Undersøkelse

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Ser ikke ut som hva jeg skrev gjorde noen forskjell, så regner med at vi må lese flere sider om dette. Kanskje man kan lage en ny tråd i et forum som omhandler regler og hva teamet gjør, så kan vi som vil diskutere V1 og denne undersøkelsens resultat ta det her?
 

DeletedUser

Guest
Det er nok fordi det du skrev i utgangspunktet var veldig vagt, generaliserende og relativt teit. Du er selvfølgelig klar over at den siste siden eller så kom som en følge av svaret ditt.

Dakapo virket tilfreds med å svare på ting her, så da regner jeg med at hun også er villig til å svare på kommentarene på hennes svar i denne tråden. Er hun uenig så kan hun selvfølgelig si ifra om det.
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Om jeg har ordlagt meg feil så beklager jeg det, men håper likevel dere nå kan ta denne diskusjonen vekk fra denne tråden, slik at vi kan komme tilbake til hva dette faktisk dreier seg om. Takk.
 

DeletedUser

Guest
Tråden handler om... undersøkelsen. Klagene handler om undersøkelsen. Eller er dette et forsøk på å definere vekk den delen av emnet du ikke liker eller intereserer seg for?

30664211.jpg


Men du har rett. Vi har sporet litt av. Så la meg derfor sitere mine (fullstendig legitime, som vi har konkludert med :razz:) klager, i tilfelle noen har glemt dem. Gjemt under spoileren.

[spoil]
@Dakky:

La meg påpeke et par ting.

For det første så henviser IG meldingen for undersøkelsene eksplisitt til endgame guiden når det gjelder hvorfor denne undersøkelsen kom. Når du først er i gang med å beklage deg så vil jeg anbefale deg å beklage den rene løgnen, og eventuelle konsekvenser den har medført.

For det andre så dekker faktisk endgame guiden hva som skjer på V1. Et enkelt rundskriv IG ville vært nok til å gjøre folk oppmerksomme på følgende:
  • I utgangspunktet går en verden til 100 % dominans, dersom ingen andre kriterier er satt.
  • Det kan bli en avstemning for hurtigere avslutning på V1 dersom en stamme med 70 % eller høyere dominans ber om en undersøkelse.
  • WIC har oppnådd 70 %, så dersom den dominante stammen ønsker en raskere avslutning på V1 er det opp til dem å implementere det. Det hadde vært rart hvis en tapende stamme skulle få endre på vinnerkriteriene.

Ut av nysgjerrighet, hva endret du på endgame guiden når du redigerte den for en times tid siden?

[/spoil]
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Ser at tråden har glidd over i litt andre baner, men uansett.


Beklager virkelig for at jeg ikke har svart tidligere. Jeg har glidd litt ut av verden 1 forumet etter at det var så mye tull rundt meg og min såkalte rolle på verden 1.. Nåvel, ingen unnskyldning selvfølgelig.

Hvorfor undersøkelsen ble ordnet?
Vel, verden 1 har aldri hatt en fastsatt definisjon på når den skulle avsluttes. PaalOdin lagde en tråd for ikke så fryktelig lenge siden der han lurte på hva vinnerkriteriene for verden 1 er, noe som ikke er første gangen det har blitt spurt om - enten det er på forumet eller ticket. Siste spørsmålet og ønske om fastsatt vinnerkriteriet kom på ticket for 3 uker siden.

Jeg valgte å sette opp en undersøkelse rett og slett pga at det tidligere og de siste mnd har vært en del spørsmål rundt vinnerkravene til nettopp V1, og spørsmål om hvorfor det ikke er mulig å få ordnet dette. En undersøkelse gjør det mulig for flertallet å bestemme hvor lenge den skal fortsette. Verden 1 er en unormal verden, og har ikke akkurat fulgt endgame guiden til punkt og prikke da den er nyere enn verden 1.


Om det å ønske å gi dere et fastsatt vinnerkriteriet sånn at dere endelig har noe å gå etter, etter mange spørsmål om dette, i stedet for å si "nei, til dere blir lei antar jeg" var veldig feil så beklager jeg virkelig det.

Tatt fra endgame guiden

En stamme kan stille et ønske om å få til en undersøkelse på hvordan verden skal avsluttes når dem eier 70% av spillerbyene.

Så snart en undersøkelse blir satt opp vil spillerne ha muligheten til å velge mellom 2 måneder, 3 måneder eller 100% dominanse. Det må minst være 50% på et av valgene for at det skal være gyldig. Skulle det ikke være klart hva som vinner etter at undersøkelsen avsluttes, vil det lages en ny undersøkelse.. men da kun med de to mest populære valgene!
Om dere ønsker at det skal være en egen undersøkelse for dette med adelsdistansen, er dette også noe som kan ordnes dersom ønskelig.
Community Manager
Support - Regler - Forumregler - Personlig melding


Dette er hva du svarte meg dengangen jeg spurte, har det kommet noen henvendelse fra ledelsen i WIC rundt dette spørsmålet? Må presisere at jeg på ingen måte representerer ledelsen i WIC, jeg sitter ikke i styret i WIC.
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Nå er vi tilbake på tåpelig flisespikkeri. Det bør være en selvfølge at teamet kan lage en slik undersøkelse om de ønsker det.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Nå er vi tilbake på tåpelig flisespikkeri. Det bør være en selvfølge at teamet kan lage en slik undersøkelse om de ønsker det.

??? hva nå? Klare regler og rettningslinjer? Skal de bare finpusses og justeres når myndighetene ser det passet??
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
For det første så henviser IG meldingen for undersøkelsene eksplisitt til endgame guiden når det gjelder hvorfor denne undersøkelsen kom. Når du først er i gang med å beklage deg så vil jeg anbefale deg å beklage den rene løgnen, og eventuelle konsekvenser den har medført.

Akkurat den delen med undersøkelsen følger guiden, men om du også ser på hva jeg skrev så står det at v1 ikke følger guiden til punkt og prikke da det er en eldre verden enn hva det guiden er og dermed ikke helt passer inn på enkelte punkter (f.eks pris på gullmynter).

Ut av nysgjerrighet, hva endret du på endgame guiden når du redigerte den for en times tid siden?

Ingenting ble endret. Jeg la til noen noen nye linjer (avstand) for å bryte opp teksten.

Når det gjelder undersøkelsen om lenger adelslengde, så har jeg vanskelig for å skjønne at det er en undersøkelse som behøver tas på nytt, da det var avstemning av dette for kort tid tilbake. Den burde fortsatt være gjeldende. Kan ikke tolke det anerledes enn at det er et forsøk på å gjøre det enklere for WIC å sette inn nådestøtet.

Det er nesten et år siden sist det spørsmålet var oppe, og mange ting kan endre seg i løpet av ett år - noe svarene så langt på spørsmålet beviser.



@PaalOdin, det står ingenting i endgame guiden om at det kun er ledelsen i en stamme som kan ytre et ønske om å få til en undersøkelse. Hvem som er i ledelsen eller ikke er ikke noe vi ser når vi får en ticket - de som har spurt om disse undersøkelsene, vet selv hvem de er.



Helt til slutt vil jeg egentlig bare legge til at jeg synes hele tråden er hysterisk morsom. Hvor mange ganger har dere ikke spurt hva vinnerkravene på v1 er? Hvor mange ganger har ikke vi fått en ticket eller en PM på forumet med spørsmål om hvorfor "alle" andre verdener har vinnerkrav, men ikke v1?

Og når dere endelig får muligheten til å bestemme dette selv, så er det også galt. Hehe! Jeg ser jo nå at det var fryktelig galt av meg å høre på de ticketsa jeg fikk, og spørsmålene som har vært tidligere og mer nylig. Det skal virkelig ikke gjenta seg!

Jeg kan godt fjerne undersøkelsen, men det betyr uansett bare at dere fortsetter til dere enten går lei og tar en masseslett eller at det blir 100% dominanse. Undersøkelsen utgjør så vidt jeg kan se ingen forskjell på den fronten.
 
Sist redigert:

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Storm i et vannglass. Det har helt klart vært et ønske på v1 om å få en avklaring på vinnerkravene, også fra ledelsen i den største stammen.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Jeg synes det var flott at du lagde undersøkelsen jeg, Dakapo! Veldig fint :) At noen skal kverulere rundt riktigheten av å opprette en slik undersøkelse får være i deres interesse om de ønsker å dreie fokuset over på det punktet.

Forhåpentligvis har vi en gang for alle fått avklart vinnerkriteriene på v1.
 

DeletedUser

Guest
Akkurat den delen med undersøkelsen følger guiden, men om du også ser på hva jeg skrev så står det at v1 ikke følger guiden til punkt og prikke da det er en eldre verden enn hva det guiden er og dermed ikke helt passer inn på enkelte punkter (f.eks pris på gullmynter).

Jeg ser at du skrev det etter at du henviste til endgame guiden som begrunnelse. Du er åpenbart litt kronologisk forvirret, og har vansker for å skjønne at rekkefølgen på hendelser er relevant. Det må være en upraktisk lidelse.

At V1 ikke følger endgame guiden er ikke engang relevant. Vennligst les innlegget mitt en gang, og se om du greier å fatte problemstilling.

Ingenting ble endret. Jeg la til noen noen nye linjer (avstand) for å bryte opp teksten.

Ok.

@PaalOdin, det står ingenting i endgame guiden om at det kun er ledelsen i en stamme som kan ytre et ønske om å få til en undersøkelse. Hvem som er i ledelsen eller ikke er ikke noe vi ser når vi får en ticket - de som har spurt om disse undersøkelsene, vet selv hvem de er.

Det som det står i endgame guiden er at en stamme kan ytre et ønske. Med mindre dere velger å la hvilken som helst medlem representere en stamme (og dermed overkjører ethvert stammehierarki) så må det av nødvendighet være noen som, med autoritet fra stammen, forespør om en undersøkelse. Ikke prøv å snik deg unna nå.

Helt til slutt vil jeg egentlig bare legge til at jeg synes hele tråden er hysterisk morsom. Hvor mange ganger har dere ikke spurt hva vinnerkravene på v1 er? Hvor mange ganger har ikke vi fått en ticket eller en PM på forumet med spørsmål om hvorfor "alle" andre verdener har vinnerkrav, men ikke v1?

Og når dere endelig får muligheten til å bestemme dette selv, så er det også galt. Hehe! Jeg ser jo nå at det var fryktelig galt av meg å høre på de ticketsa jeg fikk, og spørsmålene som har vært tidligere og mer nylig. Det skal virkelig ikke gjenta seg!

Jeg kan godt fjerne undersøkelsen, men det betyr uansett bare at dere fortsetter til dere enten går lei og tar en masseslett eller at det blir 100% dominanse. Undersøkelsen utgjør så vidt jeg kan se ingen forskjell på den fronten.

Helt til slutt vil jeg bare legge til at jeg syns det er hysterisk morsomt (og ganske trist) at CM på TW.no er fullstendig ute av stand til å motta kritikk, og å ta selvkritikk, og heller velger å framstille seg selv i en offerrolle. Dette er så lite voksent som det går an å få det.

Når det gjelder forespørselene til support, så har jeg ovenfor lagt ut en måte å løse problemet på, som ikke engang ville krevd at dere eksplisitt løy om endgame guiden. Det ville da også tillatt den ledende og for øyeblikket vinnende stammen å bestemme, innenfor fornuftige rammer, avslutningen. Igjen uten at dere tredde en avstemning ned over V1.

Jeg innser selvfølgelig at ikke alle kan være like flink som meg til å tenke, men jeg føler meg sikker på at hele teamet i løpet av en time eller to vil kunne duplikere (eller kanskje, Gud forby, forbedre) et forslag jeg slengte sammen på to minutter.
 

DeletedUser

Guest
At denne undersøkelsen kom var vel ikke akkurat verdens undergang Mikkel, selv om man alltids kan diskutere endgamereglementet opp og mente til vi blir gamle og grå.

At du velger å lage en kjempediskusjon rundt dette som jeg kaller en bagatell fordi ingen (håper jeg i allefall) tvinges til å gjøre hverken det ene eller det andre, får meg til å undre om du har for mye fritid om dagen (giggle)
 

DeletedUser

Guest
At denne undersøkelsen kom var vel ikke akkurat verdens undergang Mikkel, selv om man alltids kan diskutere endgamereglementet opp og mente til vi blir gamle og grå.

At du velger å lage en kjempediskusjon rundt dette som jeg kaller en bagatell fordi ingen (håper jeg i allefall) tvinges til å gjøre hverken det ene eller det andre, får meg til å undre om du har for mye fritid om dagen (giggle)

Det hadde vært noe enklere dersom jeg hadde fått et klart svar når jeg først tok opp emnet, for tre sider siden. Noe jeg enda ikke har fått :razz: Du kjenner meg, jeg gir meg ikke når jeg ikke får et fornuftig svar.

Når det gjelder fritid, så må jeg påpeke at det ikke tar meg lange stunden å slenge sammen innlegg her (mye øvelse, får vi si). Men så har jeg også ferie nå! Weee!
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Storm i et vannglass. Det har helt klart vært et ønske på v1 om å få en avklaring på vinnerkravene, også fra ledelsen i den største stammen.

Det jeg vil fram til er at teamet er flinke til å bøye på regler og rettningslinjer når det passer dem, når CM i tillegg gjør det, så sier det litt om holdningene som blir implementer i systemet, CM burde kunne dette til fingerspissen så lenge som hu har vært CM.

Det er ihvertfall vanskelig å kunne forholde seg til regler og rettningslinjer når vi har en CM som bare gjør som hun vil selv og bare rakker ned på de som sier ifra at CM gjør feil.

PO
 
Topp