TW-Champion v11 - Diskusjonstråd

DeletedUser

Guest
Synes du skal ta topp 20 lista etter nominasjonene er gjort, ettersom vi har klart å hevde oss blant topp 20 lista på en god måte, og kommer mest sannsynlig til å stige i dagene fremover blir det litt feil mtp at vi ikke får være med...
 

DeletedUser

Guest
Jeg mente ikke med i nominasjonsrunden, men heller med i topp 20.. Altså direkte kvalifisert.
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Jeg ser valide poeng på begge deler, men måtte velge kun en. Og siden mange synes at tidligere spiller ikke er verdige vinnere, må vi nesten gå for hele kontoen. Enig?
Egentlig ikke. Hvis man ikke synes at tidligere spillere er verdige vinnere er det bare å la være å nominere dem, og heller nominere nåværende spiller. Det er faktisk ikke vanskeligere enn det. Og hvis det skulle være noen som synes en tidligere spiller skulle være verdig, vil jo ikke denne spilleren vinne da det tydeligvis er flertall for at det ikke skal skje.
Så du må nok greie ut for problemet her, for det skjønner jeg faktisk ikke.
 

cleo

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
74
Som f.eks tequilla har fått ny eier. Hvem stemmer vi på her?
Hvis noen stemmer på ny eier, andre på gammal. Da blir jo ikke grunnlaget det samme, eller spiller ikke det noen rolle?
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Akkurat det tilfelle vil nok Tequillas originale være den man stemmer på, da den nye eieren har vært der i maks 2 uker?
Men dette er en problemstilling som trådstarter burde finne en løsning på.
 

DeletedUser

Guest
Synes Redswan har gjort det enkelt og greit. Stem på kontoens prestasjon overall uavhengig av tidligere og nåværende eier. Jeg mener det er vanskelig å skulle bedømme nåværende spiller mot en eventuell tidligere spiller hvis jeg ikke kjenner begge to. Går ut i fra at ikke alle kjenner alle.
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Han har gjort det veldig enkelt og bra, hvis man ser bort ifra tidligere/nåværende eier-dilemmaet. Hvis noen har foreslått en spiller som har sluttet burde ikke nåværende eier få æren og vice versa. Det er også dette som har blitt gjort tidligere. Ser fremdeles ikke problemet med å ha det sånn nå.
 

DeletedUser

Guest
Takker for kritikk, både positiv og negativ.

Men jeg går utifra kontoen som en helhet denne gangen.
Samtidig vil vi da slippe å høre forklaringer som; "Jeg ble adla da jeg hadde KV.." o.l også.
Det er heller ingen utenforstående som har 100% oversikt over når det ble skiftet eier på kontoen, så personlig synes jeg faktisk det er fair å ta hele kontoen under 1, og det var derfor jeg satte det opp slik også til slutt.
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
er ikke alltids orginalen vet du, kanskje denne nye karen har gjort alt på kontoen vettu.

Kontoen skal ikke bare vurderes etter eier mener jeg, men etter hva en har ytt i v11, og klart å utrette.

Så hvis eier bygget den til f.eks 100k, og nye karen har bygget den til 500k.. skal org teas da?

- Bare et eksempel, men yeah du skjønner vell tanken ?
 

DeletedUser

Guest
problemet her er at det er vanskelig for folk å vite kem som var på ka konto til enhver tid. men om en spiller tar kontoen til 100k og inn i wic som er den ledende stammen og en ny eier kommer og adler "lette" byer til 500 k så er det jo den første spilleren som har æren av en suksess full konto mener eg
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Selvfølgelig, men da skal det sant sies at en bør nevne hvem en nominerer, som f.eks roger eller chris i det ene tilfellet.

Problemet der mener jeg at chris spiller jo ikke lengre, og han kan jo risikere å vinne for alt vi vet, så er det da fair at en som ikke spiller lengre i v11 vinner tw champion?
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Så hvis eier bygget den til f.eks 100k, og nye karen har bygget den til 500k.. skal org teas da?
Hvis jeg foreslår MrVictor (gammel eier) så er det gammel eier som skal legges til grunn. Hvis jeg foreslår MrVictor (ny eier) så er det den nye eieren som skal legges til grunn.
Hvis det da i en runde blir MrVictor (gammel eier) VS MrVictor (ny eier) så får de som stemmer avgjøre hvem av disse som er den beste - altså akkurat slik man gjør i en vanlig runde i dag.
Personlig skjønner jeg ikke hvorfor dette ikke ble gjort i utgangspunket da det gir et helt annet resultat enn slik det er nå.

problemet her er at det er vanskelig for folk å vite kem som var på ka konto til enhver tid. men om en spiller tar kontoen til 100k og inn i wic som er den ledende stammen og en ny eier kommer og adler "lette" byer til 500 k så er det jo den første spilleren som har æren av en suksess full konto mener eg
Om du skulle være alene om å mene dette synes jeg det er dumt at du ikke skal få lov til å stemme sånn som du vil. Vi lever tross alt i et demokrati. Derfor burde de som foreslo kandidater presisere om de mente ny eller gammel eier. Hvis det ikke står noe, vil i hvert fall jeg regne med at det er den nye eieren.
Og som sagt over; begge kan bli foreslått, men begge kan ikke vinne.
 
Sist redigert:

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Enig i at det hadde vært en utrolig god løsning Victor. Men problemet er at den eneste med iniativ til å starte dette ikke er så oppdatert at han vet hvor det er nye eiere og gamle.

Anyways, så kan jo det også nevnes i nominasjoner fremover. Dette er jo bare først runde og kan korrigeres inn i de neste rundene så lenge vi sørger for å oppdatere Redswan ;)
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Jepp. Derfor synes jeg at de som foreslo kandidater burde presisert det, og at initiativtager burde ha konkretisert det i turneringen.

Man nominerer vel ikke flere spillere i turneringen nå? I så fall har jeg misforstått konseptet helt ekstremt.
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
problemet her er at det er vanskelig for folk å vite kem som var på ka konto til enhver tid. men om en spiller tar kontoen til 100k og inn i wic som er den ledende stammen og en ny eier kommer og adler "lette" byer til 500 k så er det jo den første spilleren som har æren av en suksess full konto mener eg


Tenker du refererer til min konto her?

I mitt tilfelle, er det jeg som har sittet på kontoen siden dag 1.
Jeg hadde en periode i sensommer/tidlig høst da tiden ikke strakk til, og vurderte å slutte, derfor overtok gertpe kontoen i 2-3 uker. Jeg fikk plutselig mye tid igjen, og motivasjonen ble på topp, og sendte PM til meg selv og spurte gertpe om vi skulle kjøre dual. Etter en ukes tid med venting hadde jeg ikke fått svar, og tok over kontoen på fulltid igjen.
Det var forresten gertpe som adlet alle gråbyene mine (nod) (yes)
Etter det har jeg sittet alene på kontoen, men har fått inn ny dual nylig (party)
 
Topp