V10 - realiteten

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Hai folkens..

Ser at vi har et akutt behov for flere, skikkelige PnP poster. Skal gjøre et halvhjertet forsøk her, så håper jeg at vi får kjørt i gang noen skikkelige diskusjoner som ligger på et litt høyere nivå enn det vi har sett så langt (dvs ikke noe mer pewpew, Sindick :* ).

Som jeg sa ovenfor, så hadde det vøri flott med litt flere, gode PNP tråder her på forumet. Det som er mest savnet, er en liten reality check av hva som faktisk skjer in game, og litt spådommer ang hva som kanskje kommer til og skje. Som alltids så adder jeg litt statestikker, så skal jeg gjøre et forsøk på og holde meg nøytral siden dette er den første topicen.


Velkommen tel V10!

Per dags dato så er det 4 stammer som regjerer det meste av V10. Vi starter på toppen, og går nedover.


Rank 1 - AREA

I midten, og til dels over alle hauger, så har vi stammen AREA. AREA er basert på medlemmer som ble hentet inn, dvs ingen premade. Brann2006 var selv mannen bak prosjektet, mens Kayare følgte opp der det var behov. Nå i senere tid så har dette endrett litt, og Kayare sitter igjen med hertugrettighetene i AREA. AREA har krig på alle fronter, og da mener jeg alle. Både TE, P0k3 og ACB har bestemt seg for og fjerne AREA fra kartet. Spørsmålet er, klarer de og gjennomføre dette? Eller blir AREA for sterke? Til nå har AREA mistet mange medlemmer, da både fra et stort press fra P0k3, men også et "kall" fra IRL. Det blir spennendes og se om de resterende medlemmene holder ut, og om de klarer og snu situasjonen i denne krigen.

Mer informasjon om AREA kan man finne her;

Fancy link to the universe!


Rank 2 - P0k3

Fra de skumle skogene i Viridian (pardon me om jeg bommer, men mener det var et navn på en Pokemon skog), så har vi P0k3. De startet ut som en premade, men veksten i starten var ikke mye og skryte av. De holdt en relativt lav profil på forumet, og laget ikke så mye styr ut av seg, som enkelte andre *host, AREA, host*. Først nå i de senere tider så har de slått på stortromma, og leder soleklart mot deres største fiende, AREA, på alt som har med statestikk og gjøre. De har vist seg og være en meget god og rutinert stamme. Klarer de og opprettholde presset, eller vil korthuset falle?

Mer informasjon om P0k3 kan man finne her;

Fancy link to the pokemon world, yo!


Rank 3 - TE

TE er en stamme som ikke mange har bemerket seg. De har vokst seg skummelt mye opp i nord, i områdene der tidligere J.F.F hadde kontroll på. Sammen så utgjør de en bemerkelsesverdig poengsum på svimlende 5 millioner poeng, og er absolutt en stor trussel for de fleste som ligger i nærheten av de. I lederstolen så har vi en gammel skikkelse, som har vist på tidligere verdner at han kan sakene sine. Pilgrim (remember the name) er en kar som spiller med sine regler, og ut ifra det jeg har fått med meg, så gjør han det riktig bra denne veien. TE, som P0k3, er også i krig med AREA. Om de har en allianse eller ikke, vil jeg ikke kommentere her, men det er mye som kan tenkes til det.

Mer informasjon om TE kan man finne her;

Linky!


Rank 4 - ACB

ACB er også en stamme man skal sperre opp øynene for. Selv om de bare ligger på en stusselig 4 plass på V10, så har de et arsenal som, etter min mening, er det beste på hele V10. Jeg ønsker ikke og nevne navn, da enkelte antakeligvis ønsker og beholde fakenickene sine, men jeg treffer nok godt om jeg legger til at dette er en stamme som for det meste er basert på veteraner fra tidligere verdner. De har også noen nye spillere riktignok, men med all ekspertisen innad i stammen, så er nok ikke det noe problem. ACB, på lik linje som TE og P0k3, er i krig med AREA. De har et tett samarbeid med P0k3, og gjør det meget godt på fronten imot Almighty. Vil de klare og holde dette gående, eller kommer AREA og slår tilbake? Catfight incoming!

Mer informasjon om ACB kan man finne her;

Fancy link, im getting good at this!



Spekulasjoner ang hva som kommer til og skje videre på V10

V10 har gått inn i end-game. Skattene har landet random på kartet, og hver stamme grabber til seg hva de selv er gode for. Per dags dato så ser det sånn ut;

P0k3m0n Allstars (P0k3) (6/12 Skatter)
I Clear The Area (AREA) (5/12 Skatter)
The Expendables (TE) (4/12 Skatter)
Hinsides (~H~) (2/12 Skatter)
JustForFun (J.F.F) (1/12 Skatter)
Norwegianfordummies (ACB) (1/12 Skatter)
Syklubben (YO) (1/12 Skatter)
JustForFun-Akademi (JFFA) (1/12 Skatter)


AREA, som står alene i krigen, ligger på stusselige 5 skatter. P0k3, ACB og TE utgjør til sammen 11 skatter (9 stk, om vi ser bort ifra de som er identiske). Nå er det spørsmålet ang hvem som vinner V10 kommer frem. Om de skal beholde alliansene sine, så vil de se seg selv tape på V10, da det bare kan stå igjen èn vinner. Hvor lenge vil samarbeidet vare imellom ACB og P0k3? Hva er det TE vil foreta seg om P0k3 og ACB får for mye makt i behold? Det er mangt man kan diskutere, men dette er nok det som er mest relevant på V10 for tiden. Et lite snevert ønske fra min side, men kan jeg få se hva hver av stammene tenker, evnt en liten mening angående den situasjonen vi har per dags dato?


Krigsstatestikker

Kjører på med litt statestikker :)..


AREA Vs P0k3

[spoil]Side 1:
Stammer: AREA
Side 2:
Stammer: P0k3

Timeframe: For alltid

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 48
Side 2: 153
Forskjell: 105

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 369,152
Side 2: 1,242,205
Forskjell: 873,053

chart


[/spoil]

AREA Vs TE

[spoil]Side 1:
Stammer: AREA
Side 2:
Stammer: TE

Timeframe: For alltid

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 29
Side 2: 6
Forskjell: 23

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 255,219
Side 2: 44,151
Forskjell: 211,068

chart


[/spoil]

AREA Vs ACB

[spoil]Side 1:
Stammer: AREA
Side 2:
Stammer: ACB

Timeframe: For alltid

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 30
Side 2: 44
Forskjell: 14

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 238,387
Side 2: 351,243
Forskjell: 112,856

chart


[/spoil]

AREA Vs TE, P0k3 og ACB

[spoil]
Side 1:
Stammer: AREA
Side 2:
Stammer: ACB, TE, P0k3

Timeframe: For alltid

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 107
Side 2: 203
Forskjell: 96

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 862,758
Side 2: 1,637,599
Forskjell: 774,841

chart


[/spoil]

Som vi kan se, så sliter AREA på statestikken imot samtlige stammer. Vil de klare og snu situasjonen? Vil det skje noe innad i alliansen imellom de andre store stammene nå når skattene er kommet inn i spillet? La diskusjonene starte :)..

Ow, glemte nesten og linke kartet. Er like fancy og se på det.

Kartet over V10 sin "store" krig
[spoil]
no10
[/spoil]


Håper at vi får litt mer liv på forumet, og at dette innlegget mitt ble nøytralt sånn som jeg hadde håpet på..
 

DeletedUser

Guest
Dette var en av de postene som har vært best innad v10 til nå.

Her har du, Kenneth vist nøyaktig kordan det går på v10 akkurat nå, og det selv om du er med i en stamme som FORLØBIG gjør det dorligt, men bra samtidig.

Du skal få ett rykte poeng her, for å komme inn med en fin og sakelig PnP post:)
 

DeletedUser

Guest
Ja på tide med litt liv på forum propoganda er viktig jeg skal flytte opp til fronten så dere kan snipe minutts toga mine så blir det noe morro og taste om på forum for dere og. he he
 

DeletedUser

Guest
meget flott og nøytral post kenn, jeg har ikke så mte å si til saken for øyeblikket, siden min tenkeevner er svekket, men men-..
 

Chevy Tahoe

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Likanes post! Greit å legge til at TE kastet seg inn i krigen noe ufrivillig da vi ble "stabba" bakfra av selveste Donnes, no hard feelings, han er en kjernekar<3
Dessuten har det ikke gått lange tiden siden vi "ble med" i krigen, og vi har ~H~ som tuller og rører i nord-øst.

Verdige motstandere er dere jo også ;)

v10 ~ the life <3
 

DeletedUser

Guest
Chevy Tahoe.. det der var et klovne utsagn.. hvor mange ganger har du søkt til area? e vel heller ikke lenge siden du var uønsket i TE? e vel mer TE som bacstabber AREA, men dere klarer vel ikke se fakta her heller.
 

DeletedUser

Guest
Flott innlegg, ta og skriv noe om hvor proffe J.F.F er og da :D
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Takk for de positive kommentarene. Selv så syns jeg at jeg ikke har oppnådd helt det jeg hadde ønsket med posten. Savner fremdeles innlegg fra samtlige stammer der de grunnlegger litt om hvordan de ønsker og gå fremover. Men så klart, de ønsker vel ikke og røpe for mye, for en gang må de dolke sin allierte (nå tenker jeg mest på ACB og P0k3). Om ikke, så vil den med mest skatter vinne (12/12). Blir spennende og se, alt tyder på at P0k3 blir den første som når den summen først.

Anyhow, statestikkene har endra kurs i det siste. P0k3 har tydeligvis bestemt seg for og konventere til gråbyadling, mens TE, som fikk en meget god start mot AREA, taper byer som aldri før. Om man tar seg en hurtig kikk innom TWstats, så kan man se at også P0k3 har latt seg lokke av AREA sin gråbyhoring. Dette er en trend som aldri går av mote. Så kan man jo stille seg de enkle spørsmålene;

Strategisk?
Ja

Gøy & enkelt?
Ja

Gøy og bygge opp?
Et definitivt nei

Denne viser også til at både P0k3 og TE har slått AREA i noe når det kommer til ranking. Gratulerer *terge terge* :).
 

DeletedUser

Guest
Takk for de positive kommentarene. Selv så syns jeg at jeg ikke har oppnådd helt det jeg hadde ønsket med posten. Savner fremdeles innlegg fra samtlige stammer der de grunnlegger litt om hvordan de ønsker og gå fremover. Men så klart, de ønsker vel ikke og røpe for mye, for en gang må de dolke sin allierte (nå tenker jeg mest på ACB og P0k3). Om ikke, så vil den med mest skatter vinne (12/12). Blir spennende og se, alt tyder på at P0k3 blir den første som når den summen først.

Anyhow, statestikkene har endra kurs i det siste. P0k3 har tydeligvis bestemt seg for og konventere til gråbyadling, mens TE, som fikk en meget god start mot AREA, taper byer som aldri før. Om man tar seg en hurtig kikk innom TWstats, så kan man se at også P0k3 har latt seg lokke av AREA sin gråbyhoring. Dette er en trend som aldri går av mote. Så kan man jo stille seg de enkle spørsmålene;

Strategisk?
Ja

Gøy & enkelt?
Ja

Gøy og bygge opp?
Et definitivt nei

Denne viser også til at både P0k3 og TE har slått AREA i noe når det kommer til ranking. Gratulerer *terge terge* :).

er ikke sånn 95 % av de byene enten internadling eller readling? :p
 

Kalou

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
160
Jeg har internadla hvertfall 30 av de byene sååååååååååe (blush)
 

Chevy Tahoe

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Grav deg litt dypere ned i TW-stats, så finner du ut at Jorss blir internadla :)

Chevy Tahoe.. det der var et klovne utsagn.. hvor mange ganger har du søkt til area? e vel heller ikke lenge siden du var uønsket i TE? e vel mer TE som bacstabber AREA, men dere klarer vel ikke se fakta her heller.

Kremt. Har aldri giddi å sende en søknad til AREA. Det eneste jeg har gjort var å forhøre meg om hvordan ting lå an.
Luri var ganske så for at jeg skulle søke, sist gang jeg drøftet dette.

Kan ikke huske at TE ikke ønsket meg, hvor har du fått dette fra?
 
Sist redigert:

RDI-rsr

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
TE kunne droppet å angripe H så hadde area vært knust nå.

Og TE kan vel heller ikke nå skryte på å ha bidratt noe for Poke eller Acb?
Statsen mellom area og TE er den oppdatert eller er den fra tråden ble startet?
 

Chevy Tahoe

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Haha. Du er en morroklump, RDI. Om dere ikke hadde angrepet CS så hadde det mest sannsynlig ikke blitt noen konflikt. Du kan ikke klage over at vi tar igjen ^^
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
TE kunne droppet å angripe H så hadde area vært knust nå.

Og TE kan vel heller ikke nå skryte på å ha bidratt noe for Poke eller Acb?
Statsen mellom area og TE er den oppdatert eller er den fra tråden ble startet?

True, TE /m andre stammer hadde en super sjangs for og knuse igjennom senteret til AREA siden det er det svakeste punktet som var.. Det er nok for sent å gjøre noe med nå når en av de største spillerene i TE blir spist opp.. Har også hørt rykter om at vedkommende ikke dodger en gang.

Oppdatert statestikk over AREA v TE

[spoil]
Side 1:
Stammer: AREA
Side 2:
Stammer: TE

Timeframe: For alltid

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 65
Side 2: 11
Forskjell: 54

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 601,296
Side 2: 91,685
Forskjell: 509,611

chart


[/spoil]
 

DeletedUser

Guest
Haha. Du er en morroklump, RDI. Om dere ikke hadde angrepet CS så hadde det mest sannsynlig ikke blitt noen konflikt. Du kan ikke klage over at vi tar igjen ^^

Vel... nå ble byer utvekslet mellom stammene lenge før den aksjonen :p Var vel mer ~H~ som tok igjen :)
 
Topp