Tw-hjelpemiddel: MasterSplinters Tw-sheet

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Hei kjære forum! Jeg har prøvd å sette meg litt inn i excel den siste uken og har fått laget noen hjelpemidler til tw. Det brukes ingen makroer, så alt her er selvfølgelig 100% lovlig å bruke. Instruksjoner for de ulike arkene finnes inne på dokumentet i første ark.

Jeg setter stor pris på tilbakemeldinger, og eventuelt forslag til forbedringer. Det eneste kravet er at
man ikke skal trenge makroer for å utføre tjenesten (dette skal være et makro-fritt dokument). Grunnen til dette er at makroer gjerne er litt forskjellige avhengig av hvilken versjon man har av excel eller eventuelt open office. Vanlige formler derimot, bør virke uansett.

Før alle roper «ANGREPSPLANLEGGEEER!!», kan jeg si at jeg allerede er igang med å ordne en. Denne derimot, kommer til å trenge makro/vba/excel solver, og vil dermed bli et eget dokument. Jeg har ikke noen dato på når denne blir ferdig foreløpig.

Jeg har valgt å låse nesten alle arkene. Dette er for å beskytte formlene fra å bli forandret ved et uhell. Om noen av dere har spørsmål angående formlene som blir brukt eller spørsmål rundt oppsettet generelt, er det bare å ta kontakt med meg. Selv om arkene er låst, vil dere ha mulighet til å bruke alle cellene dere trenger. Om du lurer på noe, les gjennom instruksjonene i første ark enda en gang i tilfelle du får svar på det du lurer på der.

Formatet er ment for å passe om man ikke har hovedmenyen oppe. For å fjerne den, dobbeltklikk på en av alternativene, for eksempel «HJEM». Fjern også menyen som ber deg oppgradere (om den kommer opp).

Dokumentet er utviklet for excel 2013, men bør fungere for andre versjoner også. Last ned filen her:

https://www.dropbox.com/s/9g1xrys7r6s6cls/TwSheet.xlsx?dl=0

Klikk på "..."-knappen helt oppe i høyre hjørne av siden som kommer opp og deretter download.

Hvis du ikke klarer å redigere dokumentet når du har åpnet det: Klikk på formellinjen og aktiver redigering.

Innhold:

- Oversiktsside
- Village-calc
- Troppe-calc
- Kamp-calc
- Ram-calc
- Kata-calc
- Flagg-calc
- Flaggplanlegger
- Akademi-calc
- Snipe-calc
 
Sist redigert:

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Dette er spennende!!! Jeg har ikke rukket å sette meg ordentlig inn i mesterverket ditt enda, men jeg skal få gjort det i løpet av de neste dagene. Håper du er klar for tilbakemeldinger, fordi med litt finpussing kan dette bli et veldig nyttig verktøy!

Finpuss 1:
6911ad431dc05cc4d5b1a0ffabd293b0.png


Du må nok finne en måte å la bildefilene dine være en del av dokumentet.
 

Johnny Knoxville

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Hadde det vært mulig å få et uten lås på alt? Er litt kult å se på formlene som er brukt.

Ellers er det kult med masse bilder og sånt, men på min excel (som vel og merke ikke er lastet ned fra microsoft.no) blir det litt buggy og overlappene, og noen ganger (spesielt på myntsia) uleselig.
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Johnny Knoxville skrev:
Hadde det vært mulig å få et uten lås på alt? Er litt kult å se på formlene som er brukt.

Ellers er det kult med masse bilder og sånt, men på min excel (som vel og merke ikke er lastet ned fra microsoft.no) blir det litt buggy og overlappene, og noen ganger (spesielt på myntsia) uleselig.


Om dere vil låse opp et ark kan dere gå til Se Gjennom -> Opphev arkbeskyttelse

Passordet er:

Kode:
MasterSplintersTwsheet


Jeg anbefaler imidlertid å låse arkene igjen når dere har fått det dere vil ha.

Angående myntsiden har jeg lagt merke til at det er litt 50/50. For noen er den helt fin imens andre opplever det du sannsynligvis gjør. Det er meningen at siden skal se slik ut:

da3a60c92197fe1b8e35c7f8b91ca3c7.png

Om du låser opp arkene det gjelder, kan du eventuelt fjerne eller flytte bildene.

Jeg har skjult alle formel-cellene slik at det ikke skal se så rotete ut. Du kan imidlertid se formelen i formelfeltet om du klikker på cellene som er referert til. For å vise dem som normalt:

1.) Høyreklikk på cellen -> Formater celler
2.) Tall -> Egendefinert
3.) Skift type fra ";;;" til "Standard"

Fomelcellene ble plassert litt rundt omkring for at de ikke skulle være i veien da jeg holdt på, så bare si ifra om det er noe du ikke helt finner frem til.

Jato Link skrev:
Jato Link

Dette er spennende!!! Jeg har ikke rukket å sette meg ordentlig inn i mesterverket ditt enda, men jeg skal få gjort det i løpet av de neste dagene. Håper du er klar for tilbakemeldinger, fordi med litt finpussing kan dette bli et veldig nyttig verktøy!

Du må nok finne en måte å la bildefilene dine være en del av dokumentet.

Har du aktivert redigering av dokumentet? For meg vises bildene også slik når jeg laster ned dropbox-filen, men de vises som normalt så snart jeg aktiverer redigering. Om de fremdeles ikke vil vises, prøv å flytt bildene inne på dokumentet (dra dem litt i en retning). Da oppdaterer de seg til meg iallefall, dersom det skulle være noen problemer. Bildefilene er koblet til internettlenker, og bør derfor ikke påvirkes av hvem som åpner dokumentet. Ellers er det bare å følge instruksjonene i ark 1 for hvordan man bytter dem ut. Jeg vil tro at de færreste er interessert å følge utviklingenen til en 150-poengs konto, så det blir nok uansett mest aktuelt å erstatte bildene. Dette er også grunnen til at det arket ikke er beskyttet.
 
Sist redigert:
Topp