Topp 10 stammer

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Må bare få arkivert hvem som er her fra start siden ingen andre gjør det. Men ellers vet vell de fleste hvordan denne tråden fungerer.

b84604fc09c891661cbac0a8f4a00d52.png
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Tidlig i spillet, men noen av stammene begynner å sette seg litt. Ingen kriger i gang så vidt jeg vet, meeeeen det er på tide å ta en titt på de stammene som er etablert. Må si det er mange nicks jeg ikke kjenner til i alle stammene, så dere får bære med meg. Se på det som uvitenhet og et slapt TW år fra min side. Jeg holder meg til topp 5 i denne omgang.

Det er jo litt annerledes innstillinger på V32, så det kan jo hende at vi ikke får to klare sider, men mer kriging om disse runelandsbyene. Vi kan i hvert fall håpe.

1 Daddy 127.857
Spillermateriell: Jeg ser bare en historisk toppkonto, og det er Chaos. Aktiviteten på denne kontoen kommer til å bli avgjørende for at stammen skal lykkes. Det er imidlertid en del interessante kontoer i denne stammen som jeg har sett flere ganger tidligere, og det er veldig hyggelig å se at de returnerer til slagmarken. Schmids, Trymyboiii, Legacy, Dragelabb, Reven76, Don Bosco, og Fear the beard er alle kontoer jeg har sett flere ganger tidligere. Reven76 har jeg spilt mot mange ganger tidligere, også på HP, og han er ingen dårlig spiller, men så vidt jeg har forstått spiller han alltid solo, og har tidsklemma er alltid vanskelig å få til å gå opp. Don Bosco er også en gjenganger. Når det gjelder Fear the Beard elsker jeg innstillingen hans. Veldig uredd for å angripe. Husker han nappet en by i startup fra Jato. Det resulterte i en rimming, men det viser angrepsvillighet. Håper han får til en god server her. Hvalker og Konrax skal begge inn i Accipio på en fremtidig server, og jeg har solide inntrykk av at begge kontoene kan komme med gode bidrag allerede nå. Ryktes også at Konrax har imponert på V30. Well done.

Plassering: Stammen ligger sentralt og relativt tett i K45 og K55. Kontroll ut mot østrimmen.
Jeg vil tro de også vil sikre seg kontroll ned mot sørrimmen, før det smeller til i core.

Spådom: Midgame blir kritisk. Jeg ser foreløpig ikke noen klare indikasjoner på at andre enn Chaos drar denne stammen det lille ekstra som skal til. Konrax har også fått en fin start. Stammen er således avhengig av at kollektivet jobber godt sammen, og at det blir tatt solide strategiske valg. Om Chaos gir jernet og tar kontroll innad i stammen tror jeg dette er en stamme som vil være med på å farge V32.

2 IBSEN 89.952
Spillermateriell: Dette er på papiret den klart sterkeste stammen. Skandyzz, Kazuto, -Coller, MMu7 og Hakkespetten er alle klassekontoer. De har også mange andre kontoer som er velkjente på .no og som tidvis har slått bra fra seg. Veldig bra materiell i denne stammen. Muligens også noen fakenicks?

Plassering: Ligger i alle fire kontinenter med sterk forankring i Core. Dette er en ganske farlig posisjon om spillerne ikke er aktive nok. Det er nok gode spillere i stammen til å takle denne posisjonen, men det fordrer aktivitet og satsing. Sandwich scenarioet er vel kanskje det farligste. Stammen har ingen klare safesoner. Det er også mye som tyder på at en del av disse kontoene farmer PP og flagg på V32, og det blir det ikke seier av.

Spådom: Jeg tror Ibsen sin fremgang ene og alene står på aktiviteten og satsingen til toppkontoene. I tillegg vil de være avhengig av kløktig diplomatisk spill. Det mest nærliggende vil ut i fra det jeg ser i dag at stammen etablerer diplomati med en rimstamme for å lage en kunstig safe. K44 og K54 er naturlige valg (Godt mulig stammen allerede har etablert diplomati). Østsiden ser blokkert ut. Om alle kontoer i denne stammen går "all in" er det en sterk vinnerkandidat. Ved slapt spill og dårlige taktiske valg tror jeg ikke denne stammen i dens nåværende form når helt opp. Det blir også viktig for Ibsen å tildele de siste 5 plassene til "riktige" spillere hvor posisjon kanskje er viktigere enn ren kvalitet.

3 Hamsun 87.020
Spillermateriell: Interessant stamme. Kjenner igjen en god del kontoer her. Etriuss14, Vaffelmann, Grunnmuren, Nokas, Lord mikkemus og .vg. er gjengangere. Etriuss har spesielt fått en fin start. Det bor nok kvalitet i disse kontoene at de kan skape trøbbel for folk på motsatt side.

Plassering: Ligger fint plassert i K44 med tilgang til rim. Stammen har også god connection til Etriuss sitt cluster i K45. Spillere lenger sør i K45 ser litt disconnected ut. Om det ikke er noe diplomati som gir de noe beskyttelse, ser det litt farlig ut. Nokas og .vg. er utsatt og vil binde opp mye deff om ikke diplomatiet er på plass.

Spådom: Stammen har mange plasser å fylle opp. Det blir spennende å se hvilke valg de tar og hvordan diplomatiet vil utvikle seg. Navnevalget tilsier enten diplomati med Ibsen eller at de rett og slett bare håner dem :D Jeg tror stammen har potensiale til å utvikle seg og kan være en krem outsider på V32.

4 YO 49.125
Spillermateriell: Kjenner bare en konto her, og det er Syrogen som er en bauta på .no. Jeg har bare lovord å si om denne kontoen, men om den satser, er jeg litt mer usikker på. Resten av stammen kjenner jeg dessverre ikke til og kan ikke uttale meg. Muligens noen fakenics. Jeg håper spillerne her vil overraske positivt og utvikle seg gjennom serveren.

Plassering: Strålende plassering i K54. Godt samlet, tilgang fra rimmen og helt inn til Core.
Stammen trenger å tette litt mellom core og rim. Får de til det, gir plasseringen et meget godt utgangspunkt for vekst. Spillerne må samarbeide godt, og ikke være clusterhorer for at spillere ikke skal bli sperret inne. Et samarbeid med Viking ser ut som et naturlig valg.

Spådom: Vanskelig å si da jeg ikke kjenner flere kontoer. Får de full kontroll i kontinentet sitt gjennom vekst og kløktig diplomati, og at en konto av Syrogen sitt kaliber tar kontroll innad i stammen, kan også dette være en spennende outsider. Misser de på overnevnte punkter, tror jeg de blir for svake.

5. Viking 46.325
Spillermateriell: To meget sterke kontoer danner toppen i denne stammen. Pax Era og Agenscier47 er begge velkjente og meget sterke kontoer. Jeg kjenner dessverre ikke noe særlig til resterende kontoer med unntak av at jeg har hørt om Kano-Kari, men jeg kjenner ikke kvaliteten.

Plassering: Ligger litt spredt langs den sørlige rimmen med behov for å tette litt.
Nærliggende å tro at de danner diplomati med YO. Kan lukte merge også. Om en av disse stammene vinner frem i K54 uten diplomati, vil det være en sterk posisjon, og nettopp K54 vil være nøkkelen både for YO og Viking. K55 er mye tøffere med et tett Daddy cluster å forsere.

Spådom: Denne stammen er også avhengig av at toppkontoene tar kontroll innad i stammen, og loser mer uerfarne spillere gjennom serveren. Tar de kontroll i K54 kan de ha en fighting chance.

---

Min foreløpige konklusjon er at det er vanskelig å spå noe klart foreløpig. Det som er litt artig er at det ikke er noen stammer som skiller seg ekstremt med spillermateriell kun bestående av elitespillere.
Om noen av toppkontoene i Ibsen spiller litt slapt, kan dette faktisk bli en interessant og spennende verden. Silly har også en ganske spennende posisjon langs den nordlige rimmen. Jeg har litt tro på at de kan rykke oppover listen. De har tatt inn Radical Online Xtremist AKA Starboy som kan øse av sin kompetanse og erfaring

Jeg ønsker alle stammer lykke til med serveren!
 

Maanaldojr1

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Min foreløpige konklusjon er at det er vanskelig å spå noe klart foreløpig. Det som er litt artig er at det ikke er noen stammer som skiller seg ekstremt med spillermateriell kun bestående av elitespillere.

Dette er preget ganske mye av din egen motivasjon som er å holde .no i livet! Jeg selv vet at jeg ble leder i viking og dannet viking 2 for å lære opp nye og ferske spillere som vil satse i dette spillet, pga. ideen din om Accipio. Fantastisk liste og tiltak Pelle!
 
Topp