Tragedie - TW gikk nettopp på en KO

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Snakk om å ødelegge spillet enda mer. Før benyttet man 1-2 uker før man var i stand til å adle en by, nå kan dette gjøres på 3 dager for de som har tjukk nok lommebok og tiden til det. Dette var et krigsspill, men har nå utviklet seg til å bli en krig mellom hvem som vil svi av mest peng. Jeg trodde det var i din interesse å øke antall spillere på .no, Tranxy, men jeg skjønte at hensiktene kanskje ikke var helt der når jeg aldri fikk svar på meldingen som ble sendt til deg, i tillegg til at du faktisk forsvarer b.la dette. De mest verdifulle spillerene er jo oss som har vært her noen år, som kan hjelpe andre, lære de, og kanskje få med nye spillere. Den nye stammen, Accipio(?), er jo et strålende eksempel på engasjement fra .no sine egne spillere. For min egen del så føler jeg at vi(spillerene) blir motarbeidet av både team og Inno, som heller vil melke de spillerene som er igjen i stedet for å få inn nye. Det er trist, veldig trist!

Når noen stiller deg spørsmålet om du vil anbefale TW, hva er det du tror folk svarer da? TW er jo et bra spill, men det er lite som lokker når alt er orientert rundt pay2win...
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Det er selvsagt av alles interesse å være så mange spillere som mulig. For det er gjerne slik at jo flere vi er, jo artigere er det. Leit å høre at du mener jeg og resten av teamet motarbeider dette, uten at jeg helt forstår hvorfor du mener dette, eller hva du mener vi har gjort for å motarbeide dette. Det er et skudd i siden på motivasjonen når du kommer med slike anklager, for målet med vårt arbeid er jo å legge til rette for et så bra spillsamfunn som mulig her inne.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Det er selvsagt av alles interesse å være så mange spillere som mulig. For det er gjerne slik at jo flere vi er, jo artigere er det. Leit å høre at du mener jeg og resten av teamet motarbeider dette, uten at jeg helt forstår hvorfor du mener dette, eller hva du mener vi har gjort for å motarbeide dette. Det er et skudd i siden på motivasjonen når du kommer med slike anklager, for målet med vårt arbeid er jo å legge til rette for et så bra spillsamfunn som mulig her inne.

Nå ønsker jeg ikke å nevne navn med min generelle beskrivelse av teamet, men ikke alle er inkludert i min post over din. Det har gitt x antall høylytte beskjeder fra oss opp gjennom årene, og ingen av de har blitt tatt tak i av noen. Eksempel på litt halvmorsomme innlegg som påpeker/leker med alt dette tullet Inno har lagt på oss kan man se her*(nederst). Dakapo, såvidt jeg vet, ofret noen få kalorier uten at det skjedde stort. Strat var vel mer eller mindre likegyldig, og kan heller kvalifiseres som en av de mest inaktive CM'ene som har vært på .no. Nå er du CM, og ansvaret ligger på dine skuldre, derfor er det frustrerende for meg, og sikkert mange andre, at du forsøker å forsvare dette "tilbudet" som Inno nå har slengt i fra seg.

Måten noen velger å (over)reagere her, er jo på grensen til destruktivt for nettsamfunnet jeg trodde de selv kanskje var litt engasjert i å holde oppe...

Det som ER destruktivt er alle måtene man kan få en pay2win fordel. Det ødelegger spillet totalt, blir som at man kunne kjøpt seg til Imperial Age på Age of Empires II, eller handlet inn villagers. Nye spillere bør vite om hvordan spillet fungerer, og dette, i tillegg til x antall PP funksjoner, er ting som gjør til at folk enten slutter, eller aldri gidder å benytte mer tid på TW. Nå er du CM, og dette hylet av klager som hagler her på forumet fortjener din oppmerksomhet, og ikke minst din støtte. Du får betalt av Inno, og de trenger spillere for å holde lønningene gående, så her går vi hand i hand, TranxZ. Vi trenger noen som kan stå opp for oss som syntes dette var et morsomt spill back in the days, muligheten for at vi kommer dit igjen ligger absolutt til stede, men ting må skje, og det raskt.


* Tok meg en 2-3 minutter å finne noen småtterier, er mye mer på forumet for de som ønsker å grave.
https://forum.no.tribalwars.com/index.php?threads/dagens-pp-misbruker.16919/
https://forum.no.tribalwars.com/index.php?threads/pp-makten.17789/
https://forum.no.tribalwars.com/index.php?threads/lov-å-håpe-på-pp-fri-verden.17700/
https://forum.no.tribalwars.com/index.php?threads/tiltak-for-å-øke-medlemsmassen-på-no.17808/
https://forum.no.tribalwars.com/index.php?threads/noen-forslag-angående-pp-funksjoner.17783/

*Thumbs up til Dakapo*
https://forum.no.tribalwars.com/index.php?threads/forslag-til-reklameplasser-for-no.17817/
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Enig Kenneth!

TW.no har vært på vei ned lenge og PP er faktisk en stor del av grunnen mener jeg.

Alle disse eventene, og fordelene du kan få ved bruk av penger gjør at de som ikke vet hva de kan få ut av eventet til å havne langt bak, og ender opp med å bli adlet ned før de vet ordet av det.

Alle som spiller TW har forskjellige størrelse på lommeboken også, noen er ungdom og bor hos mor og far uten jobb, noen er fattige studenter, noen er pappa gutter/(jenter) og andre er rett og slett bare lomma full av penger og har råd til slik.

PP funksjoner gjør et veldig rettferdig og gøy strategispill til rett og slett urettferdig for vanlige "Ola Nordmenn". Jeg mener vi bør avskaffe så mange som mulig av dem og virkelig igjen få til tiltak som gjør at TW.no er der de bør være med tanke på spillmassen.

Det bør reklameres her og der, hit og dit. Hvor blir det av slik?

Jeg minnes pigemed når tw2 startet, da var det jo reklame av TW2 på TV ffs. Hvorfor kan vi ikke reklamere like godt for tw1? Personlig liker jeg og flere av oss som enda er her tw1 ovenfor mange andre Innogames spill, så vær så snill hjelp oss å få opp spillmassen før det er for sent og vi dør helt ut?

Ja du er CM, du er den eneste som har makten til å få igjennom noe som helst hos Innogames. Du bør ta på deg som personlig oppdrag å faktisk hjelpe å forbedre spillmassen, for uansett åssen vi vrir på dette, så er det et like stort problem som PP funksjonene her.

Bare en liten digresjon..
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Når det blir gjort som det blir gjort er det ikke gøy i det hele tatt. Hva er vitsen med å spille når en person trenger bare å vise korte sitt så er han forbi de på null komma niks?
Er jo derfor mange spill som er p2w får dårlig omdømme, og spillerne bare forsvinner.
 

Torkild

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
PP funksjonene jobber i mot alle spillerne utenfor topp 3. Hvorfor tror dere i teamet at de store spillerne fra tidligere verdener ikke klarer og hevde seg på de nye? pp funskjonene gir dere ikke nødvendigvis mer penger, iom at det er få som er villig til å svi av pengene sine på et spill. Introduser en verden lik f.eks v18 og dere vil se en økende vekst av nye medlemmer.
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Enig med dere over her. Men er det mulig å få til? Personlig tror jeg det er vanskelig å få normale servere uten PP om ikke spillerne er villige til å betale vesentlig mer for PK,FA og KA. Jeg kjenner ikke til økonomien på .no så jeg aner ikke hva som eventuelt må til for å få til dette. Godt mulig det forblir med en drøm:)
Hverken Inno, eller noen annen spillutvikler jeg kjenner til, utvikler spill for gøy. De gjør det for å tjene penger, og det er greit. Jeg husker jeg var sykt motstander når PP-markedet kom, men på mange måter synes jeg nå det rettferdiggjør PP. Alle spillere har mulighet til å starte på en verden å legge seg opp mer enn nok PP til å ikke bruke en eneste krone gjennom en fremtidig server de ønsker å satse på. Det er bra.

Det som er mindre bra er at eventene, og de seneste pakkene, direkte går på de mest sentrale funksjonene i spillet - Ressurser, gullmynter og adelsmenn. Dette hører ikke hjemme noe sted etter min mening, og det er riktig som Torkild sier, at skal du henge med topp tre (I hvert fall frem til endgame), er du nødt til å bruke PP eller som på V32, cash. Det er også veldig lite heldig at det kommer på en så fersk verden, da impacten blir veldig stor. Det blir litt galt når man frykter hvor mange adelspakker naboene har kjøpt i stedet for hvor mye de farmer, eller hvor mange tropper de har.
Jeg håper dermed vi fortsetter å se HPer som kun inkludere PK,FA og KA. Dette er en fin motvekt til de normale serverne.

Forumet blir jo fort "talerøret" til spillermassen, og det er jo fint om CMen kan ta med innspill til forbedringer og forslag tilbake til IG.
Et par momenter jeg har lyst til å nevne er at det hadde vært veldig fint å få informasjon og oversikt over eventer som er planlagt de neste
6 månedene ved annonseringen av en ny verden. Eventer bør videre ikke settes aktive i startup og adelspakker begraves for godt.
 

Kalou

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
160
Heisann.
Jeg er innom og er naturligvis veldig enig i det meste her. Jeg tror dog ikke noe kommer til å stoppe innogames fra å sluke mer penger fra oss brukere. Muligens jeg tar feil. Det vi kan gjøre noe med er vår egen bruk av disse fordelene. Vi som leser formuet må sies å være blant de erfarne her på .no. Kan det da være mulighet å lage noen normer for oss spillere i mellom? Om at premiumbruk er feil. At man er såpass ærlige at vi erfarne gjør det vi kan for å kutte premiumfordelene for å få et samfunn hvor p2w er fy-fy. Naturligvis vil ikke alle klare å holde seg unna fordelene, men at det da blir slått ned på fra samfunnet ig. At man får et slags blacklist stempel på seg?

Well, det er en tanke i hvertfall. Premiumfunksjonene tror jeg dessverre ikke vi får gjort så voldsomt mye med. Jeg ønsker dere i såfall masse lykke til.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Beklager litt sene svar.

Nå er du CM, og ansvaret ligger på dine skuldre, derfor er det frustrerende for meg, og sikkert mange andre, at du forsøker å forsvare dette "tilbudet" som Inno nå har slengt i fra seg.
Jeg vil ikke si at jeg forsvarer noe som helst, enda mindre i hermetegn. Jeg sier enkelt og greit at slik er det. Slike tilbud har kommet flere ganger tidligere, og vil nok komme flere ganger i fremtiden.

Det som ER destruktivt er alle måtene man kan få en pay2win fordel. Det ødelegger spillet totalt, blir som at man kunne kjøpt seg til Imperial Age på Age of Empires II, eller handlet inn villagers. Nye spillere bør vite om hvordan spillet fungerer, og dette, i tillegg til x antall PP funksjoner, er ting som gjør til at folk enten slutter, eller aldri gidder å benytte mer tid på TW. Nå er du CM, og dette hylet av klager som hagler her på forumet fortjener din oppmerksomhet, og ikke minst din støtte. Du får betalt av Inno, og de trenger spillere for å holde lønningene gående, så her går vi hand i hand, TranxZ. Vi trenger noen som kan stå opp for oss som syntes dette var et morsomt spill back in the days, muligheten for at vi kommer dit igjen ligger absolutt til stede, men ting må skje, og det raskt.
Nå spiller jeg også Tribal Wars aktivt (om så ikke på den norske serveren), og har gjort dette i mange år. Min erfaring med dette som spiller gjør at jeg må si meg uenig med deg. Nå er jeg ikke kjent med Age of Empires, så jeg har rett og slett ikke peiling på hva du prøver å si med den sammenligningen. Men det jeg mener er at premiumfunksjoner kan gi fordeler i spillet, men når alt kommer til alt kreves både aktivitet og gode ferdigheter for å kunne vinne.

Jeg håper dermed vi fortsetter å se HPer som kun inkludere PK,FA og KA. Dette er en fin motvekt til de normale serverne.
Det håper jeg og at skal bli en realitet. Slik det ligger an nå, skal det være muligheter for enkelte runder med "kun" PK, FA og KA tilgjengelig av premiumfunksjonene. Merk at dette kun gjelder HP, og ikke vanlige verdener.

Forumet blir jo fort "talerøret" til spillermassen, og det er jo fint om CMen kan ta med innspill til forbedringer og forslag tilbake til IG.
Slike tråder som dette blir naturligvis videreformidlet, men de som mener at premiumfunksjonene vi har i dag skal fjernes, kan jeg allerede si nå at ikke vil få noe gjennomslag. Men det er vel ikke akkurat noen stor overraskelse.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Hvordan få tw.no lagt ned 101:
Heisann.
Jeg er innom og er naturligvis veldig enig i det meste her. Jeg tror dog ikke noe kommer til å stoppe innogames fra å sluke mer penger fra oss brukere. Muligens jeg tar feil. Det vi kan gjøre noe med er vår egen bruk av disse fordelene. Vi som leser formuet må sies å være blant de erfarne her på .no. Kan det da være mulighet å lage noen normer for oss spillere i mellom? Om at premiumbruk er feil. At man er såpass ærlige at vi erfarne gjør det vi kan for å kutte premiumfordelene for å få et samfunn hvor p2w er fy-fy. Naturligvis vil ikke alle klare å holde seg unna fordelene, men at det da blir slått ned på fra samfunnet ig. At man får et slags blacklist stempel på seg?

Well, det er en tanke i hvertfall. Premiumfunksjonene tror jeg dessverre ikke vi får gjort så voldsomt mye med. Jeg ønsker dere i såfall masse lykke til.
 

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
Nei hva kan man si som man ikke har sakt før ikke noe vi spillere eller CM kan få gjort med detta dessvere. Om det er av interesse så har den polske serveren verdner med kun pk, ka & fa utenom det så kan man jo alltids starte opp på .net hvor pp ikke har så altfor mye å si. :p
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Men det jeg mener er at premiumfunksjoner kan gi fordeler i spillet, men når alt kommer til alt kreves både aktivitet og gode ferdigheter for å kunne vinne.

Kjøp av ressurser for PP burde bli avviklet, og det er noe jeg mener du bør forhøre deg om med Inno. Det samme kan sies om direkte kjøp av adelsmenn/gullmynter, sånt er veldig destruktivt for spillet.

Om vi kan ta tre steg bort fra drittkasting mot moneyspending-stuff, og heller fokusere på noe som er litt mer konstruktivt, så mener jeg at du bør ta opp stafettpinnen til Dakapo og se etter muligheter hvor vi(dere/Inno) kan trekke til oss folk. Reklame er tingen, få frem at vi har et solid spill med en hyggelig spillermasse(stort sett), og verdensoppsett bør være litt snillere (extra gråbyer, litt mer enn 10/15 i stammelimit etc). Et raskt forslag er jo å høre med Glitter(Benedichte, tidligere TW spiller som nå jobber for gamer.no) om hun kan få fart i en artikkel med henvisning til .no. Hun er skribent der, så det er ikke helt umulig at hun blir med på det. Du, Tranxz, kjenner bedre til hvor folk benytter tiden sin på nettet her i Norge enn hva markedsførerene i Tyskland gjør. La oss gi kjerra vår noen nye hjul, kanskje den nedgående pilen vil peke i motsatt retning med litt effort.

En annen ting man kan drøfte med Inno, er at vi slår sammen DK, NO og SE til en nordisk server. Er nok mange forslag til akkurat hva som kan gjøres, begrensningene står på deg som CM og hva Innogames tillater.
 

legenden

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
130
Kommer bare inn her for å si meg godt enig i det som blir tatt opp her.
Jeg mener det gode gamle TW hadde det store potensiale til å bli et over snittet populært spill med en stor alders bredde. TW hadde mange flere tilhengere i 2013, og flere som engasjerte seg på offentlige forum og la litt mer sjelen i det. Jeg elsket v18 som jeg spilte i nesten 2 fulle år. Jeg ELSKET det. Jeg elsket følelsen av seier, og elsket diskusjonene på forumene og den intense nerven som hele tiden sto på når du lå i front. Jeg elsket det politiske med spillet. All strategien, all diplomatien og all forhandlingen som hele tiden er en avgjørende faktor for å seier. Jeg elsket den kontakten spillerne på topp 40 fikk seg i mellom, og at alle hadde like store ambisjoner. Jeg var innom flere verdener og preget mange av dem med min spille stil og personlighet i spillet. Takk til alle som gjorde det kjekt!

MEN så kom det store syndefallet. Jeg husker ikke eksakt når man kunne begynne å kjøpe disse pakkene, men vel å merke mener jeg å huske at det begynte å gå over grensen i 2015.
Jeg kunne aldri kost meg på samme måte som vist i avsnittet ovenfor når denne "Kjøps funksjonen" eksisterer. Det er latterlig! Jeg kunne aldri, som den gangen i 2010, da jeg var 13 år, hatt en noen som helst sjanse til å komme meg opp i spillet når man kjøper seg frem.

Det er helt LATTERLIG at det er blitt som det er! Jeg har luktet på comebacks hele veien, men det viker jeg unna når jeg ser at skille på topp 20 listen er så enorm som den er - hvorfor? Jo, fordi alle på topplisten kjøper seg opp og frem. Disse kjøpesvina er ofte udyktige spillere som faller helt fra i mid og late game.

Vil dere ha tilbake brukerne av spillet må dere kutte ned, og gå tilbake til vanlig premium konto umiddelbart!

Jeg savner TW stort, men kan ikke tenke meg å komme tilbake til spillet når man kan kjøpe seg til seier i den grad det har blitt.

Få vekk svineriet og ta dere sammen. Tenk større enn dere gjør, for TW har potensiale for ekspansjon og utvikling i mye større grad enn dere tror!

Fikser dere dette problemet. Ordner frem en løsning som gjør det gunstigere for flertallet skal jeg LOVE dere at spillet vil få flerdoblet sitt publikum! Jeg skal, som fremtidig lærer, sørge for at TW er det første spillet de blir avhengig av.. - men da vet dere hva dere må gjøre ;)

-
Elias (decrepitus, legenden)
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Mye tyder på at villigheten til kjøp av Premium Poeng er stor, hvorfor ikke øke kostnaden til PK, KA og FA i form av PP? Vil det løse noen av problemene Tribal Wars globalt sett lider av?
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Heisann.
Jeg er innom og er naturligvis veldig enig i det meste her. Jeg tror dog ikke noe kommer til å stoppe innogames fra å sluke mer penger fra oss brukere. Muligens jeg tar feil. Det vi kan gjøre noe med er vår egen bruk av disse fordelene. Vi som leser formuet må sies å være blant de erfarne her på .no. Kan det da være mulighet å lage noen normer for oss spillere i mellom? Om at premiumbruk er feil. At man er såpass ærlige at vi erfarne gjør det vi kan for å kutte premiumfordelene for å få et samfunn hvor p2w er fy-fy. Naturligvis vil ikke alle klare å holde seg unna fordelene, men at det da blir slått ned på fra samfunnet ig. At man får et slags blacklist stempel på seg?

Well, det er en tanke i hvertfall. Premiumfunksjonene tror jeg dessverre ikke vi får gjort så voldsomt mye med. Jeg ønsker dere i såfall masse lykke til.
https://forum.no.tribalwars.com/index.php?threads/pp-pakten.17782/

Det var dette den tråden der gikk ut på (men jeg ble sur av at alle bare brukte PP i skjul så jeg slettet den). Kort sagt funka det ikke, folk brukte like mye PP som før, og når det kommer til stykket er det ingen som har baller til å gi sanksjoner mot spillere som bruker masse PP, for det er spillerne som bruker masse PP som også har størst kontoer (hvem skulle trodd??!)
 

Kalou

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
160
Hvordan kan det diskuteres? Det er jo fakta at det finnes noen eksempler hvor rank 1 på verdnen ikke har overbrukt premiumpoeng, og bare brukt den gode gamle premiumkontoen + farmeassist? Nå skal ikke jeg ødelegge tråden med off-topic, men det virker ikke akkurat som om tråden går i riktig retning av det den ble opprettet for i det hele tatt da.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Hvordan kan det diskuteres? Det er jo fakta at det finnes noen eksempler hvor rank 1 på verdnen ikke har overbrukt premiumpoeng, og bare brukt den gode gamle premiumkontoen + farmeassist? Nå skal ikke jeg ødelegge tråden med off-topic, men det virker ikke akkurat som om tråden går i riktig retning av det den ble opprettet for i det hele tatt da.

Om du henviser til sluttresultatet for en verden, så kan jeg absolutt si meg enig i det :).
 
Topp