Topp 10 - stammer

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
La meg bare sitere en liste fra verden 7, for å vise hvordan en gjennomsnittlig liste så ut på den tiden:



Det jeg prøver å si her er at det er lov å lage korte lister også :) Skriv en setning om hver stamme, da tar det ikke 1000 år å skrive lister. Dersom noe kontroversielt kommer frem om en av stammene kan vi heller diskutere litt rundt uttalelsen, før neste liste blir skrevet.

Bra sagt. Kanskje folk er skremt vekk fra å skrive lister, siden det har kommet en del lange, gode lister tidligere. Korte lister kan også være gode, og åpne for diskusjon.
 

Castell0

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
216
Bra sagt. Kanskje folk er skremt vekk fra å skrive lister, siden det har kommet en del lange, gode lister tidligere. Korte lister kan også være gode, og åpne for diskusjon.

Inkluder deg selv!



1 UTOPIA -- Leder verden og vokser ifra fienden, hvis vi ikke finner på noe snart kan det bli vanskelig å stoppe de hvis de fortsetter å vokse ifra alle.

2 BAM! -- Skuffende sålangt i krigen, veldig skuffende egentlig tenker da mest på meg selv. Ryktes nye tider i BAM! og at de kommer til å komme seg litt mer inn i krigen igjen ettehvert. Det er iallfall det vi får håpe på så ikke verden blir over uten noe motstand til seierherren.

3 DL -- Ligger trygt plassert bak fronten og har ikke gjort noe særlig annet enn å sende deff til fronten for Utopia foreløpig. Ser at noen av spillerne i stammen holder på å adler seg i front som betyr at de har lyst på action, som er hele pointet med TW. Bra valg!

4 Lemmy -- Hadde forventa mer av denne stammen må jeg innrømme.

5 BBB -- En utvidelse av Utopia, så vil si det samme her som jeg sa til Utopia.

6 SCP -- Bra innsats i spillerne her, faktisk bedre enn de som er med i Lemmy iogmed at dette er academistammen til lemmy, eller burde vel si ¨var¨. Har uansett sansen for noen av folka her:)

7 O.S -- Har ikke vært borti denne stammen før, men hører fra noen lemmy folk at de får noen inc av de. Har dog ikke greide å gjort noe særlig i krigen enda. Keep on working!

8 EPK -- Kan vel si at denne stammen egentlig består av bare 1 spiller, resten er under 50k og for tiden kan de ikke gjøre noe særlig. Vet ikke hvilken side de er på og hvem de kriger mot. Ryktes at rank 1. spilleren i stammen skal over til BBB.

9 NrMo -- Stammen til birken & co. De lever fortsatt, men har ikke sett noe særlig til disse enda.

10 MILF -- Wow, dere greide å komme på topp 10 før MLC ja. Ligger i sør og Joakim er med:)



Så lett kan det gjøres, tok meg rundt 10 min å lage denne lista.
 

ugle99

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
20
Topp 10

1 - Utopia - De selvgode
Har spilt utmerket på verden 20 og ser ut til å vinne ganske så klart. Synes at så langt har dere sluppet billig unna ettersom at det er så mange stammer som støtter dere. Grunnen til at jeg kaller dere for selvgode er at dere oppfører dere som om dere har vunnet. Dere sitter også på denne milepæl tråden og skryter over hvem som først får så så mange poeng og hvem som har flest byer. Tror egentlig at dere er de eneste som leser den tråden der i det hele tatt. Og sånn som det ser ut så ligger dere godt an til å vinne, og dere nærmest latterliggjør BAM! på forumet. BAM er jo en av de få stammene som har turt å gå imot og det er ikke slik vinnere skal opptre...

2 - O.S - De naive
Vet ikke helt hva disse driver med. Har de en plan for hva de skal gjøre når Utopia går til angrep eller tror de at Utopia aldri vil angripe dem. Skjønner ikke hvorfor de fortsatt er på samme side som Utopia, virker som om de ikke har lyst til å vinne.

3 - [DY] - De inaktive
Dette er stammen som virker som om de ikke bryr seg. De er ikke alliert med Utopia og de nærmest venter på å bli angrepet. Tror de kunne snudd krigen dersom de hadde hatt baller nok til å skifte side. Synes det er kjedelig at dere ikke gidder å gjøre noe som helst. Stammer som dette er grunnen til at verden 20 har blitt en kjedelig verden.

4 - BBB - Understammen
Utopias understamme. Har ikke så mye å si om dere egentlig. Jeg lurer på hva som skjer med dere når det bare er dere og Utopia igjen. Regnes det som en seier for dere også eller blir det en krig mellom BBB og Utopia?

5 - ~TMCC~ - Rævslikkerne
Og her har vi stammen som rævslikker Utopia. Denne stammen gjorde at BAM! fikk to fronter å krige på og det gjorde det nesten umulig å klare seg. Har fått et inntrykk av at disse spillerne bare er opptatt av poeng og så lenge de rævslikker UTOPIA så går de for toppen en 2. plass. Synes det er veldig synd ettersom i min mening så vil jeg si at slike stammer ødelegger tw fordi de ikke går for å vinne. Hvis man ikke går for å vinne har man ingen ting å gjøre på tw. Da kan man like så godt bare slette kontoen og komme seg ut å få litt frisk luft.

6 - MILF - Motstandsbevegelsen
Så vidt jeg vet så er dette den eneste stammen som er i krig med Utopia/BBB. Er ikke helt sikker på om JFF fortsatt er i krig med Utopia, men motstanden er uansett ikke stor. Synes det er synd at ikke flere blir med sammen med MILF for å krige mot UTOPIA. Denne stammen er veldig aktiv, men det går ikke i lengden ettersom at fienden er mange ganger større.

7 - ~SD~ - De ukjente
Vet veldig lite om denne stammen. Aner ikke engang hvilken side dere er på.

8 - JFF - Det samme gamle
Ruab og JFF. Denne stammen er standard på nesten alle verdener. Jeg er ikke helt sikker på om dere noen gang har lykkes, men i de siste verdnene har det ikke gått så altfor bra. Denne verdenen er ikke noe unntak den heller. Jeg tror dere fortsatt kjemper mot UTOPIA, men det er det samme for dere som for MILF. Det nytter ikke i lengden hvis ingen andre stammer/spillere får ut fingern.

9 - BG - De målløse
Er alliert med UTOPIA så vidt jeg vet. Har ikke hørt så mye fra denne stammen og dere går vel for en 6-7. plass?? Ser ikke helt hva målet deres er med verden 20 når det er lite håp for i det hele tatt å ende som topp 3 når dere støtter UTOPIA.

10 - SB - Nykommerne
Dere er vel den nyste stammen på topp 10. Dere har blitt store i løpet av den siste tiden og jeg har ikke hørt mye fra dere. Husker hvertfall at dere ikke var på samme side som BAM!, men jeg er usikker på om dere er med UTOPIA eller om dere er nøytrale.
 
Sist redigert:

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Syns det er helt greit å skrive det slik jeg :) Med unntak av milepæl tråden, det er noe som er på de fleste verdner, at vi oppdaterer den er jo bedre enn at den står tom. Den ville blitt oppdatert like mye om det var en annen stamme som var først til alt.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Syns det er helt greit å skrive det slik jeg :) Med unntak av milepæl tråden, det er noe som er på de fleste verdner, at vi oppdaterer den er jo bedre enn at den står tom. Den ville blitt oppdatert like mye om det var en annen stamme som var først til alt.

v18 og v21 Har ikke en Milepæl-tråd ^^
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Rask kommentar fra mob:

Da jeg skjønner at du ikke er spesielt begeistret over oss så tar jeg meg heldigvis ikke veldig nær av det du skriver, du deler vel de fleste av Jato sine synspunkter. Uansett, god liste, og jeg er enig i det meste av det du skriver. Det er dog noen få punkter jeg ønsker å kommentere.

At vi er selvgode, og disser BAM, stemmer muligens til dels. Vet ikke helt om vi oppfører oss som om vi har vunnet (eksempler?). Som Odd skriver hadde milepæltråden eksistert uavhengig av situasjonen på verdenen. Håper nesten det du skriver om milepæltråden er ironisk... Årsaken til et par av de freidige kommentarene i retning BAM/Spoon i det siste vil jeg si at de har lagt opp til selv. Både på forum, PMs og Skype har vi flere ganger, fra både Spoon og BAM (tidligere spillere), fått beskjed om at de skal krige til aller siste by. Vet ikke hvor du spiller, men du er vel like klar over situasjonen som meg, nemlig at det overstående ikke er tilfellet. Noen har bare forsvunnet, andre har gått grå, andre har funnet nye eiere. Misforstå meg rett, ikke noe galt med det - enkelte, deriblant meg, har ikke tid. Men dersom jeg hadde skrevet til alt og alle at jeg skulle være med å kjempe helt til det var over osv osv, og plutselig gitt meg, hadde jeg også fått høre det. Det er naturlig, kommer man med for store ord, slår det gjerne tilbake på deg selv. Sier du i et år at du skal få medalje i en konkurranse til venner, medier osv, og ender på 59. plass, får du høre det - så enkelt er det.

Resten av lista kan vel oppsummeres veldig veldig enkelt: "hvorfor har dere ikke gått til krig mot UTOPIA istedenfor å alliere dere med dem? Vil dere i det hele tatt vinne?"

Noe av dette kan vel skyldes at (etter min mening) aktiviteten er lavere enn vanlig - det er langt færre spillere med ambisjoner og som ønsker å hevde seg. Tro hva dere vil, men aktiviteten i UTOPIA har ofte vært veldig lav blant flere spillere (vi har mistet spillere, vekslet/flyttet mellom kontoer i UTOPIA og BBB osv som alle andre). Jeg er en av spillerne som ikke hadde klart meg om det hadde vært et konstant press. I dag fikk jeg varsel på mobilen om at innbyggerne mine savner meg, og det kan vel beskrive situasjonen min siden jul.

For all del, spillere som Chaosis og General tar av, og hadde utvilsomt gjort det bra uansett motstand. Men ellers preger nok mangel på tid/aktivitet mange - både oss, våre allierte og våre fiender - som er en av årsakene til at folk velger enklere veier - de føler rett og slett ikke at de har aktivitet nok til en stor front e.l, men ønsker en tryggere posisjon der de kan styre aktiviteten selv.

Liker ikke å trekke frem eksempler, men Eru Iluvatar er vel ett. Uten at jeg vet hvor aktiv han er på v18 er det vel det han bruker tiden sin, og har selvfølgelig et liv ved siden av - og det er flere som spillere på v18. Tar jeg ikke feil har han vel et tresiffret antall AMs klare. For å nevne noe, andre kan mangle tid til å satse fullt ut på en verden pga ting IRL - som meg. Mange andre er også halvveis. Det du skriver er rett og slett at man ikke har noe på TW å gjøre om man ikke kan satse fullt. (For å sitere: "går man ikke for å vinne har man ingenting på TW å gjøre")For alle handler det ikke om å vinne, det kan for elsempel handle om å utvikle seg. For andre, som Pelle ( =] ) er seier alt. Ser ikke problemet med noen av synspunktene.

Sist men ikke minst kan jeg vel legge til at sidene poengmessig har vært like, helt i starten av krigen. Det var dog før vi allierte oss med blant annet O.S og TMCC, men det skal også sies at disse ble utstøtt av BAM/Lemmy (utstøtt er feil ord. Mener vel heller at de ble erklært krig mot o.l, og dermed ønsket å samarbeide med oss som allerede var i krig mot dem). Jeg tror, dersom BAM og Lemmy ønsket det, at begge disse stammene kunne vært mot oss. Det virket ikke som om BAM hadde interesse av å alliere seg med disse.
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Vil bare kommentere dette mtp alle mener Utopia surfer til en lett seier og noen mener Utopia har hatt det lett på v20?

Utopia er vell den stammen som først gikk til krig mot tja.. 4-5 andre stammer så og si alene?
Siden dag 1 har Utopia utmerket seg på v20.. Kriget sammen og mot andre stammen helt frem til det kom et skille på v20, der BAM! og Lemmy valgte å gå imot Utopia og evt deres allierte, selv om Utopia var den eneste stammen som hadde front mot disse.

Grunnen til at utfallet har blitt som det har blitt, tro det eller ei.. er BAM! alliansen sin egen feil..
"The Ugly Truth" er faktisk at samtlige stammer som Utopia har samarbeid med idag, har kommet til Utopia, pga de har vært i intriger og stammer som da ja, Lemmy (Oppløst) og BAM! har gått imot dem og prøvd å adle byer fra dem. F.eks O.S og TMCC i dette tilfellet. Som har gjort at Bam! og Lemmy i grunn har ødelagt veldig for seg selv? I stedenfor å fokusere på å ta fienden, og få folk imot dem, velger dem istedenfor å få alle andre imot seg selv?

Og uansett, tro meg.. Utopia har kjempet for å komme dit dem er i dag.
Makes no sence.. Men ja det var alt for denne spalten :)
 
Sist redigert:

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Vil bare kommentere dette mtp alle mener Utopia surfer til en lett seier og noen mener Utopia har hatt det lett på v20?

Utopia er vell den stammen som først gikk til krig mot tja.. 4-5 andre stammer så og si alene?
Siden dag 1 har Utopia utmerket seg på v20.. Kriget sammen og mot andre stammen helt frem til det kom et skille på v20, der BAM! og Lemmy valgte å gå imot Utopia og evt deres allierte, selv om Utopia var den eneste stammen som hadde front mot disse.
Slik jeg ser det, faller argumentet ditt litt på sin egen urimelighet når du må helt tilbake til starten av v20 for å finne et godt eksempel på at Utopia ikke har hatt det lett.

Når det er sagt, så forstår nok alle at det finnes ulike måter å vinne på, og valget av seiersmåte kan by på ulike problemer. Normalt vil det anses som en "lett" seier dersom man i stor grad unngår å være underdogs i en eneste krig, slik Utopia har klart. Det vil bli ansett som "lett" å vinne når man nesten aldri har incs, og utenom General1 har vel de færreste fra Utopia over lengre tid hatt mye incs.

Men dere har ikke valgt den normale måten å vinne på, dere har vunnet gjennom genialt taktisk spill. Der BAM! tidvis har vært svært naive i sin diplomatiske tilnærming til andre stammer, har dere i Utopia konsekvent spilt kortene deres riktig. Når man vinner gjennom godt diplomati, vil man i manges øyne ha vunnet verdenen "lett", etter den normale oppfatningen av hva som er en "lett" seier. Dere har jo nesten ikke fått incs.

Men en diplomatisk tilnærming byr på andre utfordringer enn incs. Hva om de allierte bryter med dere? Hva om alle vender dere ryggen og går mot dere? Etter min mening gjør det faktum at dere gjennom hele v20 har maktet å unngå en slik utvikling dere til verdige vinnere. Det er på ingen måte "lett" å overbevise X antall stammer om å holde seg lojale, når alle tegn tyder på at de før eller siden uansett vil måtte betale for sin lojalitet.

At dere likevel har klart dette, viser at dere har mestret diplomatiet på v20 på en forbilledlig måte. Et godt eksempel på et tilfelle hvor dere virkelig måtte være observante, var da jeg koste meg litt for en stund tilbake siden og prøvde å snu det diplomatiske bildet på v20. Det var ikke umulig for meg å få de andre stammene med mot Utopia, faktisk klarte jeg det også. Planen var helt klar, og bare gjennomføringen manglet. Men i stedet for å sitte stille og tafatt på sidelinjen, valgte Utopia å trekke et ess ut av ermet - dere rekrutterte flere av nøkkelspillerne i motstanderstammene, og plutselig falt hele planen min i grus. Det er et taktisk trekk som normalt kanskje vil kunne oppfattes som både "feigt" og "sleipt", men realiteten er at det også var genialt.

Og det er på ingen måte lett å være genial.
 

Castell0

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
216
Fin liste!

Utopia har vært smarte siden dag 1 og det har lønnet seg. De har spilt på andre stammer og vært smarte, noe som vi i BAM! ikke var like flinke til. Det var bevisst av oss i BAM! å ikke alliere oss med alle, vi ville ha våres egen safesone og da kunne vi ikke alliere oss med TMCC siden de lå i vår safesone. Det skal også sies at vi i BAM! ikke gadd å samarbeide med spillere som rett å slett var noen kvalmsekker (trenger ikke gå mer inn på det). Så det endte derfor opp med at vi ikke allierte oss med de stammene som lå bak oss på rimmen.

I starten gjorde de ikke noe særlig, men etterhvert begynte vi å se litt til de. Men ikke tro at de avgjorde v20 altså, grunnen til a BAM! gikk i dass var fordi vi mista mange nøkkelspillere på samme tidspunkt. F.eks Even, Andre, Martin/spoon, Helga, Lunatico osv.. Jeg sier ikke at vi hadde vunnet om de ikke hadde slutta, men det ville ha utgjort en del for hvordan fronlinjen utviklet seg videre i spillet. Og for ikke å snakke om overgangen til Henrik, hadde vært interessant å sett hvordan det ville vært om Henrik hadde hatt mer baller.

Utopia presset frontlinjen vår lengre og lengre nord etterhvert som tiden gikk og det endte opp med at jeg å Martin som satt på Ras al Ghul var nødt til å legge om fra en offensiv konto til en deffensiv konto om vi skulle overleve uten å være online 24/7. Like etter fikk vi noen dager med 1000-2000 inc mot oss. Må innrømme at det var noen hektiske dager men selvfølgelig veldig artige dager. Tok ut nuke etter nuke og fikk snipet noen tog:p Tror vi mistet 3-4 byer som vi tok tilbake like etter.

Ikke lenge etter gjorde jeg og Martin det offisielt at vi sluttet og ga bort kontoen, hvordan det gikk etter vi slutta var egentlig som forventet, men allikevel creedz til alle som gadd å gjøre motstand. Jeg vil beære ezio-auditore ekstra mye fordi han fortjener det. Det er helt sykt hvor mange timer han la ned for å prøve å redde BAM! inn flere ganger. Også vil jeg takke Martin/Spoon for at han startet opp premaden som ble til BAM!.

Smart spilt Utopia.
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Og for ikke å snakke om overgangen til Henrik, hadde vært interessant å sett hvordan det ville vært om Henrik hadde hatt mer baller.

Da hadde Chaosisalex hatt en enda bredere front og en klarere ledelse. Som sagt hadde jeg aldri i verden hatt tid til noen enorm motstand, som jeg trolig ville fått ved front mot Chaosisalex. Jeg ville trolig ha blitt adlet ut tidlig av enten Perfect Art eller Chaosisalex.
 

Castell0

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
216
Da hadde Chaosisalex hatt en enda bredere front og en klarere ledelse. Som sagt hadde jeg aldri i verden hatt tid til noen enorm motstand, som jeg trolig ville fått ved front mot Chaosisalex. Jeg ville trolig ha blitt adlet ut tidlig av enten Perfect Art eller Chaosisalex.

Så du sier altså at du gikk over for å redde deg selv? Du kunne bare sagt det med en gang estede for å vente 1/2 år. Kanskje hadde vi sett litt annerledes på det hvis du hadde innrømmet det med en gang.
 

ugle99

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
20
Ja, hele listen min er litt ironisk. Poenget var at jeg ville påpeke hvor kjedelig det er med alle stammene som er inaktive/ikke går for å vinne. Det var også litt for å prøve å erte Utopia litt da (giggle)

Det jeg mener med at stammer som ikke går for å vinne bør slette kontoen er at jeg synes de ødelegger tw. De støtter stammer som er overlegne og de har ikke et reelt håp om å vinne. Istedenfor så gjør de det vanskeligere for stammen som kjemper mot lederstammen. Selvom UTOPIA hadde en felles fiende i BAM!/Lemmy med disse stammene er jo greit nok. Det var jo, som dere har påpekt, BAM! sin feil. Men nå som BAM! er borte så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor de ikke går til krig mot UTOPIA. Det er jo driit kjedelig å adle gråbyer dagen lang.

Jeg har ikke spilt på verden 20 hele tiden så listen er basert på det jeg har fått med meg mens jeg har spilt. Derfor så kan det være mangler på det jeg har sagt i listen min.
 
Sist redigert:
Topp