Flott liste Imrahil!
Siden min dual nettopp lagde en topp 25 spiller liste tenkte jeg å slenge ut en liste også, og føler ikke det var nødvendig med enda en spiller liste så peiser på med en stamme liste istedenfor.
Dette er en helt ok liste hovedsaklig av mine egne meninger om de forskjellige stammene innenfor topp 10. Regner nok med å lage en topp 25 spiller liste også snart.
1. UTOPIA
Stammen som har vært rank 1 siden etter dag 1 på v20. Leder med en foreløpig solid ledelse poengmessig. En stamme som jeg mener har gjort de riktige valgene for at de er kommet så langt som de har kommet idag. De har prestert godt krigsmessig og de har også vært kloke på diplomatiet.
Enn finner også mange rutinerte spillere i denne stammen, noe den også er kjent for. Samarbeider tett med stammen BBB som alle vet, folk liker å kalle dem for understammen/broder stammen dems, men egentlig er det bare en utvidelse av stammen UTOPIA.
Har også rekrutert spillere som ZuperNova fra BAM! som er globalt rangert som nr 2, og Perfect Art fra DN som er rangert som nr 5 på verdenen.
Gode og solide rekruteringer som gjør dem enda et skritt nærmere målet dems, altså å vinne.
Blir spennende å følge med i tiden fremover hvordan de klarer seg.
2. BAM!
Wow, de er nå rangert som NR 2 og har en fin ledelse over 3 plassen spør du meg, det er også viktig å legge til at de bare har 6 medlemmer.
Dette er en stamme som har blitt regnet med som en like god stamme som Utopia siden start av v20, de har ligget innenfor det gode selskap på topp 5, men etter den siste ukens sprell og aksjoner mot DN, så har de virkelig adlet seg enda større. Noe som mulig har gitt dem stor selvtillit, og ikke minst UTROLIG god kontroll på k45, hele stammen ligger vakkert plassert langs hele kontinentet og det blir en utrolig fight for dem som ønsker å adle seg inn på dem. Ikke bare fordi de ligger så fint som de ligger, men de har utrolig mange dyktige spillere som har vært ute en vinter natt en eller to ganger for mye før..
Diplomatiet dems er jeg heller litt usikker på, men enn kan se at de uten tvil gjorde et godt valg når dem valgte å samarbeide med UTOPIA og Lemmy imot DN.
Jeg håper å se mer ifra dere videre på v20. Det er en stamme med dyktige spillere som sagt, og ikke minst en dyktig ledelse med vinner innstinktet til å stikke av sted med hele seieren her. Så aktivitet og motivasjon tror jeg blir avgjørende for denne stammen i lengden. Nå som DN er borte snart, hvertfall tidligere DN spillere. Så blir det mindre adlingsmål og det blir spennende å se hva denne stammen velger å gjøre med den situasjonen.
3. Lemmy
Stammen som er helt oppe på nord-vest på kartet. Helt siden start har jeg sett på denne stammen som en utfordring (hvis de en dag blir hvem som helst sin fiende). De har noen gode spillere såvidt jeg har fått med meg, og et par gjengangere ifra tidligere verdener som de fleste sikkert ser, hvis de ser på medlemslisten. De har et imponerende stamme cluster og jeg mener og tror de har god kontroll på kontinent 44. Men jeg må ærlig innrømme at dette ikke er en direkte favoritt per dags dato til å stikke av med en seier her på v20. Jeg tror at valg av diplomati vil være avgjørende for dem i fremtiden. Vil også legge til at dette er den stammen med 2 mest spillerbyer på v20, som betyr at de ligger på 2 plass på verdens dominansen. De har BAM! pustende i nakken der, de lå en bit foran dem for en uke tilbake, men bam har adlet seg kraftig opp siden den gang.
Aktivitet og taktiske valg er avgjørende her, det er hvertfall min mening, håper jeg blir positivt overasket over hvor langt dere kan nå her på v20.
4. BBB
Egentlig ikke så mye å fortelle om denne stammen, i og med det går i mye av det samme som UTOPIA. Denne stammen ble opprettet for de spillerne som egentlig skulle eller ville være med i UTOPIA før verdenen startet. + et par andre tilskudd som har passet fint inn på laget vårt. Har kontoer som innebærer gode kvaliteter, og noen utrolig hyggelige folk. Må skyrte av spesielt General112 her, ufattelig hyggelig kar, som nå er Hertug i BBB og styrer der.
De har selvsagt da et godt samarbeid med UTOPIA og det vil de ha til verdenen er over.
Må også legge til at stammen bare har 4 medlemmer, og likevell har rank 4. Veldig imponerende.
5. SG
Her finner vi SG, dette er en stamme som ble sett på som en "underdog" her på v20 for noen uker tilbake. Hadde noen av spillerne godt rangert på ranken. Valget av diplomati og ulike hendelser som har skjedd ang denne stammen har vært avgjørende for veksten dems.
De hadde et solid tak på 2 plassen, men har ramlet ned litt etter at de har møtt god og stor motstand ifra UTOPIA, DL (Tidligere AV) og HPLØS (Tidligere AM). Må også si at TØK også har vært innblandet i angrep her.
For ikke så lenge siden forsvant stammens store drivkraft og kilde til gode samarbeidspartnere, da snakker jeg selvsagt om WeirdAldo.
Jeg må si at det er utrolig trist for stammen at denne kontoen er borte, spesielt ikke bare kontoen, men at hovedeierene sluttet fra kontoen før de ble adlet ned.
Det blir spennende å følge med hvordan denne stammen kommer til å utvikle seg i fremtiden, kan dere hente dere inn igjen eller ikke? Hvem vet, kanskje bare holde seg rolige og bygge seg opp bak kulissene? Da kan alt skje! Spennende
Noe jeg også ser på som en utfordring for dere er at dere ligger litt plassert over alt på kartet, godt dere har gode avtaler med mindre stammen som ligger rundt dere, som gjør dere mer mobile mtp angrep og forsvar. BD er vell også broder/søsken stammen deres.
6. DL
Dette var da tidligere AV, som nå heter "De Lovløse". De har et par spillere jeg har sett på tidligere verdener og et par jeg ikke har sett. Utifra det jeg har erfart så er dette spillere som er motivert og som har stå-på vilje til å klare det de ønsker.
Samarbeidet vell i all hovedsak med SG tidligere, men etter ulike hendelser som skjedde (skal ikke snakke for mye om dette, iom jeg ikke har satt meg så veldig inn i den saken).
De valgte derimot å samarbeide med UTOPIA, et godt valg for veksten dems, og for fremtiden dems på v20 (Tror jeg). Virker som en utrolig sammensveiset gjeng, og de har imponert krigsmessig. Høy ODA og høy ODD. Ligger også veldig fint plassert sør på kartet frem og tilbake fra 55 og 54.
Dere har også plenty av adlingsmål både øst, vest, nord og sør. Så her er det bare å kjøre på.
Hva fremtiden vil bringe vet jeg ei, men jeg tror også at et sterkt diplomati vil være avgjørende for denne stammen.
7. EPK
Wow, dere ligger enda såpass høyt rangert!
Dette er en gøy stamme spør du meg. Såvidt jeg vet så er dette en stamme som ble laget av en vennegjeng, skolekamerater eller lignende. De har gjort et par rekruteringer såvidt jeg har fulgt med som har gjort at dem har skaffet seg litt uvenner, blant annet AM, som de har kriget mot og gjort det BRA?! Jeg ser hvertfall ikke AM på kartet lengre.
De ligger plassert veldig fint oppimot CORE i k54 innesperret mellom stammer som SG, HPLØS|DL og UTOPIA.. Jeg må heller ikke glemme O.S
Denne stammen har også vært veldig mye frem og tilbake mtp diplomati, eller ikke direkte men inndirekte. Jeg tror de har vansker å vite hvem de skal samarbeide med for slik jeg har forstått det så har ikke alle her (hvertfall diplomaten) ikke så veldig god eller stor erfaring på tw. Som gjør valgene om hva som er lurest for å nå lengst vanskelig for dem.
Jeg håper denne stammen holder ut lengre på v20, for slike stammer er artige, venner som ikke er direkte tw-veteraner som kan prestere bra på TW, er moro
Kanskje det drar flere spillere til tw.no hvis de ser at det meste er mulig uten nødvendigvis mange års erfaring !
Stammen har eller litt mer ODA enn ODD, ikke spesielt mye. Men noe som tilsier i mine øyner at det er flere spillere her som burde sitte med en del tropper, som gir dem store muligheter.
8. HPLØS
De håpløse sier klart og tydelig på stamme profilen sin at de er broderstammen til DL. De har 5 medlemmer og de ligger fint plassert opp imot sine allierte og gir store og gode muligheter for ekspandering videre med tanke på fiender rundt seg. Jeg har ikke så mye å si om denne stammen siden jeg ikke kjenner igjen noen spesielle medlemmer jeg kjenner igjen fra før. Men jeg tror at det er avgjørende for dem at de beholder DL som broderstamme for videre suksess på v20. Samt er det også viktig og avgjørende for denne stammen at de har et sterkt diplomati.
9. NrMo
En stamme som ligger plassert med rimmen i et fint cluster av k54. Jeg kjenner ikke noe spesielt til verken diplomatiet dems eller spillerene dems heller. De ligger rett ved HPLØS sin største spiler og deres spillere så jeg tror at forholdet dems til HPLØS vil være avgjørende for deres videre vekst her på v20. Diplomati er altså en avgjørende faktor for denne stammen. Vil de overleve eller ikke, det vet jeg ikke. Men det er fult mulig at de har noen medlemmer med potensiale til å nå langt? Hvem vet, spennende å se hvor lenge dem holder seg innenfor det gode selskap på topp 10.
10. L2
En spennende stamme, ser at Majorpain er i denne stammen, som altså er en spiller som presterte bra på v13 som enn kan se på medaljene hans. Ellers ser jeg også at jokke b2 er her. Denne spilleren var da en av frontfigurene i nedelaget til stammene AP, Dspawn osv i starten av V20, om noen husker dette. Lurer på hvilken rolle han har i denne stammen.
Stammen ligger å lurer i Nord-vest hovedsaklig men har også noen spillere i Nord-øst.
Altså kontinent 44 og 45.
Min spådom er at hvis dere ikke har noe forhold til Lemmy mtp IAP eller Ally, så tror jeg ikke at dere vil overleve så lenge her på v20. Med mindre dere har gode forhold til flere av de mindre stammene under dere som O.S, SG, BD, King eller lignende.
Dere har en fordel da, og det er Moral. Noe mange andre stammer også har, så vi får se hvordan dere klarer å utnytte dette i fremtiden og hvilken retning stammen tar mtp diplomati.