Tribalwars Player's Champion er kåret!

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Jeg rettferdiggjør da ikke dette, men det er en måte å forklare konteksten i hennes utsagn. At det hang sammen med din kommentar og ikke var tatt ut av det blå slik du liker å fremstille det.

At jeg påpeker din måte å harselere med andre i denne tråden skal bli til at jeg ikke har noe mer vettugt å si ser jeg heller ikke.

Du har fått sagt at du er uenig i at jeg vant denne konkurransen og at det finnes andre bedre kandidater som skulle ha vunnet... Det er så din mening og den respekterer jeg fullt og helt! Men jeg respekterer ikke at du konstant skal finne på kallenavn og latterliggjøre andre fordi dem ikke taler din sak.

Du har en god stamme og en god sak om du vil, men du tyr desverre til mobbing og hersketeknikker istedenfor å poste en god propaganda. Synd at du velger slike strategier på dette forumet når du så absolutt kunne ha gjort det svært bra i en mye mer hederlig stil!
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Måten du legger slike ting frem på, gang etter gang Shanks, gjør at du ikke innehar min respekt på forumet.

Selv hadde jeg rapportert dine uttalelser her!!

Ellers må jeg få gratulere Are med seieren :)
(Nei, Shanks! Jeg stemte heller ikke på ham...)
 

DeletedUser

Guest
Yea, yea gadd ikke å lese alt. Mangler vel 2 sider eller noe. Må si du skrev bedre tidligere Shanks *Skuffet smiley*

Har siden starten av denne konkurransen ikke giddet å bruke mye tid på å følge med. Selv om jeg selv var med. Har heller ikke planer om og plutselig å gidde å bry meg så mye om den nå heller.

Slik jeg forstår det baserer du alt på manipulerte(?) tall fra TWstats elns. Om det er kilden din for dine uttalelser vil jeg påstå det er en svak begrunnet. Du kan umulig ha fullstendig oversikt over alt og alle på v2. Føler også du har får mye fokus på at folk har votet feil, akkurat som om du skulle hatt noe finger med i spillet hva folk mener er en verdig vinner. Du har dine meninger om en verdig vinner og muligheten til og vote, som alle andre. Det er din makt i dette.
Om jeg husker rett, tapte jeg personlig over Zamato, som tapte med den brukeren sin etter noe som var dagelig for de fleste i Elite. Rundt kontovakter. For min del hadde jeg vel stort sett best statistikk mot AriCa og tok folk nesten et halvt år å få like mange gullmynter som jeg hadde, det etter over 1års ledelse i poeng på serveren. Likevel whiner jeg ikke over det tapet da det skjedde, men tok det opp nå, grunnet i følge statistikken som er din hovedkilde ville neppe han ha gjort mer for v2 enn meg på spillbrettet. Jeg lagde ikke noe sak ut av det og kan ikke huske noen andre i Elite elns gjorde det heller(men som sagt, fulgt med lite).

Personlig mener jeg det er flere faktorer som spiller inn enn TWstats, den gir minimalt grunnlag for å vurdere en spiller i mine øyner. 5% maks.
Da du er en av de som har brukt mest tid på offentlig forum, vil jeg spørre deg hvor mange prosent av din PC tid, der du gjør relaterte TW ting har gått på å bygge byer og sende angrep? Personlig blir jeg overrasket om jeg totalt har brukt 1% av min tid med TW relaterte ting, på bygging av byer og sende angrep. Da meste av dagen går på kommunikasjon, planlegging, ledelse o.l. Som regel kan ikke noe form for statistikk vise dette. Men fakta er at generelt bruker folk mer tid på kommunikasjon enn by bygging og sende ut angrepene.

Edit: Ang. klaging på moro PMer. Det må vel være lov til å ha det gøy med de man kriger mot? Har stort sett hatt god tone med de jeg angriper.

- Tobben
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Point & Shanks!

Nevn 100 stk som er bedre enn Are ;)

Top 10 fra server 1-10 på .net f.eks? Regner med de fleste der kunne hamlet opp med 5-10 gode .no-spillere på egenhånd.

Her på .no derimot er jeg ikke sikker på at du vil finne 100 spillere som tar Are, og jeg gidder ikke komme med noe nøyaktig tall på det heller siden ingen kan vite det 100% sikkert.

Men, 1 on 1 er det flere som kan ta Are her på .no. Der ligger egentlig problemet med hele denne konkuransen, du blir aldri virkelig god på TW uten en stamme eller venner som hjelper deg. Klart det går an å kjøre på på egenhånd mot en håndfull spillere, men når det kommer til stykket er det spilleren med den største og mest kompetente stammen i ryggen som vinner i en langvarig konflikt. Forutsatt at begge to er rimelig gode og aktive.


@ Tobben:

Helt klart enig i at TW-stats gir et meget begrenset innsyn i kvaliteten på en spiller eller en stamme. På samme måte som at OD-statistikken ikke gjør det heller.

For hvert angrep som sendes ut kan det være snakk om flere dagers, om ikke ukers, kommunikasjon for å samordne det med alle andres og sine egne. Diplomati, propaganda, intriger, politisk spill, angrepsplanlegging osv. tar gjerne det meste av tiden som ikke går med til jordnære ting som bygging, troppetrening og angrep/forsvar. Og det er egentlig bare hver enkelt spiller som selv har oversikt over alt man har en finger med i. Derfor mener jeg denne konkuransen er umulig å gjennomføre.

Det er nok også derfor Shanks mener tittelen Are får er ufortjent. Siden han får det på rykte, ikke ferdighetene hans som spiller som er umulige for mer enn en håndfull av de han har spilt lengst med å avgjøre. Det samme gjelder alle som blir vurdert her, det går på rykte stort sett. Det er veldig få som sitter på nok info til å gi en skikkelig vurdering av mer enn 2-3 av spillerne som er ført opp her, resten av stemmene blir gitt basert på "det man har hørt" eller "det man tror". For min del spiller det ikke så stor rolle hvem som vinner dette, selv er jeg ikke i nærheten av å være best uansett hvilke kriterier man stiller. Men føler likevel det må være lov å gi en gratulasjon med visse forbehold/kritiske synspunkter når jeg personlig mener det er en uverdig vinner. :)


Uansett, skulle egentlig bare svare trym, siden han åpenbart tror jeg og shanks siktet til det samme. Jeg påpekte at det garantert finnes over 100 spillere som spiller TW på verdensbasis som kan slå Are, om Shanks siktet til bare .no får han svare på. Og nei, jeg gidder ikke komme med en liste på 100 spillere fra .net som kan slå Are før noen kommer med en komplett liste over alle spillerne Are kan slå :p

Håper det blir sol i morra så jeg ikke setter meg her i morra kveld også og kaster bort enda mer av sommeren på å lese innleggene til alle som skal krangle med shanks (og de evige, lange og gjentagende svarene hans) uten at de kommer noen vei fordi begge sider har bestemt seg på forhånd uansett :(
 

DeletedUser

Guest
Point:
Blir et mega kort svar ^^

Eneste jeg har sett er at shanks har votet tidligere uten at jeg i hvert fall har lest noe reaksjon på konkurransen. Ikke før en vinner ble valgt i denne konkurransen reagerer han. Han votet også på en person som har eksistert mye kortere enn meg og har mindre statistikk å vise til på v2.

.net er ikke nødvendigvis vanskeligere! Men er større sannsynlighet for å møte gode spillere pga. flere medlemmer der. Men kan fortsatt spille .net mange mnd uten å møte store utfordringen eller du kan ha uflaks å møte på alt for stor utfordring med engang, akkurat som .no.

Generelt mener jeg TW går lite på ferdigheter lengre, derfor mistet sjarmen sin. Hvem som helst kan bli populær og komme i hvilken som helst stamme om ønskelig, uten å ha spilt lenge eller være spesielt god. Kun via kommunikasjon og manipulering.

- Tobben
 

DeletedUser

Guest
Hehe, har ikke fulgt med på denne konkuransen utover at jeg stemte et par ganger når jeg tilfeldigvis var innom. For min del klarte jeg ikke dy meg når jeg så en som ikke trodde det fantes 100 spillere der ute som kan slå "den beste fra .no" :eek:

Jepp, man kan være så god man vil, men en porsjon flaks skal til for å unngå å havne i samme farmeområde som andre hyperaktive spillere. Den spilleren som klarer å bygge seg opp med minst mulig motstand vil generelt nå mye lenger enn en på samme nivå som havner i krig med naboer tidlig i spillet. Klart det er gøy å krige når man har bare et par byer, er da man må være taktisk for ikke å brenne seg totalt. Men i lengden taper man på det i forhold til andre som ikke møter samme motstand og får bygge seg opp i fred. Mye lettere å krige når man begynner å få et par hundre byer, et par byer fra eller til gjør ikke så stor forskjell lengre. Da går det mer på aktivitet og utholdenhet over lang tid enn ferdigheter. Det har jeg selv erfart flere ganger.

Jepp, sånn blir det vel i ett såpass lite nettsamfunn som TW.no. Det vokser frem en eller flere grupper med spillere som holder sammen og gjør hverandre bedre på tvers av verdenene. Det er ofte også disse gruppene som står for action på forumet, og noen av de større krigene ingame. Klart man blir lei av å krige med de samme folka hele tiden, blir mer rutine enn spill etterhvert som man lærer dem å kjenne.

Men det er også grupper som dette som holder en igjen, føler selv jeg er en del av en liten klikk her på .no som gjør at jeg ikke klarer å slutte. Action i spillet kan man alltid skaffe seg ved å gå på noen på samme nivå som seg selv, men det er nok det sosiale utenom som holder meg igjen her i stedet for at jeg spiller andre spill.
 

DeletedUser

Guest
Eneste jeg har sett er at shanks har votet tidligere uten at jeg i hvert fall har lest noe reaksjon på konkurransen. Ikke før en vinner ble valgt i denne konkurransen reagerer han.

Jeg reagerte allerede på side 1 i "Tribalwars Player's Champions - Diskusjon". Har flere poster i den tråden hvor jeg stiller meg kritisk til selve konkurransen. Så at jeg reagerte nå som en vinner ble kåret stemmer ikke.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Shanks: Hold kjeft!
Nå har Are vunnet og da trenger han/vi ikke at du kommer her å syter. Du har gjort det helt klart at du ikke mener Are fortjener plassen. Men det er din mening, ikke flertallets. Tross alt flertallet her som bestemmer.

Are, gratulerer så mye med en velfortjent seier. Vi møtes på v5!! :D
 

DeletedUser

Guest
Shanks, du Shanks - du shanks. Vær så snill og hold kjeft, AriCa vant ikke, du vant ikke. ARE vant. Hold nå kjeften din lukket og gratuler ham heller med seieren :) At du sier ditt og datt er vi vant til, men når du skal rakke ned på en som faen meg har blitt stemt frem.. Jeez!

Dere som skal kritisere vinneren, hold kjeft ;)
 

DeletedUser

Guest
Shanks: Hold kjeft!

Shanks, du Shanks - du shanks. Vær så snill og hold kjeft (...) Hold nå kjeften din lukket og gratuler ham heller med seieren (...)

Folk snakker om at jeg skremmer bort folk fra forumet... Les denne tråden fra A til Å, så vil dere se hva f.eks Arcon ble møtt når han kom med sin mening. Da kjenner iallefall jeg lysten til å iallefall støtte ham, spesielt når jeg også er en av få (visstnok) som er reagerer på spilleren som vant.

Noe spesielt er det at det bare er lov med positive tilbakemeldinger i en slik tråd. Det gjør meg faktisk lettere forbanna. Alle bør få si sin mening, selv om den ikke stemmer overens med flertallet. Og ingen bør nekte andre fra å skrive eller si sin mening! Det har skjedd i denne tråden, og det har skjedd i flere tråder.

Ser flere har bedt meg holde kjeft her, det styrker jo ikke akkurat argumentet til Wynja og Are, hvor spesielt sistnevnte mener jeg mobber... Skam deg kjære vinner av denne konkurransen. Det eneste jeg virkelig kan se du har vunnet her, er en bekreftelse på din egen dobbeltmoral.
 

Amstaff

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Shanks: Kan ikke du slutte å komme med neverdigende kommentarer til dine "fiender" ?
Som du sikkert skjønner, så er vi andre dritt lei av å lese om DINE meninger, når det er et flertall som har stemt ham frem.
På hvilket grunnlag han er stemt frem på, spiller da ingen rolle.

Men vær så snill å hold det for god til å rakke ned på en som har blitt stemt frem her.
Han har ikke alle stemmene selv, og kan dermed ikke påvirke resultatet i stor grad.
Så hvis du bare har negativitet å komme med, vær snill å ta slikt privat hvis du på død og liv MÅ lire det av deg.

Du må vel være enig at det er kjekkere å komme inn på et positivt forum, enn et som er like negativt som dine innlegg i denne tråden her?
 

DeletedUser

Guest
Jeg kommer alltid til å si min mening der hvor jeg måtte ha en så lenge jeg er en del av dette samfunnet. Når jeg får en slik tilbakemelding som jeg nå får fra deg, økes bare lysten min til å fortsette å kommentere.

Handler ikke om nedrakking på noen måte. Handler om at en forumbruker har en mening og deretter deler den med resten av leserne her. Uvesentlig om folk er enige eller uenige med meg. Er det noen som rakkes ned her så er det meg, og det på grunn av noe jeg mener.

Og som svar på din siste setning her, så vil jeg si helt klart nei. Dette er et propagandaforum. Du kan utveksle strikkeoppskrifter og blomsterfrø i fora som er til for den hensikt. Så kan du skrive og kose deg med positive tråder til du blir grønn i fingrene og det vokser ut planter og blomster ut av ørene dine :)
 
Sist redigert av en moderator:

Granpa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Shanks,det er helt greit at du sier din mening,det er bare fint.Eneste problemet jeg har med det er at jeg har forstått hva din mening er etter første innlegget ditt,fikk det skikkelig inn på andre,og var temmelig sikker jeg forsto det på tredje.på det fjerde var jeg bombesikker.
Vi andre bruker 1 eller to innlegg for å ytre våre meninger,du derimot ser ut til å trenge hele VG for å virkelig å få sagt meningen din om denne saken.
Det er bare det som er så forferdelig trøttende.
 

DeletedUser

Guest
Det kan jeg forstå veldig godt, Granpa. Vel, vi får se i denne tråden nå - jeg har allerede sagt mitt, og det gjorde jeg i mine første innlegg i denne tråden, som du også nevner. Men om noen kommer på banen og sier at jeg må holde kjeft igjen, så har vil vi ha det gående. Føler jeg får kjeften, mens man overser de som faktisk ikke aksepterer at jeg mener annerledes i denne saken. De fleste av dere kjenner meg for godt til å vite at jeg vil la meg kneble ved at noen kaller meg dum eller ber meg "holde kjeft". Effekten blir det motsatte av det de ønsker.

Som en, forhåpentligvis, liten avslutning her, så må jeg jo nevne at det er lenge siden verden 2-forumet har blitt så hyppig lest som de to siste dagene.
 

DeletedUser

Guest
Dakaj Shanks, ingen fra hans kjære AriCa, (som han må blande inn i absolutt alle poster der de ikke har noe å gjøre) vant. Virkelig synd på deg, la oss alle sammen rakke ned Are - som ble DEMOKRATISK stemt frem. La nå for *fjernet* flertallet bestemme? Er så *fjernet* lei av å høre det samme tullet ditt.. Alt du sier, er for å rakke ned på gamle 'Elite' spillere osv osv. For å ta en typisk tøff kommentar; 'Du er bare så 2009'.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Er vi ferdig med diskusjonen her? Begynner å gå over til å ikke handle om topicen i det hele tatt nå.
 

DeletedUser

Guest
Jeg gir det en sjangse til å holde denne topicen åpen. Kommer det noe som ikke har med topicen å gjøre nå da stenger jeg tråden uten mulighet for å åpne den.
 

DeletedUser

Guest
Shanks: Den kommentaren var unødvendig, tror alle oss i rome stemte på are pga skills hans. Tror kanskje runinter og granpa har lært en ting eller to av denne karen.

Men for all del så må dere mene noe annet:p


Nå skal jeg gjøre noe så rart som å være enig med Mosa.

At Are faktisk har fått såpass innpass hos sin tidligere erkefiende, har vel bare to mulige forklaringer.
1: Han er en jævlig hyggelig og god spiller. -eller;
2: Han har bestukket dem med prostituerte og alkohyler ;)
(jeg tipper 1 btw^^)
 

DeletedUser

Guest
Er vi ferdig med diskusjonen her? Begynner å gå over til å ikke handle om topicen i det hele tatt nå.

Jeg syns en diskusjon om topicen er bra.. Skaper litt liv ihvertfall. :eek: Så skjønner ikke hvorfor folk ikke kan diskutere vinneren..

Men, uansett. Grattis, Are! ;) Du er en verdig vinner. =)
 
Topp