Lenge siden det har vært en ny topp 10 stammer nå, også har vi jo plutselig fått ett nytt innslag på topp 10 :O
Her kommer en ny liten topp 10 stammer, med en liten vri på slutten av hver stamme:
1 Cllect, Poeng: 7,516,242
Stammen på førsteplass har som regel hele verden i mot seg og Cllect er intet unntak. De har veldig god aktivitet og har gjort det imponerende så langt på denne verden. Med Kalou i spissen som styrer stammen med jerngrep stikker de bare mer og mer i fra de to jagende stammene HBT og SDS. Mye er sagt i forbindelse med deres rekrutteringspolitikk og utnytting av freden som mange mener var ufint fra deres side. Uansett hva du måtte mene om deres handlinger her, så må man uansett gi ros der det fortjenes etter min mening. Og hvordan de har gjort det på aksjoner er rett og slett veldig bra. Jeg så hvordan de angrep og faket LG-kontoen for litt siden og der hadde de timet store mengder fakes og nukes, alle innenfor ett 10 minutters tidsspenn, på omtrent alle byene de angrep. Det vet vell alle like godt som meg at tar lang tid. Det sier både noe om hvor seriøst de tar aksjonene sine og respekten de har for LG-kontoen. Det blir spennede å se om dere fortsetter å rykke i fra, eller om verden snur.
Quiz: en på The Mercenary er en nysgjerrigper(Hvem kan det være? Førstemann til å svare som ikke er i Cllect, får 10pp)
Vinner: aBobil
2 HBT, Poeng: 5,248,707
Ledet verden veldig lenge, men Cllect tok over og har siden ledet v27. HBT er stammen alle elsket å hate i starten, men det kan virke som at dette har snudd for mange. Jeg har stor respekt for hvordan de holdt seg på førsteplass så lenge med "hele" verden mot seg og det viser hvilket potensiale som ligger i denne stammen. Det er mye kvalitet her, alt det kommer an på er motivasjonen og aktiviteten videre. De mistet en del byer i juletiden, men jeg har ingen tvil om at de kan snu trenden til å begynne å gi Cllect en ordentlig fight. Dette er en stamme som helt klart kan stå igjen som vinner, når v27 er over.
Quiz: Hvem i HBT har Obama som "profilbilde" på skype? (Førstemann til å svare som ikke er i HBT, får 10pp)
Vinner: Pettulf
3 SDS, Poeng: 3,560,810
Her kommer altså stammen jeg er en del av. SDS har gjort det sterkt i de kriger de har vært en del av og det gikk bra i starten mot Cllect, selv om det i juletidene ble mistet flere byer. Dette er en trend jeg er sikker på at SDS kan snu. Det sitter flere dyktige spillere her og jeg personlig synes det er en fantastisk flott gjeng. Olve og Benja på Lillegutt har gjort det utmerket så langt og det er bare å ta av seg hatten for innsatsen og dyktigheten til disse to. Makan til gode spillere skal man lete lenge etter. Mye latter og BS er å finne på skypechatten og latteren sitter løst med mange flotte individer. Dette samholdet er nettopp det som jeg tror kan få SDS til å tilslutt stå igjen som seierherre. Men det er enda en vei å gå og med mange poeng opp til Cllect krever det nå at alle viser hva de er laget av.
Quiz: Det kommer ett tog inn som må snipes, hvilket tidligere medlem av SDS kontakter du da?(Førstemann til å svare som ikke er i SDS, får 10pp)
Vinner: Storebror
4 Tlou, Poeng: 1,601,955
Da kommer vi til kongene av deff, Tlou. Det har blitt en tradisjon at stammen The last of us stiller sterkt til start når det starter en ny verden på .no. De jobbet lenge på og har egentlig inntil nå nylig greid å stå i mot det meste som har blitt sendt deres vei, men det ser nå ut som at de har gått tom. Byene forsvinner, en etter en, men de skal absolutt ha at de har kjempet godt på v27. Og det blir gøy å se dere igjen på en senere verden.
Quiz: Hvem i Tlou har mest ODT? (Førstemann til å svare som ikke er i Tlou, får 10pp)
Vinner: Shoeless traveler
5 VW, Poeng: 1,491,759
På femteplass finner vi Very well. Det går rykter om at dette er den nye sammarbeidsstammen til Cllect og de befinner seg stort sett bak Cllect i sør-vest. Både deres ODA og ODD er nok til en 8. plass blant stammene på v27, og ettersom de ligger på en 5. plass er jo dette relativt lavt. Jeg tror det blir tøft for de å kjempe om en seier på denne verden, men man vet selvfølgelig aldri. Da må det i såfall skje noe snart for de har ikke gitt veldig mye lyd fra seg så langt.
Quiz: Hvilken konto i VW har mest ress plyndret på en dag? (Førstemann til å svare som ikke er i VW, får 10pp)
6 TH, Poeng: 1,417,879
Her kommer da stammen The Horde, eller stammen som har stått opp fra de døde. Med Pettulf og Das Panzerfaust i spissen har de kjempet seg tilbake etter å nesten være borte fra kartet. Ståpåviljen til disse karene skal man ikke kimse av. De har visst seg å være fightere av rang og jeg sitter igjen med ett veldig godt inntrykk av TH-gjengen så langt. De er trivelige som få og viser at det kan lønne seg å ikke gi opp. De har steget raskt på rangstigen i det siste og det blir veldig spennende å følge hvor langt det rekker for denne gjengen. Kan "The comeback kids" komme tilbake å stjele seieren her? Det skal selvfølgelig en del til, men det hadde vært veldig gøy om de kom seg opp å kjempet om seieren til slutt.
Quiz: Hvilke to kontoer fra TH lager de fantastiske videoene til "Topp 10 stammer"? (Førstemann til å svare som ikke er i TH, får 10pp)
7 GoW, Poeng: 760,615
Grandma on Wheels er en stamme jeg ikke vet så mye om, men som Pettulf har sagt flere ganger så har stammen en av de gøyeste navnene på verden i deres leder:
laksvatnsStoreFuckboi. Deres ODT er faktisk på en 7. plass så man kan jo ikke klage på en ODT ranking som er lik enn poengrankingen, så det er bra jobba. De ligger i rimmen bak HBT og jeg føler at spørsmålet er mer hvor lenge får de være der. Når det er sagt så må dere gjerne bevise at jeg tar feil å klatre på rankingen, men jeg har mine tvil.
Quiz: Hvilken konto i GoW har høyest ODD? (Førstemann til å svare som ikke er i GoW, får 10pp)
8 GIG, Poeng: 544,748
På åttendeplass finner vi stammen GIG?! Hva skjer her? Vivaldi har startet en egen stamme! Det er jo intet annet enn imponerende at han alene greier å snike seg inn på topp 8. På kontoen sitter ringreven Gig, shø. The man, the myth, the legend! En spiller med mye rutine og en knakende god TW-spiller. Dette er absolutt ikke en stamme jeg vil prøve meg på, selv om det bare er en spiller i den. Etter en litt slow start har kontoen virkelig vokst godt i det siste og hva som skjer videre, det er det ingen som vet. Uansett hva som skjer, så ønsker jeg deg all mulig lykke til videre. Så må man vell også si litt om hvorfor Vivaldi ikke lenger er i SDS og heller er i en egen stamme. Vent litt, I claim the fifth amendment.
Quiz: Hvilken smålubben skapning har GIG som kjæledyr? (Førstemann til å svare som ikke er GIG, får 10pp)
9 vw2, Poeng: 538,098
Very well 2 vil jeg tro er søsterstammen til Very well. De sitter på 147.182 i ODT som 28. beste på v27. Det er jo ikke akkurat mye å skrive hjem om. Det skal godt gjøres at de står igjen som vinnere og jeg vet egentlig ingenting om dem.
Quiz: Hvem har mest poeng i vw2? (Førstemann til å svare som ikke er i vw2, får 10pp)
10 Dog, Poeng: 487,789
Sist på lista finner vi Dog, enda en stamme med kun ett medlem. Her sitter mrmalle som vi har skrevet litt på forumet i det siste. Jeg har bare hørt positive ting om spilleren og at hvis den som sitter her er motivert så er det lite som kan stoppe den. Spørsmålet blir jo da om mrmalle er det. Kontoen startet sent og med en 35.plass blant spillere i odt så kan det virke som om motivasjonen ikke har vært på topp heller, men hvem vet. Kanskje så snur det nå.
Quiz: Hvilken dato startet mrmalle på v27? (Førstemann til å svare som ikke er mrmalle, får 10pp)
Det er ikke en fantastisk video, men det er da noe i hvertfall.