. Blir alliert med VA og redder dem, mens når de selv havner under angrep så ryker byene fort. Aksjonen på Petterøes3 må være noe av det morsomste jeg har sett. Ikke godt å vite om de prøvde å fake eller nuke.
8 -NF- - En stamme med en del kjente fjes. Går mot Legend sammen med Honkie og -IB- Tipper de og Honkie videre går mot -IB- etter hvert og til slutt kanskje hverandre? En stamme som i alle fall er å regne med.
9 VA - Tja, hva skal jeg si? Ikke min favorittstamme akkurat, men de er absolutt å regne med, med masse aktive og flinke spillere.
10 XP - Variabel kvalitet, noen spillere som kan nå langt.
11 BBD - Aner ikke.
12 Honkie - En stamme som kan nå langt. Gjort noen valg som skuffer litt.
13 Cresta - VA's disipler. Ok stamme, som kriger med HG. Kan fort lide samme skjebne som K101NY ser ut til å gjøre.
14 300 S - Bra gjennomsnitt. Kanskje en stamme å regne med etter hvert.
15 BoB - Svak stamme.
16 UGD - Spennende stamme med få, relativt store spillere.
17 WO-D - Aner ikke.
18 ANL - Aner ikke.
19 WAW - Virker som en bra gjeng. Spent på hvor langt de kan nå.
20 NWD - Få, ganske så store spillere, men tror aldri dette vil være en stamme helt i toppen.

Det jeg prøver å si her er at det er lov å lage korte lister også :) Skriv en setning om hver stamme, da tar det ikke 1000 år å skrive lister. Dersom noe kontroversielt kommer frem om en av stammene kan vi heller diskutere litt rundt uttalelsen, før neste liste blir skrevet.
 
Topp