Tribalwars Player's Champion er kåret!

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Jeg har ikke til mål å trekke ham ned. Men hvis du synes han trekkes ned av det jeg skriver, så for det være slik. Det er selve konkurransen jeg kritiserer.

Are har mistet minst 600 byer siden han begynte her i v2. Ikke imponerende. AriCa har mistet 1200 siden stammen ble opprettet. Ingen i AriCa som har mistet så mange byer alene som det Are har gjort. Enda man har kriget mot "store" stammer som Elite og LAW. To stammer som Are har vært medlem av. Så vinner Are konkurransen. Det ødelegger for konkurransens seriøsitet, og gjør den til en populæritetskonkurranse. For hva hjelper det å være "best", slik som Are visstnok er siden han har vunnet hele greia, når man ikke kan omsette dette i suksess ingame?



At jeg tok det med, gjorde det til en del av sammenhengen. Der har du sammenhengen din :D
Så når noen spør etter sammenhengen, så skal jeg vise til dette innlegget :p

Kan du gi meg en link til statistikken du bruker her?
 

DeletedUser

Guest
Men det er noe helt annet enn hva jeg ville fram til.
Ettersom du mente denne konkurransen var veldig lik MGP og at Are minnet deg om Rybak, sa Wynja at du minnet henne om Synnøve Svabø. Der er det jo en sammenheng. Men å dra inn Moskva-Marit der ble helt feil, for hvor kommer hun inn i sammenhengen?

Nei, det er hva du tror jeg mente. Jeg mener at Melodi Grand Prix er en tullekonkurranse hvor land ikke stemmer etter kvaliteten på musikken, men hvilken nasjon de frykter eller ønsker å skape et godt forhold til. Og trakk den opplevelsen av MGP hit til denne konkurransen. Are minner meg ikke om Alexander Rybak i det heletatt, men Rybak har jo også vunnet en slik tullekonkurranse, slik som Are. Derfor Are Rybak. Og det kunne ha stoppet der. Men så...

... trakk Wynja frem Synnøve Svabø, da hun mente at jeg skrev i hennes ånd, videre postet Are en artikkel fra VG hvor (jeg gadd ikke lese den fullstendig) det stod at Svabø hadde ødelagt for MGP. Jeg på min side, ivrig etter å slå tilbake, ville sammenligne Wynja med noen. Det hun kommer her i denne tråden med minner meg om nettopp Moskva-Marit. Det er slik jeg ser for meg Wynja. Der har du sammenhengen.

Når MGP først ble nevnt, er det slik at vi bare kan bruke personer fra MGP-sirkuset? Har du en oversikt av regelverket som gjelder i denne tråden i så tilfelle? ;)
 

DeletedUser

Guest
Ex-con kontoen ble internadla, mange byer på Pinhead kontoen har blitt readla og jeg tror ikke det var Are som spilte hele tiden på Kaptein Blod.
 

Tjallabajs

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Det stemmer det. Andersmann spilte like mye på kontoen som Are. Så alle de byene, skal ikke bli lagt på Are.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Men da vil jeg påstå at det står verre til med Shanks som strengt tatt må holdes ansvarlig for AriCa's 1163 tap av landsbyer... Fysj shanksie! Du burde virkelig legge opp!
 

DeletedUser

Guest
For å prøve å vende fokuset vekk fra hetsingen av Are, med en seier jeg mener han har fortjent - Gratulerer med tittelen Champion of v2 Aremann!!
 

DeletedUser

Guest
Forskjell på hetsing og kritisering. Viktig at man kjenner til begrepene man bruker.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Så å kalle Wynja og meg for henholdsvis Are Rybak og Moskva Marit er noe du ser for å være kritisering?

For meg så høres det ut som god gammeldags mobbing... Men du er vel uenig i det og du...
 

DeletedUser

Guest
Så å kalle Wynja og meg for henholdsvis Are Rybak og Moskva Marit er noe du ser for å være kritisering?

For meg så høres det ut som god gammeldags mobbing... Men du er vel uenig i det og du...

Du glemmer at jeg ble kalt for 'Synnøve Svabø'. Og at Wynja skrev: "kutter meg i armen" i et innlegg. Jeg tolket det siste her som at det jeg skrev var slitsomt kjedelig.. Hun slettet imidlertid akkurat det innlegget.. Men det forandrer ingenting, da hun faktisk postet det. Hun tenkte seg kanskje ikke så mye om..

Selvfølgelig er mange uenige med meg. Det er vel mer vanlig enn uvanlig. Dessuten liker jeg å være litt annerledes. Det er et kompliment i et slikt samfunn som det TW faktisk er ;) Og ja, jeg sammenlignet deg med Rybak siden han også har vunnet en tullekonkurranse. Derfor. Og derfor alene. Ikke fordi du ligner. Hvis det såret deg, så får du rett og slett bare leve med det. Synes ikke akkurat det er mobbing. Dessuten er det veldig irriterende å alltid måtte svare for at jeg skal være en mobber. Du vet ikke hva mobbing er om du mener at det å kalle deg Are Rybak er mobbing. At jeg sammenlignet Moskva-Marit med Wynja (ehh, var vel omvendt? Ellers kunne jeg jo har risikert å fornærme Marit Christensen, som hun egentlig heter), var direkte svar på tiltale siden hun kalte meg for Svabø.

Når flere går sammen mot en bruker, slik som i denne tråden, så kan jo det også oppleves som kollektiv mobbing. Jo flere som mener det samme, jo mindre sannsynlig virker det at det den "enslige" mener er det rette. Men jeg er ærlig med min kritikk, og står for alt som måtte komme min vei.

Og en ting til. Er det å kalle en annen Moskva-Marit nødvendigvis en fornærmelse? Det vil bare være en fornærmelse for mennesker som ser ned på henne... Ingen ville reagere eller kalle det mobbing om jeg kalte deg for Fernando Torres, Leonel Messi eller noen andre av stjernene i VM ;)

Hvis du ser så ned på Marit Christensen og mener det er en så sterk fornærmelse at du føler deg mobbet, så kanskje du bør ta en titt på deg selv og det du står for her i dette livet.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Så nu er det jeg som burde skamme meg fordi du bruker Moskva Marit til å omtale Wynja i nedsettende ordelag?

Men slik er det vel her på forumet, du skal jo alltid mobbe og rakke ned på alle som ikke er i AriCa og våger seg til å skrive ett innlegg her på forumet... Nice job killing the forum shanks! *Thumbs up*
 

DeletedUser

Guest
Så nu er det jeg som burde skamme meg fordi du bruker Moskva Marit til å omtale Wynja i nedsettende ordelag?

Det er bare nedsettende for dem som ser ned på Marit Christensen. Jeg er ikke en av dem ;) Men du virker jo å se ned på henne.

Men slik er det vel her på forumet, du skal jo alltid mobbe og rakke ned på alle som ikke er i AriCa og våger seg til å skrive ett innlegg her på forumet... Nice job killing the forum shanks! *Thumbs up*

Yeah, for nå som jeg ikke har postet noe særlig i noen måneder, så har jo folk skrevet ned og opp i mente... Jeg ble et medlem av dette forumet i mai 09. Da tok forumet seg kraftig opp. Sier ikke at det er min fortjeneste. Men jeg er iallefall ikke skyldig i at det har vært stille den siste tiden.

Se bare nå. Full fres her igjen. Det er jo som oftes krangling det dreier seg om, men det har det alltid vært. Dette er jo et krigsspill. Så om du og Wynja vil utveksle strikkeoppskrifter og blomsterfrø, så finnes det jo fora som er direkte laget til den meningen.

Og i det siste avsnittet hvor jeg siterer deg, så skriver du i første setning at jeg "mobber" og "rakker ned". I setningen som kommer etter presterer du å skrive at jeg "dreper" forumet. Ikke bare kaster du stein i glasshus. Ikke bare "mobber" du (på samme måte som du mener jeg gjør). Men du dummer også rett og slett ut.

Forumet trenger flere meninger. Ikke bare min altså. Men heller ikke bare din og Wynjas.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Så du mente Marit Christensen i en positiv forstand? Kan du utbrodere litt om hva du mener da slik at jeg ikke misforstår deg helt i denne posten?

Slik jeg ser det så har jo forumet på v2 gått ganske i grava i det siste, og det var vel etter at du begynte å mobbe alle som måtte skrive her... Med mindre det var noe positivt om AriCa dog... Slik ser jeg det ihvertfall... Tok seg litt opp når du begynte å kverne, men så har alle pakka sekken og dratt sin vei...

Du kaprer jo hver eneste tråd for å fronte stammen din i hytt og pine... Nu var det slik at en representant fra AriCa kom til finalen i denne konkurransen og du ser på det som ett personlig nederlag at han faktisk ikke vant. Hvis du og stammen din er så populær og dette er en popularitetskonkurranse, hvorfor vant dere ikke?
 

DeletedUser

Guest
Så du mente Marit Christensen i en positiv forstand? Kan du utbrodere litt om hva du mener da slik at jeg ikke misforstår deg helt i denne posten?

Jeg sammenlignet bare Wynja og Marit Christensen. Sa ingenting om at det var for å trekke den ene eller den andre ned. Det er din opplevelse av saken. Kan jo hende Marit Christensen spiller selv her, og er kjempeirritert over at hun blir sammenlignet med Wynja.

Slik jeg ser det så har jo forumet på v2 gått ganske i grava i det siste, og det var vel etter at du begynte å mobbe alle som måtte skrive her... Med mindre det var noe positivt om AriCa dog... Slik ser jeg det ihvertfall... Tok seg litt opp når du begynte å kverne, men så har alle pakka sekken og dratt sin vei...

Jeg har fått positive tilbakemeldinger på min deltakelse i forumet. Selvfølgelig fått kritikk inne i selve trådene. Men det er jo en del av det å faktisk offentliggjøre sine tanker og meninger.

Etter Yamatos fall så bestod faktisk forumet av en liten spesiell klubb bestående av Elitespillere eller andre som sympatiserte med dem. Så akkurat når jeg kom, så mener jeg at det var et sterkt behov for at andre stemmer vokste frem med sine meninger. Og det viste seg å være betraktning av meg. Både ingame (Elite falt jo til slutt) og her i forumet. Kall det gjerne for vellykket propaganda. Ikke tøffe tråder med fine bilder av katter som drukner osv.

Dessuten er dette en propaganda-avdeling. Et av målene er jo faktisk å senke den andre, slik at man selv kan komme på toppen. Finnes utallige virkemidler for å nå sine mål. Manipulsjon f.eks. Jeg sier min nakne mening ærlig og oppriktig. Har tatt feil ved flere anledninger, men har også hatt en del rett. Jeg sier ikke at du er en uverdig vinner av konkurransen f.eks, jeg sier at jeg mener det. Det må jeg vel få lov til? Slik var det i forumet før - mente man ikke det samme som Elitespillerne mente, så fikk man alltid 10 stk mot seg her i forumet. Jeg har aldri gått sammen med andre for å svekke en annen. Står som regel helt alene i stormen.

Du kaprer jo hver eneste tråd for å fronte stammen din i hytt og pine... Nu var det slik at en representant fra AriCa kom til finalen i denne konkurransen og du ser på det som ett personlig nederlag at han faktisk ikke vant. Hvis du og stammen din er så populær og dette er en popularitetskonkurranse, hvorfor vant dere ikke?

Det er ikke et nederlag for meg. Tror du legger for mye vekt på denne konkurransen og spillet generelt. Jeg er selvfølgelig ute etter å provosere litt her. Få igang litt diskusjon. Verre er det ikke.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Vel slik jeg ser det så virker det som om du har litt større behov for å fronte deg selv enn å være en slags "motpartens" stemme til Elite...

At du velger å mobbe folk som sier deg imot ved å kalle dem diverse ting er jo en metode som gjerne fører til at folk gir opp å skrive på ett forum. Men for all del, din måte å gjøre ting på er kanskje den rette for noen.

Du må så absolutt få lov å si din mening, men jeg synes du kan gi deg med denne nedrakkinga av folk som ikke er enige med deg. Det er rett og slett litt usportslig.
 

DeletedUser

Guest
Vel slik jeg ser det så virker det som om du har litt større behov for å fronte deg selv enn å være en slags "motpartens" stemme til Elite...

Ser den... Har blitt mye Shanks82 de siste årene. I starten var det mer moro, for da var Elite grusomt store, mens AriCa bare en under dog. Så det er ikke like moro nå.

Men nå kjemper jeg for "de svake". Kall meg gjerne Shanklin Hood! Haha :D Jeg kødder altså! Men f.eks når jeg sier at du ikke er så god som du selv sier, så er det fordi det minner om meg selv som uerfaren og en liten spiller hvor man så seg blind på alle poengene og de kjente nickene. Sannheten er at man kan slå alle. De som skryter mest i forumet, er som oftes ikke så gode som de selv hevder. De som virkelig er sykt gode, har ikke samme behov for å alltid hyle ut sine prestasjoner ;)

At du velger å mobbe folk som sier deg imot ved å kalle dem diverse ting er jo en metode som gjerne fører til at folk gir opp å skrive på ett forum. Men for all del, din måte å gjøre ting på er kanskje den rette for noen.

Ja, det er faktisk en metode. Sånn på propaganda-planet. Men mobbing? Nei. Dessuten er vel at jeg sammenlignet Wynja med journalisten etter at hun sammenlignet med med en annen journalist ikke noe å hyle slik etter. Man ligger som man reder. Du ser ikke meg på gråten over å ha blitt sammenlignet med Synnøve Svabø? Tar meg ikke nær av slikt. Til det har jeg for god forståelse på at dette bare er et spill, og ikke livet i seg selv.

Du må så absolutt få lov å si din mening, men jeg synes du kan gi deg med denne nedrakkinga av folk som ikke er enige med deg. Det er rett og slett litt usportslig.

Rakker ikke ned. Jeg mener oppriktig at du ikke er verdig tittelen som verden 2s beste spiller. Det er min mening i saken, og jeg kan gjenta meg til det uendelige. Det er et privilegium jeg har. Dessuten så ville det aldri ha vært noen diskusjon om det ikke hadde vært for deg. For jeg sitter jo ikke akkurat her å snakker med meg selv? ;)
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Er ikke din rett på å mene at jeg ikke fortjener tittelen her jeg reagerer på, er derimot din tendens til å måtte mobbe dem som er uenige med deg jeg reagerer på...

Er jo ikke bare Are Rybak og Moskva Marit kommentaren som ligger til grunn for dette.
Jeg mener å huske du ønsket å kalle Elite for Akse-maktene som ett hint til tyskland anno 1940...

Det er jo ganske tydelig at din taktikk er å mobbe folk ut av forum slik jeg ser det, du har jo tidligere også blitt straffet for dette gjentatte ganger av moderatorene, og nu er du igang igjen... Føler det blir litt bedre å ta dette opp med deg direkte når konsekvenser ikke er noe du lærer av.
 

DeletedUser

Guest
Er ikke din rett på å mene at jeg ikke fortjener tittelen her jeg reagerer på, er derimot din tendens til å måtte mobbe dem som er uenige med deg jeg reagerer på...

Er jo ikke bare Are Rybak og Moskva Marit kommentaren som ligger til grunn for dette.
Jeg mener å huske du ønsket å kalle Elite for Akse-maktene som ett hint til tyskland anno 1940...

Det er jo ganske tydelig at din taktikk er å mobbe folk ut av forum slik jeg ser det, du har jo tidligere også blitt straffet for dette gjentatte ganger av moderatorene, og nu er du igang igjen... Føler det blir litt bedre å ta dette opp med deg direkte når konsekvenser ikke er noe du lærer av.

Jeg må alltid forklare meg til det kjedsommelige..

Jeg kalte deg Are Rybak fordi "den virkelige" Rybak også har vunnet en slik tullekonkurranse. Altså kritiserte jeg selve konkurransen her for å være TWs svar på Melodi Grand Prix.

Når Wynja kalte meg Synnøve Svabø, så følte jeg for å si hvem jeg mente hun minnet meg om. Ikke noe galt i det. Og ei heller mobbing.

Begge de to foregående eksemplene her er ikke mobbing. Hvis du har så mye i mot disse personene, så tror jeg du skal ta en kikk på hvem du er i denne verdenen (den virkelige verdenen altså). For hvis du tror du er så mye bedre enn dem, at du faktisk mener det er mobbing å bli sammenlignet med dem, så tror jeg du vil få deg en eller annen knekk senere i livet ;)

Når jeg sammenlignet Elite med Nazi-Tyskland så var det rett og slett propaganda. AriCa ble heretter kalt Alliansen, mens Elite & Co måtte nøye seg Aksemaktene-betegnelsen. Elite brukte samme metoder selv om de ikke var noe særlig suksessfulle, når de latterliggjorde AriCa for å samle alle mot Elite.. Vel, hva skjedde mot Tyskland til slutt? ;)

Og bare for å si det, så har jeg aldri blitt saksjonert for mobbing. Jeg har bannet og slikt, og det har jeg sonet min straff for. Er du klar over at mobbing er en alvorlig sak, og at man ikke kan slenge ut slike påstander uten at det får konsekvenser? Jeg tar tungt på slike beskyldninger. Dette er bare et spill, la det være det uten at du tyr til slike alvorlige anklagelser.
 
Sist redigert av en moderator:

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Synnøve svabø kommentaren var en kommentar som sto i sammenheng med din Are Rybak kommentar.

Men her ser vi jo at du rettferdiggjører din bruk av kallenavn og harselering ved å kalle dette for propaganda. Jeg vil derimot kalle dette for mobbing slik vi ser du tenderer til å gjøre når ting ikke går din vei.

Det er bare ett spill som du sier, så slutt å ty til kallenavn og slik simpel harselering for å fronte din sak.
 

DeletedUser

Guest
Synnøve svabø kommentaren var en kommentar som sto i sammenheng med din Are Rybak kommentar.

Men her ser vi jo at du rettferdiggjører din bruk av kallenavn og harselering ved å kalle dette for propaganda. Jeg vil derimot kalle dette for mobbing slik vi ser du tenderer til å gjøre når ting ikke går din vei.

Du rettferdiggjør jo Wynjas sammenligning. Siden jeg skrev Are Rybak, så kan hun kalle meg Synnøve Svabø? Men da må jo jeg igjen kunne sammenligne Wynja med Marit Christensen.

Dette er en fullstendig ubrukelig diskusjon. Du er klar over det?

Kall det mobbing så mye du vil. Det er ikke mobbing, og du vil ikke komme noen vei med å fortsette å påstå at det er det.

Men siden du henger deg opp i disse sammenligningene så går jeg ut fra at du ikke har noe vettugt å si om det jeg tar opp i denne tråden.. ;)
 
Topp