TW-Champion v21 - Diskusjonstråd.

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Er dette krigsstatisikken eller diskusjonstråden til champs?

-A
 

DONslask

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
103
Litt tanker å meninger jeg har om TW champions, for meg er det bare 2 kontoer som kan vinne TW champions v21
TW champions v21 er jo hva kontoene har prestert/utrettet på v21 så langt å dermed mener jeg DS eller UC er de eneste reele vinnerne av TW champions V21 da dem leder klart på resten. hva som er prestert på andre verdner har jo ikke noe å si da dette er TW champions V21.

Viss konkuransen het TW champions og ikke var bare for V21 men for .no så mener jeg vi skal stemme ut ifra hva spillerne har prestert på andre verdner, og da ville vi funnet en av de som har spilt best opp gjennomtidene og har flest venner innen TW.NO.


De fleste som stemmer, stemmer beggrun av tidligere prestasjoner og ferdigheter, men hva har det med V21 å gjør viss dem ikke har prestert noe der?


Jeg skal ikke stikke under en stol at jeg har stemt mye beggrun av hat av diverse ting som er gjort, JA jeg har skjeldent stemt på dem som fortjener å vinne kampen, JA jeg har vært lite objektiv å stemt på stamme medlemer og mot folk jeg misliker, JA det er bare tull for stortsett dem jeg har stemt på fortjener ikke å vinne TW champion i like stor grad som andre.



Jeg får sikkert mye røde rykter for dette men det er det jeg mener og jeg er litt lei av at 90% av oss stemmer beggrun av hva andre har prestert på tidligere verdnern.


Beklager viss folk slitter med å forstå hva jeg mener men skrive er ikke min sterkeste side.


kom gjerne med meninger om dere er enig med meg eller uenige.


MVH DON slask
 

The Vigilante

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Må si meg enig i at definisjonen på hva TW Champ er - ikke er perfekt, men derimot kanskje burde spesifiserer litt bedre. Skal vi stemme på dem vi veit er gode i forhold til tidligere verdener, eller skal vi stemme i forhold til hvor gode man har vært denne verdenen? Som DON sier så er jo faktisk dette TW-Champion-v21.

Personlig har jeg stemt på dem jeg tror vinner en 1v1 fight mellom disse to for det var det jeg oppfattet som "regelen" som ble satt. Når jeg vurderer hvem som er best 1v1 så bruker jeg kunnskap om spilleren fra TIDLIGERE verdener, samt inntrykket jeg har fått fra denne. Men blir det litt feil?

Kjør debatt :awesome:
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Personlig stemmer jeg ut ifra to ting:

1. Hvem tror jeg ville vunnet 1 vs 1 dersom begge spillerne hadde stilt nøyaktig likt med antall byer, antall tropper, antall adels, antall mynter osv.

2. Hvem har gjort det best på V21 hittil. Jeg ser da på ODA, hvilke byer som har blitt adlet (Fiendebyer, gråbyer, internadling etc.) og litt på ODD.

Til slutt legger jeg sammen disse to og avgjør da hvem jeg velger å gi stemmen til. Hvis man kun skulle stemt ut i fra hvem som har gjort det best på V21 hittil, kunne man strengt tatt bare "copy&pasted" rangeringslisten og hele TW-champions-konseptet ville vært ekstremt kjedelig og uten mening.
 

DONslask

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
103
Personlig stemmer jeg ut ifra to ting:

1. Hvem tror jeg ville vunnet 1 vs 1 dersom begge spillerne hadde stilt nøyaktig likt med antall byer, antall tropper, antall adels, antall mynter osv.

2. Hvem har gjort det best på V21 hittil. Jeg ser da på ODA, hvilke byer som har blitt adlet (Fiendebyer, gråbyer, internadling etc.) og litt på ODD.

Til slutt legger jeg sammen disse to og avgjør da hvem jeg velger å gi stemmen til. Hvis man kun skulle stemt ut i fra hvem som har gjort det best på V21 hittil, kunne man strengt tatt bare "copy&pasted" rangeringslisten og hele TW-champions-konseptet ville vært ekstremt kjedelig og uten mening.


på 1 så må du da gå utifra hvor gode dem har vært på v21 ikke tidligere verdner da sånn egentlig
 

DeletedUser

Guest
Er dette krigsstatisikken eller diskusjonstråden til champs?

-A

Når stats har direkte sammenheng med grunnlag for at noen stemmer imot noen, så mener jeg det er relevant å trekke frem.

Over tid hvorfor man stemmer som man gjør.
Jeg stemmer hovedsaklig på hva som er gjort på den verden, men også litt på potensialet til kontoen, som man gjerne finner ut av ved å se hva spillerne på kontoen har gjort før.
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Kunne ikke gi deg positivt rykte for det du skrev her, så sier bare:

Bra svar Robert, du er søt <3

-A
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
på 1 så må du da gå utifra hvor gode dem har vært på v21 ikke tidligere verdner da sånn egentlig

Nja, jeg går ut i fra ferdighetene til hver enkelt spiller. Det er svært sjeldent at en spiller blir dårligere med årene. Så hvis en spiller har vist seg å være god tidligere er sjansen stor for at han fortsatt er minst like god. Når det er sagt, så har jeg selvsagt ikke like god kjennskap til alle spillere, så hvis jeg vet svært lite om spillerne i duellen vil jeg vektlegge prestasjoner på den aktuelle verdenen enda mer og det vil være hva som avgjør hvem jeg stemmer på.
 

DONslask

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
103
Nja, jeg går ut i fra ferdighetene til hver enkelt spiller. Det er svært sjeldent at en spiller blir dårligere med årene. Så hvis en spiller har vist seg å være god tidligere er sjansen stor for at han fortsatt er minst like god. Når det er sagt, så har jeg selvsagt ikke like god kjennskap til alle spillere, så hvis jeg vet svært lite om spillerne i duellen vil jeg vektlegge prestasjoner på V21 enda mer enn og det vil være hva som avgjør hvem jeg stemmer på.


joa men da du går ut ifra hva spillerne har vist tidligere så burde det ikke Tw champions V21 men TW champion.NO
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Jeg går ut i fra hvem jeg tror ville vunnet en duell ja. Så om det skulle komme en duell mellom en spiller tidligere har vunnet tre verdener som rank 1 mot en spiller som aldri har hatt mer enn ti byer tidligere tyder det meste på at førstnevnte er en bedre spiller.

Merk at dette kun er ett av to punkter jeg går ut i fra. Det neste punktet går ut på hva spillerne har prestert hittil på V21, som er forskjellen på TW-Champions på V21 og TW-Champions på hele .no som du sier. Hvis vi skulle hatt TW-Champions på hele .no ville jeg kun brukt det første punktet.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Nja, jeg går ut i fra ferdighetene til hver enkelt spiller. Det er svært sjeldent at en spiller blir dårligere med årene. Så hvis en spiller har vist seg å være god tidligere er sjansen stor for at han fortsatt er minst like god. Når det er sagt, så har jeg selvsagt ikke like god kjennskap til alle spillere, så hvis jeg vet svært lite om spillerne i duellen vil jeg vektlegge prestasjoner på den aktuelle verdenen enda mer og det vil være hva som avgjør hvem jeg stemmer på.


Sant det du sier, men om han var god før og er god nå medfører ikke at han er like god sammenlignet med de andre nå. F.eks mange byer på v4 og det meste spillerbyer er noe man ikke ser mye av idag. Dette fordi nivået på spillerene øker. Om man var god på v1-v4 tilsier nødvendigvis suksess på nyere verdener. Men jeg liker ikke sånne konkurranser, siden det er for mye kameraderi. Ved TW-champs var det noen som ba Grim om å stemme, selv om han, om jeg husker rett, ikke har spilt på noen verdener etter v13.
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Det har du helt rett i og det er noe jeg tar i betraktning når jeg sammenligner spillerne. Når det er sagt handler Tribal Wars fortsatt om det samme nå som det gjorde da. Kriging, adling og strategiske valg. Dette er noe som fortsatt er en veldig stor del av spillet og noe som forhåpentligvis aldri kommer til å forandres, men igjen så er verdene langt mindre nå enn de var da, så man skal ikke ta det for gitt at en spiller som lå i toppen på V1 ville gjort det samme på V21.
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Når jeg vurderer matchene så tenker jeg kort og enkel på kontoen i første omgang.

Deretter ser jeg etter hva kontoen har utrettet, altså har den gjort noe spesielt som har preget verdenen på noe vis.

Har den kriget seg fremover eller har den flytet oppover med internadlinger, gråbyer etc etc, eller har den kriget seg frem. Altså da sjekker jeg også litt ODA og ODD, samt stats da.

Også tenker jeg på hvilke spillere som sitter på kontoen.

For meg har det ikke så mye å si nødvendigvis hvor gode spillerne er. Altså møter f.eks don slask med 229 byer en Grimlock med 100 byer. Da sender jeg selvfølgelig don slask videre. Pga han sitt preg på verdenen osv. Da fortjener han den seieren mer enn kanskje den mest omtale spillern på .no

Selv om jeg har stemt imot slasken tidligere i denne konkurransen så vet han like godt som meg at det er som regel bare på trass iom han har gjort akkurat det samme mot UC kontoen.

Men alt i alt, bør en se etter prestasjoner på verdenen det gjelder. Altså nå v21, hvor godt spilleren(e) har gjort det. Deretter tenker jeg på hvor gode spillerne på kontoen er (etter min subjektive oppfattelse).
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
I semien, skal jeg stemme på hvordan enkeltkontoene har spilt på v21 utifra poeng, antall dager spilt, og hvem som sitter på kontoen. Er det en konto med flere kontohopp, blir dette en negativ side for min del :)

Gleder meg til å se semien!

-A
 

DeletedUser

Guest
Noen ifra Aristo som vil være med å foreta trekning av semifinalene rundt midnatt? legg meg til på skype, redswan1892.
 

DeletedUser

Guest
Resultater kvartfinalene:

Reisverket vs erlend86 27 - 1

hankVH vs wannabezz 25 - 5

DON slask vs ThoBre 19 - 7

Unholy Confessions vs TigerKiller 23 - 2
 
Topp