TW-Guiden gir råd

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
TW-Guiden gir råd!

TW-Guiden gir råd nr. 1

Hei.

Da det er en stor mangel på ferdigheter på v18 utenfor Nice (forøvrig innad og) ser jeg det på som min oppgave å forbedre ferdighetene for den allminelige mann. That's my duty!

Som de fleste vet er jeg godt bekjent med ståa i Power og vet at frustrasjonen rundt stammens ledelse er stor da den er lite kjent. Vel, Creo, i dag er din lykkedag. For i dag får du æren av å ta del i første post på denne tråden!

Det er viktig å informere medlemmene om hvem som sitter i ledelsen, dette får å vite hvem en skal kontakte ved spørsmål eller bare se hvem som gjør en ekstra innsats for stammen.

En flott måte å gi denne infoen på er gjennom interne kunngjøringer. Her kan det opplyses om på f. eks denne måten:

[SPOIL]
1e70a1ad0dc389575a23d8d649194f01.png
[/SPOIL]

For den late sjel er det med BB-koder ca. slik:

diplomacy.png
For spørsmål, kontakt:
diplomacy.png


[player]TW-Guiden[/player] - Pål

found.png
Hertuger:
found.png


[player]TW-Guiden[/player] - Pål

lead.png
Baroner:
lead.png


[player]Legen..Wait for it..Dary[/player] - Ole
[player]Bexx[/player] - Benja

invite.png
Rekruttør i stammen:
invite.png

[player]TW-Guiden[/player] - Pål

Har du noen tanker rundt hvordan stammen kan bli forbedret? Ikke nøl med å sende en
new_mail.png
. Vi skal lese
read_mail.png
og svare så fort vi kan!
answered_mail.png


Stammen er for øyeblikket på utkikk etter motivatorer, føler du at du har det som kreves kan du sende en søknad til hertugen.
klee.png

Dette var da et tips først og fremst rettet til Power, men det kan godt tenkes at det var et kjekt tips for andre stammer og!

Flere tips vil bli tatt i denne tråden, takk for meg.

RådGjennomført
nr. 1 Ja :luck:
nr. 2Nei :badluck:
nr. 3Mislykket :badluck:
nr. 4Nei :badluck:
nr. 5Nei :badluck:
 
Sist redigert:

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Denne tråden mangler noen juicy screenshots av Powerspillere som ikke vet hvem lederne sine er eller noe sånt, i stedet for bare å kopiere IG kunngjøringene til Nice...

HTML:
[B]Og[/B] [I]om[/I] [U]du[/U] [SIZE=2]vil[/SIZE] [COLOR="#FF8C00"]vise[/COLOR] [URL]bb-koder[/URL] [IMG]må[/IMG] [video]du[/video] [B]bruke[/B] [I]HTML[/I]
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Skaden ved å oppgi ledetråder til spionene var større enn nytten av å få en enda mer juicy tråd :frown:
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
TW-Guiden gir råd nr. 2

Det er en gledens dag å se at Power har tatt til seg mitt råd nr. 1 og valgt å endre på sine interne kunngjøringer der de opplyser om stammens ledelse:

035ba57b33862f3a150a369379981ab5.png

Det er selvssagt alltid hyggelig å vite at rådene en gir blir satt pris på og det gir meg motivasjon til å fortsette!

Mitt råd nr. 2 går derfor ut på å piffe opp siden litt, det er bra at du nå har tatt grep Creo og fått klargjort hvem som sitter i ledelsen din, men din mangel av bruk på disse ikonene som jeg visste deg gjør at siden kan bli sett på som litt uprofesjonell og bare halvveis gjennomført. For å forbedre inntrykket til stammen anbefaler jeg deg derfor å få dette på plass.

Power prøver også å fremstå som en av de to beste stammene på denne verdenen, jeg stiller meg derfor litt undrende til hvorfor dere opplyser om åpenbare ting som kv utenfor stammen, eller at man skal svare på rundskriv. Stiller dere virkelig så lave krav til stammens medlemmer?

Det kan også være smart om dere avgjør å ha en PnP-poster da dere p.d.d. ikke har det noe som kunne vært kjekt å ha.

Så satser jeg på at dere også tar til dere dette rådet og at det er med på å forbedre stammen! :)
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
TW-Guiden gir råd nr. 3

Det er ikke å forvente at Power alt har tatt for seg mitt råd nr. 2 og gjennomført det, men jeg gir likevel nå det umulige og kommer med et råd nr. 3 før råd nr. 2 er gjennomført! Det blir veldig spennende å se om Power klarer å følge to råd på en gang, men jeg må si jeg har trua, i hvertfall mtp at jeg nå avslører selve problemet i råd nr. 3, dette går ut på stammens forum og bruken av dem:

dc4ae6aa27723c7b366bce2e92c184b2.png

Som vi ser her inneholder Power sitt forum veldig mange underforum, det er kanskje litt for mange og forumene "Nice" og "Angrep/aksjoner" kunne f. eks vært lagt sammen da dere kun er fiende med oss.

Men det er ikke dette forumet jeg er ute etter å gi råd til akkurat nå, det er underforumet "diplomati".
Dette er fordi ethvert underforum som er opprettet bør ha en funksjon, og jeg regner med at det er idealet bak å ha dette forumet, at det skal være i bruk. Det jeg da stiller meg undrende til er hvorfor det ikke blir brukt til undersøkelser om allianser/IAP/fiender og evt. debatter rundt dette temaet.

Grunnen for at jeg stiller meg undrende til dette er nettopp denne nylige hendelsen der dere spør WoF & Alpha om å rotte dere sammen mot Nice uten å gjøre deres medlemmer oppmerksomme på dette. Hva er da funksjonen med dette forumet?

Det er helt greit at ledelsen tar slike avgjørelser på egen hånd (ref. meg selv), men da er vel pointet med å ha et underforum kalt "diplomati" unødvendig?
 
Sist redigert:

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
TW-Guiden gir råd nr. 4

Power har enda ikke tatt råd nr. 2 og 3 til seg, noe som sikkert er en del av grunnen for at det har vært litt opptøyer i stammen, og det er tydeligvis ikke bare fryd og gammen i stammen:

77c3d95f031f39c562e5aaa1572c8f2d.png

Vel, selv om mitt nå neste råd i direkte grad ikke tar for seg fordelen ved å IKKE ha spioner i stammen, så har det likevel en viss sammenheng da deres nye problem er en konsekvens av spioneri ---> spam.

Først og fremst vil jeg jo si at det er en konsekvens jeg ikke tenkte på, men som da er av en så alvorlig konsekvens at det er nødt til å bli tatt opp her.
Det at dere heldigvis har et par som tar litt humoristisk på det (ref. trådstarter CtrlAltDelicious) er vel og bra, men det å lage nye tråder for å hilse på meg, ref: er ikke vel så bra

d8d47d4ee9914dfa27b60f4cbf5b001a.png

Dere skal ha for å opprette tråd på riktig underforum, "off topic". Men det jeg lurer på er om dere har tenkt tanken på at alle hilsningene kan føre til mindre lesing av stammeforumet? Som kjent fører alle innlegg postet på forumet (off topic forumet eller ei) til en blå prikk ved siden av stammelogoen.

7de0a7cd0f1e8962d93df86df0b0cad4.png


En konstant blå prikk vil kunne føre til latskap i lesing av forumet som kan få store konsekvenser for f. eks folk som ber om støtte:

1adccd94cc42d03240f3401efc4c7bd6.png

Dette er en uheldig konsekvens, og rådet mitt er derfor:

Ikke tillatt spametråder på forum da det kan føre til mindre støtte eller oppslutning rundt andre viktige ting, ta spam på priv. og jeg er også tilgjengelig i våres egen verdens lille "natte"chat.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
TW-Guiden gir råd nr. 5

I håp om om en bedre fight utløser jeg nå mitt 5.te råd, da de 3 siste tydeligvis har vært for kompliserte for Power tenkte jeg å gå et hakk ned på vanskelighetsgraden i rådene mine.

Det er flott å se at Power har tatt til seg rådene om å bruke rambukker, det ser ut som de endelig har forstått delvis nytten av det (brukes bare i annenhver nuke), men de har dessverre ikke forstått hvordan de bør brukes. De har vel og bra klart å finne ut at et sted mellom 220-250 rambukker er bra, men ikke den avgjørende faktoren å sende de sammen med andre tropper for å ha en effekt.

2ff8df8bc9797f3f260d42ff39cca0d1.png


Rambukker har kun en angreppstyrke på 2, derfor er det å sende rambukker alene som å gå i døden, en angreppstyrke på 450 har svært liten sannsynlighet for å ha noen effekt, og har de solide tapene på 157.500 ressurser og en gårdsplass på 1.125.

Rådet mitt er av den grunn:

Slutt for all del ikke å bruk rambukker, men send med andre tropper også slik at angrepsstyrken blir massedoblet, det er først da nytten av rambukker kommer frem.
 

Lexington

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
106
Nice trenger gitt en spion får å se hvordan deres overmennesker har det. :awesome:
 

DeletedUser

Guest
All right!

Så den som gir tips er alltid overmakten! Da har jeg lært noe nytt :) Da synes jeg at stammen "Allmenn" (rank 23 med drøyt 30k poeng hvis noen lurte) burde gi oss i Power tips de og, så vips, er de overmakten! Utrolig hvor lett det skulle bli å være overmakt...
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
SSSSssh, må ikke lære dem å bruke ram.
Liker godt disse troppene som splatter seg på muren min som om de skulle være en hær av fluer uten vinger som møter en avis
 

robur

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
3
Du får lage flere "oppgaver" til Power, noen de faktisk kan klare ;D
 

DeletedUser

Guest
Hovmod står for fall. Dette er kremen av kremen :p

Gleder meg til å se tilbake på disse trådene og le sammenhengende til jeg svimer av!
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Det er ikke bra å svime av mens man er syk, du kunne få pusteproblemer :eeek:
 
Topp