Rask kommentar fra mob:
Da jeg skjønner at du ikke er spesielt begeistret over oss så tar jeg meg heldigvis ikke veldig nær av det du skriver, du deler vel de fleste av Jato sine synspunkter. Uansett, god liste, og jeg er enig i det meste av det du skriver. Det er dog noen få punkter jeg ønsker å kommentere.
At vi er selvgode, og disser BAM, stemmer muligens til dels. Vet ikke helt om vi oppfører oss som om vi har vunnet (eksempler?). Som Odd skriver hadde milepæltråden eksistert uavhengig av situasjonen på verdenen. Håper nesten det du skriver om milepæltråden er ironisk... Årsaken til et par av de freidige kommentarene i retning BAM/Spoon i det siste vil jeg si at de har lagt opp til selv. Både på forum, PMs og Skype har vi flere ganger, fra både Spoon og BAM (tidligere spillere), fått beskjed om at de skal krige til aller siste by. Vet ikke hvor du spiller, men du er vel like klar over situasjonen som meg, nemlig at det overstående ikke er tilfellet. Noen har bare forsvunnet, andre har gått grå, andre har funnet nye eiere. Misforstå meg rett, ikke noe galt med det - enkelte, deriblant meg, har ikke tid. Men dersom jeg hadde skrevet til alt og alle at jeg skulle være med å kjempe helt til det var over osv osv, og plutselig gitt meg, hadde jeg også fått høre det. Det er naturlig, kommer man med for store ord, slår det gjerne tilbake på deg selv. Sier du i et år at du skal få medalje i en konkurranse til venner, medier osv, og ender på 59. plass, får du høre det - så enkelt er det.
Resten av lista kan vel oppsummeres veldig veldig enkelt: "hvorfor har dere ikke gått til krig mot UTOPIA istedenfor å alliere dere med dem? Vil dere i det hele tatt vinne?"
Noe av dette kan vel skyldes at (etter min mening) aktiviteten er lavere enn vanlig - det er langt færre spillere med ambisjoner og som ønsker å hevde seg. Tro hva dere vil, men aktiviteten i UTOPIA har ofte vært veldig lav blant flere spillere (vi har mistet spillere, vekslet/flyttet mellom kontoer i UTOPIA og BBB osv som alle andre). Jeg er en av spillerne som ikke hadde klart meg om det hadde vært et konstant press. I dag fikk jeg varsel på mobilen om at innbyggerne mine savner meg, og det kan vel beskrive situasjonen min siden jul.
For all del, spillere som Chaosis og General tar av, og hadde utvilsomt gjort det bra uansett motstand. Men ellers preger nok mangel på tid/aktivitet mange - både oss, våre allierte og våre fiender - som er en av årsakene til at folk velger enklere veier - de føler rett og slett ikke at de har aktivitet nok til en stor front e.l, men ønsker en tryggere posisjon der de kan styre aktiviteten selv.
Liker ikke å trekke frem eksempler, men Eru Iluvatar er vel ett. Uten at jeg vet hvor aktiv han er på v18 er det vel det han bruker tiden sin, og har selvfølgelig et liv ved siden av - og det er flere som spillere på v18. Tar jeg ikke feil har han vel et tresiffret antall AMs klare. For å nevne noe, andre kan mangle tid til å satse fullt ut på en verden pga ting IRL - som meg. Mange andre er også halvveis. Det du skriver er rett og slett at man ikke har noe på TW å gjøre om man ikke kan satse fullt. (For å sitere: "går man ikke for å vinne har man ingenting på TW å gjøre")For alle handler det ikke om å vinne, det kan for elsempel handle om å utvikle seg. For andre, som Pelle ( =] ) er seier alt. Ser ikke problemet med noen av synspunktene.
Sist men ikke minst kan jeg vel legge til at sidene poengmessig har vært like, helt i starten av krigen. Det var dog før vi allierte oss med blant annet O.S og TMCC, men det skal også sies at disse ble utstøtt av BAM/Lemmy (utstøtt er feil ord. Mener vel heller at de ble erklært krig mot o.l, og dermed ønsket å samarbeide med oss som allerede var i krig mot dem). Jeg tror, dersom BAM og Lemmy ønsket det, at begge disse stammene kunne vært mot oss. Det virket ikke som om BAM hadde interesse av å alliere seg med disse.