Utgående Angreps Tagger

Status
Stengt for ytterligere svar.

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Navn: Utgående Angreps Tagger

Forklaring: Scriptet tagger alle dine utgående angrep som enten Fake, ###NUKE""" eller ***ADELS***.
Dette gjør man ved å anvende scriptet inne på Oversikter> Kommandoer> Angrep.
###NUKE### = ett angrep som inneholder minimum 2000 øks og 1000 lett kavaleri.
***ADELS*** = ett angrep som inneholder 1 adelsmann.
Fake = ett angrep som inneholder [1Ram / 1Ram & 1Speider / 1Katapult / 1Katapult & 1 Speider]

Scriptet: [spoil]
Kode:
javascript:var doc=(window.frames.length>0)?window.main.document:document;var eleSpans=doc.getElementsByTagName("span");for(var x=0;x<eleSpans.length;x++){if(eleSpans[x].id.match(/label/))table=doc.getElementById("commands_table");}function theInnerText(theNode){return typeof(theNode.innerText)=='undefined'?theNode.textContent:theNode.innerText;}function overView(){var eleTrs=table.rows;var headers=eleTrs[0].getElementsByTagName("th");function getHeader(ele){for(i=0;i<headers.length;i++){if(headers[i].innerHTML.match(ele,"i"))return i;}}for(x=1;x<eleTrs.length;x++){var inputs=eleTrs[x].getElementsByTagName("input");if(inputs[1].value.match(/Angrep på/i)){var spear=eleTrs[x].cells[getHeader('spear')].innerHTML;var sword=eleTrs[x].cells[getHeader('sword')].innerHTML;var axe=eleTrs[x].cells[getHeader('axe')].innerHTML;var scout=eleTrs[x].cells[getHeader('spy')].innerHTML;var lc=eleTrs[x].cells[getHeader('light')].innerHTML;var hc=eleTrs[x].cells[getHeader('heavy')].innerHTML;var ram=eleTrs[x].cells[getHeader('ram')].innerHTML;var cat=eleTrs[x].cells[getHeader('catapult')].innerHTML;var noble=eleTrs[x].cells[getHeader('snob')].innerHTML;var coord=inputs[1].value.match(/(\d+\|\d+)\) (K\d+)/);if(cat==1&&scout>=1){inputs[1].value='Fake';}if(cat==1){inputs[1].value='Fake';}if(ram==1&&scout>=1){inputs[1].value='Fake';}if(ram==1){inputs[1].value='Fake';}if(axe>=2000&&lc>=1000){inputs[1].value='###NUKE###';}if(noble==1){inputs[1].value='***ADELS***';}inputs[1].value=inputs[1].value+' '+"("+coord[1]+")"+' '+coord[2];inputs[2].click();}}}overView();
[/spoil]

Dette er første versjon av scriptet.
Jobber med å lage flere alternativer for hva angrepene kan tagges som.
Kom gjene med forslag.

Enjoy!
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tagger dette scriptet alle utgående angrep for deg automatisk? Og scriptet tagger etter informasjonen du skrev over om nuke og adel?
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Den tagger alle utgående angrep ut i fra den infoen der. Om du kun sender 5lk, så vil det ikke bli tagget, trur jeg :p
 

DeletedUser

Guest
Sweet!

Ville det være aktuelt å gjøre det slik at det fungerer for støttesendinger? Jeg regner med at det er mindre relevant å tagge de kommandoene, men det kan være greit hvis man sender en del støtte delt opp i flere byer.

For de som lurer, en av fordelene ved å fordele støtten man sender fra en by på flere byer er at det vil være raskere å erstatte tapte tropper. F. eks. tre forsvarsbyer sendt til tre byer som kan bli angrepet: En by til hver gjør at hvis en av byene blir angrepet så vil du bare kunne erstatte troppene fra en av forsvarsbyene. Sender du en tredjedel av troppene fra hver by, tll hver by, så vil du kunne erstatte de tapte troppene fra tre forskjellige byer. Tre ganger så raskt.[/rant]
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Kan vel se om jeg klarer å få den til å tagge støttesendinger også, men blir jo kun for de innkommende som man sender til seg selv.
 

DeletedUser

Guest
Jeg tillot meg selv å teste ut dette scriptet da jeg ikke kan skjønne at dette scriptet inneholder noe ulovlig. Oppdaget da en liten feil og det er at hvis jeg sender 1 katapult og x antall speidere så vil angrepet bli tagget som fake. Hadde vært kjekt om dette angrepet da ikke blir tagget iom at det egentlig ikke er et fake :)
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Da må man sette en maks grense for hvor mange speidere det kan være med katapulten, før det ikke kan kalles ett fake lengre.

Så scriptet kan tilpasses og redigeres til hver spiller sine ønsker. Her har jeg kun lagt inn 3 basis kommandoer, Nuke, Adels og Fake.
Derfor er det fint om folk kan komme med forslag og ønsker til hva som skal tagges som hva, eller ikke tagges.
 

DeletedUser

Guest
Problemet er jo bare at det er fryktelig mange kombinasjoner man egentlig bør dekke over. Og jeg har jo ikke god peiling på dette så for meg er det vanskelig å si om hvor vanskelig det er å legge inn en ny kommando. Om det er veldig tidkrevende hadde det kanskej holdt med disse 3 + et par til, men om det er lett å få til kunne vi jo lagt til flere titalls kommandoer :)
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Sweet!

Ville det være aktuelt å gjøre det slik at det fungerer for støttesendinger? Jeg regner med at det er mindre relevant å tagge de kommandoene, men det kan være greit hvis man sender en del støtte delt opp i flere byer.

Det lot seg gjøre, men du må nesten si meg hva du ønsker at dem skal kunne bli tagget som.
Kan få dem til å tagge det som, Spyd og Sverd, Spyd Bue og TK, Katapulter etc., om det er over ett minimums antall i støtte sendingene. Ev. tagge noe som "Lurte deg" om du ønsker å sende fake støtte som du har timet inn bak et fake-/ adelstog.

Men hvor stor betydning vil egentlig tagging av støtte sendingene ha, gjør det lettere å skille dem ut blant rapportene?
 

DeletedUser

Guest
Jeg må innrømme at jeg ikke er helt sikker på den praktiske nytten. Det virket bare som noe som kanskje kunne komme til nytte i framtiden :razz: Jeg antar det å lese gjennom rapportene er det mest praktiske.

Hva med som du foreslår, "lurte deg" for falsk støtte? Kanskje lage kategorier for hvor stor andel av en full forsvarsby det er i hver støttesending. For eksempel kvart, halv, hel? Med et visst slingringsmonn i troppetallet.
 

DeletedUser

Guest
Fungerer!! Lagt inn i boklista sammen med et lignende script!
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp