Uttalelse fra BOL; Om V-BOL og RNG/[DA]

DeletedUser

Guest
Som flere av dere har forstått, har verden 1 hatt en av sine etterhvert ganske vanlige "drama"-situasjoner. Denne gangen rammet det BOL i form av en noe plutselig merge mellom to av våre samarbeidspartnere. Det har uten tvil vært kaotisk, men jeg tør påstå at det har rammet enkelte hardere enn andre. Vi i BOL har hvertfall kommet styrket ut av det.

Først må jeg si unnskyld. Ja, jeg beklager nemlig virkelig ovenfor fienden at dere øynet et slags håp - også kommer jeg her og knuser det, for: Alliansen mellom RNG og BOL vil bestå.

Jeg og Capitan22 (for dem som måtte lure, er vi hertuger i stammene nevnt over) har nemlig gjort noe så utenkelig som å kommunisere. Og til tross for at sterke krefter har vært i sving for å stikke kjepper i hjulene for alliansen mellom stammene, har de, og deres ikke lengre fult så så skjulte agenda, blitt avslørt. (Beklager til dere også forresten.)

Vi i BOL innser at alliansen ikke kan bevares med makt og trusler; Den må bevares ved forståelse. Og vi har valgt å vise forståelse for diverse kommunikasjonsglipp i vår alliertes leir. Vi har også gjort det vi kunne for å rydde opp i situasjonen og å være løsningsorienterte.

Iom at jeg ikke kan snakke for RNG, så ønsker jeg kort å fortelle hvordan BOL har tenkt og handlet i denne saken.

HVA SYNES VI OM MERGEN?
"Mergen" kom veldig overraskende på oss. Så overraskende at mer enn en person i stammen tente på alle plugger. Heldigvis har vi lært dette trikset hvor man lukker øynene og teller til ti. Når vi hadde gjort det, skrev jeg en lengre situasjonsanalyse som vi forholdt oss til i videre arbeid med saken. Vi så flere problemer, men løsningen som presenterte seg for vår del var simpelthen å starte en ekstra stamme i BOL-familien. Og dermed kommer vi inn på V-BOL.

HVA ER V-BOL SPØR DU?
Vepse-BOL hadde mange formål. Vi fikk nemlig klar beskjed om at mergen var skjedd plutselig ut ble dermed dårlig planlagt. Vi valgte derfor å ikke sitte stille å se på mens alle rundt oss ble kastet hit og dit. V-BOL har to Hertuger; Seven of nine (scarborough) og Razgon (spiralis). Stammen ble et alternativ for K***SE's medlemmer, en måte å rydde opp i Sør/vest delen av kartet (aka vår bakgård), samt en stamme dem som ikke fikk invitasjon til RNG eller [DA] kunne søke til. Dette er spillere som har vært på riktig side av krigen hele veien, så de fortjener en mulighet til å fortsette mot samme mål. For dem som lurer vil stammen ha fotfeste i sør/vest.

Som leder i BOL har jeg sett at valget om å starte denne stammen har etterlatt endel folk med spørsmålstegn i panna. Noen har også blitt sinte. Slik jeg ser det er beslutninger noe en leder må treffe når den informasjonen lederen har, er så ufullstendig/sprikende at svaret ikke gir seg selv. Og fordi det til syvende og sist alltid er BOL-medlemmers interesser jeg og styret i stammen ønsker å ivareta, ble dette en beste måten å gjøre det på.

SÅ, HVA SKJER NÅ?
Vi i BOL har 'kjeftet' oss ferdig på RNG, og velger å se fremover. RNG har sagt de ønsker det samme. Vi har stadig en felles fiende (les: IB, HVIB samt deres lakeier i Viking og VK-a), og de som har valgt å utnytte/skape kaoset til egen vinning får gjøre det. Vi i BOL ser ingen grunn til å gi dem noen videre oppmerksomhet. Detaljer som må disktueres videre, vil håndteres as we go. BOL står like samlet som alltid og ser frem til å spille på en stadig like spennende verden 1. ;)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jeg og Capitan22 (for dem som måtte lure, er vi hertuger i stammene nevnt over) har nemlig gjort noe så utenkelig som å kommunisere. Og til tross for at sterke krefter har vært i sving for å stikke kjepper i hjulene for alliansen mellom stammene, har de, og deres ikke lengre fult så så skjulte agenda, blitt avslørt. (Beklager til dere også forresten.)

Nå lurer jeg, har disse kreftene kommet fra innad i stammen(e)?
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Dette var da ingen stor overaskelse, tror vel ikke at BOL og/eller RNG kan bli i mindretall når det kommer til krigen in game, det hadde jo vært....forferdelig :)
 

DeletedUser

Guest
Jaha... :confused: Hvorfor det, da? Synes det oppklarer det meste av saken, og da gidder jeg ikke kommentere mere. Må innse at jeg tapte denne...

Flott! :)

fordi IB sin side har mindre sjangse jo bedre samarbeidet dems blir:(
 

DeletedUser

Guest
ja jeg synes det er flott å være i VK-A men jo bedre samhold de har jo bedre sjangser får de:confused::eek:

og glitter:viking og vk-a er ikke IB og HVIB sine lakeier:mad:
 

DeletedUser

Guest
ja jeg synes det er flott å være i VK-A men jo bedre samhold de har jo bedre sjangser får de:confused::eek:

og glitter:viking og vk-a er ikke IB og HVIB sine lakeier:mad:

Det jeg mente: jeg er i HVIB.

Men synes fortsatt det er flott at alliansen står og går igjen.
 

DeletedUser

Guest
Vell hadde ikke forventet noe annet, men litt synd hadde vært litt gøy med en 3 siders krig ;)
Men det var gøy så lenge det varte.. ^^ litt drama er bestandig gøy :p

Jaja. tilbake til det samme gamle da.. hmm

Holder med arish. der: vi er IKKE noens lakeier.
Kan heller si at aliansen her bare blir sterkere og sterker på denne siden :)
 

DeletedUser

Guest
Lurer på hva som skjer neste gang dette skjer :/
Det var nære på denne gangen i denne såkalte "alliansen". Kan ikke si at alle fikk det som de ønsket.. Tror jeg i hvert fall.. Er nok noe ulmende som fortsatt ligger der.. Får håpe dere klarer å slokke flammende før de blusser opp igjen ;)

Men jeg sier bare hva jeg tror... Kanskje jeg ikke vet nok, men jeg vet mye om hva som kan skje.

Ut i fra denne "krisen" har jeg lært utrolig mye om både RNG og BOL. :D
BOL som vil fortsette å beholde sine egne interesser og ingenting skal stå i veien for de som skjer..
RNG som ikke tør å gå til krig fordi IB ligger i veien.. Haha.. BOL hadde sikkert samme tanke.. :p

Er skaden virkelig reparert? Eller bare lappet sammen for en kort periode? Hmm...
 

DeletedUser

Guest
Lurer på hva som skjer neste gang dette skjer :/
Det var nære på denne gangen i denne såkalte "alliansen". Kan ikke si at alle fikk det som de ønsket.. Tror jeg i hvert fall.. Er nok noe ulmende som fortsatt ligger der.. Får håpe dere klarer å slokke flammende før de blusser opp igjen

Håpe? Du, eller? Så flott at du tenker på oss, da :D

Men jeg sier bare hva jeg tror... Kanskje jeg ikke vet nok, men jeg vet mye om hva som kan skje.

Ut i fra denne "krisen" har jeg lært utrolig mye om både RNG og BOL.
BOL som vil fortsette å beholde sine egne interesser og ingenting skal stå i veien for de som skjer..
RNG som ikke tør å gå til krig fordi IB ligger i veien.. Haha.. BOL hadde sikkert samme tanke..

Er skaden virkelig reparert? Eller bare lappet sammen for en kort periode? Hmm...

Kan det ikke være begge? :p

Gadd ikke skrive eget svar til den der, så dette er det du får :D Nyt det ;) Fjernet dine smilier fordi jeg ikke fikk lov til å ha så mange... :/
 

DeletedUser

Guest
Pingler alle sammen... Prøver bare å redde sitt eget skinn :D
Hahahahaha
 

gullungen95

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
69
Pingler alle sammen... Prøver bare å redde sitt eget skinn :D
Hahahahaha

hvordan mener du at vi prøver å redde våres eget skinn? IB er på vei ned, så hvorfor skulle vi gå i krig med hverandre når vi er så godt igang med IB? dette er taktisk smart av begge stammene, isteden for å kjøre en 3 delt krig...
 

DeletedUser

Guest
hvordan mener du at vi prøver å redde våres eget skinn? IB er på vei ned, så hvorfor skulle vi gå i krig med hverandre når vi er så godt igang med IB? dette er taktisk smart av begge stammene, isteden for å kjøre en 3 delt krig...

IB på vei ned? Ehh... Nei? Vi har en sterk front sammen med HVIB og er på ingen måte "på vei ned" i den grunn at vi taper krigen.

At det er taktisk av dere å fortsette presset, er jeg enig i. Men at dere var redde for krig mot en ny "supermakt" kan dere ikke nekte for. Kan i hvert fall si med sikkerhet at "alliansen" ikke er så sikker som jeg trodde..
 

gullungen95

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
69
IB på vei ned? Ehh... Nei? Vi har en sterk front sammen med HVIB og er på ingen måte "på vei ned" i den grunn at vi taper krigen.

At det er taktisk av dere å fortsette presset, er jeg enig i. Men at dere var redde for krig mot en ny "supermakt" kan dere ikke nekte for. Kan i hvert fall si med sikkerhet at "alliansen" ikke er så sikker som jeg trodde..

det jeg mente med at ib er på vei ned så tenker jeg på statsen i krigen. med at bol tok over ledelsen i statsen osv...

tror ingen i RNG/BOL hadde lyst på en krig med en ny stormakt nei (kanskje med noen unntak), men tror ikke vi i bol frykter noen motstandere, vi hadde jo hele v1 mot oss engang i tiden og vi overlevde den. Tror ikke IB og HVIB hadde vært galde for en krig mellom dere heller ;)
alliansen stod som den skulle, med hjelp av god komminikasjon så den kan jeg dessverre ikke si er så svekket og jeg ser personlig på den som en sterk og god allianse.
 
Sist redigert:

adriankm

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Hvorfor kan ikke BOL se at RNG vil bli en enda større fare videre ?
RNG vokser enda bedere enn det bol gjør, IB Fam er sterke i fronten..

Men jeg mener at BOL burde gitt RNG ett dask bak og bli kvitt den alliansen dems en stund.
Alle mener at IB/HVIB Kommer til å bli borte, men hva skjer deretter ?
Tror dere virkelig at "Alliansen" Blir varig ?
Håper heller dere kan se at RNG er mere enn en fiende enn det IB og HVIB er for BOL.

Dette er da min mening, jeg aner ikke hva som skjer videre, det er opp til de store stammene, hvem som faller, og hvem som står.
 
Topp